اگر به ویلا کلاسیک علاقه دارید اطلاعات این مقاله برایتان مفید خواهد بود. شرح کامل بهترین مناطق مورد پسند برای طراحی ویلا کلاسیک را بخوانید.

آیا دوران طراحی ویلا کلاسیک به پایان رسیده؟

این روزها کوچه و خیابان های شهر چهره جدیدی از خود را به نمایش گذاشته اند. معماری بناها به سمت معماری مدرن پیشروی کرده. نماهای ساده اما تفکر برانگیز، چشم نواز اما به دور از حاشیه، خلاقانه اما صمیمی. این یک تعریف حدودی از معماری ویلای مدرن است. حقیقت این است که شمار طرفداران ویلای مدرن روز به روز در حال افزایش است. اما به نظر شما این بدان معناست که طراحی ویلا کلاسیک دیگر خواهان ندارد؟ چه کسی گفته دوران طراحی ویلا کلاسیک به پایان رسیده است؟

طراحی ویلا کلاسیک پیشینه ای قدیمی دارد. تاریخچه این سبک از طراحی به قدری عمیق و ماندگار است که به این راحتی ها از سلیقه مردم حتی مردمان امروزی حذف نمی شود. بنابراین می توان این سبک از طراحی را در تاریخ معماری جزو سبک های ماندگار و پر طرفدار دانست. در ادامه قصد داریم کمی بیشتر پیرامون طراحی کلاسیک ویلا به گفتگو بپردازیم. بنابراین همراه ما باشید.

طراحی ویلا کلاسیک می تواند جلوه ای شاهانه و مجلل به ویلا بدهد

آیا ویلای کلاسیک مختص مناطق اعیانی نشین است؟

تصوری که در وهله اول از طراحی ویلا کلاسیک در ذهن افراد ترسیم می شود ویلایی چراغانی شده با معماری شکوهمندانه است. نقوش و طرح های برجسته ای که با ظرافت هرچه تمام در نمای ویلا خودنمایی می کند بیش از هر چیز در این سبک به چشم می خورد. ستون های سنگی حکاکی شده، کتیبه های تراشکاری شده با نقوش ظریف و برجسته و نمای سلطنتی بیش از هر چیز دیگر معرف طراحی ویلا کلاسیک است. دراین طراحی سقف ویلا گنبدی شکل است و مقرنس کاری شده. به همین دلیل است که عمده افراد بر این باورند ویلای کلاسیک برای مناطق بالای شهر مناسب است.

آیا امکان طراحی ویلا کلاسیک در هر منطقه ای وجود دارد؟

طراحی ویلا کلاسیک اغلب برای مناطق بالانشین پیشنهاد می شود. اما این بدان معنا نیست که این سبک از طراحی را نمی توان در مناطق دیگر شهر پیاده سازی کرد. طراحی کلاسیک شامل المان های مختلف چون نماکاری سنگی، سقف قوس دار و گنبدی شکل، استفاده از کتیبه های نقش برجسته، ستون های ابزار کاری شده و ظرافت ها و پیچیدگی های هنری در ساختمان است.

بسته به منطقه ای که قصد ساخت ویلا در آن را دارید می توانید طراحی ویلا کلاسیک را اجرا کنید. بنابراین لزومی ندارد که حتما ویلای شما دارای طراحی شاهانه و مجلل باشد. ویلای کلاسیک را می توان با طراحی متعادل در تمامی مناطق شهر اجرا نمود. ویلای کلاسیک را می توان با معماری شیک اما ساده و جذاب متناسب با هر نوع محله ای طراحی کرد.

طراحی ویلا کلاسیک را می توان در هر منطقه ای با هر سطح از ظرافت اجرا کرد

نورپردازی در معماری کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک بدون نورپردازی تمام زحمات و تلاش معمار را زیر سوال خواهد برد. بدون عنصر نورپردازی، ویلای کلاسیک جلوه زیبا و چشم نوازی نخواهد داشت. نورپردازی در ویلای کلاسیک باید به گونه ای باشد که ظرافت های هنری در معماری ویلا به زیبایی هرچه تمام رخ بنماید. به عنوان مثال نورپردازی روی نقوش برجسته و سطوح سنگ تراشی شده می تواند جلوه ای از شکوه و هنر را در چشم مخاطب پدیدار کند.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی و محوطه بیرونی ویلای کلاسیک

در ویلای کلاسیک نورپردازی باید هم جنبه بیرونی داشته باشد و هم در دکوراسیون داخلی به زیبایی تمام اجرا شود. در ویلاهای کلاسیک برخلاف ویلاها مدرن باید در نورپردازی دست و دلباز بود. ویلاهای مدرن اغلب به واسطه نورپردازی خاصی که دارند بسیار دنج و خلوت به نظر می رسند. این موضوع اما در مورد ویلاهای کلاسیک متفاوت است. در نمای بیرونی ویلای کلاسیک باید شاهد تابش بی دریغ نور در نمای ویلا باشیم. در دکوراسیون داخلی نیز به لطف نورپردازی هنرمندانه ی معمار، باید جلوه ای شکوهمندانه از نور و روشنایی در چشم مخاطب خلق شود.

سقف گنبدی شکل در ویلای کلاسیک

یکی از المان های جذاب و منحصر به فرد در طراحی ویلا کلاسیک، سقف گنبدی شکل آن است. ویلاهای کلاسیک را با سقف های گنبدی شکل و هلالی طراحی می کنند. این شیوه از معماری یادآور معماری یونان باستان است. معماری کلاسیک در واقع به معماری رومی نیز معروف است. عمده نقش برجسته ها و ظرافت کاری های معماری کلاسیک ریشه در معماری روم باستان دارد.

سقف گنبدی شکل در ویلای کلاسیک یکی از نمادهای اصلی این طراحی است

آیا می توان ویلای کلاسیک را به سبک ایرانی طراحی کرد؟

عاشقان طراحی کلاسیک هر آنچه که ریشه در سنت ها داشته باشد را می پسندند. ایرانیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین دلیل در طراحی ویلا کلاسیک تمایل به استفاده از المان های ایرانی دارند. الحق که عناصر و المان های هنری ایرانی می توانند جذابیت ویلای کلاسیک را چندین برابر کنند.

استفاده از نمادهای هخامنشی، نمادهای سنتی و حتی استفاده از کاشی های سنتی در طراحی کلاسیک می تواند کمی چاشنی معماری ایرانی را به معماری کلاسیک اضافه کند که بی شک جذابیت بالایی دارد.

چه نوع آب و هوایی برای معماری کلاسیک مناسب است؟

اگر تصور می کنید معماری کلاسیک تنها مختص یک نوع شرایط آب و هوایی خاص است سخت در اشتباهید. معماری کلاسیک را می توان در هر نوع آب و هوایی اجرا کرد. در نماسازی کلاسیک از سنگ های مرمر، گرانیت، تراورتن، سنگ آهک و سنگ های گچی استفاده می شود. این سنگ ها دارای مقاومت بالایی در برابر تابش آفتاب و بارش باران و رطوبت هستند. بنابراین هم در مناطق کویری، هم در مناطق خشک مرکزی و هم در مناطق مرطوب شمالی می توان اقدام به طراحی ویلا کلاسیک نمود.

اجرای ویلای کلاسیک در هر نوع آب و هوایی ممکن است

کلام پایانی

طراحی ویلا کلاسیک با گذر زمان قدیمی نمی شود. گذر زمان حتی باعث شده بسیاری از افراد گریزی به طرح های نوستالژیک بزنند و اینگونه حال و هوای گذشته ها را زنده کننده. مجموعه آرکاورجاوند یکی از حرفه ای ترین مجموعه های ایرانی در حوزه معماری و طراحی ویلا می باشد. این مجموعه با بهره گیری از دانش، هنر و مهارت های تیم خبره خود توانسته تا کنون پروژه های موفقیت آمیز زیادی را به پایان برساند. برای مشاهده نمونه کارهای این مجموعه کافیست سری به سایت ما بزنید و یا با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید