با ساخت ویلا می توانید مکانی امن و آرامش بخش برای اوقات فراغت و تعطیلات داشته باشید. اما در اوضاع اقتصادی کنونی باید حواس تان به هزینه ساخت ویلا و مدیریت این هزینه باشد.

هزینه ساخت ویلا چگونه محاسبه می شود؟

در شرایطی که هر روز قیمت ها دستخوش تغییر و تحول می شوند، مدیریت هزینه ها امری دشوار و سخت است. به ویژه اگر قصد داشته باشید یک پروژه عظیم همچون طراحی ویلا را هدایت کنید. هزینه ساخت ویلا متاثر از عوامل مختلف چون موقعیت ویلا، هزینه نقشه کشی، هزینه خرید زمین، متراژ ویلا، سبک طراحی ویلا و هزینه خرید مصالح و دستمزد طراح متغیر خواهد بود. بنابراین خوب است که قبل از دست به کار شدن برای ساخت ویلا با هزینه های ساخت ویلا و مدیریت این هزینه ها آشنایی داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا عوامل موثر بر هزینه ساخت ویلا را بررسی کنیم.

نمای مدرن
هزینه ساخت ویلا مطابق با سبک طراحی معمار متغیر خواهد بود

هزینه ساخت ویلا در شمال

روزهای تعطیل سال همچون عید نوروز و تعطیلات تابستان که فرا می رسد افراد از جای جای کشور هوس سفر به شمال می کنند. بد نیست اگر سرمایه کافی در اختیار دارید برای ساخت ویلا در شمال اقدام کنید. این اقدام نه تنها نوعی سرمایه گذاری است، بلکه پایگاهی همیشگی برای خود و خانواده تان در امن ترین و خوش آب و هوا ترین نقطه کشور دست و پا خواهید کرد.

هزینه ساخت ویلای کوهستانی و ویلای ساحلی در شمال

هزینه ساخت ویلا در شمال بستگی شهر مورد نظر شما برای ساخت ویلا دارد. نوار سبز رنگ شمالی که در همسایگی دریای خزر واقع شده، پر از مناطق خوش آب و هوا و بکر است. بسیار مهم است که قصد ساخت ویلای کوهستانی دارید یا ویلای ساحلی؟ ویلاهای ساحلی به دلیل مجاورت با دریای خزر و دسترسی بهتر به مناطق شهری دارای هزینه ساخت بیشتری هستند.

زمین های مجاور با دریای خزر نسبت به زمین های جنگلی و کوهستانی قیمت بالاتری دارند. از طرفی به دلیل آب و هوای بسیار مرطوب ساحلی نیاز است که مقاوم سازی های ویژه ای در این منطقه برای ساخت ویلا لحاظ شود. به همین دلیل ساخت ویلای ساحلی در شمال بیش از ساخت ویلای جنگلی هزینه بر خواهد بود.

ویلا در میان کوه
قیمت ساخت ویلای ساحلی بیشتر از ویلای جنگلی در شمال است

هزینه ساخت ویلا با توجه به قیمت مصالح

نکته مهمی که در مورد هزینه ساخت ویلا باید مطرح کرد، وابستگی این هزینه به قیمت مصالح است. قیمت مصالح روز به روز در حال نوسان و تغییر است. این تغییر در واقع با یک رشد صعودی در حال پیشروی می باشد. بنابراین می توان گفت که قیمت مصالح هر روز در حال افزایش می باشد. پس طبیعی است که قیمت ساخت ویلا نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده باشد.

افزایش قیمت مصالح وارداتی

بسیاری از مصالح ساختمانی وارداتی هستند و قیمت آن ها متناسب با افزایش قیمت ارز افزایش پیدا می کند. بنابراین بالا رفتن نرخ تورم و رشد قیمت ارز می تواند تاثیر ویژه ای در هزینه ساخت ویلا داشته باشد.

استفاده از ترمو وود در نمای ساختمان
افزایش قیمت مصالح منجر به نوسان قیمت ساخت ویلا شده

هزینه ساخت ویلا در تهران

شاید تصور می کنید تهران شهری پر از آلودگی، دود و دم و گرد و غبار است. اگر چنین فکر می کنید در اشتباهید. چرا که تهران خالی از مناطق خوش آب و هوا نیست. مناطقی مانند کردان و دماوند از جمله مناطقی هستند که ساخت ویلا در آن ها بازار پر رونقی دارد. هزینه ساخت ویلا در تهران بستگی به منطقه مورد نظر شما دارد. قیمت زمین در تمام مناطق تهران یکسان نیست. در برخی مناطق قیمت زمین بسیار بالا و در برخی مناطق قیمت زمین رو به اعتدال است. بنابراین یکی از عوامل موثر در هزینه ساخت ویلا در تهران، قیمت زمین می باشد.

این را هم بگوییم که نرخ رشد قیمت زمین در تهران با سرعت و شدت بیشتری نسبت به زمین های شمالی صورت می گیرد. بنابراین با ساخت ویلا در تهران مطمئنا رشد بیشتری در سرمایه تان را مشاهده گر خواهید بود.

هزینه ساخت نمای ویلا

از اساسی ترین هزینه ها در هزینه ساخت ویلا، هزینه طراحی نمای ویلا است. نمای کلاسیک، نمای مدرن و نمای نئوکلاسیک و روستیک همگی جزو محبوب ترین نماهای ویلا هستند. شما می توانید یک نمای مدرن شیشه ای برای ویلا در نظر بگیرید و یا آن را پر از جزئیات و ظرافت های هنری همچون نقش برجسته های کنده کاری شده نمایید. طبیعتا هزینه ساخت نمای کلاسیک بیش از نمای مدرن می باشد. چرا که ظرافت در نمای رومی و کلاسیک بیشتر است. با این حال کیفیت مصالح و هنر دست طراح هم در این قیمتگذاری بی تاثیر نیست.

ویلا مثلثی با نمای شیشه ای
نمای ویلا تاثیر زیادی در هزینه های ساخت ویلا دارد

محوطه ویلا را چگونه می پسندید؟

از دیگر هزینه های مهم که بخش اعظمی از هزینه ساخت ویلا را تشکیل میدهد، هزینه محوطه سازی در ویلا است. آیا مایل به طراحی آلاچیق و استخر هستید؟ آیا تمایل دارید شب های زمستان در گودال آتش به همراه خانواده شب زنده داری کنید؟ آیا می خواهید یک پاسیوی نقلی و شیک در محوطه ویلا داشته باشید؟ میانه تان با باربیکیو چطور است؟

هر چه زرق و برق محوطه ویلای شما بیشتر شود، طبیعتا هزینه طراحی محوطه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. طراحی آبنما، زمین تنیس، زمین گلف، طراحی استخر، طراحی آلاچیق، سنگ فرش کردن محوطه، ساخت فضای سبز و احداث استخر و پاسیو همگی به هزینه ساخت ویلا اضافه خواهد کرد.

هزینه های دکوراسیون داخلی

از هزینه ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی غافل نشوید که جزو مهمترین هزینه ها است. طراحی آشپزخانه، سینما خانگی، اتاق ورزش، اتاق خواب، حمام، تراس، سرویس های بهداشتی و ایده پردازی های مربوط به دکوراسیون داخلی همگی هزینه جداگانه ای برای شما ایجاد خواهد کرد. اگر بودجه تان برای طراحی و ساخت یک ویلای شاهانه کافیست پس چه بهتر که اجازه دهید طراح برای شما سنگ تمام بگذارد.

دکوراسیون داخلی
افزایش پیچیدگی در دکوراسیون داخلی، نرخ ساخت ویلا را افزایش می دهد

کلام پایانی

هزینه ساخت ویلا مجموعه ای از هزینه های مختلف است که شامل هزینه معمار، هزینه نقشه کشی، هزینه خرید زمین، هزینه فونداسیون، هزینه طراحی نما، هزینه دکوراسیون داخلی و هزینه مصالح می شود. اما آنچه که در نهایت مهم است شیوه صحیح مدیریت این هزینه ها مطابق با بودجه ای است که در اختیار دارید. اگر تمایل به ساخت ویلا دارید اما نمی دانید که چگونه باید هزینه ساخت ویلا را سازماندهی کنید ما به شما کمک خواهیم کرد.

مجموعه آرکاورجاوند با سالها سابقه درخشان در حوزه ساخت ویلا در شهرهای مختلف از جمله تهران و نواحی شمالی، مدیریت دقیق و بی نقصی در هزینه های طراحی ویلا منطبق با بودجه شما صورت خواهد داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید