طراحی ویلا لاکچری به شهرسازی معاصر کمک کرده تا جلوه ای زیبا و لوکس به معابر شهر بخشیده شود. ویلاهای لاکچری می توانند نمادی از هنر، اصالت و رفاه باشند.

ساخت و طراحی ویلا لاکچری؛ رویا یا واقعیت؟

رویاها گاهی اوقات بسیار دور از دسترس هستند. به حقیقت پیوستن آن ها امری محال و غیر ممکن است. به عنوان مثال زندگی در یک قصر باشکوه یا در یک کاخ مجلل و شاهانه رویایی دور و دراز است. اما می توان در حد توان رویاها را عملی ساخت. به عنوان مثال به جای زندگی در یک قصر باشکوه و مجلل می توان برای طراحی ویلا لاکچری گام برداشت و یک ویلای لوکس با ایده های ناب طراحی کرد.

طراحی ویلا لاکچری این روزها در نقاط شمالی کشور و در شهر تهران رو به افزایش می باشد. این ویلاها دارای سبک های مختلف از جمله سبک مدرن، کلاسیک، سبک ویکتوریایی و پست مدرن هستند و جلوه ای شیک به معابر بخشیده اند. اما چه چیز نشان می دهد که طراحی ویلا طبق اصول طراحی لاکچری صورت پذیرفته است؟ در این مطلب همراه ما باشید تا اصول طراحی و ساخت ویلا لاکچری را با هم مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی و ساخت ویلا لوکس با نمای مدرن
طراحی ویلا لاکچری چشم اندازی با شکوه و بدیع در معابر خلق می کند.

محوطه سازی در طراحی ویلا لاکچری

از مهمترین اصول طراحی ویلا لاکچری می توان به محوطه سازی درجه یک اشاره کرد. محوطه یک ویلای لاکچری باید گویای همه چیز باشد. در محوطه سازی ویلا عناصری به چشم میخورد که نمادی از رفاه هستند. این عناصر دست به دست هم می دهند تا منظره ای با چشم انداز خیره کننده در ویلا خلق شود. به نحوی که با ورود افراد به ویلا، این افراد در همان لحظه اول از چشم انداز بی نظیر محوطه در جای خود میخکوب خواهند شد. از جمله این عناصر می توان به استخر روباز، فضای سبز پوشیده از گیاهان و درختان کمیاب، آبنمای سنگی یا چوبی، گودال آتش، آبگیر، زمین بازی کودکان، زمین ورزش، آلاچیق، سایبان و پاسیو اشاره کرد. در این بخش تعدادی از عناصر مهم در محوطه سازی ویلا لاکچری را بررسی خواهیم کرد.

  • استخر در محوطه ویلا

محال است به یک ویلای لاکچری قدم بگذارید و استخر را در میانه ویلا رویت نکنید. استخر در محوطه ویلا همچون یک نگین آبی رنگ و درخشان زیر تلالو نور خورشید می درخشد. نور درخشانی که از سطح آب تلالو پیدا می کند می تواند جلوه ای رویایی به ویلا بدهد. استخر ویلا باید متناسب با سبک طراحی ویلا ساخته شود. در ساخت استخر ویلا لاکچری از سنگ های مرغوب و با کیفیت استفاده می شود. این سنگ ها عموما دارای رنگ و لعاب خاصی هستند و لاکچری بودن آن ها از چند صد متری مشخص است.

  • طراحی آتشدان در محوطه ویلا

آتشدان مکانی برای دورهمی های شبانه در ویلا است. یک خلوتگاه برای شب هایی که می خواهید از هوای مطبوع بهاری و پاییزی لذت ببرید و گوش به صدای سوختن چوب های خشک درون آتشدان بسپارید. آتشدان ویلاها را با استفاده از سنگ های لاکچری و شیشه و فلزات طراحی می کنند. طراحی آتشدان می تواند کلاس خاصی به محوطه ویلا بدهد.

  • طراحی آلاچیق و سایبان در محوطه ویلا

محوطه ویلا لاکچری فضای مناسبی برای طراحی آلاچیق و سایبان است. آلاچیق ها می توانند به سبک مدرن یا کلاسیک خلق شوند. در طراحی ویلا لاکچری میتوان آلاچیق را مشرف به استخر طراحی کرد تا بتوان در فضای آن اقدام به چینش میز و صندلی های فضای باز نمود و فرصتی برای استراحت و صرف نوشیدنی های خنک بعد از آب تنی در آب استخر فراهم کرد.

طراحی آلاچیق در فضای سبز ویلاهای لوکس و کلاسیک
در محوطه ویلای لاکچری باید از عناصری مانند استخر، آلاچیق و پوشش گیاهی کمیاب استفاده شود.

 ساخت پنت هاوس در قالب ویلا لاکچری

در طراحی ویلا لاکچری می توان ایده های نابی را پیاده سازی کرد به شرطی که کارفرما با محدودیت بودجه مواجه نباشد. به عنوان مثال می توان در ساخت ویلا اقدام به طراحی پنت هاوس نمود. پنت هاوس طبقه فوقانی یک برج است که مشرف به محوطه می باشد و یقینا چشم اندازی مسحور کننده رو به جنگل های پر طراوت کوهستانی و یا افق های بیکران دریا دارد. پنت هاوس را فول امکانات طراحی می کنند بنابراین در این فضا به هر نوع امکاناتی دسترسی خواهید داشت. حتی می توانید استخر ویلا، فضای سبز و امکانات تفریحی همچون باربیکیو و آلاچیق را در پنت هاوس اجرا کنید.

طراحی اتاق خواب مستر رویال در ویلا لاکچری

اتاق خواب مستر رویال یک اتاق خواب فول امکانات در ویلاهای لاکچری است که دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، مبلمان، تلویزیون و سیستم پخش، میز غذاخوری و کتابخانه می باشد. این اتاق که همانند یک سوئیت است اتاقی با امکانات تکمیل در ویلا لاکچری است که نهایت آسایش و راحتی را برای ساکنین اتاق فراهم می کند. استفاده از المان های هنری شیک در اتاق خواب مستر رویال زندگی در این اتاق را رویایی تر می سازد. فلسفه اساسی طراحی این اتاق دامن زدن به سبک زندگی لاکچری در ویلا است.

لزوم استفاده از طراحی داخلی در ویلاهای لاکچری
اتاق خواب مستر رویال در ویلای لاکچری.

طراحی روف گاردن در ویلا به سبک لاکچری

از دیگر مواردی که می توان در طراحی ویلا لاکچری جای داد، طراحی یک روف گاردن سرسبز و پر نشاط در سقف ویلا است. شما می توانید در سقف ویلا با توجه به الزامات و استانداردهای شهرداری اقدام به طراحی فضای سبز میز و صندلی های فضای باز، آتشدان، تاب و امکانات تفریحی نمایید. حتی می توانید یک حوض شیک همراه با فواره در روف گاردن طراحی کنید تا نشاط بیشتری به فضا داده شود. خلق یک فضای طبیعی در سقف ویلا از ایده های لاکچری است که اجرای آن به هزینه نسبتا بالایی نیاز دارد.

چشم انداز مشرف به مناظر بدیع در ویلا

مهمترین موردی که باید در طراحی ویلا لاکچری رعایت کرد خلق چشم اندازهای بدیع و بکر رو به مناظر اطراف است. بنابراین طراح باید بتواند بکر ترین چشم اندازها را در آن موقعیت جغرافیایی شناسایی کند و امکان مشاهده این چشم اندازها را از روزنه پنجره های ویلا مهیا سازد. هر چه چشم اندازهای ویلا زیباتر باشد یقینا قیمت ویلا بیشتر خواهد شد.

طرحی و ساخت ویلای لاکچری با مناظر فوق العاده
ویلای لاکچری یقینا چشم انداز بی نظیری دارد.

کلام پایانی

طراحی ویلا لاکچری دارای اصول خاص خود می باشد که توسط تیم های معماری خبره رعایت می شود. تیم آرکاورجاوند به عنوان یک تیم طراحی معماری ویلا به طور تمام و کمال و البته با توجه به بودجه کارفرما ایده های لاکچری را در طراحی ویلای شما اجرا خواهد کرد. چنانچه می خواهید صفر تا صد طراحی ویلا و اجرای ایده های لاکچری را به یک تیم خبره بسپارید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید