نما ویلا نه تنها باید انعکاس دهنده هوش، هنر و خلاقیت معمار باشد بلکه باید انعکاسی از فرهنگ یک مرز و بوم باشد. به همین دلیل به جای کپی برداری از طرح معماران خلاق جهان باید از آنها الهام گرفت.

معماران خوش فکر و خلاق جهان چه تاثیری در دنیای معماری داشتند؟

نابغه های زیادی در سرتاسر جهان در حوزه معماری سرآمد هستند. چنانچه به آثار فاخر این نوابغ نگاه کنید خواهید دید که خلاقیت، هنر، هوش و منحصر به فرد بودن در آثار معماری آن ها موج می زند. بسیاری از معماران متاسفانه این روزها به کپی کردن آثار یکدیگر روی آورده اند. این در حالی است که می توان با ایده گرفتن از آثار بزرگترین معماران خوش فکر جهان دست به خلق یک نمای معرکه زد.

هدف از طراحی ویلا در شمال یا هر کجای دیگر کشور صرفا طراحی و ساخت یک بنا برای فروش و سودآوری نیست. رسالت اصلی معماران و طراحان در واقع این است که با طراحی خاص نما ویلا، یک اثر هنری از خود به جای بگذارند که منجر به زیباتر شدن معابر و کوچه های شهر شود. الهام گرفتن از طراحان خوش فکر برای طراحی نما ویلا اصلا چیز بدی نیست به شرطی که پا را فراتر از مرزها نگذارید و به کپی کردن آثار روی نیاورید. در این مطلب قصد داریم شما را با ایده های ناب معماران خوش فکر جهان در طراحی نما ویلا آشنا کنیم بنابراین همراه ما باشید.

نمای ویلا دوبلکس
الهام گرفتن از ایده های ناب معماران جهان در طراحی نما ویلا.

طراحی نما ویلا به سبک مدرن

معماران زیادی در جهان برای طراحی نما ویلا از این سبک استفاده کرده اند. در نمای مدرن می توان شکوه را در عین سادگی به رخ کشید. این سبک از طراحی ویلا به خودی خود یک انقلاب در صنعت معماری بود. میزان محبوبیت طراحی نمای مدرن به قدری است که اگر یک آمارگیری ساده کنید متوجه خواهید شد اغلب افراد طرفدار این سبک هستند.

ویژگی های طراحی مدرن نمای ویلا

در طراحی نما ویلا به سبک مدرن دیگر از الگوهای تکرار شونده خبری نیست. طراح در اجرای این سبک باید روحیه ای ریسک پذیر داشته باشد و از نوآوری ترسی نداشته باشد. نمای مدرن یک نمای پر از هیجان و در عین حال ساده است. شگفت انگیز است که یک نما چگونه می تواند در عین سادگی، حس هیجان و رهایی از قید و بندها را به مخاطب القا کند. در نما ویلا مدرن از نقش های پر زرق و برق خبری نیست و تجمل گرایی به باد فراموش سپرده شده. استفاده از متریال های نوین نماسازی ویلا، اجرا طرح های بدیع، مفهومی بودن طرح و کاهش هزینه های اضافی از ویژگی های مهم نما ویلا مدرن می باشد.

نمای مدرن ویلایی
نمای مدرن در عین سادگی بسیار جذاب است.

طراحی نما به سبک کلاسیک در ویلا

طراحی نما ویلا به سبک کلاسیک ریشه در اعصار و قرون گذشته دارد. این سبک از طراحی نما همراه با تجمل گرایی و ریزه کاری های هنری است. صلابت، اصالت و شکوه را می توان در نمای کلاسیک مشاهده کرد. بسیاری از معماران خوش فکر جهان این سبک را در طراحی های خود پیاده سازی کرده اند و با موفقیت روبرو شده اند.

ویژگی های نمای کلاسیک چیست؟

اگر می خواهید بدانید که طراحی نما ویلا به سبک کلاسیک چه ویژگی هایی دارد باید بگوییم که این سبک از طراحی پر از نقش و نگارهای سنتی است. القای حس شکوه و صلابت از رسالت های اصلی طراح در نماسازی ویلا به سبک کلاسیک می باشد. ستون های ستبر، سرستون های ابزار کاری شده، طاق ورودی هلالی شکل، کتیبه های نقش برجسته، گچبری های هنرمندانه و مجسمه های سنگ تراشی شده همگی از المان هایی هستند که در نما ویلا به سبک کلاسیک به چشم می خورند.

طراحی نما به سبک نئوکلاسیک در ویلا

معماران خوش فکر زیادی از قرن 18 تا به امروز سبک نئوکلاسیک را در طراحی های خود پیاده سازی کرده اند. این سبک در واقع ترکیبی از دو سبک کلاسیک و مدرن است. متریال مورد استفاده در طراحی نما ویلا به سبک نئوکلاسیک مشابه طراحی نمای مدرن است با این حال در جزئیات می توان این نما را به نمای کلاسیک تشبیه کرد. هر چند که جزئیات و ریزه کاری های نما به اندازه نمای کلاسیک نیست.

ویژگی های نمای نئوکلاسیک

در طراحی نما ویلا به سبک نئوکلاسیک خبری از شلوغی های نمای کلاسیک نیست. در این نما همانند نمای مدرن از حجم های هندسی استفاده زیادی می شود. با این تفاوت که حجم های هندسی در نمای نئوکلاسیک کاملا متقارن و منظم هستند. نمای ویلا در این سبک دارای برجستگی های کمتری نسبت به نمای کلاسیک می باشد و مسطح بودن نما بیشتر به چشم می خورد. استفاده از ستون های ساده و تزئینی، خالی بودن بخش هایی از نما، استفاده از خطوط مشخص و ترکیب خطوط منحنی با خطوط صاف از ویژگی های مهم نما ویلا به سبک نئوکلاسیک است.

نمای کلاسیک ویلا دوبلکس
نمای نئوکلاسیک تلفیقی از نمای مدرن و کلاسیک است.

طراحی نما به سبک پست مدرن

معمارانی به نام دنیس اسکات و رابرت ونتوری مبدعان سبک پست مدرن بودند. آن ها مرزهای خلاقیت و نوآوری را در طراحی نما گسترش دادند. استفاده از اشکال هندسی نامتقارن و نامنظم در کنار ارائه یک مفهوم ناب و کم نظیر از ویژگی های مهم این سبک طراحی نما می باشد. بسیاری از ویلاهای لاکچری در تهران و شمال به این سبک طراحی می شوند. در این سبک از طراحی نما ویلا، شاهد استفاده از رنگ های گرم در کنار رنگ های سرد و خنثی هستیم.

ویلا با نمای مدرن و ترکیب چوب و شیشه
در نمای پست مدرن از رنگ های گرم استفاده می شود.

طراحی نما به سبک ویکتوریایی

ویلاهایی که نمای آن به سبک ویکتوریایی طراحی می شوند بسیار لاکچری هستند. این سبک از معماری ویلا را می توان در مناطق بالا شهر تهران و شمال رویت کرد. طراحی تراس های مجلل، نمای سنگ کاری شده همراه با نقوش برجسته روی سنگ ها و ستون های ظریف در این نما به چشم می خورد. در نمای ویکتوریایی برخلاف نمای کلاسیک از کتیبه های نقش برجسته و ستون های عظیم استفاده نمی شود. بلکه همه چیز در عین ظرافت و لطافت اجرا خواهد شد. بهتر است طراحی نما ویلا به سبک ویکتوریایی برای ویلاهای دو یا سه طبقه اجرا شود.

خانه ویلایی با نمای اروپایی
نمای ویلای ویکتوریایی برای مناطق جنگلی مناسب است.

طراحی ویلا به سبک باهاوس

سبکی دیگر از طراحی نما ویلا وجود دارد که به آن سبک باهاوس می گویند. اصول این سبک از طراحی به طراحی مینیمال بسیار نزدیک است. حذف شدن قوس ها، حذف شدن جزئیات اضافی، پرداختن به مفاهیم عمیق و مسطح بودن نما از ویژگی های این سبک از طراحی است. اگر عاشق سادگی هستید و در عین حال طراحی های لوکس را می پسندید باید دست به انتخاب این سبک بزنید که ریشه در تفکر معماران آلمانی دارد.

ویلای خاص با نمای مینیمال و مدرن
معماری باهاوس بسیار شیک و رویایی است.

کلام پایانی

طراحی نما ویلا چیزی است که می تواند بیانگر فرهنگ یک اقلیم باشد. بنابراین طراحان موظف اند با توجه به اقلیم های جغرافیایی مختلف دست به طراحی نما ویلا بزنند. نمای ویلا باید خلاقانه، هوشمندانه، هنری و منحصر به فرد باشد. اگر دنبال طراحان حرفه ای و کاربلد برای طراحی چنین نمایی در ویلای خود هستید به شما توصیه می کنیم با مجموعه آرکاورجاوند تماس برقرار کنید. ما در این مجموعه با بهره گیری از یک تیم خبره و حرفه ای در طراحی معماری ویلا، شرایط را برای طراحی یک نمای بی نظیر و به یاد ماندنی در ویلای شما فراهم آورده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید