دکوراسیون داخلی مینیمال سبکی آرامش بخش از طراحی داخلی ویلا می باشد. این سبک بر حذف جزئیات اضافی و پرداختن به مفهوم اصلی تکیه خاصی دارد.

کدام سبک از طراحی داخلی ویلا آرامش بیشتری به آدمی می بخشد؟

امروزه روز افراد بیش از هر چیز دیگری به دنبال آرامش هستند. آرامش برای هر آدمی به نحوی تعریف می شود. عده ای آرامش را در سکوت می یابند و عده ای دیگر آن را در دورهمی های دوستانه و شلوغی می بینند. در این بین عده ای از افراد هم مایل به زندگی در یک فضای خلوت هستند. زندگی در یک فضای خلوت و ساده برای این افراد تجلی بخش آرامش است. به همین دلیل سراغ دکوراسیون داخلی مینیمال می روند. بخش عمده ای از افرادی که مایل به ساخت ویلا هستند این سبک را برای طراحی داخلی ویلا انتخاب می کنند. انتخاب سبک مینیمال می تواند مزایای زیادی داشته باشد. در این مطلب قصد داریم از دلایل محبوبیت دکوراسیون داخلی مینیمال بگوییم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

طراحی داخلی ویلا به سبک مینیمال
دکوراسیون داخلی مینیمال بسیار آرامش بخش می باشد.

حذف جزئیات و حاشیه ها در دکوراسیون داخلی مینیمال

دکوراسیون داخلی مینیمال یک شعار همیشگی دارد و آن این است؛ Less Is More. اگر به خوبی متوجه مفهوم عمقی این جمله شوید بی شک شما هم به یکی از عاشقان این سبک طراحی داخلی خواهید پیوست. دکوراسیون داخلی مینیمال یک فلسفه است که یک تئوری قوی در پس آن وجود دارد؛ پرداختن کمتر به جزئیات و حاشیه پردازی ها و تمرکز بر مفاهیم اصلی و عناصر بنیادین طراحی. در سبک طراحی مینیمال شاهد از بین رفتن و محو شدن جزئیات اضافه هستیم.

  • سبک مینیمال؛ مورد پسند افراد هنری و متفکر

انسان های عصر امروز دیگر وقتی برای پرداختن به حواشی و جزئیات ندارند. سبک مینیمال نه تنها یک سبک طراحی بلکه یک سبک زندگی است. با اجرای این سبک در طراحی ویلا می توان به راحتی از حواشی و جزئیات بی مورد و اضافی دل کند و تمام تمرکز را بر مفاهیم پایه ای طراحی گذاشت. در واقع می توان با نگاهی عمیق تر به اطراف نگاه کرد. افرادی که دارای نگاه هنری هستند و به مفاهیم ناب هنری و البته فلسفه علاقه دارند بی شک از اجرای سبک مینیمال در طراحی داخلی ویلا لذت خواهند برد.

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال و ساده
سبک مینیمال مورد پسند افراد هنرمند است.

سادگی و خلوص رنگ های استفاده شده در دکوراسیون داخلی مینیمال

از ویژگی های مطلوب و محبوب در دکوراسیون داخلی مینیمال استفاده از رنگ های خالص، آرامش بخش و ملایم و لطیف است. این رنگ ها آرامش خاصی به افراد می بخشند. در طراحی داخلی ویلای مینیمال از رنگ های تند و عمیق استفاده نمی شود. این رنگ ها آدمی را به هیجان کاذب وا می دارند. در حالی که رنگ های استفاده شده در دکوراسیون داخلی مینیمال انسان را به تفکر و آرامش دعوت می کنند. این دقیقا همان چیزی است که انسان عصر امروز به آن نیاز دارد.

اهمیت به نور طبیعی و دلباز بودن طراحی داخلی در سبک مینیمال

در دکوراسیون داخلی مینیمال اهمیت ویژه ای به نور طبیعی داده می شود. نور طبیعی انگیزه ای قوی برای زندگی از سر شوق است. نور خورشید انرژی فوق العاده ای به انسان می بخشد و روح و جان را جلا می دهد. در طراحی داخلی ویلا به سبک مینیمال از نور طبیعی خورشید بهره زیادی گرفته می شود. بنابراین فضایی که در نهایت در دکوراسیون داخلی مینیمال خلق می شود یک فضای بسیار دلباز، روشن و آرامش بخش است که نور خورشید در میانه آن دلربایی می کند.

  • طراحی پنجره های وسیع در ویلای مینیمال

برای اینکه بتوان انوار طلایی رنگ خورشید را مهمان ویلای مینیمال کرد باید از پنجره های وسیع استفاده شود. بنابراین در دکوراسیون داخلی مینیمال شاهد استفاده از پنجره های شیشه ای هستیم که عمدتا به صورت تمام قد طراحی می شوند. این پنجره های وسیع شیشه ای یک روزنه عالی برای ورود نور به فضای داخلی ویلا هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال
ویلای مینیمال یک ویلای پر نور و روشن است.

تکیه بر حجم های ساده در دکوراسیون داخلی مینیمال

برای افرادی که از شلوغ کاری های بیش از حد در دکوراسیون داخلی ویلا فراری اند، دکوراسیون داخلی مینیمال یک انتخاب بهینه می باشد. در این سبک از طراحی داخلی از حجم های ساده استفاده می شود و تکیه اصلی بر استفاده از خطوط صاف و مستقیم می باشد. طراحی ویلا به سبک مینیمال به گونه ای است که با نگاه کردن به معماری ساده آن ذهنتان به آرامش خواهد رسید. چرا که ذهنتان درگیر تحلیل حجم های پیچیده نخواهد شد.

  • سادگی در عین کاربردی بودن

از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی مینیمال سادگی این سبک از طراحی در عین کاربردی بودن آن است. در طراحی مینیمال هیچ فضایی از بخش های داخلی ویلا پرت نیست. از تمامی فضاهای داخلی به شکل بهینه و کاربردی استفاده شده است. شاید تصور کنید کاربردی بودن لزوما باید با طراحی های پیچیده همراه باشد. اما در طراحی داخلی مینیمال به طرز عجیبی سادگی با کاربردی بودن در آمیخته است.

  • طراحی فضای ذخیره سازی در ویلای مینیمال

در طراحی داخلی ویلا به سبک مینیمال شاهد فضاهای ذخیره سازی مختلف هستیم. طراح در این سبک از طراحی داخلی سعی می کند تا از فضای داخلی استفاده بهینه داشته باشد. بنابراین فضاهای مختلف برای ذخیره سازی در ویلا تعبیه می شوند. این ویژگی مثبت دکوراسیون داخلی مینیمال برای ویلاهای نقلی و کوچک که امروزه روز تعداد آن ها در حال افزایش است بسیار مطلوب خواهد بود.

تقسیم فضاها در طراحی داخلی مینیمال
ویلای مینیمال دارای فضاهای کاربردی و بهینه است.

استفاده استراتژیک از متریال ها در طراحی داخلی مینیمال

در طراحی داخلی مینیمال به طرز استراتژیک از متریال های مختلف استفاده خواهد شد. بنابراین چشم شما لزوما با یک نوع متریال خاص تلاقی پیدا نمی کند. استفاده از چوب، فلزات، سنگ و گچ در طراحی داخلی مینیمال به شکلی مدیریت شده صورت می پذیرد. بنابراین یک چشم انداز بصری جذاب در چشم مخاطب خلق خواهد شد. این متریال ها هیچ بافت خاصی ندارد و عمدتا سطوحی صاف و ساده دارند. با این حال ترکیب هنرمندانه آن ها یک چشم انداز زیبا خلق می کند که برای افراد ساده پسند بسیار جذاب خواهد بود.

کلام پایانی

سبک مینیمال همانطور که گفته شد نه تنها یک سبک طراحی داخلی بلکه یک سبک زندگی است. این سبک از طراحی به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ویژگی هایی چون سادگی، کاربردی بودن، روشنایی و تمیزی، آرامش بخش بودن و عدم وجود جزئیات اضافی و دست و پاگیر در دکوراسیون داخلی مینیمال از ویژگی های مطلوب این سبک می باشد. مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از حرفه ای ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران شما را در اجرای سبک مینیمال یاری خواهد کرد. برای ارتباط با ما متخصصین ما کافیست با شماره های قرار داده شده در وبسایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید