از خیابان های بالا شهر تهران و مناطق خوش نشین شمال که گذر کنید بی شک ویلاهای تریبلکس زیادی خواهید دید. طراحی ویلا تریبلکس در قالب سه طبقه مجزا صورت می پذیرد و عمدتا مختص مناطق لاکچری می باشد.

بهترین سبک طراحی ویلا مختص سرمایه داران کدام سبک است؟

ویلا تریبلکس نمادی از لاکچری بودن است. افرادی که سرمایه زیادی در دست دارند برای ساخت و طراحی ویلا تریبلکس اقدام می کنند. ویلای تریبلکس یک ویلای سه طبقه است که پلان و نقشه طبقات مختلف آن نسبت به یکدیگر متفاوت می باشد. نمای بیرونی ویلای تریبلکس یک نمای یکپارچه است که معماران آن را با نهایت ظرافت و دقت طراحی می کنند. اگر به مناطق بالای شهر تهران و شمال قدم بگذارید بی شک ویلاهای تریبلکس را خواهید دید که چشم انداز پیش روی آن ها یک چشم انداز بدیع و بی مثال است.

به دلیل اینکه ویلاهای تریبلکس دارای ارتفاع زیادی نسبت به سایر ویلاها یعنی ویلاهای فلت و ویلاهای دوبلکس هستند، طراحی ویلا تریبلکس در مناطقی با چشم انداز دریا و کوهستان متداول تر است. با این حال در مناطق بالای شهر تهران و شهرستان ها نیز شاهد این سبک از طراحی ویلا هستیم. در این مطلب قصد داریم در مورد مزایا و معایب طراحی ویلا تریبلکس به گپ و گفت بپردازیم بنابراین با ما همراه باشید.

ویلای تریبلکس با طراحی نئوکلاسیک
طراحی ویلا تریبلکس نمادی از لاکچری بودن.

بهره مندی از فضای گسترده با طراحی ویلا تریبلکس

با طراحی ویلا تریبلکس می توان به یک فضای دلباز و گسترده دسترسی داشت. شما می توانید اوقاتی که می خواهید با خانواده سپری کنید و یا کمی با خود خلوت کنید به بخش های مختلف ویلا پناه ببرید. بنابراین افراد می توانند در جمع خانوادگی حضور پیدا کنند و یا خلوت خصوصی خود را داشته باشند. گستردگی فضای داخلی ویلای تریبلکس این امکان را به طراح می دهد تا دست به طراحی بخش های مختلف در فضای داخلی ویلا بزند. طبقات مختلف در ویلای تریبلکس دارای اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق ورزش، سینمای خانگی، پذیرایی، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه و گلخانه می باشد. امکاناتی که نمی توان در یک ویلای فلت یا دوبلکس طراحی کرد، در ویلای تریبلکس امکان طراحی دارند.

جداسازی فضاهای خصوصی در طراحی ویلا تریبلکس

یکی از نکات منفی که در مورد ویلاهای فلت وجود دارد این است که افراد نمی توانند فضای خصوصی مختص به خود داشته باشند. همه چیز در ویلای فلت در سطح یک طبقه از ویلا عیان است. بنابراین ممکن است گاهی اوقات از سر و صدای زیاد کلافه شوید و یا نیاز به فضایی برای خلوت کردن و لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی بیرون داشته باشید. با طراحی ویلا تریبلکس می توان فضاها را به خوبی از هم تفکیک نمود و طبق اصول استاندارد معماری، طبقات مختلف ویلا را طراحی کرد.

طراحی داخلی ویلا تریبلکس و استفاده از دیوارپوش بتن اکسپوز
جداسازی فضاهای خصوصی در ویلای تریبلکس.

با طراحی ویلا تریبلکس چشم اندازی بدیع نصیب تان می شود

از نکات مثبت طراحی ویلا تریبلکس می توان به چشم اندازی اشاره کرد که از قاب پنجره های ویلا می توان به آن چشم دوخت. به دلیل مرتفع بودن ویلای تریبلکس این امکان وجود دارد تا از طبقات فوقانی یک چشم انداز بکر و رویایی رو به مناظر اطراف داشته باشید. تماشای پاییز طلایی و بهار سرسبز شمال و زمستان های برفی کوهستان از پنجره های ویلای تریبلکس حال و هوای دیگری دارد.

  • طراحی تراس در طبقات فوقانی ویلای تریبلکس

منظره ای که از طبقات فوقانی ویلای تریبلکس می توان به آن ها اشراف داشت زمانی زیبایی واقعی خود را عیان می کنند که در تراس ویلا بنشینید و به همراه صرف یک فنجان قهوه یا چای خوش عطر محلی این منظره را تماشا کنید. چنین امکانی در ویلاهای فلت و یا حتی دوبلکس برای شما وجود ندارد. چرا که اساسا در ویلای فلت چشم انداز خاصی نخواهید داشت.

طراحی و ساخت ویلا تریبلکس
چشم انداز خاص و بدیع از پنجره های ویلای تریبلکس.

چند برابر شدن ارزش سرمایه تان با ساخت ویلای تریبلکس

این مزیت مهم در طراحی ویلا تریبلکس برای افراد باهوشی که می خواهند سرمایه شان را با ساخت ویلا چند برابر کنند یک مزیت پر رنگ است. شما با ساخت ویلای تریبلکس می توانید در متراژ مشخصی از زمین یک ویلای سه طبقه بسازید که ارزش آن به مراتب بیش از ویلاهای دوبلکس و فلت می باشد. بنابراین با گذر زمان ارزش سرمایه تان چند برابر خواهد شد.

امکان نماسازی در ویلای تریبلکس به شکل خاص و ویژه

نماسازی ویلا همیشه یک مسئله مهم و مورد توجه در پروسه ساخت ویلا است. همه ما به خوبی می دانیم که نمای ویلا ویترین اصلی کار است و اگر به زیبای طراحی شود می تواند جلوه ای پر ابهت و خاص به ویلا بدهد. با طراحی ویلا تریبلکس معمار این فرصت را دارد تا ایده های خاص و ویژه ای در طراحی نمای ویلا پیاده سازی کند. ویلای تریبلکس دارای متراژ نمای بیشتری می باشد بنابراین با ساخت یک نمای خاص می توان ابهت بیشتری به ویلا داد و اصطلاحا آن را لاکچری تر نمود.

طراحی نما ویلا تریبلکس
نماسازی ویلای تریبلکس.

از معایب طراحی ویلا تریبلکس چه می دانید؟

شاید در وهله اول تعجب کنید که مگر می شود طراحی ویلا تریبلکس شامل معایب هم شود؟ بله، ویلای تریبلکس نیز معایب خاص خود را دارد که اگر قبل از ساخت ویلا از آنها آگاه باشید قدم های هوشمندانه تری در این مسیر بر می دارید.

  • نظافت و رسیدگی به ویلای تریبلکس دشوار است

اگر به نظافت، نگهداری و رسیدگی از ویلای خود اهمیت بسیاری می دهید، طراحی ویلا تریبلکس برای شما چندان ایده آل نیست. چرا که رسیدگی و مراقبت از ویلای تریبلکس یقینا به زحمت، انرژی و هزینه زیادی نیاز دارد. شما باید زمان بیشتری برای مراقبت و نگهداری از ویلا صرف کنید و طبعا هزینه بیشتری در این راستا پرداخت نمایید. مسلما خرابی های ویلای تریبلکس بیش از یک ویلای فلت می باشد و همین موضوع نیاز به مراقبت از ویلا را افزایش می دهد.

  • در زمان فروش ویلای تریبلکس ممکن است با مشکل مواجه شوید

از آنجایی که قیمت ویلای تریبلکس بیش از سایر ویلاها می باشد بنابراین در زمان فروش ویلا ممکن است کمی با چالش مواجه شوید. پیدا کردن خریدار برای ویلای تریبلکس به این راحتی ها نیست. بنابراین ممکن است برای یافتن خریدار نیاز به تلاش و صبر بیشتری داشته باشید و مجبور شوید بر سر قیمت کمی چانه بزنید. چرا که استهلاک ویلای تریبلکس نیز بیش از ویلاهای فلت و دوبلکس می باشد.

محوطه و فضای سبز ویلاهای تریبلکس
ویلای تریبلکس مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد.

کلام پایانی

طراحی ویلا تریبلکس این روزها در بین سرمایه داران نمادی از زندگی لوکس و مرفه است. زندگی در ویلای تریبلکس یقینا کیفیت زندگی شما را ارتقا می دهد. با این حال برای ساخت ویلای تریبلکس باید از معماران خبره کمک بگیرید. تیم آرکاورجاوند به عنوان یکی از قوی ترین تیم های طراحی معماری ویلا در ایران صفر تا صد طراحی ویلا تریبلکس را برای شما اجرا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید