در مراحل مختلف ساخت ویلا، طراحی ویلا ارزان از اولین مواردی است که ذهن را به خودش مشغول می‌کند و برای تحقق آن باید به مواردی همچون متریال‌های مورد استفاده، نحوه ساخت، پلان و.. توجه کنید.

طراحی ویلا ارزان

احتمالا همه ما تاکنون یک بار به فکر خرید ویلا در شهرهای شمالی افتاده‌ایم و رویای زندگی در یک محیط آرام را در سرمان پرورانده‌ایم. در حقیقت باید گفت تفاوتی ندارد که هدف شما ساخت ویلا در شمال است یا سایر شهرهای ایران، زیرا در هر صورت با وجود قیمت‌های امروزی طراحی ویلا با کمترین بودجه و بالاترین کیفیت ممکن بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.‌ همانطور که خودتان هم می‌دانید در این زمینه فاکتورهای متعددی دخیل‌اند که جهت کاهش هزینه‌ها باید تمامی آن ها را در نظر بگیرید. بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

برای طراحی ویلا چقدر بودجه لازم داریم؟

در ابتدا باید گفت که تخمین هزینه‌های نهایی ساخت و طراحی ویلا به موقعیت، نوع طراحی، متریال‌های مورد نیاز، جزئیات پلان و.. بستگی دارد. اما به طور کلی حداقل هزینه‌ای که برای ساخت یک ویلای کوچک با متریال‌های بسیار متوسط و رو به پایین نیاز دارید، حدودا متری ۵ تا ۱۰ میلیون خواهد بود. قطعا هر چقدر که موقعیت مکانی ویلا بهتر بوده و از تجهیزات بهتری برای ساخت آن استفاده شود، این هزینه نیز افزایش خواهد داشت. با این وجود احتمالا شما هم به فکر راهکارهایی برای طراحی و ساخت ویلا در شمال با کمترین هزینه ممکن افتاده‌اید. برای این کار باید به نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود توجه داشته باشید.

راهنمایی برای طراحی خانه‌ای زیبا و کارآمد با کمترین هزینه
چگونه با کمترین هزینه، خانه‌ای زیبا و کارآمد طراحی کنیم؟

هزینه طراحی ویلا با توجه به نوع ساختمان

در برآورد هزینه‌های مربوط به ساخت و طراحی ویلا علاوه بر ابعاد و‌ متریال‌های مصرفی، نوع ویلا نیز بسیار تاثیر گذار است. به عنوان نمونه در مدل‌های فلت، ساخت و طرحی ارازن‌تر از مدل‌های دوبلکس و تریپلکس خواهد بود. در میان دسته بندی‌های متفاوت، ویلاهای فلت و نیم پیلوت کمترین هزینه و انواع دوبلکس و تریپلکس هزینه‌های بالاتری به خودشان اختصاص داده‌اند، زیرا این موارد علاوه بر طراحی پیچیده‌تر، به متریال‌های بیشتر و مرغوب‌تری نیاز دارند. بنابراین پیش از طراحی حتما این موضوع را در نظر داشته باشید تا در ادامه با مشکل خاصی مواجه نشوید.

طراحی هوشمندانه با کمترین هزینه: راهنمایی برای ایجاد خانه‌ای زیبا و کارآمد
با حذف آپشن های تجملاتی، علاوه بر کاهش هزینه ها می توانید ویلایی شیک و مدرن طراحی کنید

راهکارهایی برای کاهش هزینه طراحی و ساخت ویلا

برای آن که بتوانید طراحی ارزان را تجربه کنید، باید در هر مرحله از ساخت آن بسیار هوشمندانه عمل کرده و با انتخاب‌های به صرفه، از تراشیدن هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. در این مسیر پیشنهاد می‌کنیم که از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

. خرید زمین

بدون شک اولین قدم در طراحی ویلا، انتخاب و خرید زمین آن می‌باشد. همانطور که خودتان هم در جریان هستید، خرید زمین در مناطق معروف و یا با متراژ بالا از مواردیست که هزینه‌های شما را به شدت بالا می‌برد، بنابراین شما برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید یک زمین کوچک تر را انتخاب کرده و یا آن را در مناطق خوب، اما معمولی‌تر انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا بخش بزرگی از سرمایه‌تان را تنها برای خرید زمین صرف نکنید.

همچنین فراموش نکنید که هر چقدر زمین انتخابی شما وسیع‌تر باشد، هزینه‌های جانبی مانند طراحی فضای سبز ویلا، طراحی نما و.. آن نیز افزایش می‌یابد.

. طراحی ابعاد

آیا ترجیح می‌دهید که یک ساختمان لوکس و جذاب داشته باشید که در آن راحت نیستید یا ویلایی بسازید که تمامی بخش‌های آن به اندازه کافی کاربردی و دنج باشند؟ بنابراین مهم‌ترین چیزی که در طراحی ویلا ارزان باید به آن توجه کنید کاربردی بودن ساختمان است، نه تجملاتی بودنش! برای این منظور بهتر است که از موارد اضافی مانند حمام و دستشویی اضافه، اتاق‌های تعداد بالا و.. صرف نظر کنید. زیرا تمامی آن‌ها علاوه بر هزینه طراحی بیشتر، در مرحله اجرایی نیز به وسایل بیشتری مانند شیرآلات بهداشتی، مبلمان و.. نیاز دارند که هزینه‌های تان را افزایش می‌دهد.

جهت کاهش هزینه ها، طراحی یک روف گاردن یا استخر ساده را به انواع پیچیده و گران ترجیح دهید.
طراحی هوشمندانه با کمترین هزینه

. سادگی محوطه

در طراحی ویلا جنگلی و سایر انواع ویلاها، نمای کار بخش مهمیست که ممکن است فکر شما را هم درگیر کرده باشد. اما در این زمینه باید بدانید که برای طراحی یک نمای جذاب و چشم نواز حتما لازم نیست که هزینه زیادی بکنید، بلکه شما حتی با متریال‌های ساده نیز قادرید که بهترین ویو ممکن را برای ویلای تان خلق کنید. در همین زمینه بهتر است که ساخت یک روفگاردن در ویلا یا طراحی یک فضای سبز ساده را به استخرهای بزرگ و نماهای تجملاتی و گران ترجیح دهید. در اینصورت علاوه بر محیطی آرامش بخش و زیبا، از هدر رفت سرمایه تان نیز جلوگیری می‌کنید.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، حداقل بودجه‌ای که شما برای طراحی یک ویلای به صرفه اما با کیفیت نیاز دارید، به ازای هر متر مبلغی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. این هزینه با توجه به نوع ویلا (فلت، دوبلکس و..)، متریال‌های مصرفی در ساخت، ابعاد ویلا، پلان، جزئیات نقشه و.. متغیر خواهد بود. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که برای طراحی ویلا ارزان، از یک تیم متخصص و با تجربه کمک بگیرید تا در عین اطمینان از نتیجه نهایی کار، از هزینه تراشی‌های اضافی نیز جلوگیری کنید. در نهایت امیدواریم که تمامی نکات گفته شده در این مطلب، شما را برای ساخت و طراحی ویلا راهنمایی کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید