تاثیر نمای ویلا به قدری زیاد است که افراد به هنگام ساخت ویلا، قبل از هر چیز سراغ سبک و سیاق طراحی نمای ویلا می روند. انتخاب آنها در اغلب مواقع نمای مدرن در ویلا است.

آیا از تاثیر نمای مدرن در ویلا بر معماری شهرها خبر دارید؟

تا چند دهه اخیر اغلب افراد نمای کلاسیک را مظهر شکوه، اصالت و صلابت می دانستند در حالی که این روزها ورق برگشته و نمای مدرن محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اغلب ویلاهای لاکچری در مناطق بالا شهر تهران و شمال کشور دارای نمای مدرن هستند. محبوبیت نمای مدرن در ویلا به قدری افزایش پیدا کرده است که در ساخت بسیاری از ویلاهای نقلی و جنگلی هم شاهد اجرای این نما هستیم.

یکی از دلایل محبوب بودن نمای مدرن در ویلا را می توان تاثیری دانست که این نما در معماری منطقه از خود به جای می گذارد. طراحی ویلا به سبک مدرن منجر به تغییر سیمای شهرها در چند سال اخیر شده است. در ادامه قصد داریم تاثیر نمای مدرن در ویلا را به طور مفصل تری بررسی کنیم بنابراین همراه ما باشید.

ویلا ساحلی با نمای مدرن
نمای مدرن در ویلا منجر به زیبا شدن سیمای شهر می شود.

نمای مدرن در ویلا منجر به خلق چشم اندازهای لاکچری می شود

از مهمترین تاثیراتی که نمای مدرن در ویلا دارد این است که با طراحی نمای مدرن می توان دست به خلق چشم اندازهای لاکچری در سیمای شهر زد. با ورود به یک منطقه که ویلاهای مدرن در آنجا عرض اندام میکنند، بیشترین چیزی که جلب توجه خواهد کرد لاکچری بودن منطقه است. این موضوع می تواند روی زیبایی بافت شهری تاثیر ویژه ای داشته باشد. نمی توان فردی را پیدا کرد که از لوکس بودن و شیک بودن چشم اندازهای یک منطقه روی گردان باشد. این موضوع می تواند به طور ویژه در زیبایی شهرهای شمالی کشور و مناطق خوش آب و هوای تهران تاثیرگذار باشد.

سادگی در عین لاکچری بودن

نکته مهمی که در مورد نمای مدرن در ویلا باید گفته شود سادگی این نما است. شاید تا کنون برای اغلب ما این موضوع به اشتباه جا افتاده باشد که لاکچری بودن مساوی است با زرق و برق و تجملات. اما نمای مدرن در ویلا می تواند در عین سادگی و خالی بودن از جزئیات بیهوده و پر زرق و برق، بسیار مفهومی، باشکوه و لاکچری باشد. این روزها زیبایی و اصالت در سادگی است نه در پرداختن به جزئیات فراوان.

ویلا استخردار به سبک مدرن
نمای مدرن در عین سادگی بسیار لاکچری است.

نمای مدرن در ویلا ارزش ویلا را افزایش می دهد

نمای مدرن در ویلا می تواند منجر به افزایش ارزش ویلا شود. بدیهی است که خریداران در نگاه اول، ویترین کار یعنی نمای ویلا را برانداز می کنند. هر چه این نما جذاب تر و هنری تر باشد بی شک قیمت ویلا نیز  بیشتر خواهد شد. به همین دلیل اگر برای طراحی نمای ویلا، نمای مدرن را انتخاب کنید می توانید از افزایش ارزش ویلای خود بهره مند شوید. از طرفی نمای مدرن در ویلا همه پسند تر است و طرفداران بیشتری دارد. بنابراین منطقه ای که از لحاظ معماری به عنوان منطقه ای با سبک مدرن شناخته می شود بی شک منطقه پر رونق تری خواهد بود.

نمای مدرن باعث دوام و پایداری بیشتر سازه های معماری در یک منطقه می شود

حفظ بافت معماری یکی از مهمترین رسالت های طراح است. طراحان باید در طراحی نمای ویلا سبکی را انتخاب کنند که منجر به حفظ و پایداری بافت معماری یک منطقه شود. در طراحی نمای مدرن از متریال هایی استفاده می شود که در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی دارند. این متریال ها، متریال های نوین نماسازی ویلا هستند و با هر نوع اقلیمی سازگاری دارند. بنابراین با طراحی نمای مدرن در ویلا می توان گامی مثبت برای حفظ بافت معماری یک منطقه برداشت. مناطقی که معماری مدرن در آن ها پیاده سازی می شوند می توانند دوام بیشتری از لحاظ حفظ بافت و ساختار از خود نشان دهند.

مقایسه نمای ویلاهای قدیمی با ویلای مدرن

اگر نگاهی به معماری ویلاهای قدیمی داشته باشید متوجه خواهید شد که نمای ویلا در طی سالیان سال دچار پوسیدگی، ترک خوردگی و خرابی شده است. این موضوع عمدتا به دلیل استفاده از متریال های سنتی رخ می دهد. در طراحی نمای مدرن دیگر خبری از متریال های قدیمی نیست. به همین دلیل معماری منطقه با طراحی ویلاهای مدرن جان تازه ای خواهد گرفت.

ویلا مدرن با امکانات لاکچری
در ساخت نمای ویلاهای مدرن از متریال های نوین استفاده می شود.

ویلاهایی که دارای نمای مدرن هستند از مد نمی افتند

خارج شدن از گردونه ی سبک های معماری اتفاق ناخوشایندی است که برای بسیاری از ویلاها رخ می دهد. سبک های کلاسیک و رومی هر چند که بسیار پر صلابت و اصیل هستند اما خواه ناخواه در حال حذف شدن از لیست علایق مخاطبان امروزی هستند. مناطقی که بافت معماری آن ها به سبک مدرن است جزو مناطقی محسوب می شوند که حالا حالاها روی دور خواهند بود. نمای مدرن به این زودی ها قدیمی نخواهد شد. حتی با روی کار آمدن سبک های مختلف از طراحی ویلا همچون طراحی نمای پست مدرن، نمای مدرن در ویلا همچنان محبوبیت خود را دارد و به عنوان پرطرفدارترین سبک از طراحی نما در ویلا شناخته می شود.

ویلاهای مدرن در هر دوره ای تاریخ امروزی هستند

با طراحی نمای مدرن در ویلا طراحان به زنده ماندن بافت معماری در یک منطقه کمک می کنند. نمای ویلا و سبک معماری یک منطقه چیزی نیست که بتوان آن را به سادگی تغییر داد. ویلاهایی که در مناطق مختلف از تهران یا شمال ساخته می شوند یقینا سال های سال پابرجا خواهند ماند. اجرای سبک مدرن در طراحی ویلا کمک می کند تا معماری یک منطقه در هر دوره ای از تاریخ، امروزی باقی بماند.

ویلا استخردار به سبک روستیک
ویلاهایی که دارای نمای مدرن هستند هیچگاه از مد نخواهند افتاد.

کلام پایانی

مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از قوی ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران، صفر تا صد طراحی نمای مدرن در ویلا را برای شما انجام خواهد داد. این سبک از طراحی نمای ویلا بسیار محبوب است و بی شک تحولی عظیم در معماری مناطق مختلف ایران ایجاد خواهد کرد. طراحان ما با اشراف به نوین ترین اصول طراحی معماری جهان و آشنایی با استانداردهای معماری، بی نقص ترین نمای مدرن را در ویلای شما اجرا خواهند کرد. برای ارتباط با کارشناسان ما کافیست با شماره های قرار داده شده در وبسایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید