طراحی داخلی به سبک سنتی هنوز هم که هنوز است جایگاه خود را در بین ایرانیان دارد. با این حال نمی توان از رقیب سرسخت معماری ایرانی یعنی سبک مدرن غافل شد. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن می تواند حال و هوایی تازه را در ویلای شما زنده کند.

شما هم در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا انتخاب اولتان طراحی مدرن است؟

اغلب افرادی که برای ساخت ویلا اقدام می کنند علاقه مند به طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن هستند. یکی از اولین خواسته های این افراد این است که طراحی داخلی ویلا به سبک امروزی صورت پذیرد و از جزئیات اضافی در طراحی بخش های داخلی ویلا پرهیز شود.

استفاده بهینه از فضای داخلی ویلا، خارج شدن از چارچوب های کهنه قدیمی، انطباق پیدا کردن سبک زندگی خانواده ها با سبک زندگی امروزی و نزدیک شدن به محبوب ترین سبک طراحی معماری در جهان از مزیت های طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن است. بدین منظور معماران باید اصول خاصی را در طراحی خود رعایت کنند. در این مطلب قصد داریم پیرامون طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن به گفتگو بپردازیم. بنابراین اگر به این حیطه علاقه دارید ما را همراهی کنید.

طراحی داخلی ویلا به سبک مینیمال
دکوراسیون داخلی ویلا منجر به امروزی شدن زندگی ها خواهد شد.

خلق فضاهای خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن شاهد فضاهای خلاقانه و تازه هستیم. به عنوان مثال در این سبک از طراحی داخلی از تقارن خبری نیست. تقارن جای خود را در این سبک به تعادل داده است. همه چیز در طراحی داخلی مدرن به صورت متعادل طراحی می شود اما این به معنای متقارن بودن طراحی نیست. همین ویژگی ساده اما مهم در طراحی مدرن ویلا منجر به خلق یک فضای جدید در ویلا خواهد شد. معماران در طراحی داخلی مدرن در قید و بند فرم ها و چارچوب های قدیمی و کهنه نیستند. آن ها تمرکز عمده خود را روی تناسبات می گذارند. به همین دلیل با آزادی فکر و آزادی عمل بیشتری می توانند دست به طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن بزنند.

  • کاهش فضاهای پرت در معماری داخلی مدرن

همانطور که گفته شد طراحان در طراحی ویلا به سبک مدرن حساب شده، خلاقانه و خارج از چارچوب های متداول و سنتی عمل می کنند. این موضوع موجب شده تا فضاهای پرت و بی استفاده در طراحی داخلی ویلا کاهش پیدا کنند. اغلب فضاهایی که در معماری داخلی ویلای مدرن به چشم می خورد فضاهای کاربردی و مفید هستند.

دکوراسیون داخلی ویلا
در معماری داخلی ویلای مدرن استفاده بهینه از فضاها صورت می گیرد.

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن نورگیر و دلباز است

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن توجه بسیار ویژه ای به نور خورشید می شود. بهره گیری از نور طبیعی در طراحی داخلی مدرن از مهمترین نکات این سبک از طراحی می باشد. به همین دلیل طراحان اقدام به تعبیه پنجره های گسترده در نمای ویلای مدرن می کنند. این پنجره ها نور زیادی را مهمان فضای داخلی ویلا خواهند کرد. بهره گیری از نور خورشید در فضای داخلی ویلا هم به بهره وری انرژی کمک می کند و هم فضا را دلباز و نورانی خواهد کرد.

  • ویلای مدرن دوستدار محیط زیست است

طراحی ویلا به سبک مدرن جلوی هدر رفت انرژی را خواهد گرفت. بنابراین این سبک از طراحی را می توان دوستدار محیط زیست دانست. در طراحی داخلی مدرن توجه ویژه ای به بهره وری انرژی می شود. از انتخاب مصالح گرفته تا ابعاد و موقعیت پنجره ها همگی جزو اقداماتی هستند که منجر به حفظ انرژی خواهند شد. مصالحی که در ساخت ویلای مدرن انتخاب میشوند عایق هستند بنابراین میزان هدر رفت انرژی در این سبک از طراحی به حداقل می رسد.

شیوه طراحی داخلی ویلا به گونه ای است که جریان استانداردی از هوا در ویلا به راه می افتد. به همین دلیل نیاز به استفاده دائم از سیستم های تهویه نخواهد بود. کاهش هزینه مصرف برق و انرژی از جمله مزایای طراحی ویلای مدرن می باشد. با استفاده از این سبک می توان گامی مثبت در راستای کمک به حیات کره زمین برداشت.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا
فضای داخلی ویلای مدرن بسیار نورانی و دلباز است.

حذف جزئیات اضافی در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، جزئیات اضافی حذف می شوند. هدف طراح در این سبک از طراحی دوری از حاشیه ها و تزئینات اضافی می باشد. بنابراین دیگر خبری از ظرافت های هنری که در ویلای کلاسیک وجود داشت نیست. در این سبک از طراحی داخلی ویلا، عمدتا به مفاهیم برجسته هنری به شکل مدرن پرداخته می شود. طراحی داخلی ویلا به سبک مدرن بسیار ساده، کاربردی و در عین حال هنری است. ارزش های زیبایی شناسی مدرن در این سبک از طراحی داخلی به خوبی حفظ می شود.

در طراحی داخلی مدرن باید صداقت داشت

شاید برایتان کمی عجیب باشد که صداقت داشتن در طراحی داخلی مدرن به چه معناست. منظور ما از صداقت در واقع همان صفا و صمیمیت است. طراح در خلق فضای داخلی ویلای مدرن باید حس و حالی از صمیمیت و بی تکلف بودن را به نمایش بگذارد. هیچ چیز برای پنهان کردن و به رخ کشیدن وجود ندارد. خبری از تجمل گرایی و زرق و برق های کلاسیک نیست. همه ی عناصر در طراحی داخلی مدرن باید با صداقت و یکرنگی طراحی شوند.

طراحی معماری داخلی ویلا دوبلکس
معماری داخلی مدرن بسیار صمیمانه و بی تکلف است.

طراحی داخلی مدرن باید بدون انقضا باشد

در دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن نباید بیش از حد به ترندهای روز پرداخته شود. طراحی داخلی مدرن باید طبق اصول خاص خود صورت پذیرد. این سبک از طراحی نباید رنگ کهنگی به خود بگیرد بنابراین استفاده از المان هایی که صرفا مد روز هستند نباید در طراحی مدرن به چشم بخورد. بهترین استراتژی برای طراحی داخلی مدرن در پیش گرفتن سادگی است. این خاصیت اصلی ویلای مدرن است که در برهه های زمانی مختلف چهره امروزی و نو داشته باشد.

کلام پایانی

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن نه تنها مورد پسند عامه مردم قرار دارد بلکه این سبک از طراحی مورد پسند طراحان نیز می باشد. طراحی ویلا به سبک مدرن نیاز پلان ساده ای دارد. همه چیز در معماری داخلی ویلا رنگ سادگی و بی تکلف بودن دارد و از پیچیدگی خبری نیست. ذهن آدمی به راحتی با این سبک از طراحی داخلی ارتباط برقرار می کند و هیچ چیز ناشناخته ای در آن وجود ندارد. تیم تخصصی آرکاورجاوند به عنوان یکی از قوی ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران تخصص ویژه در دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن دارد. برای ارتباط با کارشناسان ما کافیست با شماره های قرار داده شده در وبسایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید