طراحی نما ویلا نیز به اندازه دکوراسیون داخلی ویلا از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل است که در طراحی نما نیز از انواع سبک های معماری با حساسیت بالا استفاده می گردد.

اهمیت طراحی نمای ویلا

طراحی نما ویلا از چندین جهت حائز اهمیت می باشد. اول اینکه نما بخشی از سازه ساختمان است و به همین دلیل در تعیین میزان استحکام بنا نقش بسیار موثری دارد. از طرفی افرادی که می خواهند وارد ویلا شوند در ابتدا نمای آن را می بینند. بنابراین علاوه بر سازه و ایمنی نمای ویلا در زیبایی بنا نیز بی تاثیر نخواهد بود. سبک های مختلفی وجود دارند که در طراحی نمای ویلا مورد استفاده قرار می گیرند. سبک کلاسیک، مینیمال، مدرن و معاصر از محبوب ترین سبک های طراحی نمای ویلا می باشند. شناخت سبک های طراحی ویلا و مشخصات آن ها می تواند به شما کمک کند تا بهترین و مناسب ترین سبک را هنگام ساخت ویلا برای نما انتخاب کنید. به همین منظور مجموعه آرکاورجاوند در ادامه قصد دارد شما را با جذاب ترین سبک های طراحی نما ویلا به طور کامل آشنا کند.

انواع سبک های نما در ویلا
زیباترین سبک ها در طراحی نما ویلا کدامند؟

زیباترین سبک های طراحی نما ویلا

یکی از جذاب ترین سبک های طراحی ویلا در کردان  سبک کلاسیک است. این سبک علاوه بر دکوراسیون داخلی در طراحی نمای ویلا نیز به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه سبک کلاسیک به یکی از محبوب ترین و زیباترین سبک های مورد استفاده در طراحی نما تبدیل شده است. توجه به جزئیات و نمایش عظمت و قدرت از مهم ترین ویژگی های این سبک محسوب می شوند. به طور کلی نماهای کلاسیک سعی دارند قدرت و عظمت بنا را به نمایش بگذارند. از ویژگی های نمای کلاسیک می توان به استفاده از سنگ های طبیعی مانند تراورتن، مرمر و گرانیت اشاره داشت. البته امروزه از سیمان سفید نیز برای کاهش هزینه های طراحی در نمای کلاسیک استفاده می شود. توجه به گچبری ها، ایجاد قوس های ظریف، طراحی ستون و سرستون، متریال گران قیمت و همچنین استفاده از اشکال هندسی با حفظ تناسبات از دیگر ویژگی های این نما می باشند.

از دیگر سبک های مورد استفاده در طراحی نما ویلا می توان به سبک معاصر اشاره داشت. این نما کاملا تفکیک شده از نمای کلاسیک است، از طرفی شبیه به نمای مدرن نیز نمی باشد. معمولا در طراحی این نماها از مصالح متنوعی مانند فلز، چوب، سنگ، شیشه و … استفاده می شود. به همین دلیل می توان از سبک معاصر برای طراحی ویلا در شمال نیز ایده گرفت. از ویژگی های سبک معاصر در طراحی نما می توان به پنجره های بزرگ و متعدد، اشکال کروی در نما و استفاده از خطوط غیر مستقیم اشاره نمود. همچنین در این نما متریال های مختلف به صورت ترکیبی با یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

سبک نئوکلاسیک یکی از زیباترین سبک ها محسوب می گردد
زیباترین سبک های طراحی نما ویلا

این سبک ها در طراحی نما ویلا هرگز تکراری نمی شوند!

سبک مدرن و مینیمال دو سبک تکرار نشدنی در طراحی نما ویلا و بازسازی آن هستند، که هرگز جذابیت خود را از دست نمی دهند. به جرات می توان گفت که سبک مدرن از جذاب ترین و محبوب ترین سبک های معماری در طراحی و ساخت ویلا می باشد. این سبک از سادگی پیروی می کند و به این ترتیب در تمامی دوران مختلف زیبایی خود را حفظ می نماید. این سبک از تجملات و نمایش عناصر فاخر اجتناب می کند. از طرفی سعی می کند تنها از عناصر کاربردی و مورد نیاز در طراحی استفاده نماید. استفاده از رنگ های خنثی، چوب، پنجره های ساده و بزرگ از مهم ترین ویژگی های این سبک شناخته می شوند. به طور کلی هنگام تماشای نمای مدرن جذب زیبایی و منحصر به فرد بودن آن در نهایت سادگی خواهید شد. استفاده از مصالح به روز و با طول عمر بالاتر نیز از جمله ویژگی های نما به سبک مدرن می باشد.

سبک مینیمال نیز از دیگر سبک های به روز در طراحی نما ویلا می باشد. این سبک از هیچ گونه تزئینات و تجملاتی استقبال نمی کند. بنابراین سادگی و عدم استفاده از عناصر غیرکاربردی از مهم ترین ویژگی این سبک محسوب می شوند. نمای مینیمالیسم انتخاب بسیار مناسبی هنگام طراحی شهرک ویلایی است. زیرا می توان با هزینه بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی نمای تمامی ویلاهای موجود در شهرک را به طور هماهنگ طراحی نمود. از مهم ترین ویژگی های نمای مینیمال می توان نورپردازی در نما، استفاده از رنگ سفید و اشکال مکعبی را معرفی کرد.

استفاده از سبک مدرن در طراحی نما ویلا
این سبک ها در طراحی نما ویلا هرگز تکراری نمی شوند!

اگر به دنبال نمایی جذاب برای ویلای خود هستید، این سبک را انتخاب کنید!

سبک نئوکلاسیک یکی از جذاب ترین سبک های مورد استفاده در طراحی نما ویلا است. این سبک حد میانه سبک کلاسیک و مدرن می باشد. همین ویژگی منجر به جذابیت فوق العاده آن در میان طراحان ویلا شده است.  از جذابیت های این سبک در طراحی نما می توان به تمامی ویژگی های نمای مدرن و کلاسیک اشاره داشت. اما نکته قابل توجه این است که در طراحی نئوکلاسیک تزئینات به اندازه سبک کلاسیک اغراق شده مورد استفاده قرار نمی گیرند. از طرفی جزئیات بسیار ظریف در نما موجب دوری آن از سادگی نمای مدرن شده است. به طور کلی نمای نئوکلاسیک با پیروی از ویژگی های نمای کلاسیک طراحی می شود. با این تفاوت که اغراق و جزئیات فراوان نمای کلاسیک در این سبک کم رنگ تر دیده می شوند.

استفاده از آجر و سنگ در نمای ویلا
اگر به دنبال نمایی جذاب برای ویلای خود هستید، این سبک ها را انتخاب کنید!

نکات قابل توجه در انتخاب سبک طراحی نما ویلا

سبک های دیگری نیز وجود دارند که در طراحی نما ویلا می توان از آن ها بهره مند شد. از بهترین و زیباترین این سبک ها می توان به سبک رومی، پست مدرن، ویکتوریایی و رنسانس اشاره داشت. هر کدام از این سبک ها جذابیت مخصوص خود را در نمای ویلا ایجاد می کنند. با این وجود سبک هایی که پیش تر به آن ها اشاره شد از محبوب ترین و پر استفاده ترین سبک های کاربردی در طراحی نمای ساختمان می باشند. سبک اسلامی نیز در طراحی نمای ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد. اما نکته قابل توجه این است که از این سبک معمولا در طراحی نمای ساختمان هایی که در شهرهای تاریخی و مذهبی قرار دارند استفاده می گردد. با این وجود این سبک نیز در طراحی نما از جذابیت های منحصر به فردی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید