هزینه طراحی ویلا این روزها نرخ بسیار متغیری دارد. تنوع در ایده پردازی ها، متغیر بودن نرخ دستمزدها و نوسانات بازار از جمله دلایل تنوع در این فاکتور مالی است.

آیا از هزینه طراحی ویلا خبر دارید؟

این روزها همه می خواهند صاحب ویلایی همچون ویلاهای به تصویر کشیده شده در ژورنال های معماری شوند. ویلاهای خوش رنگ و لعابی که با افکت های ویژه جلوه ای پر آب و تاب پیدا کرده اند و هر بیننده ای را برای خرید ویلا وسوسه می کنند. اما آیا خبر از هزینه طراحی ویلا دارید؟ آیا می دانید برای خرید ویلا یا طراحی ویلا باید چه مقدار هزینه کنید.

مطمئنا ساکن شدن در ویلایی لوکس و پر زرق و برق به زیبایی ویلاهای ژورنالی برای شما هزینه بر خواهد بود. اما این هزینه چه مقدار است و چگونه می توان آن را مدیریت کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پیرامون این موضوع به گفتگو بپردازیم.

هزینه طراحی ویلا باید مطابق با بودجه شما باشد

هزینه طراحی ویلا در شهرهای مختلف ایران

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم که هزینه طراحی ویلا ارتباط مستقیمی با موقعیت جغرافیایی ویلا دارد. هزینه طراحی ویلا در تهران با هزینه طراحی ویلا در شمال متفاوت است. دلیل این موضوع هم روشن است؛ تنوع در نرخ دستمزدها در تهران و شهرستان.

تفاوت هزینه طراحی ویلا در شمال و تهران

ویلاسازی در شمال مستلزم پرداخت هزینه کمتری نسبت به تهران می باشد. مناطق شمالی کشور مستعد ساخت ویلا هستند و این در حالی است که در شهری مانند تهران، ساخت ویلا عمدتا در مناطق بالانشین و لاکچری صورت می پذیرد. هزینه طراحی ویلا در شهرهای مختلف ایران متفاوت است. اما اگر بخواهیم یک قیاس کلی صورت دهیم باید بگوییم که این هزینه در تهران بیش از شهرهای دیگر می باشد.

قیمت طراحی ویلا در تهران بیش از سایر شهرستان ها است

قیمت طراحی ویلا با توجه به متراژ ویلا

از جمله پارامترهای مهمی که در هزینه طراحی ویلا تاثیر مستقیم دارد، متراژ ویلا می باشد. طبیعتا با افزایش متراژ ویلا، هزینه های طراحی نیز بالا خواهد رفت. با افزایش متراژ، معماران باید ایده پردازی بیشتری در ارتباط با طراحی ویلا صورت دهند. این کار مستلزم صرف زمان و انرژی بیشتری خواهد بود که در دستمزد معماران تاثیر مستقیم دارد.

قیمت طراحی ویلای دوبلکس

ویلای دوبلکس، هزینه طراحی بیشتری نسبت به یک ویلای فلت دارد. البته می توان این موضوع را به ویلای تریبلکس هم تعمیم داد. هر چه بر تعداد طبقات ویلا افزوده می شود، قیمت طراحی ویلا بیشتر خواهد شد. بنابراین اگر تصور می کنید بودجه کافی برای ساخت یک ویلای شاهانه را دارید می توانید طراحی ویلای دوبلکس یا تریبلکس را در اولویت قرار دهید.

ویلاهای دوبلکس و تریبلکس دارای هزینه طراحی بیشتری هستند

افزایش نرخ طراحی ویلا با توجه به محوطه سازی

محوطه سازی در هزینه طراحی ویلا نقش پررنگی دارد. در واقع سهم زیادی از هزینه های مربوط به طراحی را، هزینه طراحی محوطه تشکیل می دهد. به عنوان مثال ویلایی که دارای استخر، پاسیو، آلاچیق، باربیکیو و گودال آتش باشد طبیعتا هزینه طراحی بیشتری نسبت به یک ویلای ساده و فاقد این امکانات خواهد داشت. اضافه شدن هر عنصر جدید در محوطه ویلا می تواند هزینه ای به هزینه های قبلی اضافه کند.

هزینه طراحی نما را هم در هزینه معماری بیاورید

از هزینه طراحی نما غافل نشوید که یکی از مهمترین هزینه های طراحی ویلا است. طراحی نمای ویلا هزینه های مختلفی دارد. سبک طراحی، جزئیات طراحی، میزان خلاقیت معمار، نوع ایده پردازی در طراحی نما و پیچیدگی های طراحی نما همگی منجر به کم و زیاد شدن هزینه طراحی نمای ویلا خواهند شد.

برای طراحی نما چه مقدار بودجه دارید؟

اگر در پرداخت هزینه طراحی ویلا دستتان باز است، می توانید نمایی خلاقانه برای ویلای خود سفارش دهید. چرا که پیچیدگی نما منجر به افزایش دستمزد طراح می شود. اما اگر در بودجه تان محدودیت دارید بهتر است قید طراحی های خاص و پیچیده را بزنید و به این طریق از هزینه طراحی ویلا بکاهید.

هزینه طراحی نمای ویلا در هزینه های طراحی ویلا نقش مهمی دارد

هزینه طراحی نورپردازی هم شامل هزینه های طراحی ویلا می شود؟

بله که می شود! هزینه طراحی نورپردازی چه در دکوراسیون داخلی و چه در فضای بیرونی شامل هزینه طراحی ویلا می شود. توصیه می کنیم در پرداخت هزینه مربوط به طراحی نورپردازی کمی دست و دلباز عمل کنید. بدون چاشنی نورپردازی ویلای شما بی روح خواهد بود. حتی اگر یک ویلای نقلی و کوچک طراحی کرده اید می توانید با نورپردازی به آن جان تازه ای بدهید. بنابراین اگر در سایر هزینه های طراحی ویلا صرفه جویی نمودید، قید این یک مورد را نزنید.

هزینه طراحی دکوراسیون داخلی؛ یک هزینه اساسی

دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی را شامل می شود. از مینیمالیسم گرفته تا سبک روستیک و سنتی. شاید تصور کنید سبک مینیمال به دلیل سادگی در معماری هزینه چندانی نخواهد داشت اما اشتباه نکنید. این سبک از معماری داخلی در پس خود تفکری عمیق را پنهان کرده. معماران داخلی برای طراحی این سبک، ایده پردازی های زیادی می کنند تا یک مفهوم جدید خلق کنند. بنابراین آنچه که هزینه دکوراسیون داخلی را افزایش می دهد هنر، مهارت، دانش و ایده های خلاقانه معمار است.

دکوراسیون داخلی مهمترین عامل در تعیین نرخ طراحی ویلا است

آیا هزینه طراحی ویلا روی ارزش ویلا تاثیر دارد؟

این سوالی است که ذهن افراد را به هنگام پرداخت هزینه های طراحی ویلا درگیر می کند. افراد تصور می کنند هزینه طراحی ویلا هزینه ای بیهوده است و چه بهتر که از این هزینه بکاهند. اما غافل اند که این هزینه روی ارزش ویلای آن ها در آینده تاثیر مستقیم خواهد داشت.

مطمئنا ویلایی که طراحی نما، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی محوطه و طراحی نورپردازی حرفه ای و ماهرانه ای داشته باشد، ارزش آن بیش از سایر ویلاها خواهد بود. بنابراین توصیه می شود که در پرداخت هزینه های طراحی ویلا تا حد امکان مضایقه نکنید. این هزینه در آینده به نفع شما خواهد بود.

کلام پایانی

عوامل زیادی در هزینه طراحی ویلا دخیل هستند. از ظرافت و خلاقیت معمار در ایده پردازی گرفته تا هزینه های مصالح و نورپردازی همگی در این هزینه تاثیر دارند. اما نرخ نهایی را شرکتی تعیین خواهد کرد که برای طراحی ویلا با آن قرارداد بسته اید.

هم سطح بودن کیفیت طراحی و هزینه های دریافتی یکی از عوامل مهم در انتخاب شرکت طراحی معماری است. مجموعه آرکاورجاوند با سالها سابقه درخشان در حوزه طراحی و معماری، طراحی ویلای شما را با هزینه ای منصفانه مطابق با نرخ استاندارد صورت می دهد. برای ارتباط با کارشناسان ما کافیست با شماره تماس های داده شده در وبسایت ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید