طراحی ویلا در شمال از آن دست اقداماتی می باشد که با انجام خوب آن می توانید ساختمان های بسیار زیبایی را خلق کنید. دلیل اهمیت طراحی را می توان در موارد بسیار زیادی مورد بررسی قرار داد. کیفیت موجود در این طراحی ها می تواند برای شما به بهترین شکل ممکن زیبایی و جذابیت را به همراه داشته باشد.

چرا با اصول و قواعد طراحی ویلا در شمال آشنا باشیم؟

در طراحی ویلا باید سبک های مختلف را در نظر داشته و به خوبی از آن ها استفاده کرد. طراحی ویلا در شمال باید قسمت ها و جزئیات مختلف و متفاوت را به صورت دقیق طراحی کرد. برای طراحی های مختلف می توانید کیفیت های گوناگونی را نیز مشاهده کنید. برای هر نوع طراحی از استفاده شخصی و یا ساخت و ساز برای سرمایه گذاری باید بسیاری از موارد و نکات را رعایت کرد. رعایت کردن این نکات می تواند ارزش ویلای شما را به صورت چشمگیری بالا ببرد.

در تمامی مراحل طراحی و ساخت باید بتوانید با طراح خود در ارتباط باشید. ارتباط با طراح می تواند برای شما کیفیت بسیار بالایی را به وجود بیاورد. برای سبک های مختلف طراحی، شما قسمت های منحصر به فردی را مشاهده خواهید کرد که کاربرد های گوناگونی را خواهند داشت. در طراحی ویلا مدرن یکی از موارد قابل توجه مربوط به سلیقه شما می باشد. سلیقه شما در انتخاب سبک ها و المان های مختلف بسیار با اهمیت است.

هرچه کیفیت در این طراحی ها بالاتر باشد قطعا نتیجه کار نیز جذاب تر خواهد بود. برای طراحی قسمت های گوناگون نظرات شما می تواند بسیار مهم باشد. طراحی پلان های مختلف برای دقت در کار را می توان در تمامی قسمت ها مشاهده کرد. هنگام طراحی ویلا در شمال یکی از مهم ترین موارد مربوط به منطقه ساخت ویلا می باشد. در ایران می توان شمال کشور را به عنوان یکی از مناطق بسیار جذاب و پرطرفدار نام برد.

ویلای طراحی شده به سبک مدرن
طراحی ویلا به صورت جامع

اهمیت مراحل طراحی ویلا در شمال کشور کدام اند؟

برای طراحی ویلا در شمال می توان مراحل بسیار متنوعی را بیان نمود. برای طراحی ویلا در شمال نیز می توان نکات بسیار مهمی را مشاهده کرد که برای شما قابلیت های مختلف را به وجود می آورد. هنگام انجام مراحل طراحی ویلا در شمال شما باید پلان های مختلف را با مشاوره های لازم انجام دهید.

تا زمانی که در مرحله طراحی قرار دارید تمامی تغییرات قابل اعمال می باشد. در اختیار داشتن طرح اولیه برای ایجاد و اعمال تغییرات مختلف می تواند به شما بسیار کمک کند. باید به اهمیت طراحی در قسمت های مختلف توجه کنید تا مزایای بسیار زیادی را برای شما داشته باشند.

طراحی ویلا در شمال می تواند مراحل متفاوتی از طراحی های عادی را داشته باشد. به صورت کلی ساختار طراحی در شمال کشور بسیار متفاوت از نقاط دیگر کشور می باشد. به دلیل شرایط آب و هوایی خاص و طبیعت بکر و عالی می توان یک طراحی بسیار جذاب را انجام داد. انجام مرحله به مرحله طراحی ویلا در شمال می تواند هزینه های مختلف شما را کاهش داده و برای شما زمان ساخت را نیز کم کند.

ساخت ویلا به صورت سنتی زمان زیادی را تلف کرده و هزینه های اضافه زیادی را برای شما در بر خواهد داشت. هرچه کیفیت در این ویلاها بالاتر باشد می توانید زیباتر و بهتر از آن ها استفاده کنید. اولین مرحله در طراحی ویلا در شمال را می توان به انتخاب سبک نسبت داد. انتخاب سبک های بسیار متنوع در این ویلا ها بسیار مهم می باشد.

باید با توجه به سبک های موجود و همچنین با توجه به سلیقه خود طراحی را به پیش ببرید. در طراحی ویلا در شمال، سبک های مختلف و متنوعی همچون مدرن، روستیک، نئوکلاسیک، کلاسیک و … بسیار متداول می باشند. در هر سبکی ویژگی های خاصی را می توان مشاهده نمود که می تواند برای شما جذابیت های بسیاری را داشته باشد.

نمای روبروی ویلای دوبلکس به سبک کلاسیک
ساخت و طراحی ویلا در شمال کشور

فواید ساخت ویلا در شمال را به صورت کامل بدانید

برای ساخت ویلا در شمال کشور می توان دلایل بسیار زیادی را بیان نمود. فواید طراحی ویلا در شمال برای ساخت، آن زمانی مشخص می شود که شما نمونه های موجود و متنوع را مشاهده کنید. طراحی ویلا در شمال برای سبک های مختلف، مناطق بسیار مهم می باشند. یکی از مناطق بسیار جذاب در ایران مربوط به شمال کشور می باشد. شمال کشور با داشتن یک طبیعت بسیار جذاب توانسته به خوبی برای افراد بهترین گزینه باشد.

به صورت کلی به ساختمان هایی ویلا گفته می شود که از هر 4 طرف آزاد باشند. وجود طبیعت بسیار جذاب در شمال کشور این شور و اشتیاق را ایجاد کرده است تا بتوان ویلا های بسیار لوکس و جذابی را مشاهده کرد. به صورت کلی نیز ویلا ها در شمال به دو دسته جنگلی و ساحلی تقسیم بندی می شوند. باید در نظر داشته باشید که کیفیت طراحی می تواند به خوبی برای شما مزایای بسیار زیادی را در شمال کشور به وجود بیاورد.

ساخت و ساز در شمال کشور به دلایل بسیار زیادی مفید می باشد. اولین دلیل را می توان آب و هوای بسیار مطلوب آن دانست. دومین فایده ساخت ویلا در شمال کشور مربوط به نزدیکی این منطقه به پایتخت می باشد. دسترسی بسیار عالی باعث شده است تا افراد زیادی علاقه مند به ساخت ویلا در شمال باشند. برای طراحی ویلا در شمال می توان موارد و سبک های بسیار زیادی را مشاهد کرد.

در شمال کشور شما می توانید برخی از قسمت ها و المان های بسیار بیشتری را در اختیار داشته باشید. هنگام طراحی ویلا در شمال باید از افراد و مجموعه های متخصص کمک بگیرید. مجموعه های موجود می توانند به صورت ریز به ریز برای شما طراحی را انجام دهند. به دلیل وجود آب و هوای خاص و رطوبت بالا در شمال کشور قطعا طراحی در این منطقه نیز بسیار تخصصی و خاص می باشد.

روفگاردن و حیاط یک خانه ویلایی
فواید و مزایا ساخت ویلا در شمال

اصول طراحی ویلا در شمال

برای طراحی ویلا در شمال باید طبق اصول و قواعدی خاص عمل کرد. این اصول برای هر منطقه ای متفاوت بوده و می توان به راحتی آن ها را بیان نمود. در مورد اصول طراحی در شمال کشور تقریبا تمامی قواعد متفاوت از طراحی های عادی می باشد. در شمال کشور شما باید برای حفظ خانه ها، از برخی متریال های خاص استفاده کنید. استفاده از متریال های خاص می تواند مزایای بسیار زیادی را داشته باشد.

اگر اصول طراحی را متناسب با منطقه انتخاب نکنید قطعا طول عمر ویلای شما به صورت چشمگیری پایین خواهد آمد. در اصول طراحی این مورد را می توان در حالت های مختلف مورد بررسی قرار داد. در انتخاب طرح ها و سبک های مختلف برای اجرا در شمال کشور، باید برخی از اصول را رعایت کرد تا کیفیت کلی ساختمان پایین نیاید.

مهم ترین اصل در شمال کشور مربوط به متریال های مورد استفاده می باشد. می توان متریال های بسیار متنوعی را در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار داد. کیفیت این متریال ها بسیار مهم بوده و به شکل های گوناگون می توان این اهمیت را شرح داد. در اصول طراحی ویلا در شمال کشور یکی از مهم ترین موارد مربوط به عایق کاری می باشد.

برای تمامی قسمت های موجود باید از پایه ساختمان، بهترین عایق ها را استفاده کرد. کیفیت موجود در عایق بندی می تواند به شما در حالت های مختلف کمک کند. در شمال کشور به دلیل وجود رطوبت در 12 ماه سال است که این عایق بندی ها اهمیت خود را نشان می دهند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی های روز می توان متریال های بسیار پیشرفته ای را برای جلوگیری از رطوبت شرح داد. فناوری نانو برای جلوگیری از نفوذ رطوبت امروزه می تواند به خوبی جایگزین متریال های سنتی شود. طراحی ویلا در شمال را برای اهداف گوناگون نیز می توان انجام داد. از این طراحی ها می توان بازسازی ساختمان های قدیمی را در نظر داشت که در ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت.

ویلا ساده دوبلکس به رنگ سیاه و سفید
اصول طراحی مرحله به مرحله

بازسازی ساختمان های قدیمی

در طراحی ویلا در شمال برای ساختمان های قدیمی نیز راه حل هایی ارائه شده است. می توان به کمک بازسازی ساختمان های قدیمی به راحتی بسیاری از ویلا ها را دوباره مورد استفاده قرار داد. انجام بازسازی بسیار مهم بوده و مراحل بسیار زیادی را نیز دارد. با توجه به یک طراحی بسیار دقیق می توان به راحتی ساختمانی فرسوده و از رده خارج را دوباره زنده کرد. بازسازی به مراتب پیچیده تر از ساخت یک ساختمان جدید می باشد.

اگر تنها بخواهید مرمت را انجام دهید در زمانی کم ساختمان را ترمیم خواهید کرد اما درمورد بازسازی موضوع کمی پیچیده تر می باشد. برای بازسازی باید قسمت های بسیار زیادی را مورد بررسی قرار داده و به خوبی آن ها را جزء به جزء تغییر داد. هنگام بازسازی می توانید تغییرات بسیار زیادی را اعمال کرده و بخش های زیادی را حذف و یا اضافه کنید.

بازسازی به مراتب برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. افراد زیادی با خرید ویلا های فرسوده و بازسازی آن ها ساختمان های جذابی را به وجود می آورند. باید در نظر داشته باشید که کیفیت در بازسازی را می توان به طراحی آن نسبت داد. دقت در طراحی برای بازسازی باید بسیار بیشتر از طراحی برای ساخت باشد. برای بازسازی می توان طراحی را به چند قسمت تقسیم بندی کرد.

اولین قسمت مربوط به نمای بیرونی ساختمان می باشد. طراحی نمای ساختمان را باید با توجه به سبک موجود ترمیم کرده و بخش های مورد نیاز را نیز اضافه کرد. در نمای بیرونی، درب ورودی بسیار مهم می باشد. با توجه به این موضوع می توانید کیفیت بسیار قابل قبولی را در اختیار داشته باشید. هنگام انتخاب سبک های مختلف در نمای ویلا می توانید از نمونه های موجود نیز استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی در هنگام بازسازی

برای دکوراسیون داخلی، بازسازی کمی پیچیده تر می شود. باید با توجه به نوع ساختمان برخی از قسمت ها را به صورت کلی تغییر داد تا دکوراسیون زیبا و جذابی را شاهد بود. در بازسازی دکوراسیون داخلی باید برخی از قسمت ها را با کمک فناوری های جدید تجهیز کرد تا بهترین جلوه را داشته باشند. در دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین موارد مربوط به نورپردازی می باشد که باید به صورت کلی تغییر کرده و ارتقا پیدا کنند.

عمارت بسیار لوکس در جنگل
بازسازی ویلا های قدیمی

مراحل ساخت ویلا در شمال به صورت مرحله به مرحله

برای ساخت ویلا در شمال کشور می توان مراحل بسیار متنوعی را شرح داد. در هر مرحله از ساخت شما باید به طراحی اولیه خود رجوع کنید. دقت در طراحی ویلا در شمال می تواند مراحل ساخت را برای شما بهتر و دقیق تر شرح دهد. برای هر مرحله از ساخت باید با افراد و مجموعه های متخصص مشورت کرده و از آن ها استفاده کنید. برای ساخت ویلا می توان از صفر تا صد مراحل زیر را معرفی کرده و شرح داد. وجود این مراحل می تواند به شما در حالت های مختلف کمک کند.

مرحله اول: مکان یابی و کشیدن نقشه

هنگام طراحی ویلا در شمال می توان اولین و مهم ترین مرحله را مربوط به مکان یابی و نقشه هوایی دانست. انتخاب یک محل مناسب برای ساخت بسیار با اهمیت می باشد. باید محلی را انتخاب کنید که از آلودگی و خطرات مختلف محیطی در امان باشید. به عنوان مثال زمین شما نباید در مسیر گذر سیل و یا ریزش کوه باشد. توجه به این موارد می تواند برای شما امنیت بالاتری را داشته باشد.

بهتر است که زمین انتخاب شده با مکان ها و مناطق رفاهی فاصله چندانی را نداشته باشد. باید بهترین نقطه را در یک منطقه برای طراحی و ساخت در نظر بگیرید. باید از نظر جغرافیایی زمین شما در منطقه ای باشد که بتوانید به راحتی در زمان های مختلف از آن استفاده کنید. توجه به موقعیت زمین می تواند کیفیت ویلای شما را تعیین کند. بعد از انتخاب زمین مد نظر باید ابعاد و متراژ را به کمک نقشه های هوایی تعیین کرد.

اهمیت موقعیت مکانی برای ویلا

اگر محل قرار گیری ساختمان شما عالی باشد قطعا ارزش ویلای شما نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت. قطعا در تمامی مکان ها قیمت مصالح و متریال های موجود یکسان می باشند. بهتر است این هزینه را در جایی انجام دهید که با گذشت زمان ارزش ملک شما نیز بالا رود. انتخاب زمین در مناطق دور دست از تمامی جهات ضرر هایی را به همراه خواهد داشت. مشکلات رفت و آمد و تهیه مصالح در نقاط بد مسیر می تواند هزینه های بسیار بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. می توانید از افراد محلی و مطلع در منطقه نیز مشورت های لازم را دریافت کنید.

نمای ویلای مدرن و خاص
موقعیت مکانی برای ساخت

مرحله دوم: متراژ و پلان های ویلا

بعد از نقشه برداری باید به سراغ تعیین متراژ رفت. هنگام طراحی ویلا در شمال به شکل های مختلف باید ابتدا میزان متراژ ساختمان را تعیین کرد. با توجه به متراژ کل زمین با یک تناسب خوب باید زیر بنای ساختمان را تعیین کرد. در انتخاب این متراژ باید برخی از شرایط محیطی را نیز در نظر داشته باشید.

با توجه به متراژ زمین است که می توانید پلان های مختلف و متنوعی را نیز پیاده سازی کنید. در پیاده سازی این پلان ها برای ویلا باید برخی از قسمت ها را به صورت جدی در نظر داشته باشید. هرچه متراژ زمین شما بیشتر باشد راحت تر می توانید المان ها و پلان های مختلف را پیاده سازی کنید.

استخر، زمین بازی، آلاچیق، پارکینگ و … همگی از پلان هایی می باشند که باید با توجه به متراژ زمین آن ها را ایجاد نمود. برای طراحی ویلا در شمال به شکل های دوبلکس و تریپلکس نیز باید با توجه به متراژ های موجود طراحی را انجام دهید.

بعد از اینکه مهندسین مربوطه محوطه زمین شما را بازدید کردند و نقشه های مورد نیاز را تهیه کردند طراحی ویلا در شمال به صورت جدی آغاز می شود. با توجه به سلیقه کار فرما و نظر مستقیم او طراحی ویلا در شمال انجام می شود.

مراحل ساخت

باید طراحی را مرحله به مرحله انجام داد تا مهندسین عمران بتوانند کار ساخت را نیز به پیش ببرند. باید فضاهای در نظر گرفته شده به خوبی کاربردی باشند. بعد از انجام این مراحل می توان برخی از مراحل ساخت را معرفی نمود که به صورت زیر می باشند.

  • گود برداری زمین برای ساخت
  • اجرای اسکلت و بتن ریزی
  • تهیه و اجرای آرموتور بندی
  • دیوار کشی
  • اجرای سقف با استفاده از مصالح مخصوص با توجه به منطقه
  • محوطه سازی و فضا سازی در ویلا
ویلای بسیار لوکس کنار ساحل
توجه به متراژ و پلان

نکات با اهمیت در هنگام طراحی ویلا در شمال

هنگام طراحی ویلا در شمال برای سبک ها و مدل های متنوع باید به برخی از نکات توجه ویژه ای داشته باشید. توجه به این نکات می تواند نتیجه کار و ساخت و ساز شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به صورت ویژه ای باید در این نکات سلیقه افراد را نیز مد نظر قرار داد. از مهم ترین نکات موجود در طراحی می توان موارد زیر را نام برد.

  • ایجاد هارمونی بین فضاهای داخلی و خارجی از جمله نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی
  • پیوستگی و استفاده به جا از رنگ های متنوع در طراحی ها
  • ایجاد هارمونی بین مصالح به کار رفته و متریال های طبیعی اطراف که می تواند جلوه ای چشمگیر و ویژه را به ساختمان و بنا ببخشد
  • برآورد های دقیق که با استفاده از نقشه و پلان های مختلف تعیین خواهد شد
  • استفاده بهینه و به جا از المان های مختلف در طراحی ویلا. باید به گونه ی از المان ها استفاده کنید که علاوه بر حفظ فضای موجود، شلوغی زیادی نیز در چشم نباشد.
  • استفاده از حداکثر المان های ضروری در هنگام طراحی که باید کاربرد های ویژه ای را نیز داشته باشند. توجه داشته باشید که برخی از قسمت ها را باید به صورت حتمی در هر ویلایی مورد استفاده قرار دهید. از این موارد می توان به پارکینگ، فضای سبز و … اشاره نمود.
  • توجه به عوارض زمین که در حالت های مختلف قابل مشاهده می باشند. از این موارد می توان به درختان، دسترسی ها، محدوده قانونی زمین، عقب نشینی های لازم و … اشاره نمود. در صورتی که به این موارد توجه نداشته باشید در کسب برخی از امتیازات به مشکل خورده و نمی توانید مجوز های لازم را کسب کنید. به دلیل اهمیت همین موارد است که باید از مشاور های متخصص کمک بگیرید.
شهرک ویلایی در میان کوه و جنگل
هارمونی در انواع ویلا

سبک های مختلف

برای طراحی ویلا در شمال یکی از مهم ترین قسمت ها و مراحل، انتخاب سبک می باشد. باید با توجه به برخی از موارد و نکات موجود و با توجه به سلیقه خود طراحی را در سبک های مختلف انجام دهید. سبک های بسیار متنوع موجود در طراحی ها را اغلب با توجه به سلیقه افراد شروع می کنند. سبک های متنوع  بسیار زیادی را امروزه در طراحی ویلا در شمال می توان مشاهده کرد که هر یک دارای ویژگی های خاص خود می باشند. توجه به این سبک ها در طراحی می تواند علاوه بر زیبایی بیشتر، از نظر اقتصادی نیز بسیار مفید باشد.

مهم ترین سبک ها

از مهم ترین سبک های موجود می توان به سبک های کلاسیک، مدرن، نئوکلاسیک، روستیک، سنتی ایرانی، تلفیقی و … اشاره کرد. در تمامی این سبک ها برخی از ویژگی ها بسیار بیشتر را نشان می دهند. برای اینکه به راحتی از این سبک ها استفاده کنید باید با هریک آشنا شده و به خوبی اجزای موجود در هریک را بررسی کنید.

در تمامی این سبک ها یک ویژگی مشترک را می توان به راحتی مشاهده کرد و آن تنوع در مدل ها می باشد. برای هر سبک، شما مدل های مختلف اجرا و ساخت را نیز در اختیار خواهید داشت. برای طراحی ویلا در شمال باید برخی از ویژگی های ظاهری با توجه به متریال های موجود ایجاد شوند. در شمال کشور به واسطه آب و هوای خاص نمی توان برخی از طرح ها و سبک ها را به راحتی پیاده سازی کرد.

با گرفتن مشاوره های لازم بهترین نمونه های موجود برای شما شرح داده خواهد شد. برای معرفی سبک های مختلف می توان برخی از ویژگی ها را بیشتر مد نظر قرار داد. در ادامه به صورت کلی و مختصر برخی از متداول ترین طرح های موجود را برای شما شرح خواهیم داد.

ساخت ویلا مدرن با ترکیب متریال چوب و بتن
اهمیت سبک در طراحی

معرفی انواع سبک ها

برای معرفی سبک های مختلف طراحی ویلا در شمال باید بهترین و متداول ترین ها را بررسی کرد. برای اینکه به راحتی انتخاب های خود را در میان انواع سبک ها انجام دهید، در ادامه هرکدام را به صورت کلی معرفی خواهیم کرد تا با اطلاعات کافی و با توجه به نمونه های موجود سبک درستی را انتخاب کنید.

  • سبک مدرن: امروزه سبک مدرن به عنوان یکی از محبوب ترین سبک های موجود شناخته می شود. در این سبک، نور بسیار با اهمیت بوده و باید نورپردازی به خوبی در تمامی خانه ایجاد شده باشد. برای طراحی های مدرن یکی از مهم ترین متریال های به کار رفته، شیشه می باشد. شیشه را می توان به عنوان مهم ترین و پرکاربردترین متریال های به کار رفته در این ویلا ها معرفی کرد. بسیاری از دیوار های بیرونی را به وسیله شیشه های مخصوص طراحی و اجرا می کنند. هنگام اجرای این سبک رنگ های روشن و سفید بسیار کاربردی می باشند. از متریال های نوین و فناوری های به روز در این محصولات به صورت گسترده ای استفاده شده است.
  • سبک کلاسیک: برخلاف سادگی بسیار زیاد در سبک مدرن، در این سبک پیچیدگی حرف اول را می زند. تمامی قسمت های موجود باید به خوبی جلوه و شکوه را نشان دهند. استفاده از المان های تاریخی و اساطیری در این سبک بسیار رایج می باشد. برای اینکه از این سبک به خوبی استفاده کنید باید هزینه های بیشتری را در نظر بگیرید. نمای ساختمان در این سبک با دکوراسیون داخلی بسیار هماهنگ می باشد. بیشترین متریال های استفاده شده در این سبک، سنگ های مختلف می باشند. با استفاده از انواع سنگ های بزرگ و کوچک در دل ساختمان شکوه و عظمت را به نمایش می گذارند. رنگ بندی بسیار متنوع در این سبک به خوبی می تواند برای شما مفید باشد.
ویلا کوچک با ترکیب متریال شیشه و چوب
تنوع در سبک ها

سبک سنتی و ایرانی

سبک سنتی در ویلا های ایرانی را می توان بسیار قدیمی و جذاب دانست. افراد بسیار زیادی به طراحی های ایرانی علاقه مند هستند. برای این طراحی ها برخی از قسمت های موجود را می توان کاملا اختصاصی و شخصی طراحی نمود. برخلاف دیگر سبک ها، در این سبک باید به ریزه کاری های موجود بسیار توجه داشته باشید.

این جزئیات به حالت های مختلف می تواند برای شما کاربردی باشد. در کاربردی بودن این سبک ها می توانید حالت های بسیار متنوعی را در اختیار داشته باشید. المان های بسیار زیادی در این سبک وجود دارند. می توان قسمت های اصلی این سبک را به صورت زیر نام برده و شرح داد.

قسمت های مهم در سبک ایرانی

  • شاه نشین: یکی از قسمت های بسیار جذاب در این سبک این قسمت می باشد. این قسمت را اغلب در بالاترین سطح از ویلا قرار می دهند. این قسمت می تواند به عنوان یک اتاق نشیمن و یا یک بالکن بدون سقف در نظر گرفته شود. این بالکن های بهار خواب به عنوان جذاب ترین قسمت شناخته شده و به تمامی ویلا اشراف کامل دارند.
  • اهمیت رنگ های متنوع: یکی از مهم ترین قسمت ها در این سبک مربوط به شیشه ها و رنگ بندی آنها می باشد. به صورت کلی در طراحی ایرانی و سنتی شیشه های رنگی همیشه جایگاه خاص خود را داشته اند. شیشه هایی کوچک در دل درب و پنجره ها با رنگ های آبی، فیروزه ای، زرد، قرمز و … که به خوبی خودنمایی می کنند.
  • تخت های سنتی: یکی دیگر از اجزا و المان های مهم در این سبک تخت های سنتی در طراحی ویلا می باشند. در داخل باغ و یا حیاط از این تخت ها با فرش های طرح دار ایرانی به صورت گسترده ای استفاده می کنند.
عمارت لوکس دوبلکس ساخته شده با متریال سنگ و ستون های عظیم
سبک ایرانی برای طراحی ویلا

مدل های مختلف ویلا

برای طراحی ویلا در شمال شما علاوه بر سبک های مختلف باید با مدل های مختلف نیز آشنا شوید. در هر مدل می توان برخی از مزایا و معایب را مشاهده کرد. اگر اطلاعات کافی در رابطه با مدل های مختلف در اختیار ندارید به هیچ عنوان انتخاب را انجام ندهید. بهتر است که ابتدا درباره ویلا های مختلف تحقیق کرده و با آگاهی کامل مدل ها را انتخاب کنید. در ادامه برخی از محبوب ترین مدل های موجود را برای شما شرح خواهیم داد. هر یک از این مدل ها برای منطقه ای خاص مناسب می باشند. برای برخی از زمین ها نیز تنها می توان مدلی خاص را طراحی و اجرا نمود. در طراحی ویلا در شمال وجود محدودیت ها می تواند خلاقیت های جدیدی را نیز به وجود بیاورد.

مدل های معروف

  • ویلا فلت: این نوع ویلا را می توان به عنوان ساده ترین مدل موجود در طراحی معرفی کرد. در عین سادگی می توان بهترین طرح ها را بر روی این نوع ویلا پیاده سازی کرد. ویلا های فلت در یک طبقه طراحی و ساخته شده اند و هزینه نسبتا مناسبی را نیز دارند. زمان ساخت در این نوع ویلا نیز بسیار کمتر از دیگر مدل های موجود می باشد.
  • ویلا دوبلکس: ویلا دوبلکس در دو طبقه ساخته شده و می توان ویژگی های بسیار زیادی را در این ویلا ها مشاهده نمود. این نوع ویلا برای سبک های بسیار زیادی مناسب می باشند. از این نوع ویلا در زمین های کوچک بیشتر استفاده می کنند. در عمده طراحی های انجام شده در طبقه اول این نوع ویلا فضاهای عمومی تر را قرار می دهند. در طبقه بالای این نوع ویلا شما می توانید اتاق های کوچک تر و فضاهای شخصی سازی شده را به خوبی مشاهده کنید. با توجه به فضای باز این نوع ویلا ها می توان به راحتی انواع تغییرات را نیز اعمال کرد.
  • تریبلکس: این نوع ویلا در سه طبقه طراحی و اجرا می شود. در اغلب موارد این مدل ویلا را در زمین های شیب دار اجرا می کنند. این نوع ویلا برای زمین های شیب دار ویژگی های بسیار زیادی را به وجود می آورد.
ویلا طراحی شده به سبک مدرن و استخر دار
تنوع در مدل ها

قسمت های مختلف ویلا

هنگام طراحی ویلا در شمال باید برخی از قسمت ها را به صورت جداگانه شخصی سازی کرد. طراحی ویلا در شمال قسمت های خاص خود را داشته و باید به صورت جداگانه و دقیق ساخته شود. در ساخت ویلا توجه به این قسمت ها می تواند برای شما زیبایی و جلوه بسیار بیشتری را به وجود بیاورد.

ورودی ویلا

اگر بخواهیم از ابتدای ویلا شروع به بررسی کنیم باید ورودی ویلا را بررسی کنیم. در طراحی ویلا در شمال، ورودی بسیار مهم می باشد. ورودی ویلا چه در داخل حیاط و چه در داخل ساختمان اولین فضایی است که یک مهمان با آن روبرو می شود. باید در ورودی به گونه ای طراحی را انجام دهید که معرف کل ساختمان و ارزش بالای آن باشد. ورودی باید به گونه ای طراحی شود که عمل جداسازی فضای داخلی با فضای عمومی را به خوبی انجام دهد.

باید در شرایط مختلف آب و هوایی در ورودی هیچگونه تغییری ایجاد نشود. در سبک های مختلف از متریال های بسیار متنوعی برای ساخت ورودی بهره می برند. از چوب و سنگ تا انواع ورق های فلزی همگی می توانند در ساخت ورودی به کار گرفته شوند. باید ورودی ساختمان نیز به گونه ای طراحی شود تا افراد در حین ورود، به اتاق نشیمن، پذیرایی و پله های طبقه بالا دسترسی داشته باشند.

هتل ویلایی در وسط دریا
اهمیت ورودی در ویلا ها

اتاق نشیمن و پذیرایی

بعد از ورودی اولین قسمت مربوط به اتاق نشیمن می باشد. باید با توجه به سبک کلی، طراحی ویلا در شمال این قسمت به بهترین شکل ممکن انجام شود. در اتاق نشیمن افراد باید احساس راحتی کرده و به خوبی در طول روز از آن استفاده کنند. با یک طراحی دکوراسیون داخلی منزل خوب، می توانید در زمانی کم این اتاق را با دیگر نقاط ویلا هماهنگ کنید. هنگام انتخاب متریال های مختلف برای طراحی این قسمت باید به سبک ها مراجعه کنید.

به عنوان مثال در سبک کلاسیک، گچبری های مختلف می تواند فضایی دلنشین را برای شما ایجاد کند. باید اتاق نشیمن در ساختمان به گونه ای طراحی شود که یک حریم شخصی بسیار خوب را برای افراد ایجاد کند. به دنبال نشیمن می توان به سالن پذیرایی اشاره نمود.

سالن های پذیرایی اغلب بزرگترین قسمت ساختمان را به خود اختصاص می دهند. باید بهترین و لوکس ترین وسایل را در این قسمت استفاده کرده و به خوبی آن ها را قرار داد. نحوه درست چیدمان در پذیرایی می تواند برای نشان دادن سلیقه شما بسیار تاثیرگذار باشد.

اتاق غذاخوری و آشپزخانه

دو قسمت دیگر در طراحی ویلا در شمال مربوط به اتاق غذاخوری و آشپزخانه می باشد. این دو قسمت تقریبا نزدیک به یکدیگر طراحی و ساخته می شوند. باید اتاق غذاخوری به گونه ای طراحی شود که به آشپزخانه دید نداشته باشد. همیشه آشپزخانه را به عنوان قلب هر خانه ای معرفی کرده اند. باید در نظر داشته باشید که در این قسمت اجزا و وسایل بسیار زیادی قرار داده می شود. باید طراحی به گونه ای انجام شود تا بهترین فضاها را در اختیار داشته باشید. فضای آشپزخانه باید محیطی دلباز و عالی را داشته باشد.

اتاق خواب ها

برای طراحی ویلا در شمال می توان اتاق خواب ها را به شکل های مختلف طراحی کرد. اینکه اتاق خواب برای چه فرد و به چه منظور طراحی شده است بسیار مهم می باشد. باید برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ها از المان ها و وسایل متنوعی استفاده شود. باید اتاق خواب ها به خوبی در برابر صوت عایق باشند. این کار باعث می شود تا محیطی آرام برای استراحت به وجود بیاید. با توجه به نوع ویلا و ابعاد آن می توان تعداد اتاق خواب های بسیار متنوعی را در اختیار داشت.

ویلا طراحی شده به سبک مراکشی
قسمت های داخلی ویلا

انتخاب رنگ در طراحی ویلا در شمال

درهنگام طراحی ویلا در شمال یکی از مهم ترین موارد مربوط به رنگ بندی می باشد. در انتخاب انواع رنگ های موجود باید به موارد و ویژگی های بسیار زیادی توجه داشته باشید. انتخاب رنگ درست می تواند به صورت ویژه ای بر روی افرادی که به ویلا وارد می شوند تاثیر بگذارد. انتخاب انواع رنگ در قسمت های مختلف با توجه به نکات بسیار زیادی انجام می شود. رنگ ها به نوعی بیانگر احساسات افراد در زمینه های مختلف می باشند.

برای اینکه به خوبی آن ها را انتخاب کنید باید به محیط اطراف توجه داشته باشید. محیط طبیعی یک ویلا در انتخاب رنگ های مختلف می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. در مناطقی مانند شمال کشور رنگ های بسیار متنوعی را می توان به کار گرفت. با توجه به متریال های طبیعی موجود در اطراف نیز می توانید انتخاب های بسیار خوبی را داشته باشید. استفاده از متریال های ارگانیک موجود در محیط می تواند مزایای بسیار زیادی را داشته باشد. از این مزایا می توان به سازگاری با محیط اشاره نمود.

متریال خاص برای شمال کشور

در شمال کشور که اقلیمی خاص را دارا می باشد باید سازگارترین متریال ها را برای افزایش طول عمر بنا، به کار گرفت. برای ویلا های جنگلی می توان از رنگ های سبز و نارنجی بهره برد. هنگام طراحی ویلا های ساحلی نیز می توانید از تنوع رنگ های آبی و سفید استفاده کنید. این رنگ بندی به خوبی می تواند هارمونی ویلای شما با محیط را نیز حفظ کند. در انتخاب رنگ های مختلف می توانید سلیقه خود را نیز در نظر بگیرید تا فضایی باب میل خود را در اختیار داشته باشید.

شهرک ویلایی
رنگ های متنوع

ساخت محوطه و فضای سبز

هنگام طراحی ویلا در شمال یکی دیگر از قسمت های بسیار مهم مربوط به ساخت فضای سبز و محوطه سازی می باشد. باید در محوطه سازی ویلا بسیاری از ویژگی ها را در نظر داشته باشید. در ویلا های مختلف می توانید با توجه به متراژ موجود محوطه سازی را انجام دهید. در یک ویلا وجود فضای سبز می تواند در روحیه شما بسیار تاثیرگذار باشد.

باید در نظر داشته باشید که کیفیت فضاسازی باید در طول روز و شب به یک صورت انجام شود. برای ویلا های موجود باید به نورپردازی در شب بسیار توجه شود. باید بتوان با نورپردازی بسیار خوب از تمامی المان های به کار رفته، در شب و روز به خوبی استفاده کرد. در محوطه سازی می توان موارد و نمونه های زیر را نام برد که به درخواست افراد در ویلا به کار گرفته می شوند.

  • اضافه کردن روشنایی بیشتر در راه ها و باغچه ها برای قدم زدن در طول شب
  • نصب و یا ساخت آلاچیق های مختلف با طرح های بسیار متنوع برای استراحت
  • وجود سایبان برای پارک ماشین داخل حیاط
  • ساخت و قرار دادن باربیکیو در کنار آلاچیق
  • ساخت قسمت های اختصاصی برای بازی کودکان
  • ساخت استخر های روباز با طرح های بسیار متنوع
  • ساخت جوی و آبراهه های مختلف در تمامی سطح ویلا
آلاچیق و استخر در محوطه ویلا
محوطه سازی

جمع بندی

در کلام آخر می توان بیان داشت که ساخت و طراحی ویلا در شمال دارای مراحل بسیار زیاد و متنوع می باشد. برای اینکه بهترین نتیجه را مشاهده کنید باید از افراد و مجموعه های متخصص کمک بگیرید. در انتخاب مجموعه های مختلف می توانید برخی از ویژگی های بسیار مفید را نیز بیان کرد. پشتیبانی از پروژه های شما با افراد و مهندسین با تجربه می تواند باعث دلگرمی شما در طول ساخت و طراحی شود.

دیدگاهتان را بنویسید