طراحی ویلا یکی از انواع خدماتی است که شرکت‌های مهندسی آن را انجام می‌­دهند. ویلا در حقیقت به خانه­‌هایی گفته می‌شود که دارای دو بخش ساختمان و حیاط هستند. نوع طراحی در زیبایی و جلوه ویلا و همچنین استفاده مفید از تمام فضا بسیار اهمیت دارد. برخی از افراد تنها داشتن یک خانه حیاط­‌دار در یک منطقه خوش آب و هوا را یک ویلا می‌­دانند. اما باید بدانید طراحی ویلا مانند طراحی دکوراسیون داخلی منزل بسیار مهم است و یک کار تخصصی می­‌باشد. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با این مقوله آشنا کنیم.

طراحی ویلا

طراحی ویلا نیازمند توجه به آب و هوای منطقه موردنظر برای ساخت است. در حقیقت کسی که قرار است طراحی را انجام دهد علاوه بر معماری باید با مصالح و جغرافیا نیز آشنایی کامل داشته باشد. همچنین باید طراحی داخل ساختمان و محیط اطراف باهم انجام شوند. از این رو برای طراحی ویلا باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

اصول طراحی ویلا

طراحی ویلا یک کار بسیار حساس است و باید به افراد متخصص سپرده شود. قبل از طراحی بهتر است درباره انواع سبک­‌ها اطلاعات کافی به دست آورید تا بتوانید به راحتی سبک موردنظر خود را انتخاب کرده و طبق آن طراحی را انجام دهید. بیشترین چیزی که در طراحی ویلا اهمیت دارد سلیقه شما است پس حتما قبل از انجام طراحی خواسته‌­ها و دیزاین موردنظر خود را برای طراح بیان کنید تا در آینده به مشکلی برخورد نکنید.

هنگام طراحی نیز حتما توجه کنید که همه چیز با یکدیگر متناسب باشند. به این معنا که بین فضای داخلی ساختمان با فضای بیرون باید تناسب و تعادل وجود داشته باشد. اگر این تناسب وجود نداشته باشد زیبایی ظاهر ویلای شما از دست می­رود و تمام زحمات و هزینه شما هدر خواهد رفت. یکی دیگر از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید امکانات و شرایط است. اگر بودجه بالایی ندارید بهتر است از ابتدا طرح‌های ارزان­‌تر را انتخاب کنید. همچنین به شرایط جغرافیایی ویلا نیز باید توجه کرد. اگر ویلا در مناطق مرطوب قرار دارد باید از مصالح مقاومی استفاده شود.

طرح ویلایی مدرن دوبلکس
بین فضای داخلی ساختمان با فضای بیرون باید تناسب و تعادل وجود داشته باشد

انواع سبک‌های طراحی ویلا

طراحی ویلا یکی از حرفه­‌های نسبتا مدرن می‌باشد و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. با پیشرفت علم و فناوری این حرفه نیز رشد کرده و سبک­‌های متفاوتی در طراحی به وجود آمده­‌اند. برخی از این سبک­‌ها محبوبیت بیشتری در بین مردم دارند که در ادامه به آن­ها اشاره می‌­کنیم.

طراحی مدرن

طراحی ویلا مدرن یکی از سبک­‌های پرطرفدار در ایران و تمام دنیا است. بسیاری از ویلاها که به تازگی طراحی می­‌شوند نیز بر پایه این سبک قرار دارند. از این سبک علاوه بر ویلا برای ساخت آپارتمان­‌ها نیز استفاده می­‌شود. در طراحی مدرن معمولا از رنگ­‌های خنثی استفاده می‌­شود و طرفدار سادگی است. در این نوع طراحی در استفاده از مصالح محدودیتی ندارید اما رایج‌ترین مصالحی که برای این سبک استفاده می­شود سیمان و بتن هستند. همچنین از شیشه‌هایی با طراحی ساده در این نوع طراحی بسیار استفاده می‌­شود که روشنایی زیادی دارند.

طراحی مینیمال

طراحی ویلا مینیمال بسیار طرفدار سادگی است و علاقمندان زیادی دارد. این طراحی به فضای شما دلبازی می­بخشد و ویلا را از پیچیدگی دور می­‌کند. در این سبک از دیوارهای کمتری استفاده می­شود و رنگ غالب روشن است. همچنین نورپردازی جذاب و روشنی دارد. طراحی درب‌ها و پنجره­‌ها نیز ساده هستند. این سبک به دلیل نداشتن جزئیات هزینه کمتری را در پی دارد.

طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا با این سبک قدمت زیادی دارد و مربوط به سبک­‌های سنتی اروپایی است. این سبک شکوه و عظمت زیادی دارد و در آن از طاق­‌ها و ستون‌­های بزرگ و مجلل و مجسمه‌های زیادی استفاده می­شود. یکی از مصالح پرکاربرد در این سبک، سنگ است.

طراحی دوبلکس

این نوع طراحی ویلا زمانی انجام می­‌شود که می‌خواهید در مساحت کمتر از زیربنای بیشتری برخوردار شوید. طراحی داخلی و نمای بیرونی ویلا در حالت دوبلکس نیز زیباتر می‌­شوند.

طراحی سنتی ایرانی

در طراحی ویلا سنتی ایرانی بیشتر المان­‌ها از فرهنگ و سنت ایرانی منشا گرفته‌اند. این نوع طراحی جلوه­ای آشنا و بسیار جذاب برای شما به ارمغان می­‌آورد. یکی از دلایل محبوبیت آن همخوانی با فرهنگی ایرانی است، از این رو طرفداران بسیاری دارد.

سبک مدرن علاوه بر ویلا برای ساخت آپارتمان ها نیز استفاده می شود

هدف طراحی ویلا چیست؟

طراحی ویلا می‌­تواند یک فضای آرام و راحت را برای شما به ارمغان آورد. در واقع هدف از آن ساخت ویلایی مطابق با نیاز و سلیقه شخصی شما است. زمانی که برای ساخت ویلا تصمیم گرفته و می­‌خواهید اقدام کنید باید تمام جوانب را بسنجید. هر چیزی که از ویلای خود می­‌خواهید را با طراح در میان بگذارید تا نتیجه­‌ای دلخواه به دست آورید. پس از در نظر گرفتن تمام نیازها و سلیقه­ خود و کسانی که قرار است با آن­ها در ویلا زندگی کنید و منتقل کردن آن به طراح ویلا، طرح اولیه‌­ای برای شما آماده می‌شود. این که شما دوست دارید ویلای شما بر اساس چه سبکی طراحی شود کاملا بستگی به سلیقه و بودجه شخصی شما دارد.

این شما هستید که تصمیم نهایی را درباره سبک ویلا می‌گیرید. تمام امکاناتی که می­‌خواهید ویلای شما داشته باشد را باید از قبل مشخص کنید. این امکانات شامل استخر، باشگاه، شومینه، روف گاردن، بار، آشپزخانه کثیف، تی وی روم، اتاق خواب مستر، میز بیلیارد، اتاق لباس، اتاق مهمان و غیره هستند.

هزینه طراحی ویلا

طراحی ویلا متناسب با سبکی که برای آن در نظر می­‌گیرید هزینه­ های مختلفی را در برمی‌گیرد. برای طراحی هر سبکی از مصالح متفاوتی استفاده می­شود که قیمت­‌های متفاوتی با یکدیگر دارند. از عوامل دیگری که در هزینه‌های طراحی تاثیرگذار است مساحت زمین و زیربنای ساختمان است. هرچه مساحت بیشتری برای ویلای خود در نظر بگیرید مسلما باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. همچنین با توجه به نوسانات بازار مدت زمانی که صرف طراحی و ساخت ویلا می­‌شود در هزینه ­ها تاثیر زیادی دارد.

نمای کلاسیک دوبلکس
این شما هستید که تصمیم نهایی را درباره سبک ویلا می‌گیرید

طراحی ویلا با شرکت آرکاورجاوند

طراحی ویلا یکی از خدمات منحصر به فرد شرکت­‌های معماری است. شما می­توانید پس از تهیه زمین برای طراحی با شرکتی معتبر قرارداد بسته و کار طراحی و اجرا را با خیال راحت به این مجموعه بسپارید. برای اینکه ویلای شما از طراحی جذابی برخوردار باشد و همچنین طبق سلیقه شخصی شما باشد، نیاز است که طراحی توسط یک طراح حرفه­‌ای انجام شود. مجموعه آرکاورجاوند یکی از بهترین­‌ها در زمینه طراحی ویلا، طراحی نمای ساختمان، بازسازی ساختمان ­های قدیمی و … است. تمامی خدمات ارائه شده با بهترین کیفیت و توسط مجرب­ترین افراد انجام می­‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید