طراحی ویلا شمال به دلیل ایجاد سرپناهی جهت تفریح و گذراندن اوقات فراغت بسیار مهم است. ویلای شمال تنها به دلیل فراهم کردن خانه‌ای برای ساکنین ساخته نمی‌شود. بلکه این مکان قرار بهترین لحظات را برای ساکنین خود به وجود آورد. به همین دلیل طراحی و ساخت ویلا در شمال از اهمیت بالایی برخوردار است. برای طراحی ویلا در شمال در درجه اول باید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. در میان سبک‌های مختلفی که در دنیا وجود دارند، سبک مدرن محبوبیت خاصی دارد. بنابراین قصد داریم شما را با قواعد و اصول طراحی این دسته از ویلا بیش‌تر آشنا کنیم.

طراحی ویلا شمال با سبک مدرن چه قواعدی دارد؟

به طور کلی کانسپت سازه در سبک مدرن به صورت مکعب مستطیل یا مربع بوده.

طراحی ویلا شمال با سبک مدرن قواعد و نکات خاص خود را دارد. اگر شما می‌خواهید ویلای شمال خود را با سبک مدرن بسازید، با ما در این مقاله همراه باشید. ویلای مدرن ویلایی است که بدون پیچیدگی و با کانسپتی واضح و ساده طراحی شده است. به طور کلی کانسپت سازه در سبک مدرن به صورت مکعب مستطیل یا مربع بوده که فضاهای مورد نیاز از آن خارج می‌شود. در طراحی‌های مدرن از خطوط صاف استفاده می‌شود که هیچ‌گونه ابهامی ندارند. سبک مدرن از پیچیدگی و ابهام به دور است. به طوری که یکی از شعارهای معروف دوستداران این سبک less is more می‌باشد. یعنی کمترین بیش‌ترین است. با توجه به این شعار معروف معماران سبک مدرن می‌تون فهمید که به عقیده این دسته از معماران کمترین تزیین و پیچیدگی نیز بیش‌ترین است.

سبک مدرن برای طراحی ویلا شمال بسیار مناسب است. زیرا حتی اگر شما زمین بسیار کوچکی نیز داشته باشید، می‌توانید ویلایی با بهترین امکانات را بسازید. البته این سبک علاوه بر کانسپت ساده ویژگی‌های دیگری نیز دارد. در ادامه این ویژگی‌ها بیان شده است.

ویژگی‌های ویلایی با سبک مدرن

ترکیب رنگ طوسی با چوب ویلایی منحصر به فرد برای ما به وجود می‌آورد.

طراحی ویلا شمال با سبک مدرن دارای ویژگی‌هایی است که آن را با سایر ویلاها متمایز می‌کند. ویلاهای مدرن بسیار جذاب و محبوب هستند و می‌توانند با سبک خاص خود لاکچری‌ترین نوع ویلاها در شمال باشند. به همین دلیل دانستن ویژگی‌های آن‌ها بسیار مهم است.

  1. همان‌طور که گفته شد مهم‌ترین ویژگی آن‌ها خطوط صاف و بدون شکستگی است. ویلاهای مدرن فضاهای مربع یا مستطیل شکلی دارند. در طراحی آن‌ها پیچیدگی فضایی نداریم.
  2. رنگ متریال در سازه و در طراحی داخلی ویلاهای مدرن بسیار مهم است. معمولا از تناژ رنگی خنثی در طراحی این ویلاها استفاده می‌شود. رنگ‌های بسیار روشن در طراحی ویلای مدرن جایی ندارد. بهترین رنگ برای ساخت این دسته از ویلاها رنگ طوسی است. ترکیب رنگ طوسی با چوب ویلایی منحصر به فرد برای ما به وجود می‌آورد.
  3. استفاده از حداقل وسایل در ویلاهای مدرن ضروری است. همان‌طور که گفته شد ویلاهای مدرن کاملا ساده طراحی می‌شوند. به همین دلیل استفاده از وسایل غیر ضروری در دکوراسیون داخلی این ویلاها کاری غیر اصولی است. یعنی فقط وسایلی که ساکنین به آن‌ها نیاز دارند در دکوراسیون وجود دارند. اگر شما به دنبال تزیینات زیاد و وسایل غیر ضروری هستید، سبک مدرن به هیچ وجه برای شما مناسب نیست.
  4. دکوراسیون داخلی ویلاهای مدرن با وسایل خاصی است. در دکوراسیون داخلی نیز باید از تناژ رنگی خنثی و یا حتی تک رنگ استفاده نمایید. چیدن وسایل باید به صورتی باشد که فقط فضاهای مورد نیاز اشغال شوند. به این نوع چیدمان اصطلاحا چیدمان کاربردی گفته می‌شود. در چیدمان کاربردی فضاها بی جهت و بی دلیل اشغال نمی‌شوند.
  5. داشتن فضایی با نظم و ترتیب در ویلاهای مدرن بسیار مهم است. در این ویلاها به دلیل استفاده درست و به جا از وسایل بی نظمی به وجود نمی‌آید. بنابراین فضاهای موجود در ویلاهای مدرن کاملا خلوت است.

آیا طراحی ویلا شمال به صورت مدرن کاربردی است؟

ویلاها با سبک مدرن کاربردی‌ترین فضا را برای ساکنین به وجود می‌آورند.

طراحی ویلا شمال به صورت مدرن کاملا کاربردی است. شاید به جرات بتوان گفت ویلاها و در کل سازه‌هایی که با سبک مدرن ساخته می‌شوند، کاربردی‌ترین فضا را برای ساکنین به وجود می‌آورند. به طور کلی گرایش به عملکرد بالا در این فضاها بسیار زیاد است. اصولا طراحی و ساخت ویلا در شمال اگر با سبک مدرن باشد، کارایی بالایی دارد. این امر در نظر متخصصین تا حدی مهم است که زیبایی سازه را در درجه دوم اهمیت می‌دانند. یعنی به نظر معماران سبک مدرن زمانی یک ویلای مدرن به خوبی طراحی و ساخته شده است که ساکنین از فضاهای آن کاربرد مورد نظر خود را دریافت کنند.

طراحی ویلا شمال باید با در نظر گرفتن سبک زندگی ساکنین باشد. به خصوص اگر ویلای شما با سبک مدرن اجرا شود. زیرا در ویلاهایی که سبک مدرنی دارند، عملکرد فضا و کاربردی بودن آن نقش اول را اجرا می‌کند. سلیقه افراد با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان از یک نقشه برای چند نفر استفاده کرد. به همین دلیل یک تیم حرفه‌ای طراحی و اجرا به طور مستمر با ساکنین در حال مذاکره بوده تا بتوانند به بهترین شکل نیاز آن‌ها را برطرف نمایند.

مزایای طراحی ویلا با سبک مدرن

پنجره‌های موجود در سبک مدرن با ابعاد مختلفی هستند.

طراحی ویلا شمال با سبک مدرن مزایای زیادی دارد. در ادامه با این مزایا آشنا می‌شویم.

  • طراحی ویلا با خلاقیت و بدون در نظر گرفتن اصول معماری است. در این نوع سبک معانی معماری تغییر کرده و معمار دغدغه‌های زیادی برای طراحی خود ندارد.
  • نورگیری در فضاهایی با سبک مدرن بسیار بهتر انجام می‌شود. زیرا در این فضاها احترام به محیط به خصوص نور به وضوح دیده می‌شود. پنجره‌های موجود در سبک مدرن با ابعاد مختلفی هستند. اما معمار باید توجه کند فضا به دلیل پنجره‌های بزرگ دچار نورزدگی نشود.
  • اگر شما به هر دلیلی بخواهید ویلای مدرن خود را گسترش دهید، این کار به راحتی قابل اجرا است. زیرا در سبک مدرن محدودیتی برای اجرا وجود ندارد. شما می‌توانید ساختمان مدرن خود را به صورت افقی یا عمودی به راحتی توسعه دهید.
  • در کل زیبایی فضایی به دلیل تعادل موجود در طراحی‌های مدرن بیش‌تر به چشم می‌خورد. به همین دلیل ویلای مدرن زیباتر و جذاب‌تر خواهد بود. ویلاهای مدرن حاصل خلق اثری متعادل با ساختاری ساده هستند. زیبایی این ویلاها فارغ از تزیینات بوده، بنابراین ارزش بالاتری دارند.
  • ویلاهای مدرن با طبیعت بهره‌وری مناسبی دارند. این ویلاها اگر به درستی طراحی و اجرا شوند، هیچ آسیبی به طبیعت پیرامون خود وارد نمی‌کنند. در این ویلاها بهره‌گیری مناسبی از نور، هوا، آب و به طور کلی انرژی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید