دکوراسیون داخلی بخش بسیار مهم و حساسی در طراحی ویلا می باشد. به همین دلیل انتخاب سبک مناسب در طراحی و دکوراسیون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

شناخت سبک در دکوراسیون داخلی یک مهارت بسیار کلیدی محسوب می شود که از اصول مشخصی پیروی می کند. به طور کلی انتخاب سبک در طراحی و دکوراسیون می تواند به زیبایی و جذابیت بیشتر فضای داخلی کمک کند. از طرفی پیروی از یک سبک مشخص در دکوراسیون نقش بسیار موثری در آسایش و آرامش بیشتر ساکنین ویلا دارد. از آنجایی که سبک های متعددی در طراحی داخلی وجود دارند، انتخاب بهترین و مناسب ترین سبک می تواند کمی دشوار باشد. به همین منظور مجموعه آرکاورجاوند در ادامه شما را با بهترین و جذاب ترین سبک های دکوراسیون داخلی به طور کامل آشنا خواهد کرد.

معماری داخلی ساختمان و یا طراحی داخلی توسط متخصص
دکوراسیون داخلی دارای سبک های متفاوت می باشد که می توان با نمای ساختمان هماهنگ نمود

اهمیت سبک های طراحی در دکوراسیون داخلی

هنگام طراحی و یا بازسازی ویلاها انتخاب سبکی مشخص برای طراحی داخلی ویلا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. زمانی که سبک مشخصی را برای دکوراسیون انتخاب می نمایید، می توانید قوانین طراحی را بهتر و دقیق تر اجرایی کنید. زیرا هر سبک در طراحی داخلی دارای ویژگی های مشخصی می باشد که اجرای دکوراسیون را راحت تر می کند. از طرفی افراد می توانند با توجه به سلیقه شخصی و روحیه خود بهترین سبک طراحی را انتخاب نمایند.

به طور کلی موضوع دکوراسیون داخلی در طراحی و ساخت ویلا در میان معماران بسیار حائز اهمیت است. امروزه دیزاین و طراحی داخلی موضوعی فراتر از یک چیدمان بر اساس سلیقه شخصی می باشد. افراد می توانند با انتخاب سبکی مناسب در طراحی داخلی، محل زندگی خود را به یک متود شخصی و منحصر به فرد تبدیل نمایند. از طرفی طراحی داخلی به شکل اصولی و با پیروی از یک سبک خاص می تواند در روحیه افراد نیز نقش بسیار موثری داشته باشد.

تاثیر طراحی داخلی در قیمت و خرید و فروش بسیار زیاد است
اهمیت سبک های طراحی در دکوراسیون داخلی

سبک مدرن در طراحی و ساخت ویلا

سبک مدرن یکی از جذاب ترین و محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی محسوب می شود. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این سبک طراحی، قابلیت اجرای آن در تمامی فضاهای داخلی با متراژهای متنوع است. از آنجایی که این سبک از اصل سادگی پیروی می کند، به راحتی می توان در فضاهایی با متراژ پایین نیز آن را اجرایی نمود. در طراحی به سبک مدرن تمامی المان ها و عناصر مورد استفاده در طراحی داخلی کاملا شفاف و کاربردی می باشند. پرهیز از تجملات و استفاده از خطوط ساده و صاف اصلی ترین ویژگی های این سبک هستند. در طراحی مدرن معمولا عناصر مربع و مکعبی شکل مورد استفاده قرار می گیرند و از شلوغی فضا نیز اجتناب می شود.

توجه به عملکرد فضا از اصلی ترین مشخصات سبک مدرن در دکوراسیون داخلی می باشد. به همین دلیل مسیرهای ارتباطی میان فضاهای مختلف در این سبک به طور واضح مشخص می شوند. همچنین در این سبک هرگز کارایی را فدای زیبایی و جذابیت بیشتر فضا نمی کنند. همین موضوع منجر به جذابیت و منحصر به فرد بودن سبک مدرن شده است. استفاده از رنگ های خنثی و ترکیبات تیره و روشن از دیگر ویژگی های این سبک محسوب می شود. محبوب ترین رنگ های مورد استفاده در سبک مدرن شامل خاکستری، کرم، سفید، مشکی، قهوه ای، قرمز و …. می شوند.

سبک های مختلفی در دکوراسیون داخلی استفاده می گردد
سبک مدرن در طراحی و ساخت ویلا

زیبایی های سبک کلاسیک در طراحی و دکوراسیون ویلا

یکی از جذاب ترین سبک های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک است. این سبک انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی می باشد که به تجملات علاقه مند هستند. به طور کلی سبک کلاسیک سعی دارد شکوه و عظمت طراحی را به رخ بیننده بکشد و او را مجذوب زیبایی های خود کند. مبلمان های آنتیک، دیوارهای طراحی شده، پارچه های فاخر و سقف های بلند از اصلی ترین ویژگی های این سبک در طراحی داخلی محسوب می شوند. به طور کلی سبک کلاسیک سعی دارد اصالت، تاریخ و عظمت را به نمایش بگذارد.

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک می تواند منحصر به فرد بودن طراحی و فضای ویلای شما را به دیگران نشان دهد. این سبک ایده اولیه خود را از معماری سنتی غرب در عصر معاصر دریافت نموده است. تقارن، تناسب و نظم از مهم ترین ویژگی هایی هستند که نمی توان آن ها را هنگام طراحی نادیده گرفت. برخلاف سبک مدرن در این سبک توجه به تجملات و تزئینات اغراق شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از رنگ های خاص، ارزش بسیار بالای متریال های چوبی و طرح های منحصر به فرد روی پارچه ها و دیوارها از دیگر ویژگی های این سبک محسوب می شوند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که تجملات زیاد در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک منجر به شلوغی و بی نظمی فضا می شود. در صورتی که دقیقا ویژگی خاص سبک کلاسیک استفاده از تجملات در کنار حفظ تناسب و نظم در فضای داخلی می باشد. تمامی المان ها و عناصر مورد استفاده در سبک کلاسیک کاملا با یکدیگر متقارن هستند و اکثر وسایل به صورت جفت مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های کرم، قهوه ای، مشکی، بژ، سبز و قرمز از رایج ترین رنگ های مورد استفاده در طراحی داخلی به سبک کلاسیک می باشند.

از سبک های متعارف در طراحی داخلی به سبک کلاسیک و مدرن می توان اشاره نمود
زیبایی های سبک کلاسیک در طراحی و دکوراسیون ویلا

نکات کلیدی در طراحی و انتخاب سبک دکوراسیون داخلی ویلا

یکی از نکات بسیار مهم که در طراحی و دکوراسیون داخلی باید به آن توجه داشته باشید، هماهنگی طراحی داخلی و دکوراسیون با یکدیگر است. بسیاری از افراد به اشتباه این دو موضوع را یکی می دانند، در صورتی که طراحی داخلی و دکوراسیون دو موضوع تفکیک شده می باشند. طراحی داخلی شامل کفپوش ها، جای گیری فضاهای داخلی، محل قرارگیری پنجره ها و ارتباط میان فضاها با یکدیگر می شود. در صورتی که دکوراسیون به معنای نحوه چیدمان فضا و انتخاب اصولی عناصر و المان های فضای داخلی می باشد.

به طور کلی هنگام انتخاب سبک در دکوراسیون داخلی بهتر است به طراحی داخلی فضا نیز توجه شود. به طور مثال در صورتی که فضای داخلی به گونه ای طراحی شده که بخش های مختلف از متراژ کمی برخوردار هستند، اجرای سبک کلاسیک برای دکوراسیون این فضاها انتخاب مناسبی نیست. بهترین انتخاب برای چیدمان و طراحی دکوراسیون این فضاها سبک مدرن می باشد. زیرا علاوه بر زیبایی به بزرگ تر دیده شدن فضاهای مختلف ویلا نیز کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید