دکوراسیون ویلا را می توان شناسنامه یک ویلا دانست. معماران باید در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا از خلاقیت، هوش، هنر و ظرافت معمارانه خود استفاده کنند.

آیا شما هم تا کنون محو دکوراسیون یک ویلا شده اید؟

آیا تا به حال برایتان رخ داده است که با ورود برای اولین بار به فضای داخلی یک ویلا، محو محیط گرم و صمیمانه آنجا شوید؟ دلیل جاذبه ای که در قدم اول برای شما ایجاد می شود را باید در دکوراسیون ویلا جستجو کرد. این کار فقط از پس یک معمار باهوش بر می آید که با طراحی هنرمندانه خود، دکوراسیون داخلی ویلا را از یکنواختی در بیاورد.

طراحی دکوراسیون داخلی به فضای زیادی نیاز ندارد. بنابراین مهم نیست که با متراژ بالایی در ویلا روبرو هستیم و یا یک ویلای نقلی را قرار است طراحی کنیم. در ادامه قصد داریم ایده های ناب و مهندسی شده را برای دکوراسیون ویلا با شما در میان بگذاریم. بنابراین با ما همراه باشید.

فضای داخلی ویلا با مبلمان مدرن
دکوراسیون ویلا باید فضایی صمیمانه و گرم را در ویلا ایجاد کند

هدف از طراحی دکوراسیون ویلا چیست؟

اشتباه بزرگی که بسیاری از معماران مرتکب می شوند داشتن نگاه تک بعدی به دکوراسیون ویلا است. هدف از طراحی فضای داخلی ویلا صرفا خلق زیبایی نیست. هر چند که زیبایی گوشه مهمی از کار است اما تنها هدف اصلی نیست. اهداف مهمی را باید در طراحی دکوراسیون دنبال کرد. استفاده بهینه از فضای موجود، خلق فضای مفهومی، ابتکار و خلاقیت و همچنین راحتی و آسایش ساکنین ویلا همگی از اهداف مهمی است که در پس طراحی دکوراسیون باید وجود داشته باشد.

دکوراسیون داخلی ویلا طراحی شده به صورت مدرن
استفاده بهینه از فضای ویلا از جمله اهداف طراحی دکوراسیون است

طراحی دکوراسیون ویلاهای کوچک

با افزایش قیمت ویلاها در چند وقت اخیر دیگر امکان خرید ویلاهای بزرگ با متراژ بالا برای تمام افراد وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که دیگر نمی توان در یک ویلای لاکچری و شیک ساکن شد. ایده هایی ناب و بی نظیر برای دکوراسیون ویلاهای کوچک وجود دارد که با به کارگیری آن ها می توان فضایی رویایی و دلنشین خلق کرد.

استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون

اگر ویلایی که با آن طرف هستید یک ویلای نقلی و جمع و جور است باید دور رنگ های تیره را خط بکشید. استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون ویلا می تواند فضا را به طرز چشمگیری بزرگ تر نشان دهد. دلیل این موضوع انعکاس نور از روی سطوح روشن است. رنگ های روشن به فضای داخلی ویلا عمق می دهد. بنابراین ذهن دچار اشتباه می شود و فضا را بزرگتر از آن چه که هست در چشمان شما ترسیم می کند.

طراحی داخلی مبله
در ویلای کوچک باید از رنگ های روشن استفاده کرد

طراحی پنجره های بزرگ

هنوز هم مشاهده می کنیم که در دکوراسیون ویلاهای نقلی، پنجره هایی با ابعاد کوچک طراحی می شوند. این یکی از خطاهای بزرگ طراح است. ویلاهایی که دارای متراژ کوچک هستند به پنجره هایی بزرگ نیاز دارند. جهت گیری این پنجره ها باید رو به طلوع آفتاب و تابش نور خورشید باشد. مطمئنا عنصر نور می تواند در خلق فضایی دلباز معجزه گر ظاهر شود.

سراغ طراحی مینیمال بروید

اگر ویلای کوچکی دارید بهتر است برا دکوراسیون ویلا سراغ طراحی های مینیمال بروید. عده ای تصور می کنند طراحی مینیمال یعنی نوعی از طراحی که تا حد امکان همه عناصر در آن حذف شده! اما چنین نیست. در طراحی مینیمال ما به دنبال سبکی از طراحی مفهومی هستیم که بتوان آن را با حداقل عناصر اجرا کرد. بنابراین این سبک از طراحی به هنر و خلاقیت بالایی نیاز دارد. علاوه بر این منجر به دلباز شدن دکوراسیون ویلا خواهد شد.

دیوارها را حذف کنید

شاید از این ایده تعجب کنید، اما این روزها سبک و سیاق معماری رو به تحول است. حذف دیوارها ایده عجیب و غریبی نیست. این روزها به جای دیوارهای ثابت در دکوراسیون ویلا از دیوارهای متحرک و پارتیشن بندی استفاده می شود. دیوارهایی که یا شیشه ای هستند و یا امکان عبور نور از آن ها وجود دارد انتخابی عالی هستند. بنابراین فضای داخلی ویلا به شکلی ناباورانه وسیع خواهد شد.

درب ورودی با طراحی مدرن
استفاده از دیوار شیشه ای در ویلا می تواند فضا را بزرگتر جلوه دهد

طراحی شومینه سنگی در دکوراسیون ویلا

طراحی شومینه هیچ گاه ایده ای قدیمی برای دکوراسیون ویلا نخواهد بود. به ویژه اگر هدف شما طراحی دکوراسیون داخلی یک ویلای جنگلی یا کوهستانی باشد. با طراحی شومینه در گوشه ای دنج از ویلا می توانید روزهای سرد پاییز و زمستان را با آرامش خیال در کنار شومینه سنگی تان سپری کنید و همزمان با تماشای چشم اندازهای بی نظیر به صدای سوختن چوب ها گوش بسپارید.

استفاده از کفپوش های سه بعدی

این روزها استفاده از کفپوش های سه بعدی در دکوراسیون ویلا بسیار باب شده است. این کفپوش ها لایه ای از پوشش اپوکسی را روی خود دارند و تصویری سه بعدی بر سطح آن ها خودنمایی می کند. کفپوش های سه بعدی در برابر آتش سوزی، گرما، گرد و غبار، ضربه و رطوبت بسیار مقاوم هستند و دوام بالایی دارند. این کفپوش ها دارای انواع طرح های مدرن و کلاسیک می باشند و دکوراسیون ویلا را به طرز عجیبی سحرآمیز و جادویی خواهند کرد.

طراحی گلخانه در دکوراسیون ویلا

از دیگر ایده های نابی که برای دکوراسیون ویلا می توان در نظر داشت، طراحی گلخانه است. حتی اگر ویلای شما در دل طبیعت جا خوش کرده باشد باز هم فضای داخلی ویلا به رنگ و بوی ناب گیاهان نیاز دارد. بنابراین بهتر است یک گلخانه شیشیه ای در گوشه ای از ویلا طراحی شود. اگر سقف گلخانه از شیشه باشد می توان از تابش نور خورشید استفاده کرد. آوردن روح طبیعت به فضای داخلی ویلا ایده ای نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت.

گلخانه فضای داخلی
طراحی گلخانه در فضای داخلی ویلا نشاط بخش خواهد بود

طراحی سقف کاذب کناف

نورپردازی در دکوراسیون ویلا باید به بهترین نحو ممکن اجرا شود. یکی از ایده های فوق العاده برای نورپردازی داخلی طراحی سقف کاذب کناف است. به کمک سقف کاذب کناف می توان طرح های مدرن و کلاسیک را به زیبایی هرچه تمام در سقف ایجاد کرد. نورپردازی در سقف کناف می تواند جلوه ای شاهانه به فضای داخلی ویلا بدهد و به ابهت و شکوه آن اضافه کند.

کلام پایانی

دکوراسیون ویلا می تواند تاثیر مستقیم روی روحیات شما داشته باشد. برای اینکه در فضایی آرامش بخش، دلنشین و رویایی زندگی کنید نیاز به خرید ویلای بزرگ با متراژ بالا نیست. کافیست طراحی ویلا را به دست معماران خوش ذوق و خلاق بسپارید تا در یک ویلای نقلی، فضایی باشکوه و رویایی خلق کنند. مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از بهترین مجموعه های معماری کشور و فعال در حوزه ساخت ویلا و طراحی ویلا، صفر تا صد خدمات طراحی دکوراسیون ویلا را برای شما عزیزان انجام می دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید