ساخت ویلا در شمال در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. بدون شک دلیل اصلی گرایش مردم به ویلا سازی در شمال کشور آب و هوای بی‌نظیر این منطقه است. زیبایی‌های بصری موجود در شمال کشور این منطقه را به یکی از بهترین مناطق برای ساختن ویلا تبدیل کرده است. البته یکی از دلایل افزایش چشمگیر ساخت ویلا در مناطق مختلف به خصوص شمال کشور تغییر در سبک زندگی مردم است. در سال‌های اخیر  مردم از زندگی آپارتمانی خسته شده و نیاز به مکانی آرام جهت استراحت و تفریح دارند.

طراحی و اجرای ویلا در شمال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یکی از دلایل افزایش چشمگیر ساخت ویلا در مناطق مختلف تغییر در سبک زندگی مردم است.

ساخت ویلا در شمال باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. به دلیل وجود آب و هوای مرطوب سازه‌ای که در شمال ساخته می‌شود باید اصولی بوده و دارای ویژگی‌های خاصی باشد. مصالح مورد استفاده در سازه و نوع طراحی آن باید مطابق با استانداردهای آب و هوای مرطوب باشد. در این صورت سازه طول عمر بالاتری خواهد داشت. سازه‌ای که دقیقا منطبق بر استانداردها ساخته می‌شود، زیباتر و با کیفیت‌تر خواهد بود. به همین دلیل برای اجرای سازه در شمال نیاز به تیمی حرفه‌ای و متخصص دارید. تیم حرفه‌ای به طور تخصصی کار را از طراحی تا اجرا پیش می‌برد. البته اجرای حرفه‌ای کاملا مطابق با سبک و سلیقه مشتری خواهد بود.

ساخت ویلا در شمال به مهارت و دانش خاصی نیاز دارد. این کار معمولا توسط مهندس‌های حرفه‌ای انجام می‌شود. در مسیر اجرا و طراحی سازه در شمال باید مراحل خاصی را طی کنید. در ادامه با این مراحل آشنا می‌شویم.

  • تحلیل و بررسی کاربری ساختمان
  • تسلط بر پلان
  • اتود نقشه‌های اولیه
  • انتخاب مصالح مناسب
  • دانش کافی درباره ضوابط و قوانین ساخت ویلا
  • گرفتن پروانه‌های لازم برای اجرای سازه
  • طراحی نقشه‌های فاز دوم به صورت دقیق

ویلاها به چه فضاهایی نیاز دارند؟

برای طراحی محوطه باید خلاقیت و مهارت خاصی داشته باشید.

ساخت ویلا در شمال با در نظر گرفتن فضاهای مورد نیاز کارفرما انجام می‌شود. به طور کلی هر سازه‌ای که ساخته می‌شود از فضاهای مختلفی تشکیل شده است. ویلاها سازه‌هایی هستند که بیش‌تر به دلایل تفریحی و استراحت کردن ساخته می‌شوند. به همین دلیل شاید فضاهای مورد نیاز در ویلاها با خانه‌های مسکونی معمولی متفاوت باشد. به صورت کلی در ویلاها فضاهای زیر طراحی می‌شود.

  • طراحی فضای محوطه
  • طراحی سازه

این دو فضا باید با یکدیگر ارتباط خوبی داشته باشند. یعنی به طور کلی دسترسی ساکنین به این دو فضا باید به بهترین شکل ممکن باشد. محوطه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ویلایی است. به همین دلیل برای طراحی محوطه باید خلاقیت و مهارت خاصی داشته باشید. هماهنگی و ارتباط بین قسمت‌های مختلف موجود در محوطه و سازه باید به خوبی و درستی انجام شده باشد. سازه ویلا نیز باید به درستی طراحی و اجرا شود. برای این کار مشارکت مهندسین با کارفرما اهمیت بالایی دارد. زیرا در این صورت ویلا با در نظر گرفتن نظر مشتری ساخته می‌شود. طراحی سازه نیز باید اصولی و مناسب باشد. یکی دیگر از نکات مهم در ویلا سازی طراحی داخلی ویلا است. که در ادامه با این نکته آشنا می‌شویم.

طراحی داخلی ویلا چه نقشی در زندگی ساکنین دارد؟

طراحی داخلی یکی از قسمت‌های مهم هر سازه‌‎ای است.

ساخت ویلا در شمال با طراحی داخلی مناسب تکمیل می‌شود. یادتان باشد که طراحی داخلی به اندازه طراحی سازه اهمیت داشته و نباید آن را فراموش کنید. درست است که ویلا سازی بیش‌تر به دلیل استفاده از محوطه یا فضاهای تفریحی انجام می‌شود. اما باید گفت که ویلای مناسب ویلایی است که طراحی داخلی مناسبی نیز داشته باشد. طراحی داخلی یکی از قسمت‌های مهم هر سازه‌‎ای است. در ویلاها نیز طراحی داخلی بسیار مهم است. زیرا شما با دکوراسیون داخلی فضا می‌توانید هویت آن فضا را مشخص کنید. برای طراحی داخلی فضاهایی مانند ویلا باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  1. سبک طراحی داخلی باید با سبک کلی سازه یکسان باشد. یعنی سازه‌ای که با سبک مدرن ساخته شده است باید دارای دکوراسیون و دیزاین مدرن باشد. این نکته شاید در نگاه اول نکته مهمی به نظر نیاید. اما در نگاه متخصصین بسیار مهم و حائز اهمیت است. سازه‌ای را در نظر بگیرید که نمای رومی و سبک کلاسیک دارد، اما درون این سازه از کابینت‌های مدرن استفاده شده است. بدون شک فضای کلی موجود در این سازه یونیک نخواهد بود.
  2. انتخاب رنگ‌های مناسب برای طراحی داخلی نیز بسیار مهم است. انتخاب رنگ نیز با سبک سازه ارتباط دارد. مثلا برای سبک‌هایی مانند مینیمال نباید از تناژ رنگی غیر از طوسی و سفید استفاده کنید.
  3. انتخاب وسایل درست و به جا نیز در طراحی داخلی مهم است. وسایل ویلا هم باید بر اساس سبک انتخاب شوند. طبق مثال قبل در ویلاهای مینیمال از وسایلی که دارای خطوط خطی و بدون پیچیدگی هستند، استفاده می‌شود.
  4. نوع چیدمان در طراحی داخلی ویلا اهمیت خاصی دارد. ایجاد فضا سازی با وسایل موجود در ویلا بسیار مهم است. شما با تجهیزات و وسایل موجود در ویلا باید فضاهای مختلفی مانند نشیمن، سالن پذیرایی و سالن اصلی را از هم جدا کنید.
  5. استفاده از گل و گیاه ویلای شما را لاکچری‌تر خواهد کرد. البته از گل و گیاه نباید به صورت افراطی استفاده نمایید. زیرا در این صورت ممکن است از زیبایی‌های دکوراسیون داخلی کاسته شود.

ساخت ویلا در شمال با روف گاردن زیبا

ایجاد هماهنگی بین محوطه و روف گاردن بسیار مهم است.

امروزه برای ساخت ویلا در شمال نکات خاصی در نظر گرفته می‌شود. یکی از این نکات طراحی و اجرای روف گاردن است. روف گاردن فضایی در پشت بام ویلا می‌باشد که با محوطه‌سازی و ایجاد فضاهای مختلف طراحی و اجرا می‌شود. در روف گاردن فضاهای مختلفی مانند آلاچیق، فضاهای به خصوص برای استراحت، آبشارهای مصنوعی و غیره وجود دارد. بدون شک ساختن ویلا با در نظر گرفتن یک روف گاردن لاکچری بهتر خواهد بود. البته روف گاردن باید به نوعی ساخته شود که کاملا قابل استفاده باشد. ایجاد هماهنگی بین محوطه و روف گاردن نیز بسیار مهم است. برای این کار می‌توانید از المان‌های به خصوصی در هر دو فضا استفاده نمایید. مثلا نوع کف‌سازی در هر دو فضا یکسان باشد. یا هر دو فضا دارای نوع خاصی از آلاچیق باشند.

به طور کلی ویلا سازی در شمال کشور دچار تحول و گسترش شده است. شما اگر می‌خواهید در این زمینه پیش‌رو باشید باید در طراحی و ساخت سازه خلاق و ماهر باشید. با استفاده از نکات گفته شده در این مقاله امیدواریم به شما در این راستا کمک کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید