گسترش و رونق گرفتن طراحی ویلا این روزها موجب درهم شکستن ساختارهای کهنه شده است. طراحی ویلا به سبک های قدیمی در حال منسوخ شدن است. نماهای آجری و تکراری در حال محو شدن هستند و به جای آن ها شاهد توسعه نما ویلا مدرن در دنیای معماری و ساخت ویلا هستیم.

آیا شما هم تا کنون درگیر جاذبه های سحرآمیز نمای مدرن شده اید؟

بارها و بارها با عبور از معابر شهری محو ساختمان هایی شده ایم که با یک طراحی خلاقانه و جادویی ما را میخکوب کرده اند. نمای برخی از ساختمان ها به قدری جذاب است که می توان برای ساعت ها به آنها خیره شد و غرق در رمز و راز آنها شد. این ساختمان ها اغلب دارای نمای مدرن هستند. یکی از دلایلی که نما ویلا مدرن این روزها با محبوبیت بالایی روبرو شده است جاذبه و کشش فوق العاده ای است که این سبک از طراحی نما دارد. نمایی ساده اما تفکر برانگیز، بی حاشیه اما پر رمز و راز، فارغ از پیچیدگی و در عین حال در بردارنده مفهومی عمیق و ناب. در ادامه قصد داریم پیرامون نکات طراحی نما ویلا مدرن به گفتگو بپردازیم بنابراین با ما همراه باشید.

طراحی نما مدرن
نما ویلا مدرن در بر دارنده ایده های ناب است

در نما ویلا مدرن از حاشیه پردازی خبری نیست

اگر می خواهید حق طراحی نما ویلا مدرن را به خوبی به جای آورید باید از حاشیه پردازی دوری کنید. ظرافت هنری در نما ویلا مدرن به شکل دیگری نمود پیدا می کند. در نمای ویلاهای مدرن به جای پرداختن به حاشیه و جزئیات، به مفهومی بودن طراحی پرداخته می شود. طراحی ویلا باید ساده و در عین حال در بر دارنده تفکری عمیق و آرمانی باشد.

در طراحی نما ویلا مدرن به هیچ عنوان نباید سراغ المان های رومی یا باستانی رفت. در این حالت نمای ویلا نزدیک به نمای ویلا نئوکلاسیک خواهد شد. هدف ما در طراحی نمای مدرن، طراحی یک نمای اصیل و به دور از جزئیات می باشد. بنابراین سادگی را اصل کار قرار دهید.

طراحی نما ویلا مدرن
نمای ویلای مدرن بسیار ساده و دور از حاشیه است

نما ویلا مدرن لزوما یک نمای متقارن نیست

احتمالا با بررسی چند نمونه از طراحی های نما ویلا مدرن متوجه این موضوع خواهید شد که نمای مدرن لزوما یک نمای متقارن نیست. در بسیاری از مواقع جذابیت اصلی نمای مدرن به عدم تقارن هایی است که در نما به چشم می خورد. گویی طراح چندین و چند ایده و تفکر را با هم در آمیخته و به هنری ترین شکل ممکن آن را پیش چشمان مخاطب به تصویر کشیده. در طراحی نما ویلا مدرن طراح پا را فراتر از مرزها می گذارد و با در هم شکستن ساختارهای کهنه و سنتی فضایی نوآورانه خلق می کند.

طراحی سقف صاف در ویلای مدرن

اگر نگاهی به نمای ویلاهای مدرن داشته باشید متوجه خواهید شد که در اغلب آن ها از سقف های گنبدی شکل خبری نیست و سقف ها مسطح طراحی می شوند. یکی از مهمترین نکات طراحی نما ویلا مدرن این است که سراغ سقف های گنبدی شکل نروید. سقف های مثلثی با زوایای گوتیک هم چندان در طراحی ویلای مدرن مد نظر طراح نیست. در اغلب ویلاهای مدرن سقف ویلا باید به صورت مسطح طراحی شود.

استفاده از خطوط صاف به جای خطوط منحنی

در ادامه صحبت هایی که در مورد مسطح بودن سقف ویلای مدرن مطرح شد باید بگوییم که در نما ویلا مدرن از خطوط منحنی استفاده نمی شود. خطوطی که در نمای ویلاهای مدرن رویت میشوند اغلب خطوطی صاف و مستقیم هستند. در نمای ویلای مدرن باید از خطوط صاف به صورت هدفمند استفاده شود. در واقع بهره گیری از خطوط صاف و مستقیم باید در راستای اجرای رسالت طراح و بیان مفهومی باشد که طراح قصد بیان آن را دارد.

استفاده از حجم های هندسی چند ضلعی

در نما ویلا مدرن بهتر است از حجم های هندسی چند ضلعی استفاده شود. توصیه می کنیم زیاد خود را درگیر متقارن بودن این حجم های هندسی نکنید. چرا که اساسا در طراحی مدرن هدف خلق یک نمای متقارن نیست. حجم هایی که در نمای مدرن استفاده می شود بهتر است چند ضلعی باشند و توسط خطوط شکسته و مستقیم تولید شده باشند. اینگونه می توان جذابیت بصری نما ویلا مدرن را چند برابر کرد.

طراحی نما ویلایی مدرن
در نمای مدرن از خطوط صاف استفاده می شود

طراحی پنجره های بزرگ با قاب ساده

از مهمترین نکات در طراحی نما ویلا مدرن این است که طراح حداکثر استفاده را از نور طبیعی خورشید ببرد. بنابراین پنجره ها در اغلب ویلاهای مدرن با ابعاد گسترده طراحی می شوند. در نمای ویلاهای مدرن غالبا شاهد پنجره های بزرگ و شیشه ای با قاب ساده و به دور از حاشیه پردازی هستیم که در عین سادگی جذابیت خاصی به نمای ویلا بخشیده. البته این را هم بگوییم که در طراحی پنجره های شیشه ای باید حدود مجاز را رعایت کرد.

استفاده از متریال های نوین در طراحی نمای مدرن

در طراحی نما ویلا مدرن باید از متریال های مناسب استفاده شود. به عنوان مثال متریال هایی چون سنگ مرمر و گرانیت به هیچ عنوان مناسب یک نمای مدرن نیست. این متریال ها برای نمای کلاسیک مناسب هستند. در نمای مدرن عمدتا از چوب، کرتین وال، سرامیک، آلومینیوم، بایرامیکس، کامپوزیت و شیشه استفاده می شود. این متریال ها علاوه بر زیبایی باید در برابر شرایط اقلیمی نیز مقاومت و دوام کافی داشته باشد.

استفاده از رنگ های خنثی در نمای مدرن

در طراحی نما ویلا مدرن باید حتی الامکان از رنگ های خنثی استفاده شود. استفاده از رنگ های گرم در نمای ویلای مدرن چندان باب نیست. این رنگ ها در نمای کلاسیک و اسلیمی بیشتر به چشم می خورند. هدف از طراحی نما ویلا مدرن این است که مخاطب به جای درگیر شدن با رنگ ها محو مفهوم اصلی طراحی شود و از حاشیه ها دور بماند. بنابراین استفاده از رنگ هایی مانند سفید، طوسی و مشکی در نمای ویلای مدرن بسیار مناسب تر است.

ویلا با نمای مدرن
استفاده از رنگ های سرد و خنثی در نمای مدرن

کلام پایانی

طراحی نما ویلا مدرن مزایای زیادی در بر دارد. از جمله این مزایا می توان به همه پسند بودن طراحی، سازگاری با انواع اقلیم ها، کم هزینه بودن، سادگی و امروزی بودن اشاره کرد. مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از قوی ترین مجموعه های طراحی ویلا در ایران، صفر تا صد طراحی نما را در ویلای شما اجرا خواهد کرد. برای ارتباط با کارشناسان ما کافیست با شماره های قرار داده شده در وبسایت تماس حاصل نمایید تا مشاوره های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید