بازسازی ویلا امروزه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، زیرا می توان با هزینه ای کم، ویلایی لوکس را برای خود به همراه داشت؛ اما با این تفاسیر نباید از اهمیت ساخت ویلا نیز چشم برداشت!

بازسازی ویلای قدیمی یا خرید ویلای جدید؟

بازسازی ویلا امروزه بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است. علت این موضوع نیز نوسانات بسیار قیمت سازه های تازه ساخت یا زمین های مخصوص ساخت و ساز ویلا است. اما به طور خاص بازسازی ویلای قدیمی بهتر است یا ساخت ویلا؟ در واقع باید بگوییم که برای پاسخ به این سوال می بایست موارد را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم. گاهی اوقات، خرید ویلایی تازه ساخت که از دکوراسیون داخلی شیکی بهره می برد، بسیار به صرفه تر از بازسازی ویلایی قدیمی است.

در این بخش ما مواردی را خدمت شما ارائه می دهیم که با توجه به آن می توانید تشخیص دهید که بهتر است ویلایی تازه را خریداری کرده یا اقدام به بازسازی کنید.

متخصصین ساخت و بازسازی ویلا
ساخت و بازسازی ویلا توسط افراد مجرب انجام می شود.

درصد سلامت ملک و میزان آسیب دیدگی آن را بررسی کنید

گاهی اوقات ملک آنقدر آسیب دیده است که حتی با بازسازی های پیاپی نیز باز هم نمی توان آن را به یک سازه قدرتمند تبدیل کرد. در این طور مواقع بازسازی ویلا کنار گذاشته شده و ساخت به همراهی طراحی ویلا به شکل مدرن وارد عمل می شوند. در صورتی که سلامت ملک در حد قابل قبولی باشد، بازسازی ویلا بهترین انتخاب است.

مدت زمانی که قرار است در ملک سکونت داشته باشید را مشخص کنید

گاهی اوقات شما بودجه ای را برای خود دارید و قصد داریم به همراه آن ویلایی را برای خود خریداری کنید. اگر قصد سکونت طولانی مدت در ویلا را دارید به طبع بازسازی ویلا نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، زیرا سازه به هنگام بازسازی تنها ترمیم شده است، نه نوسازی! در این طور مواقع شما می توانید ساخت ویلایی تازه را آغاز کنید و از نکات طراحی نما ویلا در سطوح مدرن استفاده کنید تا به نیاز شما از ویلای مد نظرتان نزدیک شود.

به بودجه خود توجه داشته باشید

به طور کلی، بازسازی ویلا و ساخت آن تا یک اندازه گزینه مناسبی هستند، اما شما می بایست ابتدا بودجه خود را بررسی کنید. اگر بودجه ای غیر قابل انعطاف دارید بهتر است بازسازی را انتخاب کرده و اگر بودجه ای انعطاف پذیر دارید، می توانید به ساخت و طراحی فضای سبز ویلا خود بپردازید تا لحظات شیرینی را در آنجا بگذرانید.

افزایش درخواست برای بازسازی ویلا
بازسازی ویلا امروزه بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

ساخت ویلا، اقدامی سود آور

شاید شما نیز جزو دسته افرادی باشید که از به دنبال این موضوع باشید که آیا راهی هست که ما بتوانیم با بودجه محدودی که داریم، خانه کلنگی خود را تبدیل به ویلایی نو کنیم؟ باید به شما بگوییم که بله! می توانید از ساخت ویلا استفاده کرده و از طراحی ویلا مدرن نیز در ساخت ویلای خود بهرمند شوید.

این موضوع را با بازسازی ویلا اشتباه نگیرید! شما قرار نیست دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر دهید، قرار است به اصطلاح خانه را بکوبید و دوباره از نو بسازید! این موضوع شامل تغییر کلی نقشه خانه و هر چیزی است که به آن مرتبط می شود.

حال چرا می گوییم که ساخت ویلا نسبت به بازسازی آن سود بیشتری را به همراه دارد؟ زمانی که ما اقدام به بازسازی ویلا می کنیم، در واقع به نوعی داریم لباسی تازه بر تن سازه ای با سن بالا می کنیم. این موضوع تنها وجه دیداری ویلا را تغییر می دهد و به نوعی آن را جذاب تر می کند. از سویی دیگر اما زمانی که اقدام به ساخت سازه می کنیم، یک ویلای قدیمی را تبدیل به یک ویلای جوان و تازه نفس می کنیم. به همین خاطر، فروش آن نیز سریع تر انجام شده و قیمت فروش آن نیز بیشتر از یک ویلای بازسازی شده است.

انجام طراحی معماری برای بازسازی ویلا
بازسازی در ویلاها در حال حاضر با بکار گیری جدیدترین طرح های مدرن انجام می شود.

هدف از بازسازی ویلا و ساخت آن چیست؟

قطعا پشت هر اقدامی که در رابطه با سازه خود انجام می دهیم، هدفی نهفته است که برای افرادی که قصد دارند به تازگی در این زمینه فعالیت کنند یا ویلای خود را به دست ساخت و بازسازی دهند، پنهان است. حال در این بخش ابتدا به هدف بازسازی ویلا می پردازیم:

  • با انجام این کار شما شاهد یکه تازی متریال جدید و حذف شدن طراحی های قدیمی هستید.
  • طراحی های جدید باعث حذف ایرادات قدیمی می شود.
  • جلوه کلی ویلا تغییر می کند که باعث احساس بهتر به هنگام سکونت در آن می شود.
  • احساس راحتی بیشتر به هنگام سکونت در ویلا به وجود می آید.
  • فروش آن راحت تر خواهد بود.

حال هدف از ساخت ویلا عبارت اند از:

  • با ساخت ویلا، سازه از یک ویلای قدیمی تبدیل به یک ویلای تازه ساخت می شود.
  • تمامی بخش های آن تغییر کرده و به طور کلی تبدیل به یک ساختمان جدید می شود.
  • فروش آن با تقاضای بیشتری رو به رو شده و در بازار جایگاه بهتری را به خود اختصاص می دهد.
  • فضایی بیشتر برای کاربر ارائه می شود.
سرمایه گذاری در ساخت ویلا مورد توجه است
هدف از ساخت ویلا در حال حاضر بیشتر کسب سود از فروش آن در انتهاست.

سخن پایانی

در این مطلب سعی بر این داشتیم تا شما عزیزان را با این موضوع آشنا کنیم که به طور کلی بازسازی ویلا بهتر است یا ساخت آن. با بررسی های انجام شده به این نتیجه دست پیدا کردیم که هر دو مورد مناسب هستند، با این تفاوت که در برخی از سازه ها تنها ساخت و برخی دیگر تنها بازسازی قابل اجرا است. از سویی دیگر همچنین دانستیم که هدف از هر دو اقدام چیست و چه مزایایی را با خود به همراه دارد. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعاتی مفید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید