هزینه بازسازی ویلا در مقایسه با قیمت خرید ویلا یا ساخت ویلا مقرون به صرفه تر است؛ از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند با خرید ویلاهای قدیمی و تغییر و بازسازی دکوراسیون داخلی آن ها به ویلا رنگ و روی بهتری بدهند.

خرید ویلا بهتر است یا بازسازی ویلا در شمال؟

ساخت ویلا در شمال مشکلات و مراحل قانونی خاص خود را دارد که هر کسی حوصله و وقت پیگیری این مراحل را ندارد؛ از این رو بیشتر افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند و شرکت های ساختمانی سفارشات مربوط به طراحی ویلا در شمال را انجام می دهند. اما اگر قصد بازسازی ویلا را دارید می توانید بدون نیاز به صرف وقت یک ویلای قدیمی را خریداری کرده و با فقط با پرداخت هزینه بازسازی ویلا اقدام به طراحی نما ویلا به دلخواه خود نمایید. در این صورت می توانید یک اقامت گاه ارزان قیمت تر برای گذراندن تعطیلات خود خریداری کنید یا اینکه آن را به گردشگران اجاره دهید و از این طریق کسب درآمد نمایید.

هر نوع ویلای با توجه به موقعیت مکانی خود هر چند فرسوده باشد می تواند باز هم با قیمت های متفاوتی برای خرید و فروش ارائه شود. برای اینکه بتوانید یک ویلای قدیمی را با قیمت مناسب خریداری کنید و هزینه بازسازی ویلا را به طور دقیق تخمین بزنید بهتر است با شرکت های عمرانی و مشاوران ساخت یا مشاوران املاک که تجربه خوبی دارند مشورت نمایید.

بازسازی نمای ویلای مدرن
طراحی ویلا در شمال به سبک مدرن

عوامل تاثیرگذار روی هزینه بازسازی ویلا در شمال

هزینه ساخت ویلا در شمال در مقایسه با هزینه بازسازی ویلا بسیار زیاد و سرسام آور است؛ زیرا با افزایش قیمت مصالح ساخت و ساز قیمت مسکن نیز افزایش می یابد که هر دو این مورد به تغییرات ارزی وابسته هستند و قیمت ثابتی برای آن ها وجود ندارد. علاوه بر بازسازی ها و تعمیرات جزئی تغییراتی نظیر اضافه کردن استخر به ویلا، باغچه حرفه ای، آب نما یا گذاشتن روف گاردن در پشت بام از جمله عواملی هستند که می توانند هزینه بازسازی ویلا را تا حد زیادی افزایش دهند

با توجه به آنچه گفته شد فاکتورهایی که روی هزینه بازسازی ویلا تاثیرگذارند به شرح زیر هستند.

  • سختی کار و پروژه بازسازی
  • میزان فرسودگی ویلا و سازه
  • میزان لوازم و قطعات تعویضی و امکانات جدید
  • مکان پروژه بازسازی ویلا
  • نوع سازه و نوع بازسازی ویلا
  • مقدار و تعداد مکان های ویلا که نیاز به بازسازی دارند.

قیمت و هزینه بازسازی ویلا در شمال

برای بازسازی ویلا شرکت و اشخاصی که این کار را انجام می دهند قیمت ثابتی را اعلام نمی کنند؛ زیرا همان طور که اشاره کردیم قیمت لوازم و مصالح مورد نیاز نوسان دارد و طبق قیمت روز محاسبه می شود که مالک باید آن را به پیمانکار پرداخت کند تا ویلا بازسازی شود. بسته به نوع و تعداد مکان هایی از ویلا که نیاز به بازسازی دارند می تواند هزینه بازسازی ویلا متغیر باشد. به عنوان مثال اگر تنها طراحی نما ویلا نیاز به بازسازی داشته باشد هزینه بازسازی با قیمت کمی امکان پذیر است؛ البته این مورد نیز به نوع مصالح ساختمانی مورد نیاز و مرغوبیت آن ها بستگی دارد که می تواند هزینه بازسازی را افزایش یا کاهش دهد. علاوه بر این اگر در بازسازی ویلا باید نقشه ساختمان تغییر نماید یا امکانات جدید به ویلا اضافه گردد به طور یقین قیمت بازسازی ویلا بیشتر می شود.

 در کنار فاکتورهای تعیین کننده هزینه بازسازی ویلا مثل طراحی نما ویلا، تغییر دکوراسیون داخلی و نقشه ساختمان، اخذ مجوز بازسازی ویلا نیز هزینه ای را به خود اختصاص می دهد. همچنین با توجه به نوع مجوز و مقدار بازسازی که باید انجام شود هزینه های لازم متفاوت است.

قبل و بعد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
بازسازی دکوراسیون داخلی ویلا

مدارک لازم برای دریافت مجوز بازسازی ویلا

در این بخش از مقاله با مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوزهای لازم برای بازسازی آشنا می شویم.

۱- تشکیل پرونده و تکمیل فرم مجوز بازسازی و تعمیرات

۲- ارائه اصل و کپی سند مالکیت یا کپی بنچاق ویلا

۳- ارائه کپی سند سرقفلی در صورت وجود سرقفلی

۴- کپی شناسنامه و کارت ملی مالک ویلا

۵-  در صورت داشتن وکیل ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه وکیل به همراه وکالت نامه

۶- ارائه جوابیه آتش نشانی و بیمه ویلا

7- ارائه اصل و کپی قبوض آب، برق، گاز و تلفن ویلا

۸- در صورت وجود ویلا در بافت فرسوده نیاز به دریافت مجوز از اداره میراث فرهنگی است.

۹- برای اجرای بازسازی کلی تعهد کارفرما و گواهی استحکام و مقاومت بنای ویلا الزامی است.

۱۰- ارائه صل و کپی فیش نوسازی ویلا

۱۱- ارائه یک سری مدارک و مراجعه به اداره اوقاف در صورت اوقافی بودن زمین ویلا

۱۲- ارائه مجوزهای قبلی در صورت وجود

بازسازی و طراحی داخلی ویلا
ساخت ویلا در شمال با قیمت ارزان

نکته

بعد از ارائه این مدارک به مراجع ذیربط و ارائه درخواست صدور پروانه، کارشناسی برای بازدید از ویلا به صورت حضوری از ویلا بازدید می کند. اگر ویلا در بخش شهری واقع شده باشد گزارش ثبت شده توسط مامور بازرسی، توسط واحد شهرسازی شهرداری بررسی می شود و هزینه بازسازی و عوارض پرداختی تعیین می گردد. چنانچه ویلا در روستا قرار داشته باشد برای اخذ مجوز بازسازی به دهیاری روستا مراجعه کرد. پس از طی این مراحل طی چند روز تا چند هفته پروانه ساخت و بازسازی ارائه می شود در صورتی که بدون مجوز اقدام به بازسازی کنید توسط شهرداری جریمه خواهید شد.

جمع بندی

همان طور که بیان شد هزینه بازسازی ویلا به عوامل گوناگونی نظیر تعداد مکان های بازسازی و نوع طراحی ویلا در شمال بستگی دارد و از لحاظ اقتصادی بازسازی ویلا نسبت به خرید و ساخت ویلا مقرون به صرفه تر است. در این مقاله با پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت و هزینه بازسازی ویلا آشنا شدیم و مدارک و مجوزهای لازم برای بازسازی ویلا را معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید