طراحی شهرک ویلایی این روزها در بسیاری از مناطق شمالی رونق گرفته. دلیل این موضوع ایمنی و امنیت بالا در ویلاهای شهرکی است.

از مزایای طراحی شهرک ویلایی چه می دانید؟

بارها و بارها شنیده ایم که سارقان به سادگی وارد یک ویلای جنگلی و یا حتی ساحلی شده اند. ویلاهایی که در مناطق کوهستانی و خوش آب و هوا و یا در مناطق جنگلی ساخته می شوند هزار و یک خوبی دارند. اما در کنار این خوبی ها یک نقطه ضعف بزرگ آن ها را تهدید می کند؛ عدم ایمنی و امنیت. این موضوع زمانی که ویلای شما در منطقه خارج از شهر واقع شده باشد شدت بیشتری خواهد گرفت. ورود حیوانات وحشی، ورود افراد متفرقه به محدوده ویلا، ورود سارقین و حریم خصوصی نه چندان مطلوب از ضعف های ویلای شخصی در جنگل، کوهستان و مناطق ساحلی است.

دلایل محبوبیت طراحی شهرک ویلایی

طراحی شهرک ویلایی در چند سال اخیر بسیار باب شده است. شهرک های ویلایی دارای امنیت و ایمنی بالایی هستند. به ندرت گزارش شده است که در شهرک های ویلایی اتفاقی خارج از عرف روی داده باشد. سرقت، ورود افراد متفرقه و زیر سوال رفتن حریم خصوصی در این ویلاها احتمال بسیار ضعیفی دارد. این موضوع در مورد شهرک های ویلایی با تدابیر امنیتی قوی، غیر ممکن است. اما مزیت های طراحی شهرک ویلایی به این چند مورد خاص محدود نمی شود.

قیمت اقتصادی ویلاهای شهرکی، دسترسی راحت به مناطق شهری و دسترسی به امکاناتی نظیر سالن ورزشی، فضای سبز، زمین بازی، زمین والیبال، استخر و باشگاه ورزشی  از مزیت های ویلای شهرکی است. شما با سکونت در ویلای شهرکی به انواع فروشگاه هایی چون هایپرمارکت و رستوران در داخل شهرک دسترسی خواهید داشت. حفظ امنیت ویلا در زمان عدم حضور شما در شهرک از دیگر مزایای مهم طراحی شهرک ویلایی محسوب می شود. در ادامه قصد داریم هر آنچه لازم است در مورد طراحی شهرک ویلایی بدانید را با شما در میان بگذاریم. بنابراین با ما همراه باشید.

در طراحی شهرک ویلایی، طراحی ویلاها باید در یک سبک خاص باشند

ورودی و خروجی یکسان در شهرک ویلایی

یکی از مهمترین قواعد در طراحی شهرک ویلایی، ورودی و خروجی یکسان شهرک است. به این معنا که ساکنین شهرک باید همگی از یک درب ورودی وارد شهرک شوند و از یک درب واحد خارج شوند. دلیل یکسان بودن ورودی و خروجی، وجود نگهبان در محل ورود و خروج افراد است. در شهرک های ویلایی فقط ساکنین شهرک حق عبور و مرور در سطح آن را دارند و به افراد متفرقه اجازه ورود به شهرک داده نمی شود.

طراحی امکانات مختلف در شهرک ویلایی

در طراحی شهرک ویلایی امکانات مختلفی لحاظ می شود. یکی از مهمترین امکانات در شهرک های ویلایی، وجود زمین بازی از جمله زمین والیبال، زمین تنیس و زمین فوتبال است. بنابراین ساکنین شهرک می توانند به راحتی و در امنیت کامل به ورزش های مورد علاقه شان بپردازند.

از طرفی در شهرک های ویلایی باید امکاناتی چون فضای سبز، فروشگاه، باشگاه، استخر و رستوران در نظر گرفته شود. بنابراین ساکنین شهرک برای رفع نیازهای روزمره و تفریحی خود نیازی به خارج شدن از شهرک ویلایی نخواهند داشت.

شهرک های ویلایی باید دارای فضای سبز باشند

نورپردازی و فضاسازی در شهرک ویلایی

از دیگر نکات مهمی که در طراحی شهرک ویلایی باید مورد توجه قرار گیرد، نورپردازی و توجه به معماری شهرک ویلایی است. بسیار مهم است که طراحان در ساخت شهرک ویلایی در شمال به ایجاد جلوه های ویژه توجه خاصی داشته باشند و در فضاسازی به کمک نورپردازی های هنری موفق ظاهر شوند. فضای شهرک به ویژه در زمان شب باید فضایی امن و روشن برای ساکنین باشد.

طراحی معماری ویلاها در شهرک ویلایی

در طراحی شهرک ویلایی نباید شاهد طراحی کسالت بار در ویلاها باشیم. ویلاها باشد دارای طراحی خلاقانه اما یکپارچه باشند. این موضوع بدان معنا نیست که تمامی ویلاهای طراحی شده در شهرک باید دارای نما و پلان یکسان باشند. طراح می تواند در طراحی نمای ویلا و پلان خلاقیت به خرج دهد و در جزئیات طراحی های تغییر ایجاد کند. اما نباید از خطوط قرمز عبور کند. طراحی ویلاها باید اغلب در یک سبک یعنی سبک مدرن یا کلاسیک باشند.

این موضوع منجر به یکپارچگی و زیبایی هر چه بیشتر شهرک ویلایی خواهد شد. یکی از دلایل مهمی که قیمت خرید ویلای شهرکی بسیار اقتصادی تر از ویلاهای شخصی ساحلی و جنگلی است، معماری یکسان و دکوراسیون داخلی مشابه در ویلاهای شهرک است.

توجه به موقعیت ویلاها در شهرک ویلایی

بسیار مهم است که در طراحی شهرک ویلایی، موقعیت ویلاها به گونه ای باشد که جهت وزش نسیم و تابش نور خورشید بهینه باشد. از آنجایی که تعداد ویلاهای زیادی در شهرک ویلایی ساخته می شود، معمار باید به موقعیت جغرافیایی ویلاها و جهت استقرار آن ها توجه ویژه ای داشته باشد. داشتن یک چشم انداز مطلوب و زیبا از مشخصه های مهم برای یک ویلای شهرکی است.

موقعیت جغرافیایی ویلاها در شهرک ویلایی باید بهینه باشد

فاصله بهینه ویلاها از هم در طراحی

در طراحی شهرک ویلایی نباید فاصله ویلاها از هم بسیار کم یا بسیار زیاد باشد. این فاصله باید به اندازه ای باشد که یک شهرک ویلایی خوش نقشه طراحی شود و در عین حال حریم خصوصی ساکنین ویلا حفظ شود. چنانچه ویلاها بسیار به هم نزدیک باشند حریم خصوصی زیر سوال خواهد رفت و یا ممکن است ساکنین یک ویلا از صدای آزاردهنده همسایگان ناراحت شوند. دور بودن ویلاها نیز جلوه زیبایی به شهرک نمی دهد.

استفاده از مصالح منطبق با شرایط اقلیمی منطقه در ساخت شهرک ویلایی

شهرک های ویلایی می توانند در مناطق کوهستانی، جنگلی و ساحلی طراحی شوند. بسیار مهم است که در ساخت این شهرک ها از مصالحی استفاده شود که منطبق با شرایط آب و هوایی منطقه باشد. به عنوان مثال اگر شهرک ویلایی در منطقه ای ساحلی قرار است بنا شود، مصالح مورد استفاده باید در برابر رطوبت بسیار مقاوم باشند. چرا که مناطق ساحلی بسیار تا بسیار شرجی و مرطوب است. این موضوع باید در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نیز رعایت شود.

استفاده از مصالح در ساخت ویلای شهرکی باشد متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه باشد

کلام پایانی

طراحی شهرک ویلایی می تواند فضایی امن، آرامش بخش و ایمن را برای علاقه مندان به زندگی در ویلاهای ساحلی و جنگلی مهیا کند. شهرک های ویلایی اغلب دارای طراحی بسیار شیک، مدرن و چشم نوازی هستند. ایمنی در این ویلاها بسیار بالاست و دسترسی به مناطق شهری بسیار مطلوب است. مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از مجموعه های قوی در حوزه طراحی شهرک ویلایی در شمال، شرایط را برای زندگی در یک فضای امن و مطلوب فراهم آورده. برای دریافت اطلاعات بیشتر کافیست با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید