آیا به فکر طراحی ویلا شمال هستید؟ آب و هوای دلنشین شمال و موقعیت مناسب آن جهت تفریح و فرار از روزمرگی زندگی اهمیت طراحی ویلا را دوچندان کرده‌اند. همین تفاوت در شرایط اقلیمی شمال کشور، موجب می‌گردد تا بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید ویلا در این مناطق شوند. گاهی شرایط اقتصادی اجازه خرید ویلا مدنظر را نمی‌دهد. اما جایی برای نگرانی وجود ندارد زیرا می‌توانید با تغییرات در طراحی نما، داخل ویلا و … به طرحی ایده‌آل برسید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نکات مهم در طراحی ویلا مدرن اطلاعات بیشتری به دست آورید.

طراحی ویلا شمال

طراحی ویلا شمال دارای منافع مادی و غیر‌مادی زیادی است. بسیاری از افراد به دنبال سرمایه‌گذاری در این منطقه و بازسازی ساختمان ‌های قدیمی و تبدیل آن‌ها به ویلاهای مدرن هستند. پروژه‌های طراحی ویلا در شمال یکی از مهم‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری هستند که پیچیدگی‌های خاص خود را دارند. انواع طرح‌هایی که در ویلاهای شمال مورد توجه می‌باشند شامل:

طراحی سنتی، طراحی کلاسیک، طراحی مدرن و طرح‌های تلفیقی هستند.

البته طراحی ویلا مدرن به علت سادگی طراحی، علاقه‌مندان زیادی را به خود اختصاص داده است.

کانسپت ویلای مدرن
پروژه‌های طراحی ویلا در شمال یکی از مهم‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری هستند.

نکات مهم طراحی ویلا شمال

طراحی ویلا شمال باید با توجه به شرایط اقلیمی این منطقه انجام شود. به دلیل مرطوب و شرجی بودن باید یک سری نکات را در طراحی ویلا در این مناطق رعایت کنید. نکات مهم به شرح زیر هستند:

  • رطوبت

 نواحی شمالی به دلیل قرار گرفتن بین دریای خزر و رشته کوه‌های البرز رطوبت زیادی دارند. این رطوبت به علت وجود کوه‌های بلند امکان خروج از این منطقه را ندارد.

  • خاک حاصلخیز

مناطق شمالی به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی دریای خزر دارای خاک به شدت حاصل خیز و مناسبی برای کشت و کار هستند. بخشی از خاک این مناطق که معمولا نزدیک ساحل هستند تا عمق زیادی خیس می‌باشند. بنابراین عایق‌کاری ساختمان از کف در طراحی ویلا شمال لازم است.

  • تابش آفتاب

مناطق شمالی کشور در نیمی از سال دارای آب و هوای ابری یا در حال بارش هستند و از نور خورشید بهره نمی‌برند. اوج تابش نور خورشید از سمت جنوب و با زاویه مایل بیشتری نسبت به کل کشور قرار دارد. پس توصیه می‌شود فضاهایی که نیاز بیشتری به نور خورشید دارند را در جنوب و فضاهایی که نور کمتری احتیاج دارند را در شمال زمین قرار دهید.

  • وزش باد

در مناطق شمالی ایران، معمولا جهت وزش باد از غرب به شرق است که ما با یک طراحی پلان مناسب می‌توانیم حداکثر استفاده از این بادها را در طراحی ویلا شمال خود داشته باشیم.

  • بارش فراوان

در شمال ایران، بارش‌های فراوان و زیادی داریم که اکثر این بارش‌ها به صورت کج باران و با زاویه ۴۵ درجه هستند. با توجه به این نکته محل قرارگیری پنجره‌ها در مناطق شمالی کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا پنجره‌ها باعث نفوذ آب به داخل ویلا می‌شوند. همچنین به علت بارش‌های فراوان و همیشگی، سقف‌های صاف و معمولی قادر به تخلیه‌ آب از پشت بام‌ها نیستند. به همین دلیل است که در این مناطق معمولا سقف‌ها به صورت شیروانی ساخته می‌شوند. باید این نکته را هم در نظر گرفت که حداکثر میزان بارش‌ها در فصل پاییز و حداقل بارش در فصل بهار اتفاق می‌افتند.

پنجره های بزرگ در ویلای مدرن
محل قرارگیری پنجره‌ها در مناطق شمالی کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  • کوهستان

مناطق شمالی کشور از قسمت جنوب به کوهستان و رشته کوه‌های البرز ختم می‌شوند. زمستان‌ها در این مناطق معتدل‌تر از دیگر نواحی کشور بوده و در قسمت‌های زیادی ازشمال در زمستان به‌ جای برف، باران می‌بارد.

  • جنگل

به دلیل وجود خاک حاصل‌خیز، بارش‌های فراوان و میزان رطوبت بالای حاصل از این بارش‌ها، تقریبا در تمامی مناطق شمال کشور بافت‌های سبزی مانند جنگل‌ها مشاهده می‌شود. لذا در طراحی ویلا شمال باید جهت بازشوها به این زیبایی‌ها را درنظر گرفت.

عاشق ویلای جنگلی هستی یا ساحلی

طراحی ویلا شمال با توجه به موقعیت جغرافیایی زمین انجام می‌شود. این عامل یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی هزینه ساخت ویلا تاثیرگذار می‌باشد. معمولا ویلاهایی که در مناطق ساحلی و جنگلی قرار دارند جز گران‌قیمت‌ترین و لاکچری‌ترین ویلاهای شمال هستند.

  • ویلای ساحلی

اگرچه ویلاهای رو به دریا دارای ویو و زاویه دید فوق‌العاده جذاب و زیبایی هستند ولی مشکلات خاص خود را هم دارند. یکی از مهم‌ترین این مشکلات پیشروی سالانه‌ دریا به سمت ساحل و از بین رفتن ساحل‌ها است. بنابراین در نواحی ساحلی حتماً باید فاصله بنا از دریا در طراحی ویلا شمال حفظ شود تا در اثر طوفان و پیشروی‌های سالیانه ‌دریا، ساختمان ویلا مورد آسیب قرار نگیرد و دچار فرسایش نشود.

  • ویلاهای جنگلی

ساخت ویلا در نزدیکی جنگل‌ها یکی از بهترین مناظر را برای شما فراهم می‌کند. طراح با استفاده از پنجره‌های بزرگ در طراحی نمای ساختمان سعی می‌کند مناظر زیبای بیرون را به داخل ویلا بیاورد. اما ساخت ویلا در کنار جنگل مشکلات فراوانی دارد. از جمله این مشکلات می‌توان به نفوذ حیوانات وحشی از اطراف جنگل به نزدیکی ساختمان و نفوذ حشرات مختلف که باعث فرسایش بعضی از مصالح می‌شوند اشاره کرد. می‌توان با ساخت حفاظ دور تا دور بنا و همچنین سم‌پاشی سالانه و نظافت مرتب تا حد زیادی از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کرد.

شرایط محیطی ویلا های جنگلی باعث فرسایش بعضی از مصالح می‌شود.

مراحل طراحی ویلا در شمال

با توجه به تراکمی که شهرداری برای نقاط و مکان‌های شهری و روستایی یا حومه شهر در نظر گرفته است، طراحی ویلا شمال باید صورت بگیرد که شامل مراحل زیر می‌باشد و باید مرحله به مرحله اجرا شوند:

  • نقشه‌برداری زمین
  • طراحی نقشه
  • محاسبات نقشه طراحی شده
  • رنگ‌ریزی و اجرای نقشه
  • پی‌کنی ویلا
  • اجرای فونداسیون یا کرسی‌چین
  • اجرای ستون و سقف
  • دیوارچینی
  • سربندی ویلا
  • عایق‌کاری کف و دیوارها
  • تعمیر سفید یا سفید‌کاری دیوارها
  • کف‌سازی سالن، خواب و تراس
  • نصبیجات ویلا
  • نصب درب‌ها و پنجره‌ها

طراحی ویلا شمال با چه شرکتی بهتر است؟

طراحی ویلا شمال دارای هزینه‌های مختلفی است که بسته به متراژ زمین و موقعیت آن تا حدود زیادی قیمت‌ها نیز متفاوت خواهند بود‌. به منظور کاهش هزینه ساخت ویلا توصیه می‌شود طراحی و ساخت ویلای خود را توسط یک تیم حرفه‌ای انجام دهید. بهتر است که شرکت و تیم‌هایی را انتخاب کنید که مسئولیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل و طراحی نمای ساختمان را برعهده بگیرند. یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه طراحی ویلا شمال که حرفه‌ای‌ترین تیم طراحی و اجرا را در اختیار شما قرار می‌دهد، شرکت آرکاورجاوند است. شما می‌توانید به صورت آنلاین از تیم تخصصی و حرفه‌ای این مجموعه مشاوره دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید