سبک مینیمال یکی از جذاب ترین و در عین حال ساده ترین سبک های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی است. این سبک می تواند شما را از شلوغی و تجملات بیش از حد دور نگه دارد و به آرامش ذهن شما کمک کند.

طراحی داخلی به سبک مینیمال

سبک مینیمال امروزه به یکی از جذاب ترین و محبوب ترین سبک های طراحی ویلا و دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. امروزه با توجه به افزایش شلوغی و تجملات در بسیاری از خانه ها، اکثر افراد به دنبال سادگی و رسیدن به آرامش ذهن هستند. سبک مینیمال از جمله سبک هایی می باشد که بر پایه سادگی و عملکردگرایی تعریف شده است. به همین دلیل می تواند افراد را به آرامش مورد نظرشان برساند و شلوغی را از خانه ها حذف کند. به همین منظور مجموعه آرکاورجاوند در ادامه قصد دارد شما را به طور کامل با این سبک در دکوراسیون داخلی آشنا کند.

ایجاد سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی به معنای استفاده از حداقل عناصر و جزئیات برای ایجاد فضای آرام و ساده است.
جذابیت های سبک مینیمال را در دکوراسیون داخلی دست کم نگیرید!

مهم ترین ویژگی های سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

از مهم ترین ویژگی های دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال می توان به رعایت اصل سادگی اشاره نمود. هنگام ساخت ویلا و یا طراحی داخلی به سبک مینیمالیسم باید از پرداختن به هرگونه تجملات و تزئینات اضافی به طور جدی خودداری شود. استفاده از اشکال ساده و شفاف از دیگر ویژگی های این سبک شناخته می شود. در طراحی مینیمال باید از اشکال هندسی بسیار ساده مانند مستطیل و مربع استفاده شود. به طور کلی سطوح صاف و مشخص در این سبک از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. در صورت تمایل به خطوط منحنی نیز می توان بدون ایجاد زاویه و انحنای تند این خطوط را در سبک مینیمال مورد استفاده قرار داد.

از دیگر ویژگی های سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی می تواند به اهمیت ورود نور طبیعی به فضا اشاره نمود. از آنجایی که این سبک عملکردگرا می باشد، باید نور خورشید به عنوان نورپردازی طبیعی به صورت مستقیم وارد فضای مورد نظر شود. سبک مینیمال را به عنوان سبک دوستدار طبیعت می شناسند. به همین دلیل نور طبیعی فراوان در خانه از ویژگی های مهم این سبک محسوب می شود. بنابراین استفاده از پنجره های بزرگ و ساده از دیگر مشخصه های سبک مینیمال می باشد.

آشنایی با مهم ترین ویژگی های سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی
مهم ترین ویژگی های سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال از این تکنیک ها غافل نشوید!

اگر هنگام طراحی و یا بازسازی دکوراسیون داخلی قصد دارید از سبک مینیمال استفاده کنید، بهتر است از این تکنیک ها غافل نشوید:

  • استفاده از بافت های طبیعی

اولین تکنیک برای ایجاد سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی بازی با بافت است. در سبک مینیمال باید توجه ویژه ای به بافت ها داشته باشید. سعی کنید بافت وسایل داخل فضا مانند کفپوش ها، روتختی، پرده و … با یکدیگر هماهنگ باشند. فراموش نکنید که بافت های انتخابی نباشد شلوغ و خسته کننده به نظر برسند. سعی کنید از بافت های ساده و شفاف مانند چوب و بتن در طراحی کفپوش ها و … استفاده نمایید. به طور کلی متریال های چوب، فلز، سنگ، بتن، پارچه از پرکاربردترین متریال های مورد استفاده در سبک مینیمال می باشند. زیرا در نهایت سادگی از جذابیت فوق العاده ای برخوردار هستند.

  • ایجاد فضای باز

از دیگر تکنیک های طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال ایجاد فضای باز با نور طبیعی زیاد است. از آنجایی که هدف از اجرای سبک مینیمال ایجاد آرامش و افزایش تمرکز ذهن در فضا می باشد، نباید فضای باز را در طراحی داخلی نادیده گرفت. سبک مینیمال با حذف عناصر اضافی منجر به دلبازتر دیده شدن فضای داخلی می شود. به همین دلیل است که این سبک برای طراحی فضاهایی که متراژ کمی دارند نیز انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

  • استفاده از رنگ هایی با طیف رنگی مشخص

استفاده از رنگ هایی که طیف رنگی مشخصی دارند از دیگر تکنیک های ایجاد سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی می باشد. در این سبک از رنگ های ساده و پالت رنگی محدود برای طراحی داخلی فضا استفاده می شود. از رنگ های پرکاربرد و محبوب در سبک مینیمال می توان به طیف رنگی سبز تیره و روشن، طوسی، سفید و بژ اشاره نمود.

مواردی که باید در دکوراسیون داخلی بیشتر مورد توجه قرار بگیرند
در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال از این تکنیک ها غافل نشوید!

کاربردی ترین ترفندها برای ایجاد سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

ترفندهای مختلفی وجود دارند که می توانند به افزایش کیفیت سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی کمک کنند. با توجه به این تکنیک ها می توانید طراحی بهتر و منحصر به فردتری داشته باشید. این ترفندها عبارتند از:

  • استفاده از کابینت هایی که با دستگیره های توکار طراحی شده اند.
  • طراحی کمدها با درب های ریلی و بدون کنده کاری روی چوب آن ها
  • استفاده نمودن از پرده های حریر و ساده یا کرکره ای روشن و ساده
  • انتخاب کردن آباژورهایی که اشکال هندسی ساده ای دارند و لوسترهایی با خطوط صاف و مستقیم
  • عدم استفاده از فرش و قالیچه روی کف پوش ها یا عدم پوشاندن کامل زمین با فرش
  • استفاده از رنگ های خنثی و روشن برای دیوار و کفپوش ها
  • انتخاب مبلمان هایی که ارتفاع کمی دارند و طراحی آن ها ساده است.
ایجاد سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی به معنای استفاده از اجزای کمی و اصول سادگی است تا فضا را آرامش‌بخش و زیبا کند.
کاربردی ترین ترفندها برای ایجاد سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

نکات قابل توجه در طراحی داخلی به سبک مینیمال

اگر به دنبال القای سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی خانه و ویلای خود هستید، باید نسبت به ویژگی های این سبک آگاهی کامل داشته باشید. شناخت این ویژگی ها به شما کمک می کند تا طراحی اصولی تری از سبک مینیمال را به اجرا درآورید. از کلیدی ترین ویژگی های سبک مینیمال می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کیفیت را در اولویت قرار دهید

در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال از هرگونه شلوغی اجتناب می شود. بنابراین نیازی به خرید انواع وسایل اضافی و غیرکاربردی نیست. با توجه به این موضوع بهتر است به جای خرید چندین وسیله که به آن ها نیازی نیست یک وسیله کاربردی باکیفیت خریداری نمایید.

  • عناصر غیرضروری را حذف کنید

از دیگر نکاتی که هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال باید در نظر بگیرید، حذف هرگونه وسیله اضافی و غیرضروری است. اگر می خواهید این سبک را به صورت همیشگی حفظ کنید، هرگز نباید وسایل اضافی و غیر ضروری را در معرض دید قرار دهید. به طور مثال روی کابینت های آشپزخانه همیشه باید خالی از لوازم باشد.

  • تزئینات به خانه شما شخصیت می دهند

در دکوراسیون داخلی مینیمال تزئینات خاص و منحصر به فردی را مورد استفاده قرار دهید تا به خانه شما شخصیت دهند. البته توجه داشته باشید که در استفاده از این تزئینات و تعداد آن ها نباید اغراق شده عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید