با طراحی ویلا در تهران می توانید در دل شهری پر هیاهو یک گوشه دنج و آرامش بخش برای اوقات فراغت خود و خانواده تان دست و پا کنید.

چه مناطقی برای طراحی ویلا در تهران مناسب است؟

اگر سری به مناطق ویلا نشین تهران بزنید مطمئنا در وهله اول از سکوت، پاکی هوا و سرسبز بودن منطقه حیرت زده خواهید شد. بدون شک ویلاهای لوکسی را به چشم خواهید دید که زندگی در آن ها بسیار رویایی و خیال انگیز به نظر می رسد. مناطقی مانند لواسان، کردان، دماوند، فشم و شهریار جزو خوش آب و هوا ترین مناطق برای طراحی ویلا در تهران هستند. ساخت ویلا در تهران نه تنها یک فرصت سرمایه گذاری عالی است بلکه می تواند شما را از دود و دم، آلودگی های صوتی و فشار زندگی روزمره نجات دهد.

طراحی ویلا در تهران در چند سال اخیر بسیار باب شده است. افزایش جمعیت بی سابقه و شدت گرفتن آلودگی هوا، کیفیت زندگی افراد را در تهران کاهش داده. طراحی ویلا در تهران آن هم به سبک لاکچری توانسته شرایط را برای یک زندگی بی دغدغه و آرام در گوشه ای دنج برای افراد فراهم کند. در ادامه با ما همراه باشید تا پیرامون طراحی ویلا در تهران به گفتگو بپردازیم.

فضای باز جلوی ویلا
طراحی ویلا در تهران در مناطق خوش آب و هوا رونق بسیار دارد

طراحی ویلا در تهران به سبک رومی

طراحی ویلا در تهران عموما با فضاهای لوکس و آنتیک پیوند خورده است. استفاده از الگوهای هندسی کلاسیک در نمای ویلای رومی کاملا مشهود است. ویلای رومی به خودی خود حس و حالی از لاکچری بودن را به انسان منتقل می کند. بنابراین شاید بتوان این سبک از طراحی را به عنوان بهترین انتخاب برای طراحی ویلا در تهران دانست. ویلای رومی دارای جلوه ای با اصالت و با شکوه است و همچون کاخ های سلطنتی به نظر می رسد.

طراحی ویلای رومی در تهران چه مشخصه هایی دارد؟

پا به خیابان های ویلایی نشین تهران که بگذارید ویلاهایی خواهید دید که بی شباهت به قصر پادشاهان رومی در یونان باستان نیست. ویلاهایی که از آن ها حرف می زنیم با طراحی کلاسیک و منحصر به فرد همچون الماسی درخشان در معابر خودنمایی می کنند. سقف های گنبدی شکل، ظرافت های معمارانه، نقش برجسته های حکاکی شده و ستون های ستبر و مجسمه های سنگی نمادهایی از ویلای رومی هستند. طراحی ویلا در تهران به سبک رومی  با ایده گرفتن از قصرهای یونانی انجام می شود.

طراحی محوطه ویلای رومی در تهران

استفاده از نماد اسطوره های یونانی در طراحی مجسمه های سنگی تراشکاری شده، ستون های ابزار کاری شده و کتیبه هایی که روی آن ها نقش برجسته های کلاسیک به چشم می خورد همگی نمادهایی از یک ویلای لوکس رومی را در بر دارند. در محوطه ویلای رومی می توان آبنمای سنگی، آبگیرهای کوچک سنگی و فضای گلکاری شده را به زیبایی هرچه تمام دید. نورپردازی در محوطه ویلا به گونه ای است که ظرافت های معمارانه در شب رخ می نمایند و جلوه ای شیک را در زیر بارش نور ایجاد می کنند.

طراحی نمای کلاسیک
طراحی ویلا به سبک رومی در تهران طرفداران زیادی دارد

طراحی ویلا به سبک مدرن در تهران

هر چقدر هم که از اصالت طراحی ویلا کلاسیک بگوییم باز هم طراحی ویلا در تهران به سبک مدرن طرفداران خاص خود را خواهد داشت. در این سبک از طراحی شاهد سادگی و در عین حال مفهومی بودن طراحی هستیم. طراحی مدرن به طور معمول با خطوط ساده و زاویه دار همراه است. سقف ویلاهای مدرن سقفی مسطح می باشد و در نمای آن ها استفاده از شیشه بسیار به چشم می خورد.

نورپردازی در طراحی مدرن ویلا در تهران

بازی با عنصر نور در معماری ویلای مدرن می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. از آنجایی که معماری ویلای مدرن یک معماری ساده اما تفکر برانگیز است، تابش نور می تواند با پر رنگ کردن برخی عناصر، زیبایی ویلا را دوچندان کند. به همین دلیل در طراحی ویلای مدرن شاهد مانور دادن معمار روی نورپردازی خواهیم بود. نمای شیشه ای ویلای مدرن در تابش نور می تواند جلوه ای لوکس و چشم نوار در شب ایجاد کند. بنابراین در معماری ویلای مدرن به هیچ عنوان نباید از نورپردازی هنری غافل شد.

ساختمان لاکچری استخردار در تهران
ویلای مدن باید نورپردازی بسیار قوی داشته باشد

طراحی ویلا در تهران به سبک آتریوم و وید

بکارگیری طراحی های آتریوم و وید این روزها در طراحی ویلا در تهران بسیار باب شده است. آتریوم و وید در عین شباهت به یکدیگر دارای تفاوت های بارزی هستند. در هر دوی این موارد هدف طراح ایجاد یک فضای دلباز برای ساکنین است. در واقع طراح با حذف سقف بین طبقات امکان داشتن چشم انداز به سایر طبقات را از یک نقطه ویلا ایجاد می کند. بنابراین فضای محدود ویلا بسیار وسیع و با شکوه به نظر خواهد آمد.

تفاوت بین طراحی ویلا به سبک آتریوم و وید

تفاوتی که بین آتریوم و وید در طراحی ویلا در تهران وجود دارد این است که در طراحی ویلا به سبک آتریوم آخرین سقف از جنس شیشه است. بنابراین امکان نورپردازی در طراحی آتریوم بسیار بیشتر خواهد بود. این در حالی است که در طراحی سقف پشت بام در معماری وید از شیشه استفاده نمی شود. بنابراین فضای خلق شده در دکوراسیون داخلی ویلا به دلبازی معماری اتریوم نیست.

طراحی داخلی منزل مسکونی
طراحی آتریوم و وید منجر به دلباز شدن فضا در ویلا می شود

طراح روف گاردن در سقف ویلا در تهران

یکی از جاذبه های طراحی ویلا در تهران ، روف گاردن است. روف گاردن یک باغ کوچک و نقلی در سقف ویلای شماست که می توان فضایی شاعرانه را در آن رقم زد. گلکاری، طراحی میز و صندلی فضای باز، تاب، فلاور باکس، درختچه های کوچک، طراحی آبنما و حوضچه و گاهی اوقات طراحی استخر و جکوزی می تواند ایده های ناب برای طراحی روف گاردن در ویلای تهران باشد. چشم اندازی که از روف گاردن ویلا رو به افق های روبرو از شبهای تهران خواهید داشت بی نظیر خواهد بود.

دکوراسیون داخلی ویلا در تهران

ویلاهای تهران عمدتا ویلاهایی شیک و لوکس هستند. بنابراین طراحی داخلی آن ها باید هم سطح با طراحی نما و محوطه آن ها باشد. دکوراسیون داخلی ویلا باید به گونه ای باشد که در کنار رعایت اصول زیبایی شناسی، آرامش و آسایش را برای ساکنین ویلا رقم بزند.

فارغ از مدرن یا کلاسیک بودن سبک ویلا، توجه به نورپردازی، استفاده بهینه از فضای داخلی و ترکیب بندی بهینه فضاها می تواند نتیجه کار طراح را بسیار زیباتر جلوه دهد. استفاده از بافت ها و الگوهای هندسی نیز نباید فراموش شود.

فضای نشیمن با تراس بزرگ
دکوراسیون داخلی ویلا باید منطبق با نمای آن باشد

کلام پایانی

طراحی ویلا در تهران می تواند یک فرصت عالی برای دور شدن از فضای آلوده شهری و همچنین یک فرصت بهینه برای سرمایه گذاری باشد. اگر می خواهید در منطقه ای دنج، آرامش بخش و با هوای پاک در تهران اقدام به ساخت ویلا نمایید، کافیست با مجموعه آرکاورجاوند تماس حاصل کنید تا مشاورین ما شما را در راستای این تصمیم عالی یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید