طراحی ویلا دنیایی از سبک های مختلف را شامل می شود که یکی از این سبک ها، سبک طراحی ویلای فلت است. در ویلای فلت هیچ اختلاف ارتفاعی به چشم نمی خورد و تمامی بخش های ویلا هم سطح با یکدیگر هستند.

آیا تا کنون به جاذبه های ویلای فلت فکر کرده اید؟

همیشه هم نباید به فکر ساخت ویلاهای مرتفع دوبلکس و تریبلکس باشیم. با طراحی ویلا فلت می توان از مزایایی بهره مند شد که امکان بهره مندی از آن ها در ویلاهای دوبلکس و تریبلکس وجود ندارد. معماری ویلای فلت بسیار ساده به نظر می رسد. اما طراحی همین ویلای به نظر ساده نیاز به هوشمندی، هنر، ظرافت و مهارت بالایی دارد. در ویلای فلت همه چیز از جمله اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، اتاق خواب ها، آشپزخانه، گلخانه، اتاق غذاخوری و سرویس های بهداشتی همگی در یک فضای یکپارچه و واحد قرار دارند. شاید در نگاه اول طراحی ویلا با این تفاسیر آسان به نظر برسد اما در واقع چنین نیست.

  • ویژگی های طراحی ویلا فلت چیست؟

طراحی یک فضای فاقد اختلاف ارتفاع و صرفا مسطح به معنای طراحی ویلا فلت نیست. بنابراین در طراحی ویلای فلت باید دقت کرد که از اصول زیبایی شناسی خارج نشویم و فضای خلق شده یک فضای زیبا، بهینه و کارآمد باشد. در ویلای فلت هیچ اختلاف ارتفاعی به چشم نمی خورد بنابراین طراح حق افزودن طبقات و راه پله را به ویلا را ندارد و از این جهت دست او بسته است. به همین دلیل باید دست به دامان تکنیک های مختلف معماری و دکوراسیون داخلی شود تا فضایی مهیج و عاری از کسالت طراحی کند. ابعاد ویلای فلت باید حداقل 80 متر مربع باشد و دست کم دو اتاق خواب داشته باشد تا بتوان نام ویلای فت را روی آن نهاد. طراحی ویلا فلت باید بی نقص، ماهرانه و یکپارچه باشد. در این مطلب گریزی به مزایا و معایب طراحی ویلا فلت خواهیم زد. پس با ما همراه باشید.

ویلای فلت با نمای آجر سفید و شیشه
همه عناصر معماری در ویلای فلت در یک طبقه واحد طراحی می شوند.

طراحی ویلا فلت هزینه مقرون به صرفه ای دارد

طراحی ویلا فلت برای افرادی که با کمبود بودجه روبرو هستند یک انتخاب بهینه است. در ویلای فلت تنها با یک طبقه روبرو هستیم که صفر تا صد معماری ویلا در همان یک طبقه خلاصه می شود. بنابراین نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای ساخت طبقات دوم و سوم نیست. هزینه هایی مانند هزینه خرید مصالح، هزینه نیروی کار، هزینه نماسازی ویلا، هزینه طراحی پلان ویلا و هزینه اجرای دکوراسیون داخلی ویلا با طراحی ویلا فلت به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند. پس اگر در اوضاع اقتصادی فعلی دنبال یک گزینه مطلوب می گردید توصیه ما به شما ساخت ویلای فلت است.

  • اقتصادی بودن هزینه چیدمان و دکوراسیون داخلی ویلای فلت

در باب اقتصادی بودن هزینه ساخت ویلای فلت گفتیم، بد نیست اشاره هم به هزینه طراحی داخلی ویلا بکنیم. ویلای فلت دارای تنها یک طبقه می باشد بنابراین دکوراسیون داخلی ویلای برای شما چندان هزینه بر نخواهد بود. با ساخت ویلای فلت می توانید در خرید اسباب و اثاثیه های ویلا نیز صرفه جویی کنید و صرفه اقتصادی خوبی رقم بزنید.

  • هزینه انرژی بهینه در ویلای فلت

سرمایش و گرمایش ویلاهای دو طبقه و سه طبقه مطمئنا نیاز به خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بیشتر و قوی تری دارد. از طرفی هزینه هایی که مصرف انرژی در ویلاهای دو و سه طبقه به دنبال دارد هزینه ای بسیار بالا و غیر اقتصادی می باشد چرا که فضای داخلی این ویلاها یقینا بزرگتر است و طبعا نیاز به مصرف انرژی بیشتری برای تهویه ویلا وجود خواهد داشت. ویلای فلت به دلیل کوچک بودن با سرعت بیشتری تهویه می شود و به همان نسبت هزینه های مصرف انرژی در آن کمتر است.

ویلا فلت نئوکلاسیک و فضای سبز اطراف آن
هزینه ساخت و نگهداری از ویلای فلت بسیار اقتصادی است.

آیا با محدودیت زمانی روبرو هستید؟ سراغ طراحی ویلا فلت بروید

طراحی ویلا فلت در مدت زمان بسیار کوتاهی پایان خواهد یافت. اجرای ویلای فلت محدود به اجرای همان یک طبقه ای می شود که سازه اصلی ویلا را در بر دارد. بسیاری از افراد برای ساخت ویلا با محدودیت زمانی روبرو هستند. هدف اصلی این افراد ساکن شدن در ویلا می باشد. بنابراین لزومی نمی بینند که بخواهند تا ساخته شدن سایر طبقات صبر کنند و در تب و تاب طراحی یک ویلای چند طبقه بمانند.

طراحی دکوراسیون داخلی شیک و ساده در ویلای فلت

طراحی ویلا فلت با پیچیدگی خاصی همراه نیست. بنابراین در زمان دکوراسیون داخلی ویلا نیازی نیست تا خود را به زحمت بیندازید. ویلاهای فلت اغلب ویلاهای مدرن هستند که طراحی پلان آن ها یک طراحی ساده اما شیک و چشم نواز است. بنابراین دکوراسیون داخلی ویلا نیز عاری از پیچیدگی و در عین حال ساده و بی نقص خواهد بود.

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی ویلای فلت به سبک مدرن و مینیمالیسم
ویلای فلت دکوراسیون داخلی بسیار ساده و در عین حال جذابی دارد.

نگهداری و نظافت ساده ویلای فلت

ویلای فلت شرایط ساده تری را برای نگهداری و نظافت دارا می باشد. فضای داخلی ویلای فلت کوچکتر از ویلاهای چند طبقه است و نظافت و نگهداری از آن نیز به همان اندازه آسان است. شما تنها با یک طبقه ویلا روبرو هستید که همه چیز در همان یک طبقه خلاصه می شود. این ویژگی را می توان در راستای ایمنی بیشتر ویلا به فال نیک گرفت. ویلای فلت به دلیل دارا بودن تنها یک طبقه یقینا ایمنی بیشتری دارد و احتمال ورود سارقین و افراد غریبه از سایر طبقات وجود نخواهد داشت.

دسترسی سریع و راحت به بخش های مختلف با طراحی ویلا فلت

با طراحی ویلا فلت می توان دسترسی سریع و آسانی به بخش های مختلف ویلا داشت. این موضوع برای افرادی که از کودکان و سالمندان نگهداری می کنند می تواند بسیار نکته مثبتی باشد. در فضای ویلا هیچ اختلاف ارتفاعی مانند راه پله های مرتفع وجود ندارد بنابراین احتمال بروز خطر برای کودکان و سالمندان کاهش پیدا می کند. کانون خانوادگی شما در ویلای فلت اغلب یک کانون گرم و صمیمی خواهد بود چرا که همه اهل خانواده در یک فضای واحد و یکپارچه جمع می شوند.

بهبود عملکرد فضاهای داخلی ویلا فلت با اجرای سبک مدرن
در ویلای فلت دسترسی به همه چیز بسیار ساده است.

معایب طراحی ویلا فلت چیست؟

طراحی ویلا فلت در کنار مزایای بیشماری که دارد می تواند چند مورد از معایب را نیز شامل شود. با این حال این معایب محدود اند و موارد زیادی را شامل نمی شوند. از جمله معایب طراحی ویلا فلت می توان به عدم داشتن چشم اندازهای بکر و بدیع رو به مناظر روبرو اشاره کرد. در ویلای فلت همه چیز در یک طبقه همکف خلاصه می شود و نمی توان از ارتفاع بالاتر به چشم اندازهای اطراف اشراف داشت. همچنین ممکن است در حفظ حریم خصوصی تان کمی دچار چالش شوید چرا که ویلاهای اطراف می توانند به ویلای شما دید کامل داشته باشند. فضای محدود از دیگر معایب ساخت ویلای فلت است که البته اگر تعداد افراد خانواده تان کم باشد این مورد جزو معایب محسوب نمی شود.

کلام پایانی

با طراحی ویلا فلت می توان به مزایای بی شمای چون ایمنی، کاهش هزینه ها، طراحی ساده و شیک دکوراسیون داخلی و خلق یک کانون گرم و صمیمانه در خانواده دست پیدا کرد. تیم آرکاورجاوند به عنوان یکی از قوی ترین تیم های طراحی معماری ویلا در ایران صفر تا صد طراحی ویلا فلت را برای شما به عهده خواهد گرفت. برای ارتباط با ما کافیست با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید