دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار بالایی در طراحی و ساخت ویلا برخوردار است. به همین دلیل در صورت عدم توجه به اصول و فرایند آن نمی توان دکوراسیون منحصر به فردی را طراحی نمود.

اهمیت دکوراسیون داخلی در طراحی ویلا

اصولی اجرا شدن دکوراسیون داخلی هنگام طراحی ویلا در شمال بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که افراد بخش قابل توجهی از وقت خود را داخل خانه و یا محل کار خود سپری می کنند، طراحی منحصر به فرد فضای داخلی بسیار مهم می باشد. اما نکته قابل توجه این است که دکوراسیون فضای داخلی را نمی توان تنها بر اساس سلیقه شخصی انتخاب نمود. در این صورت قطعا پس از مدتی از طراحی فضا خسته می شوید و شما را دلزده می کند. بنابراین بهتر است برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی حتما از گروه های متخصص و مجرب در این زمینه کمک بگیرید. به همین منظور مجموعه آرکاورجاوند در ادامه قصد دارد شما را با مراحل اصولی دکوراسیون فضاهای داخلی به طور کامل آشنا کند.

روند طراحی داخلی به چه صورتی می باشد؟
مراحل طراحی دکوراسیون داخلی شامل چه مواردی می شوند؟

ضرورت پیروی از فرایند اصولی دکوراسیون داخلی

تمامی پروژه های ساختمان سازی نیاز به طراحی دکوراسیون داخلی دارند. هر چقدر پروژه گسترده تر و پیچیده تر باشد، روند طراحی دکوراسیون آن نیز از حساسیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل در پروژه های طراحی ویلا پیروی از مراحل اصولی دکوراسیون فضاهای داخلی بسیار حائز اهمیت می باشد. نکته قابل توجه در رابطه با دکوراسیون فضای داخلی این است که عدم رعایت مراحل اصولی طراحی می تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند. از طرفی عدم پیروی از این مراحل موجب عدم رضایت از نتیجه طراحی دکوراسیون خواهد شد.

اجرای مراحل دکوراسیون داخلی به صورت کاملا اصولی و درست موجب می شود تا تمامی نیازهای پروژه به خوبی شناسایی و اجرا شوند. از طرفی هنگام طراحی ممکن است مسائل مختلفی وجود داشته باشند که برای طراح دکوراسیون بسیار مبهم هستند. رعایت ترتیب مراحل طراحی به او کمک می کند تا بتواند تمامی ابهامات را برطرف نموده و بهترین ایده را برای طراحی ارائه دهد. بنابراین برای رعایت کلیات و جزئیات در پروژه دکوراسیون بهتر است از فرایند طراحی پیروی نمود.

روش اصولی و مهندسی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
ضرورت پیروی از فرایند اصولی دکوراسیون داخلی

ابتدایی ترین مراحل برای شروع طراحی دکوراسیون داخلی

اجرای اصولی دکوراسیون داخلی هنگام طراحی ویلا در کردان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. اما برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید مراحل طراحی دکوراسیون را به صورت کاملا اصولی اجرایی نمود. نکته قابل توجه این است که عدم توجه به مراحل ابتدایی دکوراسیون می تواند روند طراحی را به طور کامل دچار اختلال کند. بنابراین هنگام شروع طراحی باید ابتدا این مراحل را طی کنید.

  • شناخت پروژه

برای دکوراسیون داخلی باید تمامی اطلاعات مربوط به پروژه را مورد ارزیابی قرار دهید. فراموش نکنید که تسلط در این زمینه می تواند نتیجه رضایت بخش تری از دکوراسیون را به نمایش بگذارد. توجه داشته باشید که ترسیم دیاگرام ها در این مرحله بسیار حائز اهمیت می باشند.

  • تجزیه و تحلیل پروژه

 مرحله بعدی طراحی دکوراسیون داخلی طبقه بندی نمودن اطلاعات به دست آمده از مرحله قبل است. دیاگرام های ترسیم شده می توانند در تحلیل اطلاعات پروژه و ارتباط میان داده های فیزیکی بسیار موثر باشند. به طور مثال با تحلیل دیاگرام ها می توانید به اطلاعاتی نظیر میدان دید، ارتباط میان فضاها، چیدمان مبلمان و … دست پیدا کنید. این مرحله می تواند به افزایش خلاقیت ذهنی طراح برای اجرای دکوراسیون کمک کند.

اولین قدم یرای طراحی داخلی چیست؟
ابتدایی ترین مراحل برای شروع طراحی دکوراسیون داخلی

برای طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی این نکات را از یاد نبرید!

پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات پروژه دکوراسیون داخلی باید برنامه نویسی انجام شود. برنامه نویسی شامل مراحلی مانند بیان مسئله، تحقیق، ارزیابی و تایید کارفرما می شود. بنابراین باید مشتری و خواسته های او را بشناسید و سپس با توجه به نیازهای او بهترین ایده را ارائه دهید. زمانی که تایید مشتری را در خصوص طراحی دکوراسیون بگیرید، می توانید وارد مرحله بعدی شوید.

  • ظرفیت پروژه را ارزیابی کنید.

زمانی که مشتری ایده طراح را تایید کند، پروژه دکوراسیون داخلی وارد مرحله بعدی می شود. در این مرحله باید تمامی محدودیت های طراحی شناخته شوند. همچنین در این مرحله باید مشخص شود که مشتری نیاز به یک طراحی جدید دارد یا اینکه می خواهد فضای داخلی مورد نظر خود را بازسازی کند. سپس یک طرح اولیه از پروژه به مشتری ارائه شود و تایید اولیه او گرفته شود. در صورتی که نیاز به تغییر در طرح بود باید در همین مرحله به آن رسیدگی کرد. زمانی که طرح به تایید نظر مشتری رسید، باید کانسپت سازی را آغاز نمود.

  • ساخت کانسپت و طراحی نهایی

پس از آن که تغییرات مورد نظر روی طراحی اعمال شدند، باید چند نمونه مدل سه بعدی و رندرهای داخلی را به مشتری نشان داد. در این صورت او بهتر می تواند ماهیت پروژه را درک نموده و نتیجه کار را مورد ارزیابی قرار دهد. فراموش نکنید که در کانسپت سازی تمامی عوامل تاثیرگذار در دکوراسیون باید در نظر گرفته شوند. در صورت دریافت تایید مشتری باید طرح نهایی دکوراسیون را ارائه داد. هنگامی که این طرح نیز به تایید برسد، می توان برای شروع ساخت و ساز اقدام نمود.

نکات مهم برای طراحی فضاهای داخلی
برای طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی این نکات را از یاد نبرید!

آخرین مرحله از طراحی دکوراسیون داخلی ساخت و ساز است!

ساخت و اجرای طراحی آخرین مرحله از دکوراسیون داخلی می باشد. بنابراین اجرای این مرحله بدون توجه به موارد فوق، فاقد ارزش و اعتبار است. اجرای پروژه دکوراسیون کاملا وابسته به مراحل قبلی بوده و باید با در نظر گرفتن داده های مراحل قبل به اجرای دکوراسیون پرداخت. برای آغاز ساخت و ساز باید در ابتدا تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز دکوراسیون به طور کامل تهیه شوند. این لوازم شامل مبلمان، نورپردازی های مصنوعی، وسایل دکوراتیو و … می شوند.

پس از تهیه لوازم مورد نیاز دکوراسیون داخلی می توان برای اجرای تغییرات در فضای داخلی مورد نظر اقدام کرد. در صورتی که نیاز به تخریب قسمت هایی از فضا می باشد، باید در ابتدا تخریب انجام شود. سپس برای اجرای ایده های جدید اقدام کرد. فراموش نکنید که بودجه مشتری در تعیین لوازم مورد نیاز دکوراسیون نقش بسیار موثری دارد. بنابراین در طول طراحی باید یک برآورد حدودی از هزینه های دکوراسیون به مشتری ارائه شود. در صورتی که مشتری بودجه کمتری داشته باشد، می توان کیفیت لوازم مورد نیاز دکوراسیون را تغییر داد.

دیدگاهتان را بنویسید