طراحی ویلا باغ مانند طراحی یک فضای باز است که در آن تمام عناصر مطابق علم زیباشناسی انتخاب و به درستی  جایگذاری شده­اند. حال در این طراحی باید عناصر دکوراسیون داخلی منزل نیز با دقت و متناسب با سبک انتخاب شوند. ویلا باغ در واقع یک محل زندگی است که دارای مساحت زمین زیادی می­باشد. در طراحی آن از گیاهان، آبنما و دیگر عناصر استفاده می­شود. ویلا باغ معمولا در مناطق روستایی و خارج از شهر و مناطق آرام ساخته می‌شود. یکی از ویژگی­های ویلا باغ داشتن مساحت بزرگ باغ و تراکم ساختمانی کم است.

برای طراحی ویلا باغ نیاز به دانش طراحی است. بسیاری از افراد فکر می­کنند با کاشتن چند مدل گیاه و درخت می‌توانند ویلا باغ طراحی کنند. اما تنها کاشتن چند مدل گیاه برای داشتن یک منظره و ویوی خوب برای ویلا باغ کافی نیست. استفاده از گیاهانی که با هم همخوانی داشته باشند یا استفاده از متریالی که مناسب سبک مدنظر باشند و ایجاد تناسب رنگ یا طراحی نمای ساختمان، در به وجود آمدن یک نمای زیبا و آرامش‌بخش بسیار موثر هستند. سبک‌های زیادی برای طراحی وجود دارند که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها طراحی ویلا مدرن است. در ادامه بیشتر با این سبک­ها آشنا می­شویم.

محوطه ویلا
استفاده از گیاهانی که با هم همخوانی داشته باشند در به وجود آمدن یک نمای زیبا موثر هستند.

سبک­های مختلف برای طراحی ویلا باغ

طراحی ویلا باغ مانند طراحی دیگر ساختمان­ها و ویلاها دارای سبک­های متفاوتی می­باشد. همانطور که می­دانید هنگام طراحی ویلا می­توانید یکی از سبک­های مدرن، کلاسیک و غیره را انتخاب کنید یا تعیین کنید که ویلای شما دوبلکس یا فلت باشد. در رابطه با طراحی نیز این موضوع صدق می­کند، شما می­توانید سبک محبوب خود را برای ویلا باغ در نظر بگیرید. در طراحی تمام سبک­ها کارایی المان­ها یکسان می­باشند و تنها مدل و جنس این المان­ها با یکدیگر متفاوت هستند.

  • به طور نمونه اگر طراحی ویلا مدرن انجام شود، می­توانید در کنار درختان و فضای سبز خود از فلاور باکس، ترمووودها یا شومینه­های گازی نیز استفاده کنید.
  • در سبک کلاسیک نیز برای بیشتر متریال از سنگ استفاده شده است. در سبک کلاسیک شما می­توانید ویلا باغ­هایی مانند قصرها یا کاخ­های سلطنتی داشته باشید. برخی از المان‌هایی که در این سبک استفاده می­شوند عبارت از آلاچیق­های سنگی، شومینه، راه­های سنگی، برکه مصنوعی و پل­های سنگی روی برکه و غیره هستند.
  • یکی دیگر از سبک­های پرطرفدار در طراحی ویلا باغ، سبک روستیک است. در این سبک بیشتر المان‌ها از جنس چوب تهیه شده­اند. به طور نمونه آلاچیق­ها و نیمکت­های چوبی و میزهای چوبی که از الوار قطور ساخته شده­اند.

تمامی این سبک­ها اگر به درستی طراحی شوند می­توانند فضای بسیار زیبا و دلنشین را برای شما به وجود آورند. تنها چیزی که تعیین می­کند از چه سبکی برای طراحی ویلا باغ خود استفاده کنید سلیقه شخصی شما است. شما می­توانید پس از مشخص کردن سبک مدنظر خود طراحی ویلای خود را به یک تیم حرفه­ای بسپارید تا یک فضای آرامش‌بخش را تحویل بگیرید.

محوطه باغ دارای استخر
نتیحه استفاده از متریال با کیفیت در سبک های مختلف محوطه سازی چشم نواز است.

مزایای طراحی ویلا باغ

طراحی ویلا باغ اگر به درستی انجام شده باشد دارای مزایایی می­باشد که به برخی از آن­ها اشاره می‌کنیم:

  • داشتن ویلا باغ باعث افزایش سلامت جسمی و روحی افراد می­شود.
  • استراحت در ویلا باغ سبب آزادی ذهن شما می­شود.
  • یک مکان بسیار مناسب برای رشد و بازی کودکان است.
  • اگر حیوان خانگی دارید یک محیط مناسب برای نگهداری حیوانات است.
  • می­توانید یک نشیمن در باغ داشته باشید و از هوای تمیز لذت ببرید.
  • داشتن یک ویلا باغ یک سرمایه‌گذاری خوب به شمار می­رود و فروش آن سریع و آسان است.
  • با داشتن چنین فضایی می­توانید باغبانی را تجربه کنید.
  • می‌توانید یک باغچه طراحی کرده و محصولات خوراکی سالم و ارگانیک را در آن کشت کنید.
  • طراحی چنین ویلا باغی به کاهش آلودگی هوا کمک زیادی می­کند.

ویژگی­های طراحی خوب ویلا باغ

طراحی ویلا باغ شامل یکسری ویژگی‌ها استکه باید تمام موارد آن در طراحی رعایت شوند تا تمام المان­ها در نه زیبایی عملکرد خوبی داشته باشند. همچنین هدف اصلی طراحی این است که رابطه بین انسان و طبیعت را تا حد ممکن نزدیک کند. حال فرقی نمی­کند که قرار است طراحی شخصی انجام شود یا یک فضای سبز عمومی باشد. به طور کلی طراحی یک ویلا باغ باید دارای ویژگی­هایی باشد که مهم­ترین آن­ها عبارتند از:

  • از فضای موجود برای برقراری ارتباط بین فضاهای مختلف حداکثر استفاده شود.
  • از نور، سایه و رنگ در طراحی ویلا باغ استفاده شود.
  • بین ساختمان و فضای اطراف باید یکپارچگی وجود داشته باشد.
  • از عناصر محیطی مختلف مانند آبنما، روشنایی و گیاهان در باغ استفاده شود.
نمای شیشه ای در یک ویلا باغ
بین ساختمان و فضای اطراف باید یکپارچگی وجود داشته باشد.

هزینه ساخت ویلا باغ

طراحی ویلا باغ ممکن است هزینه ساخت زیادی را در پی داشته باشد. برای محاسبه هزینه ساخت ویلا باغ باید موارد مهمی را در نظر گرفت. برخی از این عوامل عبارت از مساحت زمین، نقشه، مصالح و متریال مورد استفاده، مساحت زیربنا، انشعابات برق، آب و گاز، امکانات مدنظر برای ویلا باغ، نوع نمای ساختمان، گرفتن مجوزهای لازم و غیره هستند.

به طور نمونه هزینه ساخت یک ویلا باغ 1000 متری با یک ویلا باغ کوچک بسیار متفاوت است. توصیه می­کنیم بعد از تهیه زمین با یک تیم طراحی خبره مشورت کنید و تمام چیزی که مدنظر دارید را برای آن­ها شرح دهید تا بتوانند طراحی مناسب برای شما انجام دهند. با انجام طراحی اولیه برآورد هزینه ساخت راحت­تر می‌شود.

همچنین ممکن است در طول انجام پروژه هزینه­ها تغییر کنند زیرا اجرای ساخت ویلا باغ زمان‌بر است و همچنین قیمت­ها روزانه در کشور تغییر می­کنند. برخی از عوامل مانند مساحت باغ، مساحت زیربنا، امکانات خواسته شده از طرف کارفرما، منطقه ویلا باغ و سبک طراحی ویلا باغ تاثیر زیادی در هزینه‌های طراحی و ساخت دارند.

طراحی ویلا باغ با شرکت معتبر آرکاورجاوند

طراحی ویلا باغ را اگر به یک شرکت معتبر بسپارید خیال خود را راحت می‌کنید. ویلا باغ مکانی است که افراد اوقات فراغت و تعطیلات خود را در آنجا سپری می­کنند و می‌خواهند فضایی داشته باشند که دلنشین و آرامش‌بخش باشد. توجه به ترکیب و هماهنگی عناصر و رنگ­ها در طراحی از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.

بنابراین بهتر است طراحی ویلا باغ خود را به یک گروه مجرب و حرفه‌ای بسپارید. شرکتی که کار طراحی خود را به آن می‌سپارید بسیار مهم است که با دقت انتخاب کنید. با انتخاب یک شرکت معتبر می­توانید از متخصص­ترین مهندسین برای طراحی اصولی ویلای خود استفاده کنید. همچنین می­توانید ویلای خود را در کم‌ترین زمان ممکن و با بهترین متریال موجود تحویل بگیرید. مجموعه آرکاورجاوند تمام فعالیت­های بازسازی ساختمان­ های قدیمی، طراحی انواع ویلا و غیره را با بهترین متریال و طبق سبک انتخابی شما انجام می­ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید