طراحی ویلا باغ بسیار لذت‌بخش است. ویلا باغ‌ها باید مکانی آرام و آرامش‌بخش باشند. زیرا بیش‌تر افراد از شلوغی زندگی شهری به این مکان‌ها پناه می‌برند. پس در نتیجه در طراحی این دسته از ویلاها باید به این نکته توجه نمایید. البته معمارها و مهندس‌های حرفه‌ای به همه نکات توجه می‌کنند و با توجه به این نکات طراحی خود را انجام می‌دهند. اگر شما هم می‌خواهید مانند یک معمار حرفه‌ای نکات طراحی ویلا و باغ را بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب معمار و مهندس حرفه‌ای به نفع کارفرما است.

همان‌طور که گفته شد نکات خاصی در طراحی ویلا باغ دارد. معمار و طراح با توجه به این نکات طرح خود را اتود می‌کند. به همین دلیل این دسته از طراح‌ها همیشه سازه‌هایی با کمترین نقص را اجرا می‌کنند. البته معمارهای حرفه‌ای در بازسازی ساختمان‌های قدیمی ویلا باغ‌ها هم مهارت داشته و این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهند. پس از هر جهت انتخاب معمار و مهندس حرفه‌ای به نفع کارفرما است. در ادامه ایده‌هایی برای طراحی این دسته از سازه‌ها معرفی می‌کنیم.

طراحی ویلا باغ جذاب

طراحی ویلا باغ با داشتن اطلاعات و دانش کافی ممکن است. برای این منظور شما می‌توانید در قسمتی از باغ خود ویلایی زیبا داشته باشید. در این صورت باغ شما به مکانی دنج و خاص‌تر تبدیل می‌شود. باغ ویلای سنتی مکانی است که بسیاری از افراد تمایل دارند در آن استراحت کنند. البته باغ ویلاهای لوکس نیز بسیار جذاب هستند و مکانی زیبا و لاکچری می‌باشند. در نتیجه شما می‌توانی ویلای خود در هر سبکی در باغ خود بسازید. البته برای داشتن ویلا باغ جذاب باید به نکات زیر توجه نمایید.

حیاط و فضای اطراف ویلا باید به خوبی طراحی شده باشد.

مهم‌ترین نکته برای داشتن باغ ویلای جذاب فضای سبز باغ است. فضای سبز و باغچه روی زیبایی و لوکس بودن فضای کلی باغ و ویلا تاثیر مستقیم دارد. انتخاب گل و گیاه مناسب با فضا و نوع گل و گیاهی که در باغچه کاشته‌اید نیز بسیار مهم است. در حقیقت حیاط و فضای اطراف ویلا باید به خوبی طراحی شده باشد. در این راستا توجه به رنگ گل‌ها و هارمونی رنگی اطراف بسیار مهم است. به همین دلیل باید به گل و گیاهی که در باغچه وجود دارند توجه کنید و طراحی باغ ویلای خود را بر اساس آن‌ها انجام دهید.

هارمونی رنگ‌ها و تاثیر آن روی فضا

طراحی ویلا باغ با توجه به هارمونی رنگ‌ها بسیار حرفه‌ای‌تر است. این کار روی زیبایی بصری تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل در حین انتخاب گل‌ها بهتر است به رنگ آن‌ها در کنار یکدیگر توجه نمایید. پیشنهاد می‌شود که در باغ ویلای سنتی از رنگ‌هایی نظیر قرمز، صورتی روشن و آبی در کنار یکدیگر استفاده نمایید. هم‌چنین در باغ ویلاهای لوکس و مدرن استفاده از گل‌هایی به رنگ سفید مناسب‌تر است. البته این امر کاملا سلیقه‌ای است اما بهتر است انتخاب گل و گیاه نیز بر اساس سبک کلی فضا باشد.

طراحی ویلا باغ با متریال مناسب

مصالح موجود در اقلیم و فضای کلی در زیباتر و بومی‌تر شدن سازه تاثیر دارند.

در طراحی ویلا باغ علاوه بر هارمونی رنگ فضای سبز باید به متریال نیز توجه نمایید. انتخاب مصالح و متریال مناسب بسیار مهم است. شما برای ویلاهای لوکس باید از متریال‌هایی مانند بتن یا سنگ استفاده کنید. این در صورتی است که در طراحی نمای ساختمان باغ ویلاهای سنتی می‌توانید از چوب و مصالح موجود در اقلیم استفاده کنید. مصالح موجود در اقلیم و فضای کلی در زیباتر و بومی‌تر شدن سازه تاثیر دارند. به عنوان مثال اگر باغ ویلای شما در اقلیم‌های کوهستانی قرار دارد بهتر است از سنگ‌های موجود در طبیعت برای طراحی بهره ببرید. هم‌چنین اگر باغ ویلا در قسمت‌های شمالی کشور است استفاده از چوب درختان زیبایی بی نظیری به باغ شما خواهد داد. زیرا گل و گیاه با متریال چوب هارمونی زیبایی را به وجود می‌آورد.

در طراحی ویلا باغ خود به تناسب بین متریال سازه و گل و گیاه نیز باید توجه کنید. همان‌طور که گفته شد تناسب بین گل و گیاه و متریال چوب بسیار جذاب است. اگر شما سازه لوکسی را در باغ خود طراحی کرده‌اید، می‌توانید از گیاهانی که با متریال بنا سازگاری دارند، استفاده کنید.

طراحی باغ ویلا با سبک‌های مختلف

تعداد طبقات نباید باغ را از حالت حیاط و باغ بودن خارج نماید.

طراحی باغ ویلا با سبک‌های مختلف امکان‌پذیر است و برای این کار هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید ویلای خود را به صورت فلت یا دوبلکس طراحی کنید. معمولا بر اساس نوع نیاز شما و کاربری بنا تعداد طبقات ساختمان را مشخص می‌کنند. به همین دلیل اگر کاربری خاصی را از ویلای خود انتظار دارید امکان افزایش تعداد طبقات آن وجود دارد. باغ ویلای سنتی معمولا به صورت فلت یا نهایتا دوبلکس ساخته می‌شود. در صورتی که باغ ویلاهای لوکس به صورت دو یا چند طبقه ساخته می‌شود. البته توجه به تناسب بین فضای سبز و طبقات ویلا هم الزامی است. تعداد طبقات نباید باغ را از حالت حیاط و باغ بودن خارج نماید. ویلای مورد نظر خود را می‌توانید با هر سبکی بسازید. سبک‌هایی مانند سبک مدرن، کلاسیک، مینیمال و روستیک بر برای ویلا باغ‌ها بسیار مناسب هستند.

طراحی باغ ویلا با سبک‌های مناسب

سبک روستیک با الهام از طبیعت به وجود آمده است.

طراحی ویلا باغ مدرن در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. برا طراحی و اجرای ویلا باغ با این سبک باید نکاتی را رعایت کنید. رعایت این نکات فضای شما را دلنشین و جذاب می‌کند. در صورتی که باغ ویلای شما با سبک مدرن طراحی شده است می‌توانید از فلاور باکس‌های چوبی یا فلزی در فضای سبز استفاده کنید. استفاده از شومینه گازی و یا ترموودها نیز فضای شما را بسیار جذاب می‌کند. ضمن این که اگر شومینه گازی در مکان مناسبی مثلا در آلاچیق یا کنار میز نصب شود، کاربرد زیادی نیز خواهد داشت.

ویلا باغ کلاسیک نیز طرفداران زیادی دارد. استفاده از متریال سنگ زیبایی این ویلاها را دو چندان می‌کند. استفاده از کفپوش‌های سنگی، شومینه، پل‌های سنگی و المان‌های دیگر فضای زیبایی را می‌سازد. برای جذاب‌تر شدن باغ خود می‌توانید یک برکه مصنوعی را در محلی مناسب طراحی کنید. این کار فضای فوق‌العاده‌ای را برای شما خلق می‌کند.

طراحی باغ ویلا با سبک روستیک نیز بسیار جذاب و زیبا است. این سبک با الهام از طبیعت به وجود آمده است. به همین دلیل استفاده از متریال چوبی در آن بسیار رایج است. در سبک روستیک حتی دکوراسیون داخلی منزل نیز با متریال چوبی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید