انسان ها تحت تاثیر محیط زندگی خود هستند. بنابراین یک دکوراسیون داخلی شیک، انرژی بخش و زیبا می تواند روحیه زندگی را در شما بیدار کند.

چگونه می توان دست به خلق یک دکوراسیون داخلی رویایی زد؟

شاید تصور کنید طراحی دکوراسیون یک اتاق یا خانه کار ساده ای است. ممکن است مانند بسیاری از افراد این تفکر را داشته باشید که دکوراسیون داخلی یک فضا صرفا چیدن عناصر در کنار هم است. شما احتمالا در ذهن تان نقشه ای رویایی و خیال انگیز از دکوراسیون داخلی اتاق تان ترسیم می کنید و در ادامه با شاخ و برگ دادن به این رویا تزئینات معماری داخلی را در خیال تان شکل می دهید. اما پای عمل که به میان می آید متوجه می شوید که این کار تا چه حد تخصصی و دشوار است. فلسفه اصلی دکوراسیون یا معماری داخلی صرفا زیبایی بخشی نیست. به ویژه اگر هدف معماری و طراحی داخلی ویلا باشد.

دکوراسیون داخلی یک ویلا با فضای داخلی وسیع می تواند بسیار چالشی و دشوار باشد. معماری داخلی ویلا باید منطبق با اقلیم منطقه، سلیقه مشتری، معماری نمای ویلا، معماری محوطه و اصول زیبایی شناسی و صد البته اصول فنی مهندسی باشد. هیچ کدام از عناصر معماری را نمی توان خارج از محاسبات مهندسی در دکوراسیون اعمال کرد. بنابراین برای دکوراسیون داخلی ویلا به مهارت، تخصص، علم مهندسی، دانش، تجربه و نگاه و دید هنری نیاز است.

پس اگر قصد دارید ویلایی با دکوراسیون داخلی خیال انگیز و شاعرانه داشته باشید باید از تیم های متخصص کمک بگیرید. بدون حضور متخصصین این امر نمی توان دکوراسیونی اصولی، ایمن، شیک و خلاقانه را رقم زد. در این مطلب قصد داریم کمی پیرامون دکوراسیون داخلی ویلا با شما گپ و گفت بپردازیم. بنابراین اگر علاقه مند هستید در این باره بیشتر بدانید با ما همراه شوید.

طراحی داخلی ویلا
دکوراسیون داخلی ویلا باید مهندسی شده و طبق اصول زیبایی شناسی طراحی شود.

نقل مکان به ویلای جدید و دردسرهای دکوراسیون داخلی!

شادی خرید ویلا و نقل مکان به فضایی دل انگیز و نشاط آور از یک طرف و دغدغه های طراحی دکوراسیون داخلی ویلا از طرف دیگر ممکن است شما را کمی گیج و سردرگم کند. دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا یکی از اولین اقداماتی است که بعد از خرید ویلا ویلا باید انجام دهید. البه این فرآیند در پروسه ساخت ویلا در مراحل نهایی ساخت مورد توجه قرار می گیرد. در واقع بستگی دارد که ویلای خریداری شده توسط شما نوساز است یا دارای قدمت است.

حتی اگر ویلای شما نوساز باشد ممکن است به هر دلیلی از سبک و سیاق دکوراسیون داخلی ویلا خوشتان نیاید. اگر هم ویلایی با قدمت چند سال ساخت خریداری کرده اید نیز احتمالا برای بازسازی دکوراسیون داخلی باید اقدام کنید. بنابراین در هر صورت بعد از نقل مکان به ویلای جدید باید آستین بالا بزنید و برای طراحی دکوراسیون و معماری داخلی قدم بردارید. اما قبل از هر چیز باید به این موضوع دقت کنید که ویلای شما در کدام دسته بندی از ویلاها قرار دارد؟ ما به شما خواهیم گفت که در هر شرایط چه باید بکنید.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای ییلاقی و روستیک

افرادی که دنبال آرامش محض هستند اقدام به ساخت ویلا در مناطق ییلاقی می کنند. مناطق ییلاقی با آن هوای ابری و مه گرفته حس و حالی شاعرانه و خیال انگیز به آدمی القا می کند. زندگی در بطن جنگل بی شک روحیه ماجراجویی را در شما بیدار خواهد کرد. پس چه بهتر که دکوراسیون داخلی ویلا نیز این حس و حال را در شما زنده نگه دارد. از آنجایی که طبیعت مناطق ییلاقی طبیعتی بکر و بی مانند است بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی کمی خلاقانه عمل کنید. حیف است طبیعت بکر و بی همتای مناطق کوهستانی را با یک معماری داخلی اشتباه نابود کنید.

ویلاهای ییلاقی عمدتا اکولوژیک هستند و پنجره ها به نحوی طراحی می شوند تا در تابستان از خنکای نسیم های کوهی بهره مند شوید و در زمستان بیشترین استفاده را از نور و گرمای خورشید ببرید. دکوراسیون داخلی ویلاهای ییلاقی یا روستایی بسیار صمیمانه است، طراحی شومینه سنگی، سقف چوبی، راه پله های چوبی و استفاده از دیوارپوش های سنگی و نورپردازی صمیمانه از ویژگی های بارز دکوراسیون داخلی به سبک روستیک است. هدف طراح داخلی در اجرای این سبک از دکوراسیون داخلی جاری ساختن مفهوم ساده زیستی است.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا
نورپردازی گرم و صمیمی از ویژگی های طراحی داخلی ویلای روستیک است.
  • استفاده از عناصر طبیعی و بکر در طراحی داخلی روستیک

بهترین ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای ییلاقی کمک گرفتن از عناصری مانند سنگ و چوب می باشد. در مناطق ییلاقی میزان رطوبت به اندازه مناطق ساحلی نیست. پس می توان از المان های چوبی کمک گرفت. المان های چوبی گرمای آرامش بخشی در فضا ایجاد می کنند. عدم رطوبت بیش از حد در مناطق ییلاقی این اجازه را می دهد تا ویلا را به سبک روستیک طراحی کنید.

ویلاهای روستیک آشپزخانه ای کوچک اما صمیمی دارند. طراحی قفسه های چوبی که می توان انواع ادویه جات و لوازم آشپزی را در آن ها جای داد از ویژگی های دکوراسیون داخلی آشپزخانه ویلای روستیک است. در ویلای روستیک از نمادهای اکولوژیک و طبیعی مانند پوست حیوانات مانند پوست گاو و پوست ببر، شاخ گوزن، شاخ و برگ درختان، رشته های حصیر و سنگ های تراش نخورده کوهی استفاده می شود. هدف عمده در دکوراسیون داخلی ویلای روستیک ایجاد حسی از آرامش است. استفاده از عناصر بکر و دست نخورده طبیعی مانند سنگ های تراش نخورده و تنه درختان با آن هیبت خشن اما زیبا می تواند تکمیل کننده دکوراسیون داخلی روستیک باشد. بنابراین طراحان سعی می کنند تا حد امکان از فضاسازی های مدرن و صنعتی دوری کنند.

طراحی معماری داخلی ویلاهای شهری

هدف از طراحی ویلاهای شهری و یا حومه شهری لذت بردن از تعطیلات کوتاه مدت است. بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی بیشتر باید به رفاه ساکنین توجه شود. تعبیه انواع امکانات راحتی در دکوراسیون داخلی از وظایف طراحان در طراحی داخلی ویلاهای شهری می باشد. عمده ویلاهای شهری دارای معماری داخلی معاصر و امروزی هستند. این ویلاها معمولا در نقاط شمالی کشور و مناطق خوش آب و هوای تهران مانند دماوند، کردان و کرج ساخته می شوند. بنابراین مهم است که طراحان در اجرای دکوراسیون داخلی ویلاهای شهری نگاهی امروزی، مدرن و زیبایی شناسانه داشته باشند و از عناصر شیک و امروزی در معماری استفاده کنند.

دکوراسیون داخلی ویلا مسکونی
استفاده از عناصر شیک در معماری داخلی ویلاهای شهری.
  • اجرای طراحی داخلی مینیمال و صنعتی در ویلاهای شهری

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای شهری، سبک های مینیمال و صنعتی اجرا می شود. این سبک از طراحی می تواند فضایی مدرن و امروزی را در ویلا به جریان بیندازد. منعطف بودن طراحی داخلی به سبک مدرن می تواند فضای درونی ویلا را برای شما آرامش بخش و دوست داشتنی سازد. زندگی در چنین فضایی حس و حال امروزی بودن به شما می دهد چرا که با محیط شهر کاملا انطباق دارد. استفاده از متریال هایی مانند فلز استیل، فولاد، آجر، سنگ و چوب در چنین ویلاهایی به وفور قابل رویت کرد. در این سبک از دکوراسیون داخلی طراحان دست به خلق حجم های هندسی نامتقارن اما هنری می زنند.

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و معاصر به نوعی مفید و مختصر است. طراحان در طراحی چنین دکوراسیونی از جزئیات زیادی استفاده نمی کنند. در این طراحی از گچبری، چوب های حکاکی شده، کاشی های رنگی و نورپردازی های گرم و صمیمانه خبری نیست. بیشتری عناصر طراحی شده در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر دارای سادگی هستند و عاری از آلایش و جزئیات اضافی می باشند. چنین سبکی از طراحی مناسب زندگی های امروزی و بالاخص زندگی های شهری است.

استفاده از تضاد رنگی های فاحش مانند ترکیب رنگی سفید و سیاه در این سبک بسیار به چشم می خورد. بیشترین رنگ هایی که در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده می شود رنگ های مات مانند آبی، سفید، طوسی، مشکی، فیلی، کرم و رنگ های پاستیلی است. در این سبک از طراحی داخلی از رنگ های عمیق و تند استفاده نمی شود. بنابراین تمام عناصر در عین سادگی اجرا می شوند. لازم به ذکر است که دکوراسیون داخلی به سبک معاصر هر چند که ساده به نظر می رسد اما بسیار مفهومی است و در پس هر عنصر معماری اندیشه ای خاص نهفته است.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس
دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن یک دکوراسیون مفهومی است.
  • طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

از جمله پر طرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی ویلا، سبک نئوکلاسیک است. سبک نئوکلاسیک سبکی معاصر است که در طراحی ویلاهای شهری بسیار مورد توجه قرار می گیرد. این سبک تلفیقی از سبک رومی باستانی و سبک مدرن می باشد. در هم آمیختن مفاهیم معماری مدرن با معماری کلاسیک منجر به خلق این سبک شده است. در معماری داخلی نئوکلاسیک شاهد قاب های زینتی گچبری شده با تزئینات بسیار تا بسیار ساده روی دیوارها، ستون های گچبری شده، کفپوش سنگی به ویژه سنگ مرمر و استفاده از رنگ های خاکستری، سبز، طلایی، کرم و سفید هستیم. اغلب عناصر به شکلی ساده اما همراه با حاشیه پردازی های بسیار جزئی طراحی می شوند. سبک نئوکلاسیک را می توان یکی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون داخلی ویلاهای شهری دانست.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای ساحلی

طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای ساحلی یکی از جذاب ترین طراحی ها از آب در خواهد آمد. ویلاهای ساحلی با آن چشم انداز رویایی و خیال انگیزی که رو به افق های بیکران دریا دارند می توانند مامنی برای کسب آرامش محض باشند. در دکوراسیون داخلی ویلاهای ساحلی عمدتا از معماری های مدیترانه ای الهام گرفته می شود. این سبک از دکوراسیون داخلی معمولا در ویلاهای مناطقی مانند ایتالیا و اسپانیا اجرا می شود. در این سبک از دکوراسیون داخلی طراحی فضاهای باز و گسترده بسیار مرسوم است. در دکوراسیون داخلی مدیترانه ای بر خلاف سبک روستیک که هدف ایجاد فضایی دنج، گرم و خلوت است هدف طراحی ایجاد فضایی دلباز و وسیع می باشد.

طراحی داخلی با عناصر چوبی
دکوراسیون مدیترانه ای از جمله سبک های دلباز و زیباست.
  • ویژگی های بارز دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای چیست؟

استفاده از رنگ هایی مانند سفید و آبی در دکوراسیون داخلی مدیترانه ای بسیار به چشم می خورد. این رنگ ها موجی از آرامش را در وجود آدمی خلق می کنند. پنجره های ویلا معمولا گسترده هستند و پذیرای نسیم هایی هستند که از سمت ساحل روانه ویلا می شوند. طراحی پنجره های و ورودی های هلالی شکل، استفاده از گچبری های نقش برجسته، کفپوش هایی از جنس کاشی و سرامیک، آینه کاری دیوارها، استفاده از تکنیک های نورپردازی آرامش بخش، بهره برداری از خنکای نسیم های ساحلی به واسطه طراحی پنجره های وسیع و طراحی شومینه سنگی همگی از اقدامات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی مدیترانه ای هستند.

  • طراحی گلخانه در معماری داخلی مدیترانه ای

نکته جالبی که در مورد دکوراسیون داخلی ویلاهای مدیترانه می توان گفت طراحی گلخانه در فضای داخلی ویلا است. ویلاهای مدیترانه ای اغلب با پوشش های گیاهی انبوه زینت داده شده اند. در محوطه این ویلاها فضایی سبز و دل انگیز به چشم می خورد. به همین دلیل معماران داخلی برای ایجاد فضایی مشابه در دکوراسیون داخلی، اقدام به طراحی یک گلخانه می کنند.

گلخانه در دکوراسیون داخلی ویلای مدیترانه ای باید در فضایی نورگیر طراحی شود. این فضا باید دیوارهای شیشه ای و سقف شیشه ای داشته باشد. برخی طراحان برای افزودن چاشنی به طراحی خود اقدام به طراحی گلخانه در میانه ویلا می کنند. این سبک از طراحی بسیار نوین است و می تواند کار معماران آوانگارد و پیشرو باشد. چنین سبک از طراحی نیاز به جسارت و خلاقیت دارد. اما نتیجه کار بی شک درخشان و ستودنی خواهد بود.

استفاده از گیاهان در معماری داخلی
اجرای گلخانه در دکوراسیون داخلی ویلا ایده ای درخشان است.

اجرای سبک سنتی در طراحی داخلی ویلا

آنچه که بیش از همه چیز در دکوراسیون داخلی ویلاهای امروزی جایش خالیست رنگ و بوی اصالت و سنت است. به همین دلیل بسیاری از افراد با الهام گرفتن از طرح های سنتی ویلای خود را طراحی می کنند. زنده کردن این حال و هوا در فضای داخلی ویلا خالی از لطف نیست. در دکوراسیون داخلی به سبک سنتی از المان های اصیل معماری ایرانی استفاده می شود. ایجاد نقش برجسته های حکاکی شده روی چوب، کاشی کاری سنتی، طراحی ورودی های هلالی شکل، طراحی نورگیرهای دلباز، طراحی شاه نشین، گچبری های ظریف، استفاده از آجرهای سنتی دست ساز، استفاده از شیشه های رنگی و طراحی طاقچه برای چیدمان لوازم تزئینی همگی از اقدامات مهم در دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی است.

طراحی ویلا به سبک سنتی در بر دارنده فرهنگ، آداب و رسوم، عقاید و سنت های دیرین می باشد. فضای داخلی ویلا باید کاملا دلباز و نورگیر طراحی شود. این فضا باید ظرفیت پذیرش انواع و اقسام لوازم خانگی را داشته باشد. چرا که در معماری داخلی به سبک سنتی یقینا از لوازم خانگی و لوازم تزئینی زیادی قرار است استفاده شود. لوازمی مانند تشکچه های سنتی، مبلمان منبت کاری شده، فرش های سنتی، قالیچه های دستبافت، گلدان، سماور قدیمی، ظرف مسی و صندوقچه های تزئینی و شمعدان های سنتی همگی جزو این لوازم هستند.

دکوراسیون داخلی با رنگ های گرم
دکوراسیون سنتی در ویلا خالق فضایی گرم و محبت آمیز است.

دردسرها معماری داخلی ویلای کوچک

دکوراسیون داخلی ویلاها کوچک معمولا کمی دشوار است. این گونه ویلاها فضای زیادی برای معماران جهت مانور دادن ایجاد نمی کنند. بسیار مهم است که در دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک از تکنیک های مناسبی استفاده شود.

  • استفاده از رنگ های روشن در ویلای کوچک

استفاده از رنگ روشن برای دیوارها یکی از این تکنیک ها می باشد. هر چه از رنگ های روشن تری برای دیوارها و سقف استفاده شود عمق بیشتری به فضا داده می شود. بنابراین بهتر است از رنگ های روشن و مات برای رنگ آمیزی فضا استفاده کرد.

  • یکپارچه سازی فضای عمومی ویلا

در ویلاهای کوچک بهتر است به جای پارتیشن بندی فضاها و جداسازی آن ها از یکدیگر اقدام به یکپارچه سازی نمود. به عنوان مثال اگر قرار باشد اتاق غذاخوری یا اتاق پذیرایی را در یک ویلای کوچک به طور تفکیک شده از فضای عمومی ویلا طراحی کنید مطمئنا فضای داخلی ویلای شما کوچکتر به نظر خواهد آمد. بنابراین بهتر است به جای پارتیشن بندی بخش های مختلف، فضایی واحد طراحی کنید.

  • طراحی آشپزخانه پلان باز در ویلای کوچک

طراحی آشپزخانه پلان باز یکی از ایده های درخشان برای دکوراسیون داخلی ویلای کوچک است. این سبک از طراحی آشپزخانه تمام محدودیت ها را بر می دارد. شما می توانید صرفا با طراحی یک کانتر به سبک جزیره، آشپزخانه تان را طراحی کنید. از خوبی های طراحی آشپزخانه پلان باز این است که می توانید بدون ایجاد ترافیک و عبور از درب، وارد آشپزخانه شوید. شما می توانید ارتباطات بیشتری با سایر بخش های ویلا داشته باشید، از نور فضای عمومی استفاده کنید و در عین حال که آشپزی می کنید به تماشای تلویزیون بپردازید و با مهمانان تان گفتگو کنید.

دکوراسیون داخلی
طراحی آشپزخانه پلان باز ایده ای کارساز در معماری داخلی ویلاهای کوچک است.
  • طراحی پنجره های بزرگ

از دیگر راهکارهایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلای کوچک می توان در نظر داشت طراحی پنجره های بزرگ است. پنجره ها را می توان در ویلای کوچک به طور تمام قد و سرتاسری طراحی کرد. به کمک عنصر زندگی بخش نور می توان فضای بزرگتری را در ویلا ایجاد کرد.

پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی در ویلاهای لاکچری

اگر بخواهیم پرطرفدارترین سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای لاکچری را نام ببریم بی شک باید به تعداد زیادی از سبک ها اشاره کنیم. اما از آنجایی که مجال برای معرفی تمام سبک ها نیست به چند سبک بولد شده و مشهور بسنده می کنیم.

  • دکوراسیون داخلی به سبک رومی

اگر بخواهیم شناخته شده ترین سبک از طراحی های داخلی مجلل و باشکوه را معرفی کنیم باید از سبک رومی یاد کنیم. این سبک از دکوراسیون داخلی دارای شکوه و اصالت خاصی است. استفاده از تزئینات نقره کاری شده و طلاکوب شده، طراحی سقف های بلند و گچبری شده، نورپردازی های شاهانه، کفپوش هایی از جنس سنگ مرمر و گرانیت، ستون های گچبری شده با اجرای تزئینات ظریف و خیال انگیز و تعبیه مجسمه های هنری زیر نورپردازی های خلاقانه از ویژگی های بارز این سبک است. در طراحی داخلی به سبک رومی همه چیز به شکلی اصیل و شاهانه طراحی می شود. بنابراین می توان این سبک را برای دکوراسیون داخلی ویلاهای لاکچری عالی دانست.

دکوراسیون داخلی کلاسیک
معماری داخلی ویلا به سبک رومی فضایی شاهانه را رقم می زند.
  • دکوراسیون داخلی به سبک پست مدرن

دکوراسیون داخلی پست مدرن در ویلا تمرکز عمده ای بر مینیمالیسم دارد. اما این تمرکز به اندازه سبک مدرن نیست. بنابراین در ویلاهایی با دکوراسیون داخلی پست مدرن شاهد برخی تزئینات جزئی خواهیم بود. استفاده از پالت رنگی هارمونیک و تلاش طراح برای خلق یک فضای خنثی جهت آرامش یافتن ذهن در معماری داخلی پست مدرن کاملا مشهود است. استفاده از کفپوش های چوبی و کفپوش های تایلی در ویلاهای پست مدرن بسیار متداول می باشد.

در طراحی فضای پست مدرن از تلفیق متریال هایی مانند شیشه، استیل و چوب استفاده می شود و در کنار آن ها عناصری لطیف مانند مخمل، ابریشم و ساتن استفاده می شود تا رسالت دکوراسیون داخلی پست مدرن محقق گردد. رسالت این سبک از دکوراسیون داخلی همنشین ساختن عناصر متضاد و ایجاد یک پارادوکس هنری زیباست. پنجره های ساده، الگوهای امروزی، روکش های نقره ای و نقش های معاصر در این سبک طراحی به چشم میخورد که به لوکس نشان دادن ویلا خواهد افزود.

فضای داخلی خاص
معماری داخلی پست مدرن عاری از جزئیات نیست.
  • دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو

این سبک از دکوراسیون داخلی یکی از سبک های لاکچری و شیک است که جزئیات دقیق و هنرمندانه در آن به زیبایی اجرا شده است. اجرای هنرهای تجسمی روی دیوارها این سبک از طراحی را به شدت جذاب کرده است. عمده هدف طراحان در سبک آرت دکو استفاده از عناصر براق و طلایی مانند فلزات استیل و فلزات پولیش شده به جهت خلق فضایی روشن و پر نور می باشد. در طراحی لوستر، راه پله ها و سایر تزئینات می توان الگوهای هندسی زیبایی را رویت کرد که این سبک را به سبکی رمز آلود و هیجان انگیز تبدیل کرده است.

  • دکوراسیون داخلی به سبک مصری

سبک دکوراسیون داخلی مصری از آن دست سبک هایی است که مورد پسند هر فردی قرار نمی گیرد. اما به جرات می توان گفت افرادی که سبک مصری را می پسندند یقینا افرادی خاص هستند. این سبک پر از نقوش زیبا از مصر باستان است. کنده کاری روی سنگ و گچبری و تراشکاری هایی که روی چوب دیده می شود از پایه های اصلی سبک مصری هستند. استفاده از رنگ های طلایی، آبی و نارنجی در این سبک به وفور دیده می شود. استفاده از رنگ خاکی و قهوه ای، استفاده از شکل های هندسی منظم، مجسمه های طلایی، کتیبه های نقش برجسته و استفاده از عناصری چون آجر در این سبک از طراحی داخلی مرسوم است.

  • دکوراسیون داخلی به سبک الیزابت انگلیسی

در این سبک از طراحی داخلی از کاشی های زینتی، چوب های تیره رنگ و نقش برجسته های باشکوه استفاده می شود. سقف های گچبری شده و کفپوش هایی به رنگ سیاه و سفید از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی به سبک الیزابت می باشد. در این سبک از طراحی داخلی ویلا از سنگ مرمر و لوسترهای سلطنتی استفاده می شود. بنابراین انتخاب مناسبی برای ویلاهای فوق لاکچری است.

دکوراسیون داخلی کلاسیک
سبک معماری داخلی انگلیسی انتخابی عالی برای ویلاهای لاکچری و مجلل است.
  • دکوراسیون داخلی به سبک ژاکوبین

سبک طراحی ژاکوبین از آن دست سبک هایی است که شما را در نگاه اول محو خود خواهد کرد. در دکوراسیون داخلی به سبک ژاکوبین از چوب بلوط و گردو استفاده می شود. حکاکی های پیچیده روی سقف، ستون ها و نرده های راه پله در این سبک به چشم می خورد. استفاده از تزئینات طلاکوب، طراحی شومینه مرمری و تعبیه مجسمه های نقره ای نیز از جمله ایده هایی هستند که در این سبک از طراحی داخلی به کار گرفته می شوند. این سبک بسیار سلطنتی است و عمدتا در ویلاهای بسیار لوکس اجرا می شود.

ایمنی را در دکوراسیون داخلی ویلا فراموش نکنید

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد دکوراسیون داخلی بدان اشاره شد ایمنی بود. هدف اصلی از دکوراسیون داخلی ویلا صرفا ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز نیست. این زیبایی باید یک پشتوانه منطقی و ایمن داشته باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که مهندسین و طراحان در کار خود ایمنی را لحاظ کنند.

استفاده از متریال های مرغوب، لحاظ کردن محاسبات مهندسی، عدم طراحی المان های معماری آسیب رسان برای اطفال و جلوگیری از بروز حوادث برای افراد از مهمترین اصول کار طراحان داخلی است. در واقع معماران و طراحان دکوراسیون داخلی باید قبل از طراحی و اجرا در مورد اصول ایمنی تحلیل های لازم را انجام دهند. فضای داخلی ویلا نباید به هیچ عنوان زمینه ساز آسیب رسیدن به هیچ فردی اعم از کودک، بزرگسال و یا افراد مسن شود.

دکوراسیون داخلی چوبی
معماری داخلی ویلا باید دارای ایمنی باشد.

دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا مطابق با اقلیم و فرهنگ منطقه

اگر می خواهید در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا موفق عمل کنید باید سبک طراحی خود را با اقلیم منطقه انطباق دهید. بسیاری از مصالح مصرفی در مناطق کویری، در مناطق مرطوب دوام نمی آورند. این موضوع به سبک طراحی هم مربوط می شود. به نظر شما اجرای طراحی داخلی به سبک مدیترانه ای در یک منطقه خشک و کویری تا چه حد جذاب خواهد بود؟ اجرای سبک ییلاقی در منطقه ساحلی چطور؟ بنابراین قبل از هر چیز باید به اقلیم و موقعیت جغرافیایی ویلا دقت کنید. شما نمی توانید تا زمانی که اطلاعات درستی از جغرافیا، اقلیم و حتی فرهنگ منطقه داشته باشید دست به طراحی دکوراسیون داخلی ویلا بزنید.

مطمئنا زنده نگه داشتن فرهنگ های بومی و اصالت هر منطقه در نمای ویلا و صد البته در معماری داخلی ویلا تجلی می کند. بنابراین به عنوان یک طراحی داخلی این به عهده شماست که مطالعه کاملی در مورد اقلیم، جغرافیا و فرهنگ و سنت های منطقه داشته باشید. هر چه بیشتر بتوانید المان های بومی و مطابق با فرهنگ منطقه را در دکوراسیون داخلی وارد کنید بی شک نتیجه کارتان زیباتر خواهد بود.

بازسازی دکوراسیون و معماری داخلی

در بازسازی دکوراسیون داخلی معمولا عناصر معماری قدیمی حذف می شوند و یا به شکل گسترده ای تغییر می کنند. هدف از بازسازی دکوراسیون داخلی معمولا تبدیل فضای داخلی ویلا به فضایی جدید با حس و حالی متفاوت است. اگر از سبک طراحی ویلا خسته شده اید و حس می کنید در این فضای تکراری حسی از کسالت به شما دست می دهد، اگر معماری داخلی ویلای شما دچار خرابی شده و نیاز به تعمیرات دارد، اگر قصد دارید ارزش ویلای خود را بالا ببرید و یا ویلای خود را به قیمت بالاتری بفروشید بازسازی دکوراسیون داخلی بهترین گزینه پیش رو خواهد بود.

در بازسازی دکوراسیون داخلی معمولا نقشه و پلان تغییری نمی کند و عمدتا المان های معماری هستند که دگرگون می شوند. بنابراین پروسه بازسازی دکوراسیون داخلی پروسه ای طولانی نیست. با این حال می توانید به کمک بازسازی دکوراسیون داخلی به مزایای بی شماری دست پیدا کنید که مهمترین آن ها خلق یک فضای جدید برای زندگی و دوری از زندگی کسالت بار و تکراری است.

طراحی داخلی ویلایی به سبک روستیک
بازسازی معماری داخلی ویلا حس و حال تازه ای به شما خواهد داد.

شیک بودن به قیمت از بین بردن راحتی ممنوع!

بسیاری از طراحان داخلی مرتکب این اشتباه می شوند؛ آن ها به قصد اجرای یک سبک طراحی شیک و خیره کننده دست به نابودسازی راحتی می زنند. حتما برای شما هم پیش آمده است که با ورود به فضای یک ویلا محو زیبایی های چشمگیر و خیره کننده دکوراسیون داخلی آن شده اید. به قدری که لحظه ای نتوانسته اید چشم از زیبایی های طراحی داخلی بردارید. اما بعد از کمی سپری کردن اوقات در ویلا پیش خود می گویید که این دیگر چگونه جاییست؟! شما دائما این احساس را دارید که هیچ چیز سر جای خود نیست و از تکرار این حس کلافه می شوید.

عدم دسترسی مناسب به سرویس های بهداشتی، طراحی نامناسب فضای آشپزخانه، همجواری اتاق های خواب و سرویس بهداشتی، نورگیر نبودن اتاق نشیمن، همسایگی اتاق های خواب با اتاق پذیرایی، طراحی اتاق غذاخوری در گوشه ای دنج و خفقان آور و این دست از ایرادات می تواند آسایش و راحتی شما را نابود کند. بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی باید به راحتی، دسترسی، حریم خصوصی و آسایش افراد و ساکنین ویلا بسیار توجه شود.

معماری داخلی ویلاهای دوبلکس و تریپلکس

زمانی که پای دکوراسیون داخلی ویلاهای دوبلکس و تریپلکس به میان می آید کار طراحان کمی دشوار می شود. طراحی داخلی ویلا نه در یک طبقه بلکه در سه طبقه مجزا باید اجرا شود. نکات بسیار مهمی در مورد طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس و تریپلکس وجود دارد که دانستن آن ها به طراحی کمک می کند تا نتیجه نهایی کارش حرفه ای از آب دربیاید.

معماری داخلی ویلا دوبلکس
طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس و تریپلکس باید حرفه ای انجام شود.
  • استفاده از پالت رنگی ثابت در دکوراسیون داخلی ویلا

یکی از مهمترین نکات در دکوراسیون داخلی ویلاهای چند طبقه داشتن یک پالت رنگی ثابت است. اگر قصد دارید از یک پالت رنگی خاص برای معماری داخلی ویلا استفاده کنید این پالت باید در تمام طبقات یکسان باشد. در غیر اینصورت کارتان غیر حرفه ای نمایش داده می شود. به عنوان مثال ممکن است پالت رنگی انتخابی شما برای دکوراسیون داخلی ویلا متشکل از رنگ هایی مانند نخودی، هلویی، خاکی، شنی، کاراملی و شیری باشد. شما می توانید طبقه اول را با رنگ های نخودی، کاراملی و هلویی کار کنید و به طبقه دوم که رسیدید پالتی از رنگ های نخودی، شنی و شیری را برگزینید. در مورد طبقات دیگر نیز به همین ترتیب.

دقت داشته باشید که لزومی ندارد پالت رنگی انتخابی شما برای تمام طبقات یکسان باشد. آنچه که مهم است داشتن یک پالت رنگی ثابت برای کل ویلا و برگزیدن رنگ های هارمونیک از بین رنگ های پالت برای دکوراسیون هر طبقه است. در انتها خواهید دید که نتیجه کار تا چه حد شیک و زیبا خواهد شد.

  • اجرای یک سبک معماری واحد در تمام طبقات

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای دوبلکس و تریپلکس باید از یک سبک معماری واحد پیروی کنید. بنابراین سبک دکوراسیون داخلی باید در تمام طبقات ثابت و یکسان باشد. اگر سبک معماری مصری یا رومی را برگزیده اید باید در طراحی تمام طبقات ویلا به این سبک پایبند بمانید. اجرای هر طبقه به یک سبک معماری خاص به شدت کاری غیر حرفه ای و غیر اصولی است.

  • مکمل بودن دکوراسیون طبقات ویلا

ممکن است در این باره کمی گیج شده باشید اما نگران نباشید. به شما خواهیم گفت که منظور ما چیست. منظور از مکمل بودن دکوراسیون این است که نباید الگویی که در طبقه اول پیاده کرده اید را عینا در طبقات دیگر تکرار کنید. به عنوان مثال اگر اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و اتاق پذیرایی در طبقه اول طراحی شده است لزومی ندارد اقدام به طراحی اتاق نشیمن به همان سبک و الگو در طبقه دوم نمایید. شما باید طبقه دوم را به طراحی کتابخانه یا طراحی اتاق تلویزیون و فضایی برای گپ و گفت های دوستانه در مجاورت چشم اندازهای بیرونی اختصاص دهید. بنابراین با حفظ سبک طراحی باید الگوی طراحی را تغییر دهید.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی ویلا

نمی توان به جایگاه والای نورپردازی در دکوراسیون داخلی ویلا بی توجه بود. نورپردازی یکی از مهمترین عناصری است که ویلای شما را به فضایی نورانی، دلباز و شیک تبدیل می کند. به واسطه نورپردازی در ویلا می توان فضای متفاوتی خلق کرد. کافیست شدت و زاویه نورپردازی و یا رنگ نور کمی تغییر کند. بنابراین خواهید دید که فضای ویلا تا چه حد تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بسیار مهم است که نورپردازی معماری داخلی ویلا با توجه به سبک معماری انجام شود. به عنوان مثال در سبک روستیک نورپردازی به شکلی صمیمانه و متمرکز است و عمدتا از رنگ های نارنجی و زرد برای نورپردازی استفاده می شود. این در حالی است که نورپردازی در ویلای مدرن و معاصر عمدتا با رنگ های سرد چون سفید و آبی صورت می پذیرد و زاویه نورپردازی کاملا متفاوت می باشد.

طراحی داخلی مسکونی
نورپردازی نقش کلیدی در معماری داخلی ویلا ایفا می کند.

اجرای فضای منفی در طراحی داخلی ویلا

همه ما به خوبی می دانیم که فضای ویلا اساسا فضایی برای استراحت، آرامش خیال و دوری از استرس است. اگر قرار باشد دائما با چشم اندازهایی پر از وسایل، تزئینات چشمگیر و اشیا روبرو شوید استرس ذهنی تان بیشتر می شود. به همین دلیل بسیار مهم است که در دکوراسیون داخلی ویلا فضایی تحت عنوان فضای منفی طراحی شود. دیوار روبروی این فضا باید عاری از تزئینات و ساده باشد. طراحی یک فضای ساده و عاری از حاشیه پردازی می تواند شرایط را برای استراحت بصری شما فراهم کند. این موضوع یقینا به کاهش استرس ها آن هم در فضای پرتنش امروز کمک خواهد کرد.

انتخاب دیوارپوش مناسب برای ویلا

پوشش دیوارها در ویلای شما بی شک تاثیر ویژه ای در دکوراسیون داخلی خواهد داشت. انتخاب های مختلفی برای پوشش دیوارهای ویلا وجود دارد. در واقع آنچه که تعیین کننده نوع پوشش است سبک معماری ویلا و سبک چیدمان وسایل تان خواهد بود. دیوارپوش های مختلفی اعم از دیوارپوش سنگی، آجری، چوبی، سرامیکی و کاغذدیواری را می توان برای ویلا انتخاب کرد. شما می توانید انواع طرح و نقش های ساده، مدرن و سنتی را با خرید کاغذدیواری به ویلای خود بیاورید. دیوارپوش های چوبی معمولا حسی از صمیمیت و گرما به آدمی منتقل می کنند و دیوارپوش های سنگی نیز معمولا در حوالی شومینه اجرا می شوند.

سنگ های تراش نخورده با سطح ناصاف انتخابی مناسب برای ویلاهای روستیک هستند با این حال اجرای یکی از دیوارهای ویلا به کمک این دیوارپوش ها خالی از جاذبه نیست. نقاشی کردن دیوارها به کمک رنگ های روغنی و پلاستیکی نیز ایده بدی نیست. شما می توانید دیوارهای ویلا را طبق سلیقه تان رنگ آمیز کنید. با این حال بهترین انتخاب از بین تمامی موارد ذکر شده یک انتخاب ترکیبی است. اگر طراح داخلی ویلا یک متخصص کاربلد، حرفه ای و با تجربه باشد به خوبی می داند که دیوارهای ویلا باید با استفاده از چه نوع متریال هایی و با چه الگویی پوشش دهی شوند تا نتیجه کار درخشان و شیک از آب دربیاید.

دکوراسیون داخلی
انتخاب دیوارپوش های ترکیبی در معماری داخلی ویلا.

استفاده از آینه را در دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا فراموش نکنید

یکی از مهمترین ایده هایی که بی شک درخشش دکوراسیون داخلی ویلای شما را دوچندان خواهد کرد استفاده از آینه در سطوح داخلی ویلا میباشد آینه کاری کردن برخی قسمت ها از دیوارهای ویلا می تواند ویلای شما را به شکل باور نکردنی و خیره کننده ای زیباتر سازد. این روزها اجرای دیوارهای آینه ای با الگوهای پازلی بسیار متداول شده است. این سبک از دیوارپوش ها فضای ویلای شما را نورانی تر خواهند ساخت. بنابراین استفاده از آن ها بی شک دلباز بودن فضا را دوچندان خواهد کرد.

کلام پایانی

دکوراسیون داخلی ویلا می تواند نمایانگر یک فرهنگ، تاریخ یا سنت باشد. در طراحی داخلی ویلا باید مولفه های مهمی چون آسایش و راحتی افراد، اصول زیبایی شناسی، اصول مهندسی و ایمنی رعایت شود. اینگونه نتیجه نهایی نتیجه ای درخشان خواهد بود. بسیار مهم است که در اجرای دکوراسیون داخلی از متخصصین خبره و حرفه ای کمک بگیرید. افرادی که در این حوزه دانش و آگاهی کافی دارند با شناخت دقیق سبک های مختلف معماری داخلی و رعایت نکات ریز و درشت در این حوزه، دکوراسیون ویلای شما را به شکلی اصولی و هنرمندانه طراحی خواهند کرد.

مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از قوی ترین مجموعه های ساخت و طراحی ویلا در ایران آماده اجرای انواع سبک های دکوراسیون داخلی در ویلای شما می باشد. ما در این مجموعه با بهره گیری از نیروهای خبره پروژه های طراحی داخلی ویلا را به بهترین نحو ممکن با رعایت اصول زیبایی شناسی و ایمنی اجرا خواهیم کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید