طراحی داخلی ویلا کلاسیک با گذشت زمان های طولانی همچنان در صدر محبوب ترین سبک ها برای طراحی ویلا قرار دارد. این سبک دارای اصالتی غنی می باشد و با گذر زمان رنگ کهنگی به خود نگرفته است.

آیا شما هم مسحور جادوی طراحی داخلی کلاسیک می شوید؟

با اینکه عصر، عصر طراحی داخلی مدرن است اما چه جادویی در طراحی داخلی کلاسیک نهفته است که تا این حد توانسته طرفداران خود را مشتاق و مایل برای اجرای این سبک نگاه دارد؟ طراحی کلاسیک رنگ و بویی از اصالت دارد. این سبک از طراحی داخلی مختص افرادی است که مایل به زندگی در چارچوبی قانونمند هستند. چرا که در طراحی داخلی ویلا کلاسیک همه چیز طبق قانون و اصول طراحی می شود. محال است طراح در طراحی کلاسیک به خود اجازه دهد که از چارچوب اصول طراحی خارج شود.

بنابراین می توان گفت که طراحی داخلی ویلا کلاسیک یک دیسیپلین خاص برای ویلا به ارمغان می آورد. ویلای کلاسیک همچون نامش کلاس بالایی دارد و با طراحی آن می توان فضایی لاکچری و در عین حال صمیمانه را خلق کرد. البته همه چیز به سلیقه طراح در خلق عناصر کلاسیک بستگی دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با طراحی داخلی ویلا کلاسیک آشنا کنیم بنابراین با ما همراه باشید.

فضای داخلی طراحی شده به سبک کلاسیک
طراحی داخلی ویلا کلاسیک جلوه ای از شکوه و ابهت به همراه دارد.

استفاده از المان های براق و طلایی در طراحی داخلی ویلا کلاسیک

طراحی داخلی ویلا کلاسیک باید نمادی از اصالت، صلابت و شکوه باشد. طراحی داخلی کلاسیک بدون جلوه های شاهانه تقریبا بی معناست. بنابراین در طراحی داخلی ویلا به این سبک باید از المان های براق و درخشان استفاده شود. سرپرده ها، لوستر، گچبری های دیوار و سقف، نرده های راه پله و سایر المان های تزئینی در ویلای کلاسیک عمدتا به رنگ طلایی طراحی می شود. رنگ طلایی در طراحی داخلی کلاسیک نمادی از اصالت و شاهانه بودن طراحی است.

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک نشان دهنده لوکس بودن است
در طراحی کلاسیک از المان های براق استفاده می شود.

استفاده از نقش برجسته های تراشکاری شده روی چوب در طراحی داخلی ویلا کلاسیک

مگر می شود در طراحی داخلی ویلا کلاسیک از عنصر چوب چشم پوشی کرد؟ این عنصر نقش عنصری گرمابخش را در ویلای کلاسیک ایفا می کند که در عین گرمابخشی رنگ و بویی از اصالت به ویلا می دهد. نقش برجسته های ظریفی که روی چوب ها حکاکی شده اند هنر دست هنرمندان متبحر ایرانی است که به طراحی داخلی ویلا شکوه و ابهت می بخشد. این نقش برجسته ها می توانند حاوی نگارگری های ایرانی باشند و یا نقش های کلاسیک اروپایی در آن ها دیده شود. آنچه که در طراحی داخلی ویلا کلاسیک مهم است ظرافت می باشد.

گچبری دیوارهای ویلای کلاسیک

از دیگر نکات کلیدی در طراحی داخلی ویلا کلاسیک می توان به گچبری های سقف و دیوارها اشاره کرد. هر چند که ممکن است گچبری به نظرتان یک ایده هنری قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد. اما در دکوراسیون داخلی ویلا به سبک کلاسیک می توان این اثر هنری را به زیبایی هرچه تمام اجرا نمود. گچبری های ویلا باید به شکل هنرمندانه و همراه با ظرافت اجرا شوند تا جلوه ای شاهانه به فضای داخلی ویلا داده شود.

توجه به جزییات در طراحی داخلی کلاسیک بسیار تاثیرگذار است
گچبری دیوارها یکی از نکات مهم در طراحی داخلی کلاسیک است.

استفاده از رنگ های گرم و عمیق در طراحی داخلی ویلا کلاسیک

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک بی شک ما را به یاد روزهای نوستالژیک دوران کودکی می اندازد. این سبک از طراحی داخلی بسیار انرژی بخش و پر شور است. حس و حالی که از تماشای طراحی داخلی ویلا کلاسیک به انسان دست میدهد یک حس و حال بی نظیر از گرما و حرارت است. دلیل این امر واضح است؛ استفاده از رنگ های عمیق، گرم و تند در دکوراسیون داخلی. این رنگ ها می توانند فضای داخلی ویلا را بسیار گرم و پر شور نمایش دهند. رنگ هایی مانند قهوه ای، قرمز، اخرایی، سبز با تناژ گرم و رنگ های کاراملی، بژ و نسکافه ای در طراحی داخلی ویلا کلاسیک به خوبی قابل رویت هستند. این رنگ ها در واقع رنگ هایی گرم و فاخر هستند که غنای دکوراسیون داخلی را نشان می دهند.

  • استفاده از نورهای ملایم و گرم در طراحی داخلی ویلا

نکته مهمی که باید در طراحی داخلی به سبک کلاسیک رعایت شود استفاده از رنگ های گرم برای نورپردازی است. در نورپردازی ویلای کلاسیک نباید از رنگ های سرد و بی روح استفاده شود. نورهای سرد منجر به خلق فضایی پژمرده خواهند شد. بنابراین استفاده از نور زرد رنگ در ویلای کلاسیک از مهمترین اصول این سبک از طراحی داخلی است.

نوع و رنگ نورپردازی در طراحی های داخلی نشان دهنده نوع سبک طراحی آن می باشد
در ویلای کلاسیک از نورهای گرم استفاده می شود.

تقارن در طراحی داخلی کلاسیک حرف اول را می زند

اگر می خواهید در طراحی داخلی ویلا کلاسیک حسابی به اصول پایبند باشید توصیه می کنیم که تقارن را فراموش نکنید. در طراحی ویلا به این سبک خاص، تقارن باید به خوبی مشهود باشد. از طراحی اتاق نشیمن گرفته تا طراحی سقف و آشپزخانه و پنجره ها همگی باید دارای تقارن زیبا و هنری باشند. در طراحی کلاسیک نمی توان سنت شکنی کرد و دست به خلق طرح های امروزی و بی قاعده زد. بنابراین همه چیز باید در چارچوب قوانین طراحی کلاسیک اجرا شود.

آشپزخانه به سبک کلاسیک در ویلا

برای اینکه طراحی داخلی ویلا کلاسیک طبق اصول اجرا شود باید در طراحی بخش های دیگر ویلا مانند اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و آشپزخانه نیز دقیق عمل کنید. در مورد طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم طراحی کابینت ها با استفاده از چوب می باشد. استفاده از چوب گردو، چوب بلوط و چوب های کنده کاری شده همراه با نقش برجسته های ظریف و هنری می تواند یک انتخاب ایده آل باشد. شما می توانید کابینت های آشپزخانه را به رنگ قهوه ای یا استخوانی طراحی کنید تا جلوه بیشتری از ظرافت چوب نمایش داده شود. استفاده از رنگ های پاستیلی در آشپزخانه کلاسیک چندان متداول نیست.

از طراحی سرویس بهداشتی غافل نشوید

بسیار مهم است که در طراحی ویلا به سبک کلاسیک به طراحی سرویس های بهداشتی توجه کنید. استفاده از کفپوش و دیوار پوش با رنگ های گرم و تیره در سرویس بهداشتی، استفاده از شیرآلات براق و طلایی رنگ و تعبیه کمدهای چوبی همراه با تناژ رنگ گرم و تزئینات کلاسیک می تواند سرویس های بهداشتی ویلا را زیباتر نماید.

سرویس ها نیز در ویلاهای طراحی شده به سبک کلاسیک دارای جزییات زیادی هستند
سرویس بهداشتی ویلای کلاسیک.

نورپردازی ویلای کلاسیک

نکته مهم و کلیدی در طراحی داخلی ویلا کلاسیک، توجه به سبک نورپردازی است. نورپردازی در ویلای کلاسیک باید به صورت گسترده و همراه با انتشار نور زیاد صورت پذیرد. کم نور بودن از ویژگی های طراحی داخلی ویلای مدرن می باشد. نورپردازی در ویلای کلاسیک باید با تمرکز بر جزئیات هنری و با زاویه درست صورت گیرد. فضای داخلی ویلا باید روشن باشد و از المان های نورپردازی مجلل مانند لوسترهای کریستالی و طلایی استفاده شود.

کلام پایانی

مجموعه آرکاورجاوند یکی از حرفه ای ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران است که اجرای دکوراسیون داخلی ویلا را به سبک های مختلف به عهده می گیرد. چنانچه مایل به طراحی داخلی ویلا کلاسیک هستید توصیه می کنیم که اجرای این سبک از طراحی را از تیم تخصصی ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید