ساخت ویلا می تواند کار بسیار هزینه بر و پیچیده ای باشد. در بسیاری از مواقع خرید یک ویلای قدیمی و بازسازی آن بسیار مقرون به صرفه تر است.

طراحی شهرک ویلایی یا بازسازی ویلاها؟

شاید خرید و یا طراحی ویلا رویای بسیار جذابی باشد، اما قطعا برای تبدیل کردن آن به واقعیت باید هزینه بسیار زیادی پرداخت نمود. به همین دلیل است که امروزه بازسازی نمودن ویلاها با استقبال بی نظیری روبرو شده است. انجام تعمیرات ویلا می تواند با پرداخت هزینه کمتر ویلای مورد نظر را مطابق با خواسته شما طراحی نماید. اما نکته قابل توجه این است که در صورت تعمیرات غیر اصولی نه تنها نتیجه رضایت بخش نخواهد بود، بلکه مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نیز خواهید شد. به همین منظور مجموعه آرکاورجاوند در ادامه قصد دارد شما را با مراحل بازسازی به صورت اصولی آشنا کند.

موارد مورد نیاز برای بازسازی ویلا
بازسازی اصولی ساختمان شامل چه مراحلی می شود؟

اولین قدم برای بازسازی ساختمان مهم ترین قدم است!

در صورتی که اولین قدم برای بازسازی را به اشتباه بردارید، هرگز نمی توانید نتیجه دلخواه خود را از تعمیرات به دست آورید. بنابراین اولین قدم برای شروع تعمیرات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اولین کاری که برای شروع تعمیرات باید انجام دهید، برنامه ریزی و تهیه لیست است. شما باید در ابتدا مشخص کنید که قرار است چه چیزهایی را تغییر دهید، حذف و یا اضافه کنید. سپس یک لیست کامل و دقیق از کارهایی که قرار است در تعمیرات انجام شود تهیه کنید.

تهیه لیست ابتدایی ترین مرحله بازسازی ساختمان محسوب می شود. این لیست می تواند در روند تعمیرات نقش بسیار موثری را ایفا کند. به طور مثال لیست تهیه شده می تواند به کارفرما کمک کند تا بودجه مورد نیاز برای انجام تعمیرات را به طور حدودی تخمین بزند. از طرفی بررسی کنید که آیا اجرای این خواسته ها در ساختمان مورد نظر امکان پذیر است یا خیر. در صورتی که به این مرحله از بازسازی توجه نشود، قطعا در تهیه بودجه و روند تعمیرات با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهید شد. بنابراین پیش از اقدام برای هر کاری بهتر است در ابتدا یک لیست از خواسته ها و تغییرات مورد نظر خود تهیه کنید.

مرحله اول نوسازی ویلا
اولین قدم برای بازسازی ساختمان مهم ترین قدم است!

برای شروع بازسازی به این نکات توجه داشته باشید!

  • ایده پردازی

برای شروع بازسازی ویلا در ابتدا باید ایده پردازی نمایید. در صورتی که دقیقا مشخص نکنید که هدفتان از انجام تعمیرات چیست، نمی توانید از نتیجه کار نیز رضایت داشته باشید. بنابراین در ابتدا ایده تعمیرات را مشخص کنید. برای این کار می توانید از تصاویر نمونه کارهای تعمیرات ایده بگیرید. در این صورت می توانید سبک و طراحی مورد نظر خود را نیز تعیین نمایید. پس از مشخص نمودن ایده و خواسته خود از تعمیرات باید بودجه بندی داشته باشید.

  • تعیین بودجه

فراموش نکنید که سقف بودجه شما در تعیین نوع بازسازی و تاثیرات آن نقش بسیار موثری دارد. بنابراین پیش از اقدام برای تعمیرات مشخص نمایید که حداکثر بودجه شما برای انجام تعمیرات چقدر است. توجه داشته باشید که عدم تعیین بودجه و بی توجهی به آن می تواند مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کند. به طور مثال ممکن است در اواسط تعمیرات بودجه شما به پایان برسد و کار در نیمه راه متوقف شود. همچنین به دلیل عدم تامین بودجه باید زمان بسیار زیادی را برای تعمیرات در نظر بگیرید.

  • مشاوره

از دیگر کارهایی که برای شروع بازسازی باید انجام دهید، مشاوره و کمک گرفتن از یک متخصص است. امروزه مجموعه های متعددی وجود دارند که در زمینه طراحی و ساخت ویلا مشغول به کار هستند. بهتر است یکی از معتبرترین آن ها را شناسایی نموده و در رابطه با تعمیرات از آن ها مشورت بگیرید. فراموش نکنید که این گروه ها می توانند با توجه به بودجه شما بهترین ایده را ارائه دهند و آن را اجرایی کنند. بنابراین حتما تعمیرات ویلای خود را به افراد متخصص و مجرب بسپارید.

نکات مهم در بازسازی ساختمان
برای شروع بازسازی به این نکات توجه داشته باشید!

مراحل بازسازی اصولی ساختمان

همانطور که گفته شد اگر به دنبال نتیجه ای رضایت بخش از بازسازی ویلا هستید، باید تمامی مراحل تعمیرات را به صورت اصولی و تخصصی طی کنید. به طور کلی این مراحل شرح زیر می باشند.

  • مراحل اولیه

مراحل اولیه بازسازی ویلا شامل مواردی می باشند که پیش تر به آن ها اشاره شد. تهیه لیست، ایده پردازی و همچنین تعیین بودجه از ابتدایی ترین مراحلی هستند که برای شروع تعمیرات باید در نظر گرفته شوند. فراموش نکنید که عدم توجه به هر کدام از این موارد روند تعمیرات را با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهد کرد.

  • تعیین پیمانکار

پس از انجام مراحل اولیه باید با گروه های متخصص در زمینه بازسازی مشورت شود و یک گروه مجرب و حرفه ای برای انجام تعمیرات انتخاب گردد. توجه داشته باشید که عدم وجود گروه پیمانکاری می تواند منجر به افزایش هزینه های تعمیرات شود. بنابراین بهتر است حتما برای تعمیرات ویلا از یک گروه پیمانکاری و متخصص در زمینه طراحی و ساخت کمک بگیرید.

  • تخریب

پس از مشخص کردن گروه پیمانکاری باید برای تخریب موارد تعیین شده اقدام کرد. مواردی که باید تخریب شوند با توجه به ایده و طراحی تایید شده مشخص می گردند.

  • شروع ساخت

زمانی که تخریبات به اتمام رسید، می توان برای شروع بازسازی اقدام نمود. در این مرحله هرگونه فعالیت ساخت و ساز مورد نیاز اجرایی می شود. به طور مثال در صورتی که نیاز به ایجاد دیوار جدید است و یا باید کابینت های آشپزخانه به طور کامل تعویض شوند، در این مرحله مورد توجه قرار می گیرند.

  • دکوراسیون نهایی

در نهایت نیز نازک کاری و دکوراسیون داخلی انجام می شود. این مرحله شامل رنگ آمیزی دیوارها، نورپردازی مصنوعی، چیدمان مبلمان و … می گردد.

بازسازی و نوسازی ویلا
مراحل بازسازی اصولی ساختمان

نکات قابل توجه در رابطه با تعمیرات ساختمان

  • انجام مشاوره با گروه های طراحی و ساخت پیش از بازسازی می تواند در میزان رضایت از نتیجه تعمیرات تاثیر مستقیم داشته باشد.
  • طراحی و مشخص نمودن میزان و نوع بازسازی در کاهش هزینه های اضافی و اتلاف وقت بسیار موثر است.
  • اگر می خواهید از نتیجه بازسازی رضایت کامل داشته باشید با یک گروه معتبر و مجرب همکاری کنید. زیرا در این صورت به شما تضمین کیفیت داده خواهد شد و قرارداد رسمی امضاء خواهید کرد.
  • درخواست تضمین پرداخت خسارت را در تنظیم قرارداد بازسازی از یاد نبرید. معمولا گروه های معماری که از تخصص و تجربه خود مطمئن هستند، به راحتی این ضمانت را به شما می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید