ویلا سازی در تهران باید مطابق با اصول و ترند های روز انجام شود. افرادی که قصد خرید ویلا در تهران را دارند مطمئنا به شیک و لاکچری بودن ویلای خود بسیار اهمیت می دهند.

چگونه در حوزه ویلا سازی در تهران منطبق با سلیقه مخاطب عمل کنیم؟

طراحی و معماری ویلا مانند یک نهال در حال رشد است که طراحان و معماران با ایده های جدید به رشد شاخ و برگ آن کمک می کنند. ترندهای جدید به صورت دوره ای در ویلا سازی مطرح می شوند که حاصل ایده پردازی معماران خوش فکر هستند. اجرای ترندهای معماری می تواند ظاهر ویلا را امروزی و شیک نشان دهد. سلیقه های امروزی با سلیقه های چند سال پیش بسیار تفاوت کرده است. بنابراین طراحان باید لزوما ایده های نو و جدید را در ویلا سازی اجرا کنند تا مورد پسند سلیقه های امروزی قرار گیرد. در این مطلب قصد داریم در مورد ترندهای ویلا سازی در تهران به گفتگو بپردازیم بنابراین با ما همراه باشید.

ساخت ویلا در برخی مناطق تهران
رونق گرفتن ویلا سازی در تهران در مناطق خوش آب و هوا.

ویلا سازی در تهران به سبک طراحی جاپاندی

پروژه های ویلا سازی در تهران همیشه یک قدم جلوتر از سایر پروژه های ویلا سازی در شهرستان ها قرار دارند. اجرای ترندهای روز در این ویلاها منجر به لاکچری شدن چهره شهر شده و نمایی بی همتا را در معابر تهران خلق کرده است. سبک مینیمال که این روزها طرفداران زیادی هم به خود اختصاص داده از جمله سبک هایی است که همچنان ترند می باشد. ویلا سازی در تهران دیگر به سبک کلاسیک چندان باب نیست. افراد این روزها نگاه زیبایی شناسانه متفاوتی پیدا کرده اند و زیبایی را در مینیمال بودن می بینند. سبک جاپاندی یکی از سبک های طراحی ویلا است که تلفیقی از دو سبک ژاپنی و اسکاندیناوی می باشد. این دو سبک هر دو سبک های مینیمال هستند و زیبایی و شکوه آن ها در استفاده از رنگ های روشن، استفاده از عنصر چوب، استفاده از متریال های ارگانیک و سادگی و مفهومی بودن خلاصه می شود.

استفاده از سبک های مختلف طراحی ویلا در تهران
اجرای طرح مینیمال در ساخت ویلا در تهران.

ویلا سازی در تهران با الهام گرفتن از طبیعت

از ترندهای جذابی که این روزها در حوزه ویلا سازی در تهران باب شده الهام گرفتن از طبیعت در ساخت نمای ویلا و طراحی دکوراسیون داخلی ویلا می باشد. شاید کمی از این سبک متعجب شوید. چرا که همواره طراحی ویلا با الهام گرفتن از طبیعت را در ویلاهای شمال آن هم به سبک روستیک مشاهده می کردیم. اما طراحان این بار سنت شکنی کرده اند و با اجرای ویلاهای روستیک در تهران در مناطق خوش آب و هوای اطراف مانند کردان و دماوند منجر به آشتی دوباره انسان های معاصر با طبیعت شده اند. تهران را عمدتا به عنوان شهری غرق در دود و آلودگی می شناسند بنابراین ویلا سازی در تهران به سبک روستیک می تواند به تلطیف فضا کمک کند و انسان ها را از مدرنیته دور کند.

  • استفاده از عناصر طبیعی در ساخت ویلا

احترام به محیط زیست و حفاظت از این منبع ارزشمند در چند سال اخیر در پروژه های ساخت و ساز بسیار مورد توجه بوده است. این موضوع به ویلا سازی در تهران نیز رسیده و به همین دلیل شاهد استفاده از متریال های ارگانیک و طبیعی در ساخت ویلا در این منطقه هستیم. این متریال ها آسیبی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند و دوستدار محیط زیست و طبیعت می باشند.

طراحی روف گاردن در ویلاهای تهران

پیوند خوردن با طبیعت چیزیست که در ذات و وجود آدمی نهفته است. بنابراین اگر انسان ها را رها کنید به اصل خود که طبیعت است باز می گردند. در چند سال اخیر ساخت و سازهای بی وقفه در تهران موجب شده ارتباط انسان ها با طبیعت کمرنگ شود. به همین دلیل چند سالی می شوند که یکی از ترندهای جذاب در ویلا سازی در تهران باب شده. این ترند جذاب که محبوبیت بالایی هم پیدا کرده ساخت روف گاردن در ویلا است. با طراحی روف گاردن می توان یک باغ کوچک در سقف ویلا داشت. روف گاردن می تواند فضایی برای استراحت، تفریح، ورزش، صرف عصرانه و دورهمی ها و شب نشینی های خانوادگی باشد.

روفگاردن در ویلاها نشان دهنده استفاده کامل از تمامی فضاها می باشد
طراحی روف گاردن در ویلاهای تهران.

استفاده از الگوهای هندسی در طراحی نما و طراحی داخلی

این روزها معماران در تلاش اند تا سادگی را به عنوان اصل و اساس کار خود قرار دهند. به همین دلیل است که ویلا سازی در تهران را آمیخته با سادگی می بینیم. البته سادگی که از آن حرف می زنیم در پس خود یک مفهوم پیچیده، عمیق و هنری پنهان کرده است. الگوهای هندسی به خوبی می توانند بیانگر مفاهیم عمیق و پیچیده هنری باشند. به همین دلیل در نماسازی ویلا و همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا شاهد استفاده از عناصر هندسی هستیم. این عناصر هندسی نمادی از طراحی مدرن و مینیمال هستند و می توانند ظاهر ویلای شما را معاصر و هنری نشان دهند.

تلفیق سبک مدرن و کلاسیک در طراحی ویلا

از جمله ترندهای ویلا سازی در تهران در این روزها می توان به تلفیق سبک معماری کلاسیک و مدرن اشاره کرد. معماری نئوکلاسیک از جمله سبک های نوین و جذابی است که در ساخت ویلا محبوبیت زیادی دارد. در این سبک از معماری ویلا می توان آثاری از طراحی کلاسیک و طراحی مدرن را در کنار هم رویت کرد. ویلاهای نئوکلاسیک به دلیل همه پسند بودن معمولا بیش از سایر ویلاهای مدرن و کلاسیک به فروش می رسند.

نئوکلاسیک یکی از سبک های رایج ویلاسازی در تهران است
طراحی ویلا نئوکلاسیک در تهران.

طراحی ویلا در تهران به سبک ویکتوریایی

سبک ویکتوریایی در معماری ویلا از جمله سبک های معروف و محبوب می باشد که در چند وقت اخیر به یکی از ترندهای ویلا سازی در تهران تبدیل شده است. در این سبک از طراحی ویلا شاهد زاویه های گوتیک، جزئیات فراوان و استفاده از سنگ و آجر در نمای ویلا هستیم. استفاده از کاشی های خاص، گچبری دیوارها، اجرای طرح های باستانی، طراحی سقف های مثلثی و زاویه دار و عناصری که نمادی از تجمل گرایی هستند در این سبک بسیار به چشم می خورد. اجرای سبک ویکتوریایی در ساخت ویلاهای بسیار لاکچری تهران می تواند نمایی با شکوه و با ابهت به معابر بدهد.

کلام پایانی

 ترندهای مختلفی در حوزه معماری و ساخت ویلا مطرح هستند که برخی از آن ها در ویلا سازی در تهران بیشتر دیده می شوند. ساخت ویلا در تهران در مناطق خوش آب و هوا و مناطق بالای شهر می تواند فرصتی برای سرمایه گذاری و تفریحات لاکچری باشد. اجرای ترندها در ساخت ویلا به طراحان کمک می کند تا مطابق با سلیقه مخاطبان امروزی دست به طراحی ویلا بزنند. مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از قوی ترین تیم های طراحی معماری ویلا در ایران با اجرای ترندهای ویلا سازی در تهران، شیک ترین و امروزی ترین ویلاها را در این شهر برای شما طراحی خواهد کرد. برای ارتباط با کارشناسان ما و دریافت مشاوره ساخت ویلا در تهران کافیست با با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید