آیا شما هم قصد دارید که طراحی ویلا را با هزینه ای مناسب به انجام برسانید؟ در اینصورت پیش از هر چیز باید به مواردی همچون برآورد هزینه ها، نحوه طراحی، نقشه و پلان ویلا و.. توجه کنید.

برآورد هزینه ی طراحی ویلا به چه معیارهایی وابسته است؟

تفاوتی ندارد که شما به دنبال ساخت ویلایی لوکس و مدرن هستید یا به ایده های ساده و مینیمال علاقه دارید، در هر حال آگاهی از تعرفه ها و قیمت ها بخش مهمی است که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست. همانطور که خودتان هم می دانید در این زمینه عوامل بسیار زیادی تاثیر گذار هستند که از جمله آن ها می توانیم به هزینه طراحی نقشه و پلان، دستمزد نقشه کشی، متریال های مورد نیاز و.. اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی ویلا، در ادامه همراه ما باشید.

اولین قدم در طراحی ویلا

معمولا زمانی که صحبت از هزینه طراحی و ساخت ویلا به میان می آید، برای ما ساختمان هایی زیبا، در محیطی آرام و دور از شهر تداعی می شود که معماری متفاوتی با خانه های شهری دارد. بدون شک در ایده طراحی ویلا از المان هایی استفاده می شود که در خانه ها و آپارتمان های عادی مرسوم نیستند و همین تفاوت طراحی باعث می شود تا هزینه نهایی آن ها نیز متفاوت تر از چیزی باشد که انتظار دارید.

ما در ادامه برخی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت طراحی ویلا را برای تان توضیح داده ایم تا در صورت نیاز بتوانید برای برآورد هزینه ها از آن ها کمک بگیرید.

قیمت تمام شده طراحی ویلا کلاسیک
طراحی ویلاهای کلاسیک و لاکچری، به علت متریال های مصرفی هزینه بالاتری دارد.

عوامل موثر در هزینه طراحی ویلا

بدون شک زمانی که در مورد ساخت ویلا صحبت می کنیم، هر فرد کیفیت ها  و ویژگی های متفاوتی در نظر دارد که تمامی آن ها روی قیمت نهایی اثر دارند. اما منظور ما از برآورد حدودی هزینه ها تخمین قیمت برای بنایی است که به طور معمول امکانات رفاهی لازم را داشته و فضاهای استاندارد و با کیفیت دارد. در این زمینه از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی ویلا می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

. لوکیشن و موقعیت قرارگیری ویلا

اولین و مهم ترین عامل موثر در تعیین هزینه ها، محل قرارگیری ویلا خواهد بود، زیرا به عنوان نمونه نحوه طراحی و اجرای یک پروژه در مناطق سرد و کوهستانی مانند کردان با اجرای همان پروژه در اقلیمی معتدل بسیار متفاوت است. در این مورد فاکتورهای مختلفی همچون نوع متریال های مصرفی، پی ریزی و عایق کاری، پوشش بام و.. به طور مستقیم در هزینه ها دخالت دارند. علاوه بر آن هزینه طراحی و ساخت ویلا در مناطق معروف مانند شهرهای شمالی، کردان و.. به علت محبوبیت و موقعیت مکانی جذاب هزینه های بالاتری دارد که باید به آن توجه کنید.

. وضع زمین

در نظر گرفتن وضعیت زمین پروژه از مواردیست که شاید در تخمین هزینه های مربوط به طراحی ویلا به آن توجه نداشته باشید. اما باید بدانید که عواملی مانند جنس خاک، شیب زمین، خالی یا پوشیده از درخت بودن آن و.. همگی بر هزینه ساخت اثر گذارند.

. سبک معماری ویلا

طراحی ویلا با سبک های معماری مختلف از جمله کلاسیک، مدرن، روستیک و.. انجام می شود که هر کدام از آن ها به فضاها و متریال های متفاوت نیاز خواهند داشت. بدون شک هر چقدر که جزئیات طراحی بیشتر باشد، هزینه ساخت و اجرای آن نیز بالاتر می رود. درباره این مورد بهتر است بدانید که ساخت ویلای کلاسیک به علت استفاده از متریال های گران معمولا قیمت بالاتری در مقایسه سایر سبک ها دارد.

. متریال های مصرفی

یکی از مهم ترین مواردی که به طور مستقیم در هزینه طراحی ویلا اثر گذار است، نوع و میزان متریال های مصرفی در بخش های مختلف ویلا می باشد. به عنوان مثال اگر شما نمای سنگی را به نماهای ساده و سیمانی ترجیح دهید، به تبع باید هزینه بیشتری در قبال آن پرداخت کنید.

تاثیر طراحی پلان در قیمت تمام شده ساخت ویلا
پلان و نقشه ویلا در تعیین هزینه نهایی تاثیر ویژه ای دارد.

. متراژ، طبقات، اتاق ها و..

ایده طراحی ویلا با توجه به متراژ مورد نظر، تعداد طبقات، اتاق ها و.. شامل نقشه و پلان های متفاوتی می شود که هر کدام قیمت های گوناگونی خواهند داشت. در این زمینه طراحی ویلاهای فلت و متراژ پایین، قیمت کمتری نسبت به ویلاهای دوبلکس با متراژهای بالا دارد. جالب است بدانید که متراژ کار علاوه بر بالا بردن هزینه متریال، قیمت طراحی را نیز افزایش می دهد زیرا هر چقدر که متراژ بیشتر باشد، توجه به جزئیات و طراحی فضاهای موثر و ارتباط صحیح میان آن ها نیز سخت تر و حرفه ای تر می شود.

. نوع کاربری ویلا

آیا هدف شما از ساخت و طراحی ویلا در شمال اقامت دائمی است یا تنها برای مقطعی کوتاه در سال از آن استفاده می کنید؟ آیا قصد دارید که آن را اجاره بدهید یا فقط جهت استفاده شخصی آن را طراحی کرده اید؟ پاسخ به این سوالات می تواند تا حد زیادی به تخمین هزینه های ساخت کمک کند.

. امکانات و تجهیزات

معمولا در ایده طراحی ویلا، خلق فضایی دلنشین و آرامش بخش جهت دوری از زندگی شلوغ و شهری حرف اول را می زند. از همین جهت وجود امکانات مختلف در این راستا اعم از طراحی زمین بازی، استخر، آلاچیق، باربیکیو و.. از مواردیست که ممکن است به آن ها نیاز داشته باشید.

استفاده از المان های مختلف و آپشن های متفاوت در طراحی ویلا قیمت ساخت را بالا میبرد
طراحی امکاناتی همچون استخر، باربیکیو و.. بر هزینه های نهایی می افزاید.

سخن آخر

امروزه ساخت و طراحی ویلا در شهرهای مختلف، به خصوص در مناطق معروفی همچون کردان و شمال محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است. از همین جهت ما تلاش کردیم تا مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت نهایی ویلا را به شما توضیح دهیم تا در صورت نیاز بتوانید یک برآورد کلی از هزینه ها داشته باشید. در نهایت امیدواریم که تمامی نکات گفته شده شما را در طراحی و اجرای ایده های تان راهنمایی کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید