انتخاب موقعیت جغرافیای برای طراحی ویلا در شمال می تواند تاثیر مهمی روی کیفیت زندگی شما بگذارد. به همین دلیل باید حساسیت ویژه ای در مورد آن به خرج دهید.

انتخاب موقعیت جغرافیایی چه تاثیری در ساخت ویلا دارد؟

اگر میدانستید که موقعیت جغرافیایی ویلای شما تا چه حد داستان زندگی شما را تغییر می دهد و روی کیفیت زندگی تان تاثیرگذار است بی شک در انتخاب این موقعیت جغرافیایی دقت زیادی به خرج می دادید. بدون اغراق می توان گفت که موقعیت جغرافیایی ویلا یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار در میزان بازدهی سرمایه و کیفیت زندگی شما خواهد بود. به ویژه اگر قصد طراحی ویلا در شمال را داشته باشید.

موقعیت های جغرافیایی مختلفی در شمال کشور وجود دارند که پتانسیل آن ها برای ساخت ویلا بسیار بالاست. حاشیه ساحل خزر، مناطق کوهستانی و کوهپایه ای، مناطق جنگلی، مناطق شهری و مناطق روستایی از جمله این موقعیت ها هستند. شهرهای شمالی بسیار متنوع اند و حق انتخاب شما برای ساخت ویلا در این شهرها بسیار گسترده است. با وجود این حجم از گستردگی و تنوع چگونه میتوان فهمید که موقعیت جغرافیایی مناسبی را برای طراحی ویلا در شمال انتخاب کرده ایم؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

منطقه مورد نظر برای طراحی ویلا در شمال در بسیاری از موارد طراحی تاثیر گذار است
بررسی موقعیت جغرافیایی برای طراحی ویلا در شمال موضوع مهمی است.

توجه به شرایط آب و هوایی در طراحی ویلا در شمال

برای طراحی ویلا در شمال باید شرایط آب و هوایی منطقه را خوب رصد کنید. میانه تان با کدام آب و هوا بهتر است؟ عاشق باران های وقت و بی وقت هستید و میخواهید همیشه منظره ای از جنگل های باران خورده را از پس پنجره های ویلا تماشا کنید یا اینکه می خواهید در مناطق ییلاقی و سردسیر، تابستان های خنک و مطبوعی را بگذرانید؟

مناطق مختلف شمال عمدتا دارای دو نوع آب و هوای شرجی و مرطوب ساحلی و سردسیر و ییلاقی کوهستانی هستند. مناطق جنگلی اغلب مناطق خنک تری هستند. هر چه در مناطق جنگلی ارتفاع بگیرید به آب و هوای خنک تری می رسید. اگر قصد طراحی ویلا در شمال برای فرار از تابستان های داغ و طاقت فرسا را دارید توصیه ما به شما ساخت ویلای ییلاقی در شمال است. از طرفی باید بدانید که ساخت و طراحی ویلای ساحلی در شمال شما را در دل هوای شرجی و مرطوب قرار می دهد بنابراین بعدها گله ای از این بابت نداشته باشید. به همین دلیل است که توصیه داریم قبل از هر چیز شرایط آب و هوایی منطقه را رصد کنید تا باب میل تان باشد.

  • تاثیر شرایط آب و هوایی بر استقامت و دوام ویلا

شرایط آب و هوایی نه تنها تاثیر مستقیم روی حال و هوای شما در ویلا دارد بلکه تاثیر ویژه ای روی استقامت و دوام ویلا دارد. آب و هوای شرجی می تواند آسیب بیشتری به نمای ویلا و دکوراسیون داخلی آن وارد کند. در مناطق شرجی ساحلی درصد رطوبت بسیار بالا است. بنابراین ممکن است هم خودتان از این رطوبت کلافه شوید و هم بخش هایی از نمای ویلا و دکوراسیون داخلی دچار پوسیدگی شوند. این در حالی است که در آب و هوای جنگلی درصد رطوبت کمتری وجود دارد و یقینا دوام و ماندگاری ویلا در این مناطق بیشتر است. با تمام این تفاسیر اگر همچنان عاشق ویلای ساحلی هستید و چشم انداز آن را به هیچ چیز نمی فروشید مسیرتان برای این انتخاب باز است.

  • آیا هدف شما از طراحی ویلا در شمال باغبانی است؟

اگر قصدتان از طراحی ویلا در شمال باغبانی و پرورش گل و گیاه است بهتر است سراغ خرید ویلا در مناطق معتدل و پر باران بروید. مناطق ساحلی به دلیل خاک نرم، عدم وجود بستر مناسب، تابش بی وقفه آفتاب و عدم وجود پوشش های گیاهی منطقه مناسبی برای پرورش گیاهان نیست. خاک مناطق کوهستانی خاک حاصلخیز و مناسبی می باشد که برای کاشت گیاهان عالی است.

طراحی و ساخت ویلا در شمال باید باتوجه به شرایط منطقه آن صورت بپذیرد
شرایط آب و هوایی منطقه تاثیر ویژه ای در طراحی ویلا دارد.

عدم تجاوز به حریم ساحل و جنگل در طراحی ویلا در شمال

اگر قصد طراحی ویلا در شمال را دارید باید حواس تان به این موضوع باشد که به حریم های حفاظت شده تجاوز نکنید. مناطق شمال دارای حوزه های حفاظت شده هستند. این حوزه ها جزو منابع طبیعی محسوب می شوند و انسان ها حق ساخت و ساز در این زمین ها را ندارند. بنابراین اگر به حریم طبیعت تجاوز کنید به احتمال زیاد با جریمه های سنگین روبرو می شوید. در بسیاری از موارد نیز ویلا توسط ارگان های قانونی تخریب خواهد شد

امنیت منطقه را بررسی کنید

برای طراحی ویلا در شمال باید امنیت منطقه را به خوبی بررسی کنید. قطعا برای تمام افرادی که قصد طراحی ویلا دارند، امنیت منطقه یکی از مهمترین فاکتورها است. امنیت منطقه می تواند شامل مواردی چون عدم عبور و مرور افراد ناشناس و عدم وجود حیوانات وحشی و درنده در حوزه ساخت ویلا شود. به ویژه در شمال کشور که مناطق مسکونی با طبیعت به شکل عمیقی پیوند خورده است. موقعیت جغرافیایی مورد نظر برای طراحی ویلا در شمال باید از هر جهت ایمن باشد. وجود ویلاهای دیگر در منطقه می تواند خیال شما را تا حد زیادی از امنیت آسوده نماید.

ایمنی ویلا یکی از فاکتورهای مهم در بخش ویلاسازی می باشد
اهمیت امن بودن منطقه در طراحی ویلا.

خرید ویلای شهرکی در شمال

طراحی شهرک ویلایی در شمال یکی از پروژه هایی است که تیم های طراحی معماری ویلا در سال های اخیر استارت زده اند. ویلاهای شهرکی دارای امنیت بسیار بالایی هستند. این ویلاها در یک شهرک واقع شده اند و دائما در حال دیده بانی و رصد شدن هستند. افراد متفرقه و ناشناس حق ورود به شهرک را ندارند. حتی اگر در ویلای خود حضور نداشته باشید امنیت کامل در ویلا برقرار خواهد بود. اینگونه از بابت عدم ورود سارقین و افراد غریبه خیالتان آسوده خواهد بود.

فاصله از مناطق شهری چقدر است؟

زمانی که قصد طراحی ویلا در شمال را کردید باید در مورد فاصله منطقه مورد نظر تا شهر اطلاعات کافی به دست آورید. اگر این فاصله غیر منطقی به نظر می رسد و برای رسیدن به مناطق شهری باید فاصله زیادی را طی کنید توصیه می کنیم که یک تجدید نظر داشته باشید. گاهی اوقات زندگی در مناطق دور افتاده روستایی و خارج از شهر می تواند شرایط زندگی را برای شما دشوار کند. اما اگر تصورتان بر این است که دوری از شهر می تواند حال شما را بهتر کند و وسیله نقلیه برای جابجایی های مداوم دارید بنابراین می توانید برای طراحی ویلا در شمال سراغ این مناطق بروید. این مناطق عمدتا مناطق ییلاقی و خوش نشین در شمال هستند که چشم اندازهای بکر و بدیعی دارند.

کیفیت ساخت مسیرهای جاده ای را بررسی کنید

برای طراحی ویلا در شمال باید حواس تان به کیفیت مسیرهای جاده ای باشد. آیا کیفیت این مسیرها به قدری مناسب است که بتوانید با ایمنی کامل روزهای برفی و یخبندان زمستانی را در این جاده ها با ماشین برانید؟ ممکن است کیفیت جاده سازی به قدری بد باشد که در روزهایی از سال جاده ها مسدود شوند. بنابراین امکان دسترسی شما قطع خواهد شد. بنابراین در ارزیابی موقعیت جغرافیایی برای طراحی ویلا در شمال این مورد را نیز لحاظ کنید.

طراحی ویلا در شمال با فاصله از مناطق شهری انجام می گردد
فاصله از مناطق شهری باید در ساخت ویلا لحاظ شود.

کلام پایانی

از جمله مهمترین موارد در ساخت ویلا، ارزیابی موقعیت جغرافیایی ویلا است. به ویژه اگر قصد طراحی ویلا در شمال را داشته باشید. شمال کشور پر از فرصت های طلایی برای ساخت ویلا می باشد. بسیار مهم است که قبل از انتخاب موقعیت جغرافیایی توان ارزیابی اصولی منطقه را داشته باشید. تیم آرکاورجاوند به عنوان یکی از با تجربه ترین تیم های طراحی معماری ویلا در ایران شرایط را برای طراحی ویلا در شمال در بهترین موقعیت های جغرافیایی برای شما فراهم آورده است. بنابراین برای ساخت ویلا کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید