اغلب افرادی که برای ساخت ویلا اقدام می کنند به دنبال آرامش و آسایش در زیر یک سایبان هستند. طراحی داخلی ویلا می تواند تاثیر زیادی بر خلق و خوی و روحیات شما بگذارد. بنابراین اگر دنبال آرامشی از جنس طبیعت هستید، دکوراسیون داخلی روستیک را انتخاب کنید.

آرامش بخش ترین سبک طراحی داخلی ویلا چیست؟

اگر دو گزینه برای سپری کردن تعطیلات پیش رو داشته باشید و تنها حق انتخاب یکی از آن ها را داشته باشید کدام را برمی گزینید؟ یک ویلای مدرن و لوکس یا ویلایی با دکوراسیون داخلی روستیک که چشم اندازی رو به جنگل های کوهستانی مه گرفته دارد؟ انتخاب اول اغلب افراد، گزینه دوم است. چرا که در ویلاهای روستیک حال و هوایی صمیمانه و گرم موج می زند. در این سبک از طراحی داخلی با الهام گرفتن از عناصر طبیعی فضایی رقم زده می شود که ساکنین ویلا حس راحتی و آسایش بیشتری را تجربه خواهند کرد.

دکوراسیون داخلی روستیک پیوند عمیقی با طبیعت وحشی و ناب دارد و آدمی را با خود به قعر ماجراجویی های هیجان انگیز در دل طبیعت خواهد برد. لمس بافت چوب های تراش نخورده و طبیعی در کنار گرمای آتشی که از دل شومینه سنگی ساطع می شود چیزی جز آرامش مطلق نیست. در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با دکوراسیون داخلی روستیک آشنا کنیم بنابراین همراه ما باشید.

طراحی داخلی ویلا با استفاده از متریال سنگ و چوب
دکوراسیون داخلی روستیک فضایی آرامش بخش و گرم در ویلا خلق می کند.

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی روستیک

محال است در دکوراسیون داخلی روستیک از عنصر چوب استفاده نشود. این سبک از طراحی ویلا با عنصر چوب معنا پیدا می کند. عنصر چوب در ویلای روستیک نمادی از زندگی روستایی با همان صفا و صمیمیت دلچسب است. چوب یک عنصر گرمابخش است و بی شک می تواند طراحی داخلی ویلای روستیک را به شکلی دوستانه و سرشار از آرامش رقم بزند. بخش های مختلفی از طراحی داخلی ویلای روستیک با استفاده از چوب اجرا می شود. از جمله این بخش ها می توان به سقف، راه پله ها، قاب پنجره، کفپوش ویلا و ستون های ویلا اشاره کرد.

  • استفاده از تخته های چوبی تراش نخورده

چوب هایی که در دکوراسیون داخلی روستیک استفاده می شوند می توانند از نوع تراش خورده و یا با ظاهری ناصاف و سطحی ناهموار باشند. اگر گریزی به کلبه های چوبی روستایی بزنید شاهد استفاده از الوارهای چوبی تراش نخورده و تنه درختان در فضای داخلی خواهید بود. در ویلای روستیک هدف زنده کردن حال و هوای همان کلبه های چوبی است. با این تفاوت که ایمنی و کیفیت متریال ها مهم است. بنابراین می توان از چوب هایی با ظاهر ناصاف و سطح تراش نخورده اما با مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و رطوبت و قارچ استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا
استفاده از عنصر چوب در ویلای روستیک حرف اول را می زند.

استفاده از سنگ های تراش نخورده و خام در دکوراسیون داخلی روستیک

سنگ ها منبع انرژی مثبت اند و این را به خوبی می توان در دکوراسیون داخلی روستیک حس کرد. در این سبک از طراحی داخلی ویلا از سنگ های خام و تراش نخورده استفاده می شود. تاکید ویژه ای روی سنگ های خام و تراش نخوره داریم چرا که اساسا در ساخت ویلاها و کلبه های کوهستانی از صخره های سنگی برای ساخت ویلا و طراحی داخلی آن استفاده می شود. سنگ هایی که از دل کوهستان های سرسخت و وحشی استخراج شده اند به زیبایی هرچه تمام در فضای داخلی ویلای روستیک رخ نمایان می کنند.

  • طراحی شومینه سنگی در ویلای روستیک

از جمله المان های هنری و جدایی ناپذیر در دکوراسیون داخلی روستیک، شومینه سنگی است. صدای سوختن چوب های نم خورده درختان جنگلی در شومینه سنگی ویلا آن هم در روزهای سرد و برفی زمستان صدایی گوش نواز خواهد بود. ترکیب این صدا با منظره ای از کوه های برف گرفته که از پس قاب های چوبی پنجره نمایان میشود لحظه ای ماندگار را در ذهنتان ثبت خواهد کرد. بسیار مهم است که در دکوراسیون داخلی روستیک یک شومینه سنگی طراحی شود. در ساخت این شومینه ها معمولا از سنگ های مالون استفاده می شود.

  • طراحی دیوار سنگی

در دکوراسیون داخلی روستیک می توان یکی از دیوارهای ویلا را با استفاده از سنگ های خام و تراش نخورده طراحی کرد. استفاده از سنگ هایی با ظاهر طبیعی که آدمی در پرداخت آنها نقشی نداشته می تواند حس ناب تری از طبیعت را با خود به ویلا بیاورد.

طراحی ویلا روستیک و استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون داخلی
طراحی دیوار سنگی در ویلای روستیک.

سقف های شیبدار در ویلای روستیک

از مهمترین ویژگی های دکوراسیون داخلی روستیک، شیبدار بودن سقف های ویلا است. زمانی که قدم به ویلای روستیک می گذارید مطمئنا با صحنه ای از سقف های شیبدار مواجه می شوید. در اغلب ویلاهای روستیک طراحان سعی می کنند تا با طراحی سقف های شیبدار حس و حالی از کلبه های خودمانی روستایی را در دکوراسیون داخلی روستیک ایجاد کنند.

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون روستیک

در دکوراسیون داخلی روستیک از رنگ های گرم و عمیق استفاده می شود. رنگ هایی مانند قهوه ای، اخرایی، سبز و حتی قرمز و نارنجی در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه ای دارند. بسیار بعید است در ویلای روستیک شاهد استفاده از رنگ هایی مانند آبی، سفید و طوسی باشیم. این رنگ ها معمولا مختص طراحی ویلای مدرن هستند و جایگاهی در ویلای روستیک ندارند. با استفاده از رنگ های گرم و پر شور در دکوراسیون داخلی روستیک می توان حس گرمای بیشتری به فضا بخشید.

نورپردازی در طراحی داخلی ویلای روستیک

از مهمترین نکاتی که در دکوراسیون داخلی روستیک باید به آن توجه داشت سبک نورپردازی در طراحی داخلی ویلا است. نورپردازی در طراحی داخلی ویلای روستیک باید به صورت متمرکز انجام شود. نورپردازی باید به صورت نقطه ای و متمرکز در بخش های مختلف ویلا اجرا شود. این سبک از نورپردازی منجر به خلق فضایی خصوصی و صمیمانه می شود. در ویلای روستیک معمولا شاهد نورپردازی های وسیع و گسترده نیستیم. بنابراین استفاده از نورهای تزئینی و ریسه کشی در گوشه های مختلف ویلا در این سبک طراحی باید لحاظ شود.

دکوراسیون داخلی با استفاده از متریال چوبی
نورپردازی در ویلای روستیک به صورت متمرکز است.

کلام پایانی

دکوراسیون داخلی روستیک یکی از سبک های مورد علاقه عاشقان طبیعت است. با طراح داخلی ویلا به این سبک می توان سفری در اعماق طبیعت را رقم زد. در این سبک از طراحی ویلا، اصول طراحی بر پایه خطوط ناهماهنگ و نامنظم و استفاده از عناصر طبیعی بنا شده است. هر چه طراحی ویلا به سبک های روستایی نزدیک تر باشد بی شک طراح در اجرای این سبک موفق تر بوده است. مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از قوی ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران، صفر تا صد دکوراسیون داخلی روستیک را برای شما به سلیقه خودتان اجرا خواهد کرد. کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل کنید تا اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید