هدف عمده افراد از ساخت ویلا سپری کردن اوقات در فضای باز محوطه است. دورهمی های دوستانه در فضای باز ویلا بسیار لذت بخش است و موجب همدلی بیشتر بین اعضای یک خانواده می شود.

محوطه سازی در ویلا چه مزایایی دارد؟

محوطه سازی در ویلا یکی از جذاب ترین بخش های ویلا سازی است. محوطه ویلا برای بسیاری از افراد حکم اصلی ترین بخش ویلا را دارد. آب تنی در استخر در روزهای گرم تابستان، استراحت نیمروزی در آلاچیق در عصرهای دل انگیز پاییزی، جمع شدن دور آتشدان به همراه رفقا و خانواده در شب های سرد و برفی زمستان و صرف صبحانه زیر سایبان در صبح های دلنشین بهاری از تفریحات و دل مشغولی های متداول افراد در محوطه ویلا است.

برای محوطه سازی در ویلا هزاران هزار ایده ناب وجود دارد. اجرای این ایده ها لزوما به هزینه بالایی نیاز ندارد. بنابراین می توان بدون صرف هزینه های هنگفت هم برای محوطه سازی قدم برداشت. اگر می خواهید بدانید که محوطه سازی در ویلا شامل چه اقداماتی می شود با ما همراه شوید.

طراحی محوطه ویلا
محوطه سازی در ویلا می تواند سرآغاز خلق فضایی دوست داشتنی برای تفریح و آسایش باشد.

محوطه سازی در ویلا با طراحی استخر

در زمان های گذشته ملاک لاکچری بودن یک ویلا، استخر بود. این روزها اما ساده ترین ویلاها هم در محوطه خود یک استخر نقلی دارند. بنابراین می توان یکی از اصلی ترین اقدامات جهت محوطه سازی در ویلا را طراحی استخر دانست. طراحی استخر ویلا باید متناسب با سبک طراحی نمای ویلا باشد. بسیار مهم است که در طراحی استخر از عنصر نورپردازی استفاده شود. دور تا دور استخر ویلا باید چراغ های پایه دار و یا ال ای ای دی های توکار در زمین یا کف استخر نصب شوند تا ایمنی استخر حفظ شود.

طراحی سایبان و محل استراحت در کنار استخر

اگر طراحی استخر را در لیست اقدامات محوطه سازی در ویلا قرار دادید باید مکانی برای استراحت و آفتاب گرفتن در کنار استخر طراحی کنید. مطمئنا افرادی که قصد آب تنی در استخر دارند بعد از خارج شدن از استخر تمایل به استراحت و یا صرف یک نوشیدنی خنک دارند. بهتر است در کنار استخر یک سایبان شیک با نورپردازی عالی همراه با میز و صندلی برای استراحت طراحی شود.

طراحی فضای سبز در حوالی استخر

اگر می خواهید چشم انداز استخر ویلا یک چشم انداز جذاب و دیدنی باشد بهتر است در حوالی استخر اقدام به طراحی فضای سبز نمایید. چمن کاری در حوالی استخر به همراه کاشت گل و گیاه و یا کاشت درختچه های گرمسیری تزئینی می تواند حال و هوایی از ویلاهای مدیترانه ای را در محوطه ویلای شما زنده کند.

فضای آلاچیق در محوطه ویلا
در کنار استخر ویلا باید اقدام به طراحی سایه بان و فضای سبز نمود.

محوطه سازی در ویلا با طراحی آلاچیق

اگر می خواهید شب های شاعرانه و عصر های دل انگیزی را سپری کنید، محوطه سازی در ویلا را با طراحی آلاچیق تکمیل نمایید. وجود یک آلاچیق نقلی و شیک در گوشه ای از محوطه می تواند پناهگاه شما برای شب های شاعرانه و مطبوع پاییزی و یا عصرهای دل انگیز بهاری باشد.

شما می توانید داخل آلاچیق اقدام به چیدن میز و صندلی نمایید و با گیاهان رونده فنس های آلاچیق را تزئین کنید. اگر بدانید که صرف یک فنجان قهوه در حین تماشای برگ های طلایی رقصانی که به زمین می ریزند و یا مطالعه یک کتاب در هوای تازه بهاری در فضای آلاچیق چه لذتی دارد بی شک محوطه سازی در ویلا را بدون طراحی آلاچیق به پایان نمی رسانید.

استخر و آلاچیق در محوطه ویلایی
آلاچیق در محوطه ویلا بهترین مکان برای صرف عصرانه و استراحت است.

محوطه سازی در ویلا با طراحی فضای سبز

مگر می شود قصد محوطه سازی در ویلا را داشته باشید اما خبری از طراحی فضای سبز نباشد؟ طراحی فضای سبز جزو اولین و مهمترین اقداماتی است که باید در محوطه سازی لحاظ شود. شما باید با توجه به نوع اقلیم، شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی که ویلا در آن واقع شده از پوشش گیاهی مناسب استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر قصد ساخت ویلا در دامنه های سرسبز کوهستان های شمالی را دارید بی شک باید در انتخاب پوشش گیاهی سراغ گیاهان کوهستانی بروید که تاب و توان مقابله با سرمای سرسخت زمستان های ییلاقی را داشته باشند.

طراحی زمین بازی کودکان در محوطه ویلا

تا چه حد برای تفریح و آسایش کودکان خود ارزش قائل هستید؟ اگر تفریح کودکان تان برای شما مهم است باید طراحی زمین بازی کودکان را جزو اقدامات محوطه سازی در ویلا قرار دهید. در این زمین بازی انواع وسایل بازی و تفریحی بی خطر برای کودکان تعبیه می شود. زمینی که از آن حرف می زنیم لزوما یک زمین بزرگ نیست. این زمین می تواند یک زمین بازی کوچک با امکانات محدود اما جذاب برای کودکان باشد.

نورپردازی در محوطه ویلا

اگر نورپردازی را در بین اقدامات محوطه سازی در ویلا قرار ندهید، محوطه ویلای شما عملا بلا استفاده خواهد بود. محوطه ای که تاریک و یا کم نور باشد طبعا قابل استفاده نیست. نورپردازی در محوطه ویلا به این معنا نیست که محوطه را چراغانی کنید. بلکه باید از منابع نور مناسب در مکان های درستی و اصولی استفاده شود. بنابراین پارامترهایی چون زیبایی و امنیت در محوطه فراهم خواهد شد. برای اینکه چشم انداز محوطه در شب یک چشم انداز رویایی باشد و حس و حال صمیمیت را به شما منتقل کند باید از منابع نوری مناسب در نقاط بهینه استفاده شود.

طراحی و اجرای محوطه ویلا
نورپردازی در محوطه ویلا باید به زیبایی و شکوه محوطه اضافه کند.

طراحی آبنما در محوطه ویلا

اگر تصور می کنید منظور ما از طراحی آبنما در محوطه ویلا، آب نماهای قدیمی و منسوخ شده است سخت در اشتباهید. این روزها آب نماهای بسیار شیک و زیبایی توسط طراحان ساخته می شود. آب نماهایی که جلوه ای از یک آبشار کوچک دارند و حسابی با طراحی نمای ویلا جور هستند. این آب نماها می توانند  مدرن یا کلاسیک باشند و از جنس چوب، شیشه و سنگ ساخته شوند. اجرای ایده های ناب و هنری در طراحی آب نما می تواند جلوه ای خاص به محوطه ویلا بدهد.

طراحی کفپوش برای محوطه ویلا

محوطه سازی در ویلا شامل طراحی کفپوش برای محوطه است. برخی از افراد کفپوش های سنگی را می پسندند و عده ای کفپوش های چوبی را دوست دارند. کفپوش های کامپوزیتی، سنگفرش، کفپوش سرامیکی و یا حتی سنگریزه های کف ویلا نیز طرفداران خاص خود را دارند. بنابراین برای محوطه سازی در ویلا باید به فکر تعبیه کفپوش مناسب برای ویلا بود.

آبنما در فضای محوطه ویلا
طراحی کفپوش در محوطه ویلا باید به سلیقه کارفرما باشد.

کلام پایانی

محوطه سازی در ویلا جزو مهمترین و کلیدی ترین اقداماتی است که در طراحی ویلا باید لحاظ شود. محوطه ویلا برای آن دسته از افرادی که به تفریحات فضای باز علاقه دارند بسیار مهم است. مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از بهترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران صفر تا صد محوطه سازی در ویلا را برای شما اجرا خواهد کرد ما با توجه به نیاز و بودجه شما المان های لازم را در محوطه ویلا لحاظ می کنیم تا محوطه ای باب میلتان در ویلا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید