شرکت های طراحی معماری ویلا این روزها خدمات گسترده ای ارائه می دهند. این شرکت ها صفر تا صد خدمات طراحی ویلا را برای مشتریان انجام می دهند. اما آیا هر مجموعه ای قابل اعتماد است و طبق اصول و قواعد معماری نوین عمل می کند؟

آیا می دانید طراحی معماری ویلا به سبک مدرن طرفداران بیشتری دارد؟

نیاز به آمار گیری دقیق نیست. همین که در محله های ویلایی نشین قدم بزنید متوجه خواهید شد که سلیقه مخاطبان امروزی چه آب و رنگی دارد. اغلب افراد طراحی های مدرن و نوین را می پسندند. این را می توان از طراحی معماری ویلا در مناطق مختلف متوجه شد. هر چند که طراحی ویلای کلاسیک هم هنوز طرفداران خاص خود را دارد. اما معماری با ایده های امروزی و خلاقانه بازار داغ تری را به خود اختصاص داده است.

در مورد مجموعه های اجرا کننده ویلا که جویا شوید متوجه خواهید شد ویلاهای شیک و لاکچری حاصل کار مجموعه های معتبر و خوشنام است. اینجاست که می توان تفاوت طراحی معماری ویلا توسط مجموعه های حرفه ای و مجموعه های آماتور را متوجه شد. معماران خلاق، خوش فکر، باهوش و کاربلد به جای کپی برداری از ایده های تکراری از ایده های ناب و متفکرانه در طراحی ویلا استفاده می کنند. همین نکته می تواند وجه تمایز مهمی بین ویلاهای مدرن و لاکچری با سایر ویلاها باشد. در ادامه با ما همراه شوید تا کمی بیشتر پیرامون طراحی معماری ویلا به سبک و سیاق امروزی گفتگو کنیم.

ویلا مراکشی
طراحی معماری ویلا به سبک امروزی طرفداران بیشتری دارد

طراحی معماری ویلا با ایده های ناب و خلاقانه

طراحی معماری ویلا این روزها بیش از هر چیز به ایده های تازه نیاز دارد. چشم ها از دیدن صحنه های تکراری و کپی برداری شده خسته اند. افراد تمایل دارند تا ایده های ناب و متفکرانه در محل زندگی آن ها پیاده سازی شود. ایده هایی که در عین هنری بودن یک مفهوم تازه و ناب را در دل خود جای داده باشد. این همان چیزی است که معماری نوین به ارمغان می آورد.

چگونه می توان در طراحی معماری ویلا امروزی عمل کرد؟

برای اینکه بتوان طراحی معماری ویلا را به سبک امروزی خلق کرد باید دست از ژورنال های کهنه معماری کشید. اجرای طرح های قدیمی و خالی از روح دیگر برای فضای معماری امروز جوابگو نیست. بهره مندی از هوش و خلاقیت معماران خوش ذوق در یک تیم معماری می تواند در این راستا راهگشا باشد. معمارانی که با ایده های ناب و متفکرانه در طراحی نمای ویلا، طراحی دکوراسیون داخلی و حتی محوطه سازی ویلا حرف تازه ای برای گفتن دارند. این معماران می توانند با الهام گرفتن از ایده های خلاقانه، فضایی جذاب را در معماری ویلا به ارمغان بیاورند.

ویلا مدرن مثلثی
الهام گرفتن از ایده های نو در ساخت و طراحی ویلا

محبوبیت روزافزون طراحی ویلا به سبک مدرن و نئوکلاسیک

نه اینکه تصور کنید طراحی معماری ویلا به سبک کلاسیک دیگر بازار داغی ندارد. اما سبک های مدرن و نئوکلاسیک به قدری این روزها محبوب شده اند که یک تنه جور طراحی های کلاسیک و قدیمی را می کشند. این سبک های معماری بسیار شیک، مینیمال و ساده و دوست داشتنی هستند. آرامشی که این سبک از معماری در دل خود جای داده موجب علاقه مندی هر چه بیشتر مخاطبان به این سبک از معماری شده است.

ویژگی های اصلی معماری مدرن و نئوکلاسیک چیست؟

طراحی معماری ویلا به سبک مدرن یعنی دوری از حاشیه پردازی های بی مورد. در این سبک از معماری شاهد اجرای ایده های تفکر برانگیز اما ساده و ناب در نمای ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا هستیم. استفاده از رنگ های لایت، خلق فضای آرامش بخش و دوری کردن از جزئیات از مشخصه های اصلی طراحی مدرن است.

در طراحی نئوکلاسیک نیز داستان به همین منوال است با این تفاوت که در این سبک از طراحی، طراح سعی می کند تا کمی هم دل طرفداران سبک کلاسیک را به دست آورد. بنابراین طرح نهایی نه به خلوتی طرح مدرن است و نه به شلوغی طرح کلاسیک. در این طرح ممکن است در کنار خطوط صاف و مستقیم شاهد برخی خطوط منحنی وار نیز باشیم. این سبک از معماری سبکی امروزی و لطیف است و طرفداران زیادی دارد.

ویلا نئوکلاسیک دوبلکس
محبوبیت سبک معماری نئوکلاسیک در بین مخاطبان امروزی

متریال های مورد استفاده در معماری به سبک امروزی

طراحی معماری ویلا به سبک و سیاق امروزی تنها در ظاهر نوین و خلاقانه خلاصه نمی شود. در ساخت ویلاهای امروزی از متریال های نوین ویلا سازی استفاده می شود. این متریال ها به عایق بندی قوی تر، صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی، حراست بیشتر از محیط زیست، دوام و ماندگاری بیشتر ویلا و مقاومت بیشتر سازه در برابر آسیب های طبیعی و محیطی کمک می کند. بنابراین گام مثبتی که در ویلا سازی به سبک مدرن برداشته شده، استفاده از متریال های با کیفیت و استاندارد مطابق با اصول روز دنیا است.

برهم زدن ساختارهای کهنه در طراحی معماری ویلا به سبک نوین

آنچه که طراحی معماری ویلا به سبک امروزی را بسیار محبوب کرده، برهم زدن معادلات و ساختارهای قدیمی است که در ساخت و ساز ویلا اجرا می شد. طراحان امروزی دیگر پایبند به اصول قدیمی و منسوخ شده نیستند. به همین دلیل زمانی که نگاهی به معماری ویلاهای امروزی می کنیم اثری از طرح های قدیمی نیست. به عنوان مثال عدم تقارن در معماری های جدید در عین ظرافت هنرمندانه می تواند نمونه ای از این نوآوری ها باشد.

استفاده بهینه از فضای داخلی ویلا در معماری امروزی

در طراحی معماری ویلا به سبک امروزی شاهد استفاده بهینه از فضای داخلی ویلا هستیم. طراحان به جای پرداختن به زرق و برق های بیهوده به فکر استفاده بهینه از فضای داخلی هستند. سعی معماران بر این است تا بیشترین استفاده از دکوراسیون داخلی ویلا صورت پذیرد. این در واقع یکی از اصول طراحی مینیمال می باشد. اینکه همه چیز درست و دقیق سر جای خود باشد و در عین حال ظرافت و زیبایی فضای داخلی حفظ شود.

طراحی داخلی مدرن با استفاده از رنگ های خنثی
استفاده مطلوب از فضای داخلی ویلا در طراحی به سبک نوین

کلام پایانی

مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از حرفه ای ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران، پروسه ساخت و طراحی ویلا را از صفر تا صد برای شما انجام می دهد. ما در این تیم با بهره گیری از هوش، هنر و خلاقیت معماران حرفه ای بهترین و به روز ترین ویلاهای شیک و لاکچری را برای شما با هزینه اقتصادی طراحی خواهیم کرد. برای ارتباط با ما کافیست با شماره های قرار داده شده در وبسایت تماس حاصل نمایید تا مشاوره های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید