همه ما کم و بیش نام روف گاردن را شنیده ایم و می دانیم که روف گاردن به معنای ایجاد فضای سبز در پشت بام است. شاید در ابتدای ورود روف گاردن به کشور ایران، این سبک دکوراسیون داخلی، زیاد مورد توجه مردم قرار نگرفت. اما در حال حاضر، بسیاری از ویلاهای مدرن به همراه روف گاردن زیبا و اصولی ساخته شده اند. طراحی روف گاردن ویلا، یک کار سلیقه ای است؛ اما باید با در نظر گرفتن یک سری نکات مهم صورت گیرد.

در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با نکات مهم طراحی روف گاردن ویلا و مزیت های روف گاردن در ویلا صحبت کنیم.

با در نظر گرفتن یک سری نکات مهم طراحی روفگاردن ویلا صورت می گیرد.

طراحی روف گاردن ویلا چقدر اهمیت دارد؟

روف گاردن یک سبک خاص در دکوراسیون منازل و ویلاها به شمار می رود. در این سبک نیاز است که پشت بام ها، با کمک یک سری از ابزارها مانند درخت، گیاهان و … مانند یک باغ تزئین شوند. طراحی روف گاردن ویلا برای ویلاهای مختلف در کشور ایران، اهمیت بسیار زیادی دارد. فرقی نمی کند که ویلا توسط یک فرد به صورت شخصی خریداری شده باشد و یا قرار باشد که ویلا اجاره برود.

به هر حال، روف گاردن می تواند قیمت فروش و اجاره ویلا را چند برابر کند. از طرفی، روف گاردن یک فضای بسیار امن و زیبا برای تفریحات خانوادگی است.

نکات مهم در مورد طراحی روف گاردن ویلا

به طور کلی، طراحی روف گاردن ویلا یک کار سلیقه ای است و باید بر اساس نظر مشتری انجام شود. اما به هر حال، یک سری نکات مهم وجود دارند که باید در هنگام طراحی پشت بام سبز ویلاها، مورد توجه قرار گیرند، از جمله:

نکته اول؛ استفاده از گیاهان و درختان مقاوم

درختانی که برای روف گاردن ویلا مورد استفاده قرار می دهید، در معرض تابش نور خورشید شدید قرار دارند. این درختان در فصل سرما در معرض باد، برف و باران هستند و در فصل گرما در معرض نور شدید خورشید! بنابراین، نیاز است که از گیاهان و درختان مقاوم به سرما و گرما استفاده کنید تا در فصول مختلف سال دچار مشکل نشوند.

نکته دوم؛ در نظر گرفتن سایه بان های مختلف برای جلوگیری  از تابش شدید نور آفتاب

یکی از مهم ترین المان هایی که باید در هنگام طراحی روف گاردن ویلا، به آن توجه داشته باشید، سایه بان ها هستند. اگر به ویلای مدرن خود اهمیت می دهید، می توانید از سایه بان های برقی و چتری کمک بگیرید تا تابش نور آفتاب در روف گاردن کنترل شود.

نکته سوم؛ استفاده از المان های مختلف برای مدرن تر کردن روف گاردن ویلا

اگرچه پروژه های روف گاردن، بیشتر با فضاهای سبز طراحی می شوند؛ اما در صورت نیاز و بر اساس نظر مشتری، می توان بخش های مختلف دیگری را نیز به روف گاردن ویلاهای مدرن اضافه کرد. آلاچیق ها، صندلی های چوبی، مبلمان مناسب و حتی استخر، از جمله المان های اضافه ای هستند که بر اساس نوع پشت بام، قابل انتخاب هستند.

روف گاردن می تواند قیمت فروش و اجاره ویلا را چند برابر کند.

مراحل طراحی روف گاردن ویلا توسط آرکاورجاوند

آرکاورجاوند به عنوان یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی روف گاردن ویلا شناخته می شود. در صورتی که نیاز به طراحی ویلای مدرن دارید، می توانید از خدمات این شرکت کمک بگیرید و یک ویلای مدرن، زیبا و در عین حال دنج داشته باشید.

برای طراحی روف گاردن در ویلاهای مختلف کشور ایران، نیاز است که مراحل مختلفی انجام شوند. از جمله این مراحل برای طراحی پشت بام سبز ویلا، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بازدید از پشت بام و نقشه برداری

در مرحله اول، افرادی که در زمینه طراحی پشت بام سبز ویلا تخصص دارند، به محل اعزام می شوند و پشت بام و نقشه آن را بررسی می کنند. سپس بر اساس نظر مشتری و نوع پشت بام، بهترین نقشه طراحی روف گاردن ویلا را به مشتری پیشنهاد می کنند.

ممکن است که نقشه با کمک ابزارهای خاصی به صورت دوبعدی طراحی شود تا مشتری متوجه منظور افراد متخصص شود. اما در غیر این صورت می توان با اعتماد به افراد متخصص در زمینه طراحی پشت بام سبز، کار را شروع کرد.

  • اجرای عایق کاری و مراحل اولیه برای طراحی روف گاردن

با توجه به اینکه پشت بام پس از طراحی روف گاردن، مانند یک باغچه می شود و نیاز به آب بندی دارد، نیاز است که تمامی مراحل مربوط به عایق کاری و ایزوگام در ابتدا انجام شوند.

  • اجرای زیرساخت های برقی و مکانیکی

پس از اینکه عایق کاری کف پشت بام ویلا انجام شد، نوبت به آن رسیده که زیرساخت های برقی و مکانیکی اجرا شوند. در این مرحله نیاز است که سقف کاذب، کف کاذب و هر آن چیزی که بر اساس طراحی مورد نظر هستند، اجرا گردند.

  • کاشت گیاهان و نصب تمامی المان های مورد نظر

پس از فراهم کردن زیر ساخت های لازم، نوبت به کاشت گیاهان و درختان می رسد. تمامی المان های مورد نیاز برای طراحی روف گاردن ویلا مانند آلاچیق، سنگ و … باید بر اساس نظر مشتری در پشت بام ویلا قرار بگیرند.

نیاز است که تمامی مراحل مربوط به عایق کاری و ایزوگام در ابتدا انجام شوند.

هزینه طراحی روف گاردن ویلا چقدر است؟

شاید بسیاری از افراد علاقه مند به طراحی روف گاردن ویلا باشند؛ اما به دلیل اینکه در رابطه با هزینه طراحی پشت بام سبز ویلا اطلاعات کافی ندارند، این کار را انجام نمی دهند. هزینه طراحی روف گاردن ویلا به عوامل مختلفی بستگی دارد.

میزان المان های به کار رفته برای طراحی روف گاردن ویلا، کیفیت درخت ها، میزان کار انجام شده در روف گاردن و … از جمله معیارهای تعیین هزینه طراحی روف گاردن برای ویلا می باشند. در صورتی که قصد طراحی روف گاردن ویلا را دارید، ولی در رابطه با قیمت و هزینه اطلاعات کافی کسب نکرده اید، می توانید با کارشناسان مجموعه آرکاورجاوند در ارتباط باشید.

جمع بندی نهایی

طراحی روف گاردن ویلا اگرچه زمان بر و هزینه بر است، اما مزیت های مختلفی را به دنبال دارد. با طراحی روف گاردن در ویلا، یک مکان دنج برای خودتان فراهم کرده اید. هر زمان که دوست داشته باشید، می توانید به پشت بام بروید و از طبیعت پشت بام ویلا استفاده کنید. دقت داشته باشید که پس از طراحی روف گاردن ویلا، روف گاردن نیاز به مراقبت دارد و باید حتما از روش های مناسب برای مراقبت از روف گاردن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید