ساخت ویلا و داشتن یک ویلای خوب با معماری و سبکی دلنشین می‌تواند یک آرزوی دست یافتنی باشد. آیا شما نیز تا به حال به ساخت و طراحی ویلا فکر کرده‌اید؟ یا اینکه شرایط ساختن آن را می‌دانید؟ خرید ملک یا ساخت آن همیشه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های مالی مطرح بوده است. ساخت و ساز ویلا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. با طراحی یک ویلا مدرن می‌توانید علاوه بر تفریح و استفاده از فضای دلنشین آن، با گذشت زمان به افزایش دارایی خود اطمینان داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد ساخت ویلا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

آیا ساخت ویلا گزینه مناسبی است؟

ساخت ویلا یا خرید آن بهتر است؟ تصمیم‌گیری بین این دو موضوع ممکن است سخت به نظر برسد. در بعضی مواقع با در نظر گرفتن شرایط مالی، خرید ویلا می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد. زیرا ساختن هر ساختمانی اصولاً یک پروسه پرهزینه و زمان‌بر است و معمولا با گذشت زمان بسیاری از هزینه‌ها افزایش می‌یابند. به‌ همین دلیل در صورتی که احتمال می‌دهید تامین هزینه ساختن آن را ندارید و ممکن است برای شما تبدیل به دغدغه و نگرانی شود، خرید ویلا برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

ساخت ویلا در صورت نداشتن محدودیت مالی و مشکل برای پرداخت هزینه‌ها، بهترین گزینه است. در حقیقت شما برای ساختن یک ویلای باب میل نیاز به امنیت مالی دارید تا بتوانید از پس تمام هزینه‌های ساختن آن بر بیایید. شما برای ساخت ویلا علاوه بر تامین مصالح مورد نیاز، باید هزینه قابل توجهی برای طراحی نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی منزل پرداخت کنید. در بسیاری از مواقع شما با اقدام به خرید و بازسازی ساختمان‌‌ های قدیمی می‌توانید یک ویلای لاکچری بسازید.

نمای روبرو ویلا نئوکلاسیک
شما برای ساختن یک ویلای باب میل نیاز به امنیت مالی دارید

مراحل ساخت ویلا

ساخت ویلا دارای اصول و استانداردهایی است که برای داشتن یک بنای با کیفیت و ایمن حتما باید رعایت شوند. ایجاد امنیت و دارا بودن امکانات رفاهی در ساخت یک ویلا از اولویت بالایی برخوردار هستند. یک ویلا با چنین مشخصاتی از لحاظ ارزش مالی نیز نسبت به ویلاهایی که با این شرایط ساخته نشده‌اند در مقام بالاتری قرار دارد. به لحاظ مهندسی در ساخت ویلا باید مقاوم‌سازی به صورت کامل و اصولی انجام شود. مراحل ساخت به شرح زیر هستند:

  • طراحی باید کاملا استاندارد و اجرایی باشد تا بتوان به درستی طرح مورد نظر را پیاده کرد. طراحی مناسب و اصولی همواره اولین قدم در ساخت ویلا یا هر سازه‌ای می‌باشد. طراحان و مهندسان معمار این وظیفه را برعهده دارند.
  • گودبرداری دومین مرحله از اجرا است که در این مرحله مکان پروژه با گچ و سیمان کاملا مشخص می‌شود، سپس با تجهیزات مخصوص این کار انجام می‌گیرد.
  • سومین مرحله بتن‌ریزی و اجرای اسکلت بنا است. استفاده از بتن مرغوب در این مرحله باعث استحکام بیشتر ویلا و مقاومت آن در برابر سیل و زلزله می‌شود. سعی کنید برای اجرای اسکلت از میلگردهای مقاوم و متناسب با نوع سازه استفاده کنید.
  • مرحله بعدی در ساخت ویلا دیوارکشی است که در این مرحله ورودی‌ها، خروجی‌ها و تمامی اجزای ساختمان به طور کامل تقسیم‌بندی می‌شوند.
  • اجرای سقف مرحله بعدی است. تعیین نوع سقف که معمولی باشد یا شیروانی با توجه به موقعیت منطقه انجام می‌شود.
  • طراحی نمای ساختمان مرحله بعدی در ساخت ویلا است. معمولا از سنگ به علت مقاومت بالا در مقابل فرسایش و عمر طولانی‌تر برای نمای ویلا استفاده می‌شود. اما در نهایت این نظر و سلیقه کارفرما است که اهمیت دارد. برای طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلا می‌توانید از یک مهندس معمار با تجربه و خلاق استفاده کنید.
نمای روبرو ویلا مدرن استخردار
به لحاظ مهندسی در ساخت ویلا باید مقاوم‌سازی به صورت کامل و اصولی انجام شود

هزینه ساخت ویلا

ساخت ویلا بسته به موقعیت آن و اینکه چه مصالحی در آن به کار می‌رود دارای هزینه‌های متفاوتی است. گاهی ممکن است این تصور به وجود آید که ساخت و طراحی ویلا مدرن همیشه پرهزینه است و تنها مخصوص قشر مرفه جامعه می‌باشد. اما همیشه این طور نیست که همه ویلا‌ها پرهزینه و با مخارج سنگین ساخته شوند. با به کاربردن یک سری نکات مهم می‌توانید ویلایی با هزینه کمتر بسازید، اما این هرگز به معنای بی‌کیفیت بودن ویلا نخواهد بود. شما با انتخاب متریال‌های با قیمت مناسب‌تر می‌توانید تا حد زیادی هزینه ساخت‌وساز را کاهش دهید. به عنوان مثال با به کار بردن سنگ‌های ارزان قیمت برای نما یا با استفاده از متریال‌های آماده می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌ها را سرشکن کنید.

برای بسیاری از قسمت‌های ویلا که دید چندانی ندارند و جز زیبایی ساختمان به حساب نمی‌آیند، می‌توانید از متریال‌‌ها و مصالح بازیافتی یا دست دوم استفاده کنید. برای مثال در ساخت زیرزمین یا تجهیزات مورد نیاز موتورخانه و حتی انباری و پشت بام می‌توانید با استفاده از مصالح دست دوم هزینه‌ها را به شدت کاهش دهید. انتخاب سبک طراحی نیز می‌تواند به ارزان‌تر شدن ساخت‌وساز کمک کند مثلا طرح‌های کلاسیک بسیار پرهزینه هستند ولی استفاده از طرح‌هایی مانند سبک مدرن به هزینه کمتری نیاز خواهند داشت.

طراحی محوطه ویلا به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با طبیعت دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی طراحی خاص و ویژه‌ای طلب می‌کند. در محوطه‌سازی ویلا بسیاری از المان‌ها از قبیل آلاچیق، باربیکیو و استخر جز مواردی هستند که معمولا حضور پررنگی دارند و باعث زیبایی و ایجاد یک محوطه جذاب و دلنشین می‌شوند. اما هزینه اجرای تمام این موارد ممکن است باعث بالا رفتن هزینه ساخت شود. به‌ همین دلیل می‌توانید با کم کردن بسیاری از جزئیات محوطه و یا استفاده از یک گل‌کاری ساده با گل‌های ارزان‌تر و تعبیه و ساخت یک استخر کوچک‌تر بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهید.

به طور کلی این هزینه به فاکتورهای زیادی ازجمله موقعیت ویلا، مساحت آن، سبک معماری و حتی نوع متریال‌هایی که در ساخت ویلا استفاده می‌شوند بستگی دارد. علاوه بر این موارد برای طراحی نما و دکوراسیون داخلی و همچنین طراحی فضای محوطه نیز باید هزینه‌ای جدا پرداخت شود که با مدیریت درست می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

طراحی خاص یک ویلای مدرن با استخر معلق
با به کاربردن یک سری نکات مهم می‌توانید ویلایی با هزینه کمتر بسازید

اهمیت ساخت ویلا با شرکت آرکاورجاوند

ساخت ویلا با توجه به نکات گفته شده نیاز به همکاری و بهره بردن از یک تیم حرفه‌ای و با رزومه کاری قوی دارد. اصولا طراحی ویلا با ساختمان‌های دیگر بسیار متفاوت است و دارای نکاتی است که حتما باید رعایت شوند. در غیر این صورت در نهایت ویلایی بدون کیفیت و امنیت خواهید داشت. توصیه ویژه ما به شما این است که از تجارب شرکت آرکاورجاوند استفاده کنید و با استفاده از راهنمایی کارشناسان خبره این مجموعه بهترین طراحی و ساخت را داشته باشید. شما می‌توانید به صورت حضوری یا غیرحضوری با این شرکت ارتباط برقرار کنید. برای صرفه‌جویی در وقت، هزینه و لذت بردن از زندگی در یک ویلای مدرن و لاکچری با بهترین امکانات و کیفیت، بهتر است ساخت و طراحی ویلای خود را به شرکت‌های معتبر بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید