محوطه سازی ویلا، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید پس از ساخت ویلا مورد توجه قرار گیرد. طراحی محوطه ویلا باید بر اساس یک سری اصول انجام شود تا افراد بتوانند بر اساس نیاز خودشان، یک ویلای مدرن یا کلاسیک داشته باشند. با توجه به اینکه محوطه ویلا، تاثیر زیادی بر روی زیبایی ویلاها دارد، می بایست برای طراحی محوطه ویلا از روش های اصولی و ابزارهای خاصی استفاده شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با نکات مهم در مورد طراحی محوطه ویلا و هزینه طراحی محوطه های ویلاهای شمال و … صحبت کنیم.

طراحی محوطه ویلا باید بر اساس یک سری اصول انجام شود.

طراحی محوطه ویلا چرا اهمیت دارد؟

زمانی که شما به فضای یک ویلا وارد می شوید، اولین چیزی که جلوی چشم شما می آید، محوطه ویلا است. محوطه ویلا تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ساختمان دارد و می تواند باعث تکمیل دکوراسیون خارجی ویلاهای مسکونی شود. زمانی که بحث محوطه سازی ویلاها می شود، برخی از افراد تصور می کنند که محوطه سازی ویلا فقط به معنای استفاده از گل و گیاهان مختلف است. ولی واقعیت این است که در محوطه سازی می توان از ابزارهای مختلف مانند استخر، جوی آب، مبلمان، آلاچیق و … استفاده کرد.

اگر طراحی محوطه ویلا به درستی انجام شود، افرادی که به ویلا وارد می شوند، احساس بسیار خوبی خواهند داشت. در زمان استراحت می توان از محوطه زیبای ویلا استفاده کرد. محوطه های ویلا، مکان امنی برای بازی کودکان هستند و می توانند برای بازی کودکان بهترین محل محسوب شوند.

نکات مهم برای طراحی محوطه ویلا

اگرچه شرکت های مختلفی در زمینه طراحی محوطه ویلا، خدمات متنوعی را ارائه می کنند؛ اما لازم است که برای طراحی محوطه ویلاها به یک سری نکات توجه شود. قوانین و نکاتی برای طراحی ویلا وجود دارند، از جمله:

  1. توجه به گیاهان و چمن های استفاده شده بر اساس آب و هوای منطقه

یکی از مهم ترین المان هایی که برای محوطه سازی ویلا مورد استفاده قرار می گیرد، گیاهان و چمن های مختلف هستند. قبل از کاشت گیاهان و چمن ها، سعی کنید که به آب و هوای منطقه توجه داشته باشید تا بر اساس آب و هوا و شرایط اقلیمی، بهترین گیاهان و درختان را انتخاب کنید.

  1. توجه به محل عبور و مرور خودرو و افراد

پس از اینکه یک نقشه برای طراحی محوطه ویلا پیشنهاد دادید، نوبت به آن رسیده که محل عبور و مرور خودرو و افراد را مشخص کنید. المان هایی که برای محوطه سازی ویلا مورد استفاده قرار می گیرند، نباید آنقدر زیاد باشند که امکان عبور و مرور و یا بردن وسیله های مختلف به داخل ویلا وجود نداشته باشد.

  1. توجه به نمای ویلا و تاثیر آن بر روی محوطه سازی ویلا

نمای بیرونی ویلا تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی ویلای شما دارد. به خصوص اگر بتوانید یک هارمونی خاصی میان نمای بیرونی ویلا و محوطه ویلا ایجاد کنید. بهتر است که نمای ویلا با محوطه ویلا، همخوانی داشته باشد.

به طور مثال، اگر نمای بیرونی ویلا از چوب است، می توانید در طراحی محوطه ویلا از چوب بیشتری استفاده کنید. یا اگر نمای بیرونی ویلا با سنگ طراحی شده است، می توانید از سنگ برای محوطه سازی ویلا استفاده کنید.

  1. کمک گرفتن از المان های مختلف بر اساس نیاز ویلا

المان های مختلفی وجود دارند که می توانند برای طراحی محوطه ویلا مورد استفاده قرار گیرند. اما ممکن است که محوطه ویلای شما به اندازه ای نباشد که بتوانید المان های مختلف را استفاده کنید. به طور مثال، محوطه سازی با کمک استخر و آبنما در ویلا، بسیار خاص و منحصر به فرد است؛ اما ممکن است ویلای شما فضای کافی برای این کار را نداشته باشد.

برای محوطه سازی ویلا، ابتدای فضای محوطه ویلای خود را بررسی کنید. در صورتی که فضای ویلا، بزرگ است؛ می توانید از المان های مختلف مانند آلاچیق، آبنما، گیاهان متنوع و … استفاده کنید.

طراحی محوطه ویلا چرا اهمیت دارد؟

هزینه طراحی محوطه ویلا چقدر است؟

یکی از سوالات رایجی که میان صاحبان ویلاها وجود دارد، هزینه طراحی محوطه ویلا است. محوطه سازی ویلا، با هزینه مشخصی قابل انجام نیست، چرا که درخواست و نظر هر یک از مشتری ها برای محوطه سازی متفاوت است. متراژ بخش بیرونی ویلا، المان هایی که مورد استفاده قرار می گیرند و … از جمله معیارهایی هستند که بر روی قیمت طراحی محوطه ویلا تاثیر می گذارد.

در صورتی که نیاز به دریافت خدمات در زمینه محوطه سازی ویلا دارید، ابتدا باید در مورد ویژگی های محوطه مورد نظر خودتان تحقیق کنید. می توانید عکس نمونه های محوطه های ویلا را مشاهده کنید و در نهایت، بسته به سلیقه خود یکی از انواع محوطه ها را انتخاب کنید.

سپس، باید با افراد باتجربه و متخصص در زمینه محوطه سازی مشورت کنید و در مورد هزینه طراحی محوطه ویلا سوال کنید. برای اطلاع از هزینه طراحی ویلا، لازم است که متخصصان دکوراسیون ویلا، به ویلای شما اعزام شوند و بخش های مختلف را بررسی کنند تا المان های قابل استفاده برای محوطه سازی ویلا، مشخص شوند.

نظر هر یک از مشتری ها برای محوطه سازی متفاوت است.

با آرکاورجاوند به محض ورود به ویلا لبخند می زنید!

ما در مجموعه آرکاورجاوند تمام تلاش خودمان را می کنیم که یک محوطه سازی بی نظیر برای ویلاهای شما به ارمغان بیاوریم. به هر حال، محوطه ویلاها، تاثیر زیادی بر روی آب و هوای داخل ویلا دارند و می توانند زیبایی ویلا را چندبرابر کنند. ویلاهایی که دارای محوطه های زیبا و منحصر به فرد هستند، راحت تر به فروش یا اجاره می روند و قیمت بالاتری نیز دارند.

اگر محوطه سازی ویلا برای شما اهمیت زیادی دارد، می توانید از متخصصین آرکاورجاوند کمک بگیرید. مراحل مربوط به محوطه سازی ویلا، در آرکاورجاوند به صورت تخصصی قابل انجام است. ابتدا لازم است که کارشناسان به محل ویلا اعزام شوند و حیاط ویلا را بررسی کنند. سپس بر اساس نظر مشتری و شرایط محوطه ویلا، نقشه محوطه سازی ویلا تعریف می شود و در صورت تایید مشتری، طراحی محوطه ویلا آغاز خواهد شد.

سخن پایانی

طراحی محوطه ویلا، همیشه یکی از دغدغه های ویلاداران بوده است. در حال حاضر، امکان طراحی محوطه برای انواع ویلاهای مدرن و کلاسیک و حتی ویلاهای قدیمی وجود دارد. برای محوطه سازی ویلا، باید از افراد متخصص کمک بگیرید تا بتوانید با کمترین هزینه، بهترین محوطه را برای ویلای خودتان ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید