ساخت ویلا در کردان در سال‌های گذشته افزایش داشته است. آب و هوای عالی یکی از عوامل مهم ساختن ویلا در این منطقه است. گرایش مردم بیش‌تر به ساخت ویلای مدرن در منطقه کردان است. زیرا ویلاهای مدرن به دلیل نوع سبک خود طرفداران بسیاری دارند. البته معماران و متخصصان در زمینه ساخت و ساز ویلا نیز علاقه زیادی به طراحی ویلا مدرن دارند. زیرا سبک مدرن سبکی است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و متعلق به زمان‌های مختلف است. با توجه به این نکته و مزیت‌های ویلاهای مدرن بدون شک ساختن ویلا با سبک مدرن در کردان بهترین گزینه است.

سبک مدرن سبکی است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود

ساخت ویلا در کردان با سبک مدرن اصول خاصی را دارد. برای داشتن یک فضای دلنشین و زیبا باید اصول و قواعد معماری رعایت شود. برای این امر دانش کافی معمار و مهندس مجری بسیار مهم است. لذا در درجه اول شما باید کار ساخت و ساز ویلای خود را به افراد حرفه‎‌ای بسپارید. در ادامه مقاله با اصول ساخت ویلای مدرن آشنا می‌شویم.

اصول اساسی برای داشتن یک ویلا با سبک مدرن

ساخت ویلا در کردان با در نظر گرفتن اصول و قواعد خاصی انجام می‌شود. به خصوص اگر این ویلا با سبک مدرن طراحی شده باشد. به طور کلی ویلاهای مدرن به دلیل محبوبیت زیادی که دارند، بیش‌تر به چشم می‌خورند. اما شما به عنوان فردی آگاه باید بدانید که فقط ویلاهایی که اصول اصلی سبک مدرن در طراحی آن‌ها رعایت شده است، واقعا ویلای مدرن به حساب می‌آیند. به همین دلیل دانستن اصول اساسی ویلاهای مدرن مهم است. ادامه مطالب را به این اصول اختصاص می‌دهیم.

ساخت ویلا در کردان با کانسپت کلی مدرن

برای ساخت ویلا در کردان به صورت مدرن باید کانسپت مدرن اجرا شود. مهم‌ترین اصل در طراحی ویلاهای مدرن نیز همین موضوع است. چرا که این امر ویلای شما را از سایر ویلاهای مدرن مجزا می‌کند. کانسپت مدرن خود دارای ویژگی‌های خاصی است. مثلا برای داشتن کانسپت مدرن باید توجه اصلی طراح به روی عملکرد و کاربردی بودن فضاها باشد. یعنی در مقیاس کلی‌تر طراح ابتدا باید کاربردی بودن فضا را بر طرح و زیبایی آن‌ها ارجحیت دهد. برای دستیابی به این مهم در ابتدا باید از نظر و سبک زندگی ساکنین مطلع شویم. در این صورت از همان ابتدای طراحی فضاهای مورد نیاز ساکنین به درستی  و با بهترین هماهنگی طراحی و اجرا می‌شوند.

ساخت ویلا در کردان با پنجره‌های قدی

طراح باید به میزان نور مورد نیاز برای فضا توجه نماید

ساخت ویلا در کردان با پنجره‌های قدی و سرتاسری بسیار ترند است. اصولا در سبک‌های مدرن پنجره‌های قدی یا سرتاسری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در این منطقه نیز ویلاها با پنجره سرتاسری اجرا می‌شوند. البته طراح باید به میزان نور مورد نیاز برای فضا توجه نماید و پنجره را بر اساس نیاز فضا طراحی نماید. ویلاهای مدرن اصولا با طراحی پنجره سرتاسری شناخته می‌شوند. برای داشتن ویلای بهتر باید به محلی که پنجره در آن طراحی شده است، دقت کنید. زیرا در طراحی‌های مدرن استفاده بهینه و مناسب از منابع طبیعی اهمیت زیادی دارد.

نورپردازی نما در ویلاهای مدرن

ساخت ویلا در کردان با نمایی زیبا و جذاب توصیه می‌شود. برای داشتن نمای خاص و زیبا نورپردازی بسیار مهم است. در حقیقت نورپردازی از ویژگی‌های جذاب هر نمایی است. اما در نماهای مدرن عضو جدا نشدنی سازه است. البته باید دقت کنید که نورپردازی کاملا ساده باشد. از ایجاد شکست نورهای شدید باید جلوگیری کنید.

نورپردازی از ویژگی‌های جذاب هر نمایی است

اگر می‌خواهید بر المان یا فضای خاصی تاکید کنید، نورپردازی بهترین گزینه است. با نورپردازی می‌توانید با المان مورد نظر خود را به نمایش بگذارید. تنها نکته این موضوع در سبک مدرن جلوگیری از به وجود آمدن پیچیدگی است.

خصوصیات ویلا با سبک مدرن

  • ساخت ویلا در کردان با سبک مدرن باعث می‌شود طبیعت پیرامون حفظ شود. به طور کلی سبک مدرن ارزش زیادی برای طبیعت و محیط پیرامون سازه قائل است.
  • طراحی ویلاهای مدرن با سادگی و خالص بودن خاصی همراه است. این ویلاها با خطوط صاف و بدون شکستگی طراحی می‌شوند.
  • استفاده از بتن یکی از خصوصیات جدانشدنی در سازه‌های مدرن است. با استفاده درست و مناسب از بتن سازه‌ای با استحکام کافی خواهید داشت.
  • تزیینات در سازه‌های مدرن به حداقل میزان خود می‌رسد. بنابراین در نما و کل طراحی تزیینات خاصی مشاهده نمی‌شود.
  • استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی منزل بسیار مهم است. به خصوص گیاهانی که نیاز به مراقبت زیادی نداشته باشند.
  • در ویلاهای مدرن احساس آرامش و تعلق خاطر زیادی وجود دارد. زیرا این سبک بدون پیچیدگی بوده و به همین خاطر به ذهن انسان آرامش می‌دهد.

آیا ساخت ویلا در کردان با سبک مدرن اقتصادی است؟

سبک مدرن اگر اصولی ساخته شود از هر لحاظی اقتصادی است

ساخت ویلا در کردان با سبک مدرن بسیار اقتصادی و با صرفه است. زیرا سازه‌هایی که با سبک مدرن ساخته می‌شوند، کاربرد ویژه‌ای دارند. به طور کلی سبک مدرن اگر اصولی ساخته شود از هر لحاظی اقتصادی است. هندسه موجود در طراحی‌های مدرن بسیار ساده و خطی است. به همین دلیل از پیچیدگی و اجرای عناصر یا المان‌های خاص جلوگیری می‌شود. پس با این حساب ساخت این ویلاها آسان‌تر و کم هزینه‌تر می‌باشد. از طرف دیگر چون ویلاهای مدرن حداکثر کارایی و عملکرد فضایی را دارند برای افراد بسیار مناسب هستند. زیرا افراد می‌توانند در مقیاس‌های کوچک نیز فضاهای دلخواه خود را داشته باشند.

طراحی ویلاهای مدرن از نظر دکوراسیون داخلی منزل نیز با صرفه است. زیرا در فضاهای مدرن حداقل وسایل و تزیینات وجود دارند. پس میزان خرید وسایل و تجهیزات مورد نیاز کم‌تر می‌شود، در نتیجه در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. البته همه این موارد و خصوصیات در صورتی است که ویلای مدرن به درستی و با رعایت اصول و قواعد سبک مدرن ساخته شود. در غیر این صورت حتی ممکن است هزینه گزافی نیز برای کارفرما داشته باشد. به نظر می‌رسد سپردن کار طراحی و اجرای ویلاها در مناطق مختلف به تیم حرفه‌ای بهترین گزینه است. زیرا در این صورت می‌توانید مطمئن باشید ویلایی با طراحی و اجرای بی‌نظیر خواهید داشت. متاسفانه امروزه در ایران کارها بیش‌تر هستند و نقشه‌های سازه کپی می‌باشند. این امر باعث شده فضای مورد نظر برای ساکنین به وجود نیاید. به همین دلیل لازم است در انتخاب تیم مجری و طراحی سازه خود دقت زیادی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید