انسان معاصر به دنبال راهی برای یافتن مفاهیم ناب و انتزاعی است. مفاهیمی که رنگ تازه ای به زندگی او بدهند. طراحی نمای پست مدرن در ویلا می تواند به زیبایی هرچه تمام این مفاهیم ناب را در هیبت یک ساختمان به نمایش بگذارد.

چه میزان با نمای پست مدرن در ویلا آشنایی دارید؟

تا زمانی که نمای مدرن را دیده باشید تصور می کنید که این سبک از نما بسیار خلاقانه و بکر است. البته غیر از این هم نیست. وجود مفاهیم پیچیده و جذاب در پس طراحی نمای مدرن شما را متحیر خواهد کرد و به فکر فرو خواهد برد. اما این ها تا زمانی است که نمای پست مدرن را رویت نکرده باشید. آن زمان است که شما معنای شگفت زدگی واقعی را درک خواهید کرد. نمای پست مدرن با آرمان گرایی و نوآوری گره خورده. این سبک از نما حقیقت وجودی معماری را به نمایش می گذارد. به همین دلیل است که در چند سال اخیر طراحان به سمت و سوی طراحی نمای پست مدرن در ویلا روی آورده اند.

افرادی که دارای پس زمینه های هنری هستند و درک بالایی از مفاهیم انتزاعی و ناب هنری دارند بی شک عاشق نمای پست مدرن در ویلا خواهند شد. در این مطلب قصد داریم شما را با زوایای مختلفی از نمای پست مدرن در طراحی ویلا آشنا کنیم. بنابراین همراه ما باشید.

ویلا با نمای خاص پست مدرن
در طراحی نمای پست مدرن در ویلا شاهد اجرای ایده های انتزاعی هستیم.

نمای پست مدرن در ویلا؛ یکی نمای بدون شرح!

نمای پست مدرن در ویلا شامل هندسه و حجم های تعریف نشده و نامتقارنی می شود که هدف از اجرای آن ها بیان یک ایده، مفهوم یا طرز فکر است. نمای پست مدرن را نمی توان در یک جمله تعریف کرد و یا ویژگی های آن را در قالب یک چارچوب بیان نمود. این سبک از طراحی نما با توجه به فرهنگ هر کشور می تواند بومی سازی شود. بنابراین اینکه اساسا نمای پست مدرن چیست و چه ویژگی هایی دارد ریشه در معماری یک منطقه یا کشور خواهد داشت.

در طراحی نمای پست مدرن در ویلا هدف به رخ کشیدن مصالح است. بنابراین باید به طرز اغراق آمیز مصالح مورد استفاده در نماسازی ویلا را به رخ مخاطب کشید. در این سبک از طراحی نما پنجره ها اغلب به صورت نامتقارن طراحی می شوند و مینیمالیسم را می توان در جز به جز نمای ویلا رویت کرد.

نمای پست مدرن یک نمای عامه پسند است

این روزها اغلب مردم از تجمل گرایی دوری می کنند. مفهوم زیبایی در سادگی نهفته است و این را عامه مردم به خوبی درک کرده اند. دیگر مانند سابق طراحی های پر زرق و برق و تجملاتی توجه ها را به خود جلب نمی کنند. به همین دلیل است که نمای پست مدرن در ویلا محبوبیت زیادی دارد.

اغلب مردم زمانی که به نمای پست مدرن نگاه می کنند مدت ها به آن خیره می مانند و در رمز و راز آن غرق می شوند. هر چند که نمای پست مدرن در ویلا بسیار ساده به نظر می رسد و ظاهرا چند حجم هندسی در کنار هم تشکیل یک نما را داده اند اما در حقیقت بسیار سحرآمیز است و همین جنبه از نمای پست مدرن موجب محبوبیت آن در بین عامه مردم شده است.

نمای پست مدرن ویلایی با استفاده از المان های چوبی
در نمای پست مدرن از حجم های هندسی نامتقارن استفاده می شود.

کثرت گرایی در طراحی نمای پست مدرن در ویلا

در طراحی نمای پست مدرن در ویلا از انواع و اقسام متریال های نماسازی ویلا استفاده می شود. بنابراین طراح می تواند پا را فراتر از حد و مرزهای طراحی کلاسیک و حتی طراحی مدرن بگذارد و اقدام به در هم شکستن قید و بندها نماید. برخلاف نمای مدرن که در آن صرفا از متریال های خاص و رنگ های سرد استفاده می شود طراحی نمای پست مدرن در ویلا هیچ محدودیتی از لحاظ رنگ و متریال ندارد. در این سبک از طراحی می توان رنگ های سرد را با رنگ های گرم ترکیب کرد و از متریال هایی مانند فلز، گچ، سنگ، شیشه و چوب در نما بهره گرفت.

نمای پست مدرن الهام گرفته از طبیعت
در نمای پست مدرن از ترکیب متریال های مختلف استفاده می شود.

چارچوب شکنی در طراحی نمای پست مدرن در ویلا

در طراحی نمای پست مدرن در ویلا اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند چارچوب شکنی های طراح است. در نگاه اول تصور خواهید کرد که هیچ چیز در سر جای خود نیست. اما کمی که دقیق می شوید متوجه خواهید شد همه چیز بسیار دقیق و اصولی در جای درست قرار گرفته است. رمز زیبایی نمای پست مدرن در ویلا دقیقا در همین است.

استفاده از خطوط منحنی در کنار خطوط مستقیم در طراحی پست مدرن

در طراحی نمای مدرن از خطوط مستقیم به صورت عمودی و افقی استفاده می شود در حالی که طراحی نمای پست مدرن در ویلا استفاده از خطوط منحنی آن هم به طرز غیر معقول و خارج از چارچوب را در کنار خطوط افقی مجاز می داند. استفاده از خطوط منحنی به طراح اجازه می دهد تا ایده های ناب و خلاقانه تری را در طراحی نما پیاده سازی کند.

نمای ویلا خاص به شکل منحنی
استفاده از خطوط منحنی در نمای پست مدرن متداول است.

استفاده از تزئینات در نمای پست مدرن

در نمای مدرن استفاده از تزئینات متداول نبود در حالی که در طراحی نمای پست مدرن در ویلا استفاده از تزئینات مجاز است. اصلا استفاده از همین تزئینات است که منجر به جلوه زیباتر نمای ویلا خواهد شد. در معماری مدرن تکیه اصلی طراح بر استفاده از رنگ های سرد و خنثی مانند سفید، آبی و طوسی بود در حالی که در طراحی پست مدرن استفاده از رنگ های گرم و تزئینات درخشان می تواند نمای ویلا را جذاب تر کند.

گریزی به گذشته در معماری پست مدرن

در معماری و طراحی ویلا به سبک مدرن، طراح حق گریز زدن به طرح های قدیمی را نداشت. در این سبک از طراحی همه چیز باید طبق اصول نوین معماری طراحی می شد. با این وجود در طراحی نمای پست مدرن در ویلا ، طراح می تواند به معماری بومی منطقه گریزی بزند و با الهام گرفتن از معماری بومی و سنتی یک نمای جذاب و تفکر برانگیز خلق کند.

کلام پایانی

مجموعه آکاورجاوند یکی از خوش سابقه ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران است. می توانید با مشاهده نمونه کارهای موفقیت آمیز این تیم معماری، پی به کیفیت کار این گروه ببرید. اجرای نمای پست مدرن در ویلا یکی از تخصص های ماست. اگر شما هم میخواهید این سبک از نما را در طراحی ویلای شخصی تان اجرا کنید کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید