طراحی داخلی ویلا دوبلکس برای خانواده هایی که دارای جمعیت بیشتری هستند یک گزینه ایده آل است. در ویلای دوبلکس با جداسازی طبقات از یکدیگر، فضایی سازمان یافته در ویلا ایجاد می شود.

آیا شما هم عاشق طراحی داخلی ویلا به سبک ماجراجویانه هستید؟

خانه های پیچ در پیچ همواره جزو جذاب ترین خانه ها هستند. خانه هایی که دارای راهروهای تو در تو هستند و برای رفتن از یک طبقه به سایر طبقات باید از راه پله های زیبا و طولانی گذر کرد. طراحی داخلی ویلا دوبلکس نمونه ای از این سبک طراحی می باشد. بنابراین می تواند ویلای دوبلکس را از آن دست ویلاهایی دانست که زندگی در آن با طعم هیجان و ماجراجویی در هم آمیخته. ویلای دوبلکس این شرایط را برای شما فراهم می کند تا یک چشم انداز فوق العاده زیبا و رویایی رو به منظره پیش رو داشته باشید. ایده های زیادی برای طراحی داخلی ویلا دوبلکس وجود دارد که می توان از آنها بهره برد. در این مطلب با ما همراه باشید تا این ایده ها را بررسی کنیم.

دکوراسیون مدرن ویلا دوبلکس باعث ایجاد فضاهای تفکیک شده میشود.
طراحی داخلی ویلا دوبلکس می تواند فضایی ماجراجویانه برای زندگی خلق کند.

اتاق نشیمن در طراحی داخلی ویلا دوبلکس

یکی از ایده های جذاب برای طراحی داخلی ویلا دوبلکس، ساخت یک اتاق نشیمن نقلی و صمیمانه در طبقه فوقانی ویلا می باشد. البته در اغلب ویلاها اتاق نشیمن را در طبقه اول طراحی می کنند تا دسترسی به آن راحت باشد. طبقه فوقانی را نیز عمدتا برای ساخت اتاق های خواب و سرویس بهداشتی در نظر می گیرند. با این حال می توان در کنار ساخت اتاق های خواب و سرویس بهداشتی اقدام به ساخت یک اتاق نشیمن در فضای میانی نمود. اما چرا چنین ایده ای می تواند جذاب باشد؟ به این دلیل که طبقه فوقانی ویلا دارای یک چشم انداز فوق العاده زیبا رو به منظره بیرونی می باشد و حقیقتا حیف است که چنین منظره ای را از دست بدهید. شما می توانید اوقاتی که می خواهید  کمی با خود خلوت کنید به این اتاق نشیمن پناه ببرید.

پنجره های قدی در طراحی داخلی ویلا دوبلکس

اگر می خواهید نهایت استفاده را از چشم انداز بکر و بدیعی که پیش روی شما قرار دارد ببرید بهتر است پنجره های ویلا را به صورت قدی و گسترده طراحی کنید. فلسفه اصلی طراحی ویلای دوبلکس لذت بردن از مناظر و چشم اندازهای پیش رو می باشد. بنابراین می توانید با طراحی پنجره های قدی این چشم انداز را مهمان ویلای خود کنید. این پنجره های قدی می توانند در اتاق های خواب یا در اتاق نشیمن طراحی شوند.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس با راه پله های شیک و هنری

یکی از امتیازات مثبتی که طراحی داخلی ویلا دوبلکس به شما می دهد این است که می توانید انواع و اقسام طراحی ها را برای راه پله های ویلا انتخاب کنید. سبک های مختلفی از راه پله را می توان برای ویلای دوبلکس انتخاب کرد. البته باید توجه داشته باشید که سبک انتخابی تان با دکوراسیون داخلی ویلا هماهنگی داشته باشد. راه پله شیشه ای، راه پله چوبی و یا راه پله های  فلزی با طراحی پیچ در پیچ و هنری همگی گزینه های مطلوبی هستند.

در صورت کم بودن فضا، طراحی راه پله مارپیچ می تواند یک ایده عالی باشد. حتی می توان برای خلق یک منظره جذاب و رویایی در مسیر  راه پله اقدام به تعبیه پنجره های کوچک نورگیر نمود. شما می توانید بعدها راه پله های ویلای دوبلکس تان را پر از گل و گیاه و پیچک های رونده و گیاهان آویز نمایید تا از باریکه های نور سیراب شوند.

طراحی راه پله به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک
راه پله شیک در ویلای دوبلکس.

بهره گیری از سبک مینیمال برای طراحی داخلی ویلا دوبلکس

 همه ما به خوبی می دانیم که پر کردن ویلا آن هم یک ویلای دوبلکس با اسباب و اثاثیه های گوناگون تا چه حد هزینه بر است. آن هم در چنین شرایط اقتصادی که هزینه ها سر به فلک می کشد. بنابراین یک ایده ناب برای طراحی داخلی ویلا دوبلکس، استفاده از سبک مینیمال است. این سبک بر کاهش استفاده از تجهیزات و اثاثیه در فضای داخلی ویلا تمرکز دارد.

با اجرای سبک مینیمال در طراحی داخلی ویلا می توانید اثاثیه غیر ضروری را حذف کنید و یک چیدمان به دور از تجمل و زرق و برق فراهم آورید. سبک طراحی مینیمال یک سبک امروزی و خلاقانه است که بر مفاهیم هنری تمرکز دارد. بنابراین با اجرای این سبک می توانید یک ویلای دوبلکس با طراحی هنری و خاص داشته باشید و در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.

طراحی راه پله مدرن ویلا به سبک مینیمال
طراحی داخلی ویلا دوبلکس به سبک مینیمال.

رابطه تان با طراحی شومینه چطور است؟

طبقه پایین در طراحی داخلی ویلا دوبلکس یک فضای دنج و صمیمانه است. اتاق نشیمن اصلی در طبقه پایین ویلا طراحی می شود. بنابراین می توانید برای گرما بخشیدن به این فضا اقدام به طراحی یک شومینه سنگی با طراحی شیک و خاص نمایید. شما می توانید همزمان با سپری کردن اوقات فراغت در اتاق نشیمن در کنار شومینه، به تماشای برگ های رقصان خزان زده از پنجره های ویلا بنشینید. طراحی شومینه در طبقه پایین ویلا می تواند فضایی گرم را برای جمع شدن اهل خانواده دور هم فراهم کند.

طراحی آشپزخانه پلان باز در ویلای دوبلکس

 از دیگر ایده های جذاب در طراحی داخلی ویلا دوبلکس، طراحی آشپزخانه پلان باز یا آشپزخانه پلان آزاد است. این روزها آشپزخانه ها دیگر صرفا مکانی برای پخت و پز غذا نیستند. بنابراین می توان از آن ها به عنوان فضایی برای صرف عصرانه، دور هم جمع شدن خانواده، تماشای تلویزیون و سرگرمی استفاده کرد. به همین دلیل است که طراحی آشپزخانه پلان باز تا این حد طرفدار دارد. در طراحی آشپزخانه پلان باز همه چیز طبق میل شما طراحی می شود. هیچ دیواری فضای آشپزخانه را محصور نمی کند.

  • نکات طراحی آشپزخانه پلان باز و در ویلای دوبلکس

محبوب ترین سبک طراحی آشپزخانه پلان باز در ویلای دوبلکس، سبک جزیره است. با ان حال نکات مهمی را باید در طراحی این سبک از آشپزخانه در ویلای دوبلکس رعایت کرد. از جمله این نکات می توان به تعبیه نورگیر و پنجره های مخصوص تهویه، مرز گذاری بین اتاق نشیمن و آشپزخانه، استفاده از تجهیزات مخصوص تهویه به منظور جلوگیری از انتشار بوی غذا در ویلا، در نظر گرفتن کانتر مجزا برای آشپزخانه و هماهنگی سبک طراحی آشپزخانه با سبک طراحی ویلا اشاره کرد.

طراحی و ساخت ویلا دوبلکس با دکوراسیون مدرن
طراحی آشپزخانه پلان باز در ویلای دوبلکس.

کلام پایانی

ویلای دوبلکس فرصتی برای یک زندگی سرشار از آرامش را برای آدمی رقم می زنند. در ویلای دوبلکس باید به شیوه طراحی جهت استفاده بهینه از فضای داخلی توجه داشت. به همین دلیل باید در طراحی داخلی ویلا دوبلکس از متخصصین این امر کمک بگیرید. مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از حرفه ای ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا شما را در راستای طراحی ویلا یاری خواهد کرد. برای ارتباط با ما می توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید