اغلب افرادی که مایل به ساخت ویلا هستند وجود استخر در ویلا را ترجیح می دهند. اما طراحی استخر در ویلا دارای مزایا و معایبی است که بهتر است قبل از تصمیم گیری با آن ها آشنایی پیدا کنید.

طراحی ویلا استخردار چه مزایا و معایبی می تواند داشته باشد؟

اغلب ما از دوران کودکی عاشق ورزش شنا بوده ایم. شنا نه تنها یک ورزش بلکه یک تفریح تابستانی است که به لطف استخرهای سرپوشیده می توان آن را در زمستان نیز انجام داد. آب تنی در آب سرد و دلچسب استخر ویلا در گرمای داغ تابستان چیزی نیست که بنی بشری آن را پس بزند. استفاده از خنکای اسپیلت و کولر گاهی اوقات نمی تواند عطش نهفته در وجود شما را در یک ظهر داغ تابستانی فروکش نماید. پس چه چیز بهتر از دل زدن به آب و یک شیرجه جانه در آب زلال و خنک استخر؟

به همین دلیل است که طراحی استخر در ویلا از جمله محبوب ترین ایده های طراحی ویلا است. با این حال این ایده مزایا و معایبی دارد. طراحی ویلا استخردار می تواند از جنبه هایی خوب از جنبه هایی بد باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با این مزایا و معایب آشنا کنیم.

استفاده از استخر در طراحی محوطه ویلا
اجرای محوطه لاکچری با طراحی استخر در ویلا.

با طراحی استخر در ویلا هر زمان که خواستید دل به آب بسپارید!

از جمله مزیت های طراحی استخر در ویلا این است که می توانید فارغ از شرایط آب و هوایی، فارغ از فصل، فارغ از موقعیت جغرافیایی ویلا و فارغ از دوری و نزدیکی تان به ساحل خزر، تن به آب بدهید. فرقی ندارد ویلای شما ویلایی همجوار با دریای خزر است و یا در قلب کوهستان های شمال ویلا دارید. شما در ویلای خود استخری خواهید داشت که هر زمان مایل بودید می توانید در آن آب تنی کنید.

افرادی که در ویلای خود از استخر شخصی محروم اند برای هر بار آب تنی مجبور اند فاصله زیادی را تا دریای خزر طی کنند که به خودی خود خسته کننده است. در حالی که شما می توانید بدون محدودیت زمانی در هر زمان از شبانه روز، حتی نیمه های شب در آب استخر آب تنی کنید، بدون اینکه نگران برگشتن به ویلا باشید.

با طراحی استخر در ویلا از حریم خصوصی و امنیت بیشتری برخوردار می شوید

از مهمترین مزیت هایی که طراحی استخر در ویلا با خود به دنبال دارد این است که می توانید بدون نگاه های مزاحم افراد غریبه در آب استخر شنا کنید. این یکی از معضلاتی است که شنا کردن در دریا به دنبال دارد. شما دائما نگران نگاه های اطرافیان هستید و ممکن است کمی معذب شوید. این در حالی است که در ویلای شخصی تان می توانید با خیال آسوده و به دور از نگاه های دیگران آبتنی کنید.

  • تمیز و بهداشتی بودن آب استخر

مزیت مهم دیگری که می توان به طراحی استخر در ویلا نسبت داد این است که با طراحی ویلا استخردار مطمئن هستید که دچار بیماری های پوستی ناشی از تماس با آب دریا نخواهید شد. بی شک آب دریا بسیار آلوده است و علاوه بر وجود آلاینده های سمی حاوی آلودگی های میکروبی می باشد. این در حالی است که استخر ویلای شخصی تان دارای آبی پاک، زلال و تمیز و بهداشتی می باشد که هیچ فرد دیگری غیر از خودتان در آن وارد نشده است.

اهمیت فضای خصوصی در طراحی استخر در ویلا
بهره مندی از حریم خصوصی در استخر ویلا.

قابلیت طراحی بخش کم عمق در استخر ویلا برای کودکان

 با طراحی استخر در ویلا می توانید حافظ ایمنی کودکان تان باشید. چرا که اساسا استخرهای ویلا را می توان با عمق های مختلف طراحی کرد. بنابراین بخشی از استخر ویلا مختص کودکان شما با عمق کم طراحی می شود. اینگونه دیگر نگرانی غرق شدن و آسیب رسیدن به کودک تان را نخواهید داشت.

هر یک موج دریا منجر به جابجایی کودک شما به اندازه چند متر خواهد شد. گاهی اوقات این موج ها بسیار بی رحم اند و ممکن است کودک شما را در خود غرق کنند. بنابراین با طراحی استخر در ویلا می توانید از این خطرات بکاهید و ایمنی را برای کودک دلبندتان ایجاد کنید.

با طراحی استخر می توان سبکی از زندگی لاکچری را تجربه کرد

طراحی ویلا استخردار ویلای شما را بسیار شبیه به ویلاهای لاکچری می کند. اصلا یکی از نمادهای ویلای لاکچری طراحی استخر در ویلا است. بنابراین می توانید محوطه ویلا را لوکس و شیک نمایش دهید.

  • بالا رفتن ارزش ویلا با طراحی استخر

طراحی استخر در ویلا نه تنها ویلای شما را به یک ویلای لاکچری شبیه می کند بلکه منجر به افزایش ارزش و قیمت ویلای شما خواهد شد. بنابراین شما می توانید در زمان فروش ویلا، استخر را به عنوان یکی از آپشن ها و امکانات لاکچری مطرح کنید و ارزش ویلای خود را بالا ببرید.

ایجاد ارزش افزوده در ویلا با دارا بودن استخر
طراحی استخر نمادی از لاکچری بودن ویلا است.

از معایب طراحی استخر چه می دانید؟

در کنار تمام مزیت هایی که در مورد طراحی استخر در ویلا گفته شد باید به چند مورد از معایب آن نیز اشاره کنیم.

  • افزایش هزینه ساخت ویلا

طراحی استخر در ویلا یقینا هزینه ساخت ویلا را افزایش می دهد. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید بهتر است طراحی استخر را از گزینه های لیست تان حذف کنید. البته این یک عیب نیست بلکه یک ویژگی از طراحی ویلا استخردار است که در زمان کمبود بودجه به عنوان عیب مطرح می شود.

  • نگهداری و مراقبت از استخر

اگر مایل به طراحی استخر در ویلا هستید باید این را هم بدانید که نگهداری و نظافت استخر کمی دشوار است. شما باید مدام آب استخر را عوض کنید تا درگیر آلودگی های آب استخر نشوید. حتی اگر برای استخر ویلا سایبان تهیه کرده اید مطمئنا گرد و خاک محیط وارد آب استخر می شود و نمی توانید دائما در یک آب راکد آب تنی کنید.

نظافت کف استخر و دیواره های آن باید دائما انجام شود و هیچ آثاری از جلبک، خزه و آلودگی نباید در استخر دیده شود. بی توجهی شما به این مورد می تواند سلامتی تان را به خطر بیندازد. از طرفی این نظافت های دائمی هزینه مصرف آب را در ویلای شما بالا می برد.

  • از دست دادن بخشی از محوطه در ویلاهای کوچک

اگر محوطه ویلای شما بسیار کوچک است متاسفانه باید قید طراحی استخر در ویلا را بزنید. با طراحی استخر در ویلا بخش زیادی از محوطه را از دست می دهید. این بخش ها شامل بخش هایی است که می توانستید در آن ها اقدام به طراحی فضای سبز، گلکاری و طراحی آلاچیق و پاسیو نمایید.

اهمیت رسیدگی به بهداشت استخرها در ویلا
نظافت استخرهای بزرگ دشوار است.

کلام پایانی

طراحی استخر در ویلا می تواند مجموعه ای از مزایا و معایب را به دنبال داشته باشد. این مزایا و معایب هر کدام به نوبه خود قابل تامل هستند. بنابراین توصیه می کنیم که برای طراحی ویلا استخردار از تیم های خبره معماری کمک بگیرید تا بهترین شرایط را برای طراحی استخر در ویلا برای شما فراهم کنند. تیم آرکاورجاوند به عنوان قویترین تیم طراحی معماری ویلا در ایران این خدمات را با بهترین کیفیت ارائه می دهد. برای ارتباط با ما کافیست با کارشناسان مجموعه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید