طراحی ویلا در سبک های مختلفی انجام می شود که سبک مدرن هم یکی از محبوب ترین های آن هاست. اکثر افرادی که قصد طراحی ویلا در شمال را دارند، این سبک را انتخاب می کنند. ما در این مطلب تصمیم داریم دلایل محبوبیت طراحی ویلا مدرن را به شما عزیزان معرفی کنیم.

آشنایی کلی با سبک طراحی ویلا مدرن

زندگی در دنیای شلوغ و پر از هیاهوی امروز باعث شده خیلی از افراد به دنبال مأوایی باشند تا چند روزی را در آن استراحت کرده و اندکی آرامش پیدا کنند. از همین رو خیلی از افراد به دنبال طراحی ویلا در شمال یا سایر مناطق خوش آب و هوای کشور هستند. همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، یکی از اولین انتخاب ها برای طراحی ویلا، طراحی به سبک مدرن است. در ساخت ویلا مدرن، از دیوارهای ساده با طراحی داخلی مینیمال استفاده می شود. این سبک معمولا با پنجره های بزرگ و نورگیر، پیوند فضا با طبیعت و تلفیقی از فضای سبز با محیط ویلا شناخته خواهد شد.

سبک مدرن عاری از هرگونه تجمل گرایی و زرق و برق است، اما در عوض شما می توانید رد پای تکنولوژی و مصالح نوین را در جای جای این سبک مشاهده کنید. در طراحی ویلا مدرن، تمام تلاش بر این است که یک فضای ساده، مینیمال و آرامش بخش به وجود بیاید که در آن از فضا حداکثر استفاده شده باشد. این نوع طراحی به دلیل وجود فضای سبز و دلباز بودن محیط، بسیار آرامش بخش بوده و یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت ویلایی مناسب گذراندن اوقات فراغت و آخر هفته ها است.

رندر نهایی از طرح یک ویلای مدرن
در طراحی ویلا مدرن از پنجره های بزرگ و نورگیر استفاده می شود.

اصول طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن هم مانند هر سبک طراحی دیگری دارای اصول و قواعد خاصی است که طراحان باید از آن پیروی کنند. برخی از مهم ترین اصولی که رعایت آن ها برای ساخت ویلا مدرن الزامی است عبارتند از:

  • ساختار ویلای مدرن باید کاملا ساده باشد
  • خلاقیت در طراحی ویلا مدرن حرف اول را می زند
  • فضای این سبک باید کاملا عملکرد گرا طراحی شده باشد
  • نورپردازی در ویلا باید بسیار وسیع و کاربردی باشد. یعنی در تمام نقاط ویلا نورپردازی به خوبی انجام شده باشد.
  • این سبک همواره با طبیعت تلفیق می شود و فضای سبز حتما باید در آن وجود داشته باشد
  • در طراحی ویلا مدرن از تجهیزات و مصالح مدرن و نوین استفاده می شود
  • ویلاهای ساخته شده با این سبک، پنجره هایی بزرگ ولی کاملا ساده و بدون هیچ تزیینات خاصی دارند
  • طراحی نما ویلا مدرن کاملا ساده و در عین حال بسیار شیک و جذاب است
  • طراحی ویلا مدرن باید به گونه ای انجام شود که در آینده امکان انجام تغییرات در آن به سادگی وجود داشته باشد
  • ترکیب رنگ این سبک معمولا شامل دو یا سه رنگ، آن هم رنگ هایی از یک طیف می باشد که به خوبی با هم هارمونی دارند
  • اکثر ویلاهای مدرن دارای استخر و پاسیوی خاص و جذاب هستند

در صورتی که شما برای طراحی ویلای خود با یک تیم حرفه ای قرارداد ببندید، می توانید مطمئن باشید که ساخت ویلا مدرن دقیقاً مطابق با این اصول انجام خواهد شد.

محوطه سازی و فضای سبز در طراحی و ساخت ویلا مدرن
در طراحی ویلا مدرن از فضای سبز استفاده می شود.

چرا طراحی ویلا مدرن محبوب است؟

بالاخره به این موضوع می رسیم که چرا طراحی ویلا مدرن تا این اندازه میان مردم محبوب است و چرا اکثر افراد برای طراحی ویلا در شمال یا مناطق دیگر، این سبک را ترجیح می دهند؟ در ادامه برخی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این سبک طراحی را بررسی خواهیم کرد.

1. خلاقانه بودن سبک طراحی مدرن

همانطور که در بخش های قبلی هم اشاره کردیم، یکی از اصول اساسی طراحی ویلا مدرن، خلاقانه بودن آن است. در این سبک، طراح باید تا حد زیادی به خلاقیت خود متکی بوده و سعی کند با استفاده از مصالح نوینی که در اختیار دارد، یک ویلای جذاب و منحصر به فرد طراحی نماید. به عبارت دقیق تر باید گفت کلیشه هایی که در سبک های معماری قدیمی تر وجود داشتند، در این سبک جایگاهی ندارند.

2. بهره گیری از تکنولوژی

برای ساخت ویلا مدرن از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و مصالح نوین استفاده می شود. برای مثال استفاده از شیشه های هوشمند که امکان تنظیم نور ورودی را فراهم می کنند در این سبک بسیار رایج است. همچنین چنین ویلاهایی معمولا به صورت کاملا عایق دربرابر سروصدا و حرارت ساخته می شوند. تکنولوژی به کار رفته در سقف و کف ویلاهای مدرن، به گونه ای است که باعث صرفه جویی در انرژی شده و از به هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

علاوه بر این موارد، نورپردازی در ویلا مدرن کاملا هوشمندانه بوده و از لامپ های جدید و کم مصرف برای این کار استفاده می شود. به گونه ای که با صرف حداقل میزان انرژی، بیشترین میزان نور و روشنایی در فضا وجود داشته باشد.

طراحی ویلا به سبک مدرن
طراحی ویلا مدرن یکی از محبوب ترین سبک های طراحی ویلا است.

3. طراحی ویلا مدرن ساده و به دور از تجملات است

یکی دیگر از مهم ترین دلایل محبوبیت طراحی ویلا مدرن، ساده بودن این سبک است. ویلاهایی که با این سبک ساخته می شوند به دور از هرگونه تجملات هستند و در عین سادگی، بسیار شیک و جذاب ساخته می شوند.

طراحی نما ویلا مدرن هم بدون هیچ زرق و برق خاصی انجام می شود و همین سادگی، حس و حالی مدرن و آرامش بخش به ویلا می بخشد. علاوه بر این، پلان های پیچیده که پس از مدتی برای شما خسته کننده می شوند، در این سبک طراحی جایی ندارد.

4. طراحی ویلا مدرن همیشه مد است

یکی از مهم ترین مزایای طراحی ویلا مدرن که باعث شده خیلی از افراد این سبک را انتخاب کنند، این است که این طراحی با مد و زمان حرکت نمی کند. یعنی اینطور نیست که بعد از گذشت چند سال، ویلای شما جذابیت اولیه خود را از دست بدهد.

علت این موضوع این است که در این طراحی، از عناصر پیچیده و تزیینات و جزییات مختلف که بعد از مدتی از مد میفتند استفاده نمی شود. در عوض، طراحی نما ویلا مدرن کاملا ساده بوده و همواره می توان به عنوان یک طراحی جذاب از آن یاد کرد.

5. اقتصادی بودن سبک مدرن

بر خلاف تصور خیلی از افراد، طراحی ویلا مدرن نسبت به بسیاری از سبک های دیگر هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت.

طراحی مینیمال ویلا مدرن
طراحی ویلا به سبک مدرن بسیار ساده و در عین حال جذاب است.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با طراحی ویلا مدرن و دلایل محبوبیت آن آشنا کنیم. همانطور که متوجه شدید، این سبک طراحی به شما کمک می کند ویلایی با فضای ساده و آرامش بخش داشته باشید و از نورپردازی در ویلا، وجود فضای سبز و بسیاری از تکنولوژی ها لذت ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید