تکنیک های نورپردازی در ویلا به طراح کمک می کند تا بتواند یک ویلای ساده اما شیک را به شکلی زیباتر در شب نمایش دهد. تکنیک های نورپردازی بخشی از معماری ویلا هستند و بدون آن ها خلق چشم انداز های دلنشین امکان پذیر نیست.

کدام تکنیک های نورپردازی در ویلا برای خلق چشم انداز رویایی مناسب تر هستند؟

رونق دهی به نمای ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا به کمک نورپردازی در ویلا امکانپذیر می باشد. به کمک نورپردازی می توان حس و حال زندگی را به ویلا بخشید. خلق چشم انداز رویایی به ویژه به هنگام شب در نمای ویلا می تواند انرژی خوبی به ساکنین بدهد و حس مثبتی در آن ها ایجاد کند. علاوه بر این ظرافت های نمای ویلا در زیر تابش نور خود را نمایان می کنند. هنر دست معمار و طراح ویلا زمانی دیده خواهد شد که نورپردازی مناسب با تکنیک اصولی در نمای ویلا و طراحی داخلی ویلا صورت پذیرد. از طرفی نورپردازی می تواند منجر به افزایش ایمنی در محوطه ویلا شود. بدین منظور نورپردازی در ویلا باید با تکنیک های اصولی اجرا شود. در این مطلب قصد داریم شما را با این تکنیک ها آشنا کنیم بنابراین همراه ما باشید.

تاثیر نور در طراحی ویلا
نورپردازی در ویلا می تواند جلوه ای رویایی و دلنشین به نمای ویلا بدهد.

نورپردازی در ویلا روی بوته ها و درختان

یکی از تکنیک های جذاب برای نورپردازی در ویلا، استفاده از چراغ های پایه دار تزئینی کوتاه و بلند در فضای سبز ویلا است. به کمک این چراغ های پایه دار و تزئینی می توان فضای سبز ویلا را پر رنگ تر جلوه داد. فضای سبز محوطه ویلا به ویژه در زمان شب می تواند فضای مناسبی برای استراحت و گشت زنی باشد. اغلب افراد ترجیح می دهند شب های مطبوع بهاری را در آلاچیق یا زیر پناهگاه سایبان در محوطه ویلا سپری کنند. نورپردازی در فضای سبز ایده ای بسیار جذابی است که هم دلگرمی خاصی به افراد از بابت ایمنی می دهد و هم فضای سبز را درخشان تر نمایش می دهد.

  • نورپردازی فضای سبز به کمک گلدان های نورانی

استفاده از گلدان های نورانی یکی از تکنیک های جذاب و خلاقانه برای نورپردازی در ویلا است. این گلدان ها دارای حجم های هندسی متنوعی هستند و می توانند محوطه ویلا را بسیار شیک و جذاب نمایش دهند. درون این گلدان ها از لامپ های LED استفاده شده است. این گلدان ها ضد آب هستند و مقاومت فوق العاده ای در برابر اشعه خورشید دارند. امکان نفوذ حشرات و گرد و غبار نیز به این گلدان ها وجود ندارد.

خوب است که در طراحی ویلا نگاهی خلاقانه داشته باشیم و از المان های نوآورانه استفاده کنیم. شما می توانید این گلدان های نورانی را روی پله ها و یا در مسیر ورودی ویلا بچینید تا هم روشنایی کافی را تامین کنید و هم خوشامدگویی دوستانه ای به افرادی که وارد ویلا می شوند ارائه دهید.

طراحی محوطه ویلا با نورپردازی
نورپردازی در فضای سبز ویلا

نورپردازی در آلاچیق و سایبان به کمک فانوس های تزئینی یا ریسه نورانی

اغلب شب نشینی ها و دورهمی ها در فضای آلاچیق و سایبان در محوطه ویلا صورت می پذیرد. به همین دلیل در پروسه نورپردازی در ویلا باید فکری برای نورپردازی در آلاچیق و سایبان نمود. اگر می خواهید کمی تم هنری به فضای آلاچیق اضافه کنید و فضا را کمی شاعرانه کنید می توانید از فانوس های تزئینی و ریسه های نورانی برای نورپردازی در سایبان و آلاچیق استفاده کنید. سایبان و آلاچیق نیازی به نور شدید ندارند بنابراین همینکه فضا به شکلی هنری و خلاقانه روشن شود کافیست.

طراحی نورپردازی در باغ ویلا
نورپردازی در آلاچیق ویلا به کمک ریسه های نورانی و فانوس.

استفاده از چراغ های دیواری برای نورپردازی در ویلا

چراغ های دیواری بهترین انتخاب برای نورپردازی در ویلا هستند. به ویژه اگر طراحی آن ها یک طراحی هنرمندانه و خلاقانه باشد. این روزها سبک های مختلفی از چراغ های دیواری به بازار آمده است. استفاده از شیشه، فلزات و چوب در طراحی این چراغ ها منجر به خلق چراغ های دیواری بسیار جذابی شده است که علاوه بر نورپردازی در ویلا، زیبایی بصری فوق العاده ای ایجاد میکنند. استفاده از چراغ دیواری می تواند فضای اطراف را تا شعاع مشخصی روی دیوار روشن نماید. این چراغ ها زمانی که ظرافت های هنری و معمارانه روی دیوار اجرا شده باشد کاربردی تر خواهند بود. چراغ های دیواری می توانند در ارتفاع بالا، در میانه دیوار و یا حتی نزدیک به سطح زمین نصب شوند و نور را به سمت بالا، پایین یا دو طرف منتشر کنند. استفاده از این چراغ ها دو طرف درب ورودی ویلا می تواند ظاهری دوستانه به نمای ویلا بدهد.

طراحی ویلا دوبلکس با نورپردازی خاص
کمک گرفتن از چراغ های دیواری در نورپردازی ویلا

استفاده از چراغ های توکار ال ای دی جهت نورپردازی در ویلا

چراغ های توکار ال ای دی پایه ثابت نورپردازی در ویلا هستند. از این چراغ ها در مسیر راه پله ها، دو طرف مسیر ورودی ویلا، داخل زمین، حوالی باغچه، نمای ویلا و دیوارها استفاده می شود. چراغ های توکار ال ای دی، چراغ های همه کاره هستند. آن ها می توانند نور را به شکلی لطیف و ملایم از خود ساطع کنند و علاوه بر زیبایی جنبه ای از ایمنی را هم داشته باشند.

  • نصب چراغ ال ای دی توکار در استخر ویلا

نورپردازی در ویلا شامل نورپردازی استخر ویلا نیز می شود. اگر دقت کرده باشید به هنگام شب، نور ملایمی از کف و دیواره های استخر ساطع می شود که هم ایمنی استخر را بالا می برد و هم تلالو درخشانی از زلال بودن آب استخر را به نمایش می گذارد. این تکنیک از نورپردازی در ویلا را نورپردازی انعکاسی می نامند. روشنایی استخر در شب به کمک نصب چراغ های توکار ال ای دی ضد آب در کف و دیواره های استخر صورت می پذیرد. این چراغ ها در اطراف استخر نیز نصب می شوند تا چشم انداز استخر در محوطه ویلا زیباتر شود.

کلام پایانی

نورپردازی در ویلا فرصت مناسبی برای طراحان است که با استفاده از تکنیک های مختلف محوطه ویلا را جذاب تر کنند. تکنیک های مختلفی برای استفاده از عنصر نور وجود دارد که می توان آنها را در محوطه سازی ویلا اجرا نمود. از جمله این تکنیک ها نورپردازی آلاچیق، نورپردازی فضای سبز و نورپردازی نمای ویلا است. مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از قوی ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران صفر تا صد تکنیک های نورپردازی را برای شما اجرا خواهد کرد. برای ارتباط با کارشناسان ما کافیست با شماره های قرار داده شده در وبسایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید