طراحی نما ویلا کلاسیک برخلاف تصور عموم مردم هنوز هم بازار داغی دارد. این سبک از طراحی سالهاست که مورد پسند مردم قرار دارد. با این حال این روزها تنها قشر خاصی از افراد این سبک را می پسندند. قشری که سلیقه ای خاص و لاکچری دارند.

آیا نمایی با شکوه تر و اصیل تر از نما ویلا کلاسیک وجود دارد؟

از دور که به نما ویلا کلاسیک نگاه می کنیم ابهت و شکوه آن ما را میخکوب خواهد کرد. هر چه به ویلا نزدیک تر می شویم جاذبه های آن یکی یکی رخ نمایان می کنند. ظرافت های بی نظیری که در نقش برجسته های نمای ویلا به چشم میخورد در کنار طراحی هنرمندانه ستون ها و ابزار کاری هایی که دور قاب پنجره ها به چشم میخورد همگی در چشم ما تجلی بخش زیبایی های بی پایان طراحی ویلا خواهد بود.

اگر عاشق سبک طراحی های اصیل و باستانی هستید بی شک یکی از طرفداران سرسخت طراحی نما ویلا کلاسیک خواهید بود. این سبک از طراحی به قدری رمز و رازهای پنهان در دل خود جای داده است که بعد از غرق شدن در آن ها خواهید فهمید چرا کاخ پادشاهان تا این حد جذاب و دیدنی است. دقیقا به خاطر طراحی کلاسیک است که نمای یک سازه تا این حد باشکوه و دیدنی به نظر می رسد. در ادامه قصد داریم در مورد نکات و ویژگی های طراحی نما ویلا کلاسیک به گفتگو بپردازیم بنابراین با ما همراه باشید.

طراحی ویلا کلاسیک
نما ویلا کلاسیک شکوه و ابهت خاصی به فضا می بخشد

طراحی قوس های هنری در نما ویلا کلاسیک

در نگاه اول به نما ویلا کلاسیک آنچه که در نگاه شما پر رنگ تر از باقی عناصر خواهد بود، قوس های هنرمندانه ای است که طراح در جای جای نما اجرا کرده. این قوس ها در سقف، قاب پنجره ها، طاق ورودی و طراحی ایوان ها به چشم می خورد. قوس ها و خطوط منحنی وار به قدری در طراحی نما ویلا کلاسیک تاثیر گذار هستند که نمی توان آن ها را از این طراحی به سادگی حذف کرد.

طراحی سقف گنبدی در نمای کلاسیک

در طراحی نما ویلا کلاسیک همانطور که گفته شد باید از خطوط منحنی استفاده شود. به عنوان مثال سقف ویلاهای کلاسیک را معمولا گنبدی شکل طراحی می کنند. این شیوه از طراحی حال و هوای کاخ های روم باستان را زنده می کند. هر چند که سقف های مثلثی شکل با زوایای گوتیک نیز در طراحی نمای کلاسیک جایگاه خود را دارد. اما مسطح بودن سقف در طراحی ویلای کلاسیک چندان پذیرفته نیست.

طراحی ویلا کلاسیک
در طراحی کلاسیک شاهد خطوط منحنی و قوس در نمای هستیم

حاشیه پردازی و توجه به جزئیات در طراحی نما ویلا کلاسیک

در طراحی نما ویلا کلاسیک برخلاف طراحی نما ویلا مدرن به ظرافت های هنرمندانه پرداخته می شود. طراح تا می تواند در این سبک از معماری به جزئیات و حواشی می پردازد تا جلوه نهایی ویلا به جلوه ویلای کلاسیک نزدیک تر شود. تراشکاری نقوش برجسته، طراحی کتیبه، ابزار کاری ستون ها و طاق ورودی ویلا از جمله ظریف کاری هایی است که در طراحی نما ویلا کلاسیک به چشم می خورد.

استفاده از سنگ های مخصوص در نمای کلاسیک

در طراحی نما ویلا کلاسیک از رنگ های گرم استفاده می شود. هر چند که رنگ های سرد نیز گاهی اوقات با رنگ های گرم در هم آمیخته می شوند. اما رنگ غالب نما عمدتا رنگی گرم است. استفاده از متریال هایی چون سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ گرانیت و سنگ هایی با رنگ روشن و گرم در نمای ویلای کلاسیک بسیار متداول است. سنگ های مورد استفاده در نمای ویلا باید ظاهری شاهانه و اصیل به آن بدهند.

طراحی ستون های در نمای کلاسیک

 در طراحی نما ویلا کلاسیک باید ستون های بزرگ و مرتفع به چشم بخورد. این ستون ها نمادی اصیل از طراحی کلاسیک هستند. هر چند که این سبک از طراحی پسند عموم مردم قرار ندارد. اما عاشقان سبک های کلاسیک بی شک از وجود ستون های ابزار کاری شده با سرستون های زیبا در نمای ویلا لذت خواهند برد.

طراحی ستون های کوچک و تزئینی در تراس ویلا

در طراحی نما ویلا کلاسیک باید از ستون های کوچک و تزئینی در کنار ستون های بزرگ و مرتفع استفاده شود. به همین منظور، طراحان ستون های کوچک و تزئینی را در تراس ویلا طراحی می کنند. بهترین نقطه برای طراحی ستون های کوچک را می توان تراس ویلا و پشت بام ویلا دانست.

طراحی ویلا کلاسیک
طراحی ستون در نمای کلاسیک اصالت بیشتری به نما می بخشد

نورپردازی در نمای کلاسیک چگونه است؟

و اما می رسیم به مهمترین عنصر در طراحی نما ویلا کلاسیک ؛ عنصری به نام عنصر نورپردازی. نورپردازی در نما ویلا کلاسیک حکم فوت کوزه گری را دارد. بدان معنا که بدون آن نمای ویلای شما اصلا جذاب و دیدنی نخواهد بود. اگر نورپردازی در ویلا بد باشد ممکن است تمام زحمات طراحی که زحمت معماری نما را کشیده به هدر رود.

نورپردازی در طراحی نما ویلا کلاسیک باید به گونه ای باشد که ظرافت های هنری برجسته سازی شوند. نورپردازی روی سرستون ها، قاب پنجره ها و بخش هایی که نقوش برجسته کار شده می تواند جلوه نمای کلاسیک را زیباتر کند. فراموش نکنید که نورپردازی در ویلای کلاسیک باید با زاویه درستی اعمال شود. تنها در این شرایط است که می توان به جلوه هنری نمای ویلا در شب امید داشت.

آپارتمان طراحی شده به سبک کلاسیک
بسیار مهم است که در نمای کلاسیک نورپردازی درست اجرا شود

استفاده از مجسمه در نمای کلاسیک

به خوبی واضح است که این سبک از طراحی نمای ویلا مورد پسند عموم افراد نیست اما برای آب و تاب دادن به نمای شاهانه ویلا باید از المان ها و عناصری چون مجسمه استفاده کرد. استفاده از مجسمه در نما ویلا کلاسیک می تواند جلوه ویلا را بسیار شاهانه و لاکچری نمایش دهد. برخی از طراحان مجسمه های سنگی و یا گچی را در سقف ویلا قرار می دهند و برخی دیگر آن را در محل ورودی ویلا و دو طرف طاق ورودی قرار می دهند. این مورد به سلیقه شما بستگی داد که آیا چنین عنصری را در ویلای خود پذیرا هستید یا خیر.

کلام پایانی

ساخت ویلای کلاسیک به عقیده بسیاری از افراد از گردونه حذف شده و دیگر طرفداران خاصی ندارد. اما اشتباه نکنید. این سبک از طراحی مورد پسند افرادی با سلیقه خاص است. طراحی نمای ویلا به سبک کلاسیک می تواند جلوه ای لاکچری و با شکوه از ویلا را نمایش دهد. مجموعه آرکاورجاوند با در اختیار داشتن یک تیم خبره و حرفه ای در طراحی معماری ویلا، صفر تا صد طراحی نمای کلاسیک را برای شما به عهده خواهد گرفت. برای ارتباط با کارشناسان ما کافیست با شماره های قرار داده شده در وبسایت تماس حاصل نمایید تا مشاوره های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید