طراحی ویلا مدرن نیاز به خلاقیت، مهارت و نگاه هنری طراح دارد. شرح نکاتی که قبل از شروع طراحی پروژه باید بدانید را در این مقاله بخوانید.

آیا شما هم از طرفداران معماری مدرن هستید؟

ساخت ویلای لاکچری و شیک این روزها حسابی روی بورس است. کافیست قدم به شهرهای شمالی بگذارید و یا سری به محله های بالاشهر تهران بزنید. آنجاست که چشمان تان از زیبایی پر می شود. کمتر کسی پیدا می شود که طرفدار طراحی ویلا مدرن نباشد. ویلاهای مدرن نه تنها به ایجاد جلوه های جذاب در معابر و خیابان ها کمک می کنند، بلکه سبک و سیاق زندگی آدمی را به شیوه ای نوین متحول خواهند کرد. برخی از ویلاهای مدرن به قدری در امکانات و طراحی پیشرفته اند که با وارد شدن به آن ها گویی پا به آینده گذاشته اید.

احتمال اینکه شما هم از طرفداران طراحی ویلا مدرن باشید کم نیست. چرا که این روزها شمار طرفداران ویلای مدرن رو به افزایش است. بهره مندی از امکانات عالی، نمای مینیمال و شیک، طراحی های مفهومی و سادگی در عین جذابیت همگی از ویژگی های طراحی ویلا مدرن می باشد. در این مطلب قصد داریم از شکوه و جذابیت ویلاهای مدرن بگوییم. بنابراین اگر شما هم به این سبک از طراحی علاقه مند هستید با ما همراه باشید.

طراحی ویلا مدرن به سبک امروزی جلوه ای رویایی در معابر خلق می کند

طراحی ویلا مدرن به سبک مینیمال

طراحی های مینیمال به آن دسته از طراحی هایی گفته می شود که در عین سادگی دارای مفهومی پیچیده و عمیق درون خود هستند. طراحی ویلا مدرن به سبک مینیمال می تواند حسی از آرامش و لطافت و زیبایی را در عین سادگی در وجود مخاطب بیدار کند. در عین حال این سبک از طراحی می تواند تا حد زیادی تفکر برانگیز باشد. ویلاهای مدرنی که به سبک مینیمال طراحی میشوند آب و تاب زیادی را در طراحی به خود نمی بینند. اما در بر دارنده یک تفکر، یک مفهوم و یک جریان فکری هستند. همین است که طراحی ویلا مدرن به سبک مینیمال را جذاب و پر طرفدار کرده.

طراحی ویلا مدرن به سبک مینیمال زیبایی ویلا را در عین سادگی افزون می کند

طراحی داخلی به شیوه مینیمالیسم

زمانی که قرار باشد طراحی ویلا مدرن به سبک مینیمال اجرا شود این سبک در تمام ویلا اجرا خواهد شد. از نمای ویلا گرفته تا محوطه ویلای و دکوراسیون داخلی ویلا. دکوراسیون داخلی ویلای مدرن به سبک مینیمال آرامشی بی همتا را به مخاطب القا می کند. بازی با نور، دوری از حاشیه پردازی و جزئیات، رنگ های روشن و درخشان، خلق فضای مهندسی شده و پنجره هایی گسترده که چشم اندازی بی مثال رو به افق های روبرو دارند همگی از ویژگی های طراحی داخلی ویلای مدرن به سبک مینیمال است.

نورپردازی در معماری ویلای مدرن

عنصر نور این عنصر بی رقیب، از عناصر فراموش نشدنی در طراحی ویلا مدرن است. حتی اگر زیباترین چشم انداز را در نمای ویلا یا در دکوراسیون داخلی پیاده کنید اما بی توجه به عنصر نورپردازی باشید، گویی که خوراکی بی نمک طبخ کرده اید. چاشنی طراحی ویلا چیزی جز نورپردازی نیست. برای اینکه ویلای مدرن شما چشم اندازی دلربا و فریبنده داشته باشد باید نورپردازی طبیعی و مصنوعی را در ویلا پیاده سازی کنید.

نورپردازی طبیعی در طراحی ویلا مدرن

ویلای مدرن باید پنجره هایی گشوده رو به آسمان بی کران داشته باشد. پنجره های وسیع و گسترده از مشخصه های بارز در ویلای مدرن است. تا می توانید نور طبیعی خورشید را در ویلا مهمان کنید. بهره گیری از نور خورشید نه تنها منجر به بهینه سازی مصرف انرژی می شود بلکه جلوه ای ساده، شیک و رویایی به ویلا می دهد. اکثر ویلاهای مدرن دارای پنجره هایی با وسعت زیاد همراه با قاب های خلاقانه و شیک هستند.

نورپردازی مصنوعی در طراحی ویلا مدرن

مبادا در طراحی ویلا مدرن از نورپردازی های مصنوعی شبانه غافل شوید. به جرات می توان گفت نیمی از زیبایی معماری ویلا زمانی به چشم می آید که نورپردازی در گوشه گوشه آن به شکلی مهندسی شده اجرا شود. نورپردازی محوطه، نورپردازی استخر، نورپردازی نما و نورپردازی سالن نشیمن و اتاق پذیرایی باید به شکلی اصولی در ویلای مدرن اجرا شود.

شما باید برای اجرای نورپردازی در ویلای مدرن، دیدگاهی زیبایی شناسانه و ذهنی خلاق داشته باشید. زاویه نوردهی، رنگ نور و منابع نوری باید متناسب با سایر اجرای ویلای مدرن باشند تا جلوه ای خوش رنگ و لعاب در نگاه مخاطب نقش ببندد.

نورپردازی در ویلای مدرن به ویلا شکوه می بخشد

حواس تان به طراحی ویلاهای اطراف باشد

در طراحی ویلا مدرن نمی توان بی گدار به آب زد. قبل از هر چیز به معماری ویلاهای منطقه توجه کنید. طراحی ویلاهای منطقه در چه سبک و سیاقی است؟ آیا ویلاهای اطراف دارای سبک روستیک یا کلاسیک هستند؟ اگر چنین است توصیه می کنیم که کمی هوشمندانه تر عمل کنید و در طراحی ویلا مدرن یک تجدید نظر اساسی داشته باشید. چرا که طراحی ویلای شما باشد هماهنگ با ویلاهای اطراف باشد. در غیر اینصورت زیبایی منطقه را بر هم خواهید زد.

زمین شیبدار برای ساخت ویلای مدرن مناسب است؟

بسیاری از مناطق شمالی و یا حتی مناطقی که در شمال شهر تهران هستند زمین هایی شیبدار دارند. نمی گوییم که ساخت ویلای مدرن در زمین شیبدار ممکن نیست. اما هزینه های ساخت ویلا را به شکل صعودی افزایش می دهد. بنابراین تا حد امکان از ساخت ویلای مدرن در زمین هایی با شیب زیاد خودداری کنید.

توجه به جهات جغرافیایی در معماری ویلای مدرن

در طراحی ویلا مدرن باید توجه ویژه ای به جهات جغرافیایی داشته باشید. در غیر اینصورت در دردسر بزرگی خواهید افتاد.؛ شما باید به زمستان های سرد و تابستان های هلاک کننده سلام کنید! چرا که جهات جغرافیایی تاثیر زیادی روی تابش نور خورشید از پنجره های ویلا دارند.

در ویلای مدرن پنجره ها به صورت گسترده طراحی می شوند. بنابراین تبادل حرارتی زیادی با محیط بیرون اتفاق خواهد افتاد. اگر در طراحی ویلا مدرن به جهات جغرافیایی بی توجه باشید انرژی زیادی به هدر خواهد رفت و ساکنین ویلا لذتی از ویلای مدرن خود نخواهند برد.

بهترین موقعیت برای ساخت ویلای مدرن، موقعیتی است که جهات جغرافیایی در آن بهینه باشد

کلام پایانی

آنچه که در طراحی ویلا مدرن بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد توجه به سبک زندگی است. زندگی در یک ویلای مدرن می تواند سبک زندگی افراد را هیجان انگیز و جذاب تر کند. دکوراسیون داخلی ویلای مدرن به شدت سحر آمیز و کاریزماتیک است. اگر طراحی ویلا به سبک مدرن را می پسندید توصیه می کنیم که در این راستا از معماران و طراحان حرفه ای کمک بگیرید.

یکی از خدمات مجموعه آرکاورجاوند طراحی ویلا مدرن می باشد. تیم ما با بهره گیری از هنر، خلاقیت و هوش نیروهای جوان و توانمند، زیباترین ویلاهای مدرن را برای شما طراحی خواهد کرد. برای ارتباط با مجموعه ما کافیست با کارشناسان مجموعه تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید