طراحی ویلا دماوند گزینه‌ای مناسب برای شما که به دنبال فرار از زندگی شهرنشینی هستید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زندگی شهری و گسترش آپارتمان‌نشینی، بسیاری از‌‌ افراد امکان زندگی در طبیعت را ندارند. در چنین شرایطی به علت دوری از فضای سبز و طبیعت زمینه افسردگی در افراد افزایش یافته است. خستگی‌های ناشی از زندگی شهری و دغدغه‌های آن موجب شده تا بیشتر مردم تمایل به ساخت ویلا در مناطق خوش آب و هوا مانند شهر دماوند داشته باشند. زندگی در چنین محیط‌هایی می‌تواند علاوه بر ایجاد نشاط و سرزندگی، باعث بهبود شرایط روحی انسان نیز شود.

حال ممکن است سوالات زیادی از قبیل طراحی ویلا در دماوند با چه اصولی باید انجام می‌شود؟ هزینه طراحی ویلا دماوند به چه صورت است؟ و … برای شما پیش بیایند. اگر شما نیز با چنین سوالاتی در این راستا مواجه هستید یا به دنبال بازسازی ساختمان های قدیمی هستید توصیه می‌کنیم تا انتها با سایت آرکا ورجاوند همراه باشید.

چرا طراحی ویلا دماوند؟

طراحی ویلا دماوند در چند سال اخیر رواج و رونق زیادی پیدا کرده است و این موضوع به دلیل نزدیکی این شهر به تهران است. دلیل دیگر تمایل به ویلاسازی در دماوند را می‌توان پایین بودن قیمت زمین در این شهر نسبت به سایر شهرهای اطراف دانست. ویژگی‌های خاص آب و هوایی این شهر نیز یکی دیگر از دلایل رونق ویلا‌سازی می‌باشند.

شهر دماوند به علت داشتن ارتفاع زیاد دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است. همچنین این منطقه به علت کوهپایه‌ای بودن دارای پوشش گیاهی غنی می‌باشد. مناظر طبیعی متعددی نیز مانند رودخانه، جنگل و کوه در این شهر وجود دارند. همه این موارد در رونق ویلاسازی در دماوند مؤثر هستند. به علت کوهستانی بودن دماوند، ساخت ویلا در این منطقه دارای شرایط خاصی است.

از آنجایی که این منطقه دارای زمستان‌های سختی می‌باشد به همین دلیل معمولا عملیات ساخت و سازها از اردیبهشت تا اواخر آبان انجام می‌گیرند تا با سرمای شدید منطقه تداخل پیدا نکنند. در دماوند نسبت به دیگر مناطق مانند لواسان ویلاسازی کمتر انجام شده است و این شهر ترافیک و شلوغی کمتری دارد.

نمای ترکیبی آجر و چوب ویلا
به علت کوهستانی بودن دماوند، ساخت ویلا در این منطقه دارای شرایط خاصی است.

نقش فضای سبز در طراحی ویلا دماوند

طراحی ویلا دماوند به همراه یک فضای سبز دلنشین و ایجاد یک مکان دنج و آرامش‌بخش امری ممکن و شدنی است. امروزه با روی آوردن مردم به آپارتمان‌نشینی و زندگی در فضای شلوغ و پرهیاهوی شهرها، بهره بردن از فضای سبز و استفاده از طبیعت یک ضرورت است. زیرا در آپارتمان‌ها فضاها کم و محدود هستند و امکان ایجاد فضای سبز مناسب وجود ندارد. به همین علت افراد ترجیح می‌دهند در ویلاهای خود از وجود فضای سبز لذت ببرند.

در نظر گرفتن فضای سبز برای محوطه بیرونی ویلا، یک امر ضروری و مهم به حساب می‌آید و بسیار نیز مورد استقبال قرار گرفته است. برای انتخاب پوشش گیاهی مناسب باید حتما شرایط آب وهوایی و اقلیم منطقه را درنظر بگیرید. مثلا در مناطق سردسیری مانند دماوند باید از گیاهان مقاوم در برابر سرما و یخبندان استفاده کرد. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا می‌تواند از بروز هرگونه مشکل احتمالی در آینده جلوگیری کند.

مراحل طراحی ویلا دماوند

طراحی ویلا دماوند باید طی مراحل خاصی انجام شود زیرا تنها در صورت انجام این مراحل است که طراحی ویلا در این منطقه به صورت اصولی صورت می‌گیرد.

  • برای طراحی و ساخت ویلا در دماوند ابتدا باید زمین مناسب ساخت را پیدا کنید. یکی از ویژگی زمین‌هایی که برای ساخت ویلا استفاده می‌شوند این است که آن زمین داخل بافت اصلی شهر دماوند باشد و خارج بافت نباشد.
  • دومین مورد وجود راه دسترسی به زمین شما است. اینکه دسترسی خوبی داشته باشد و ورودی کوچه یا خیابانی که به زمین شما می‌رسد به گونه‌ای باشد که به سادگی مصالح مورد نظر برای ساخت ویلا را بتوان جابجا کرد.
  • موضوع دیگری که در ارتباط با خرید زمین باید دقت کنید داشتن امکاناتی شامل آب، برق و گاز است که بعد از اتمام کار یا در حین انجام کار نیاز است در زمین شما تامین شود. اگر منطقه‌ شما به گونه‌ای باشد که به سختی به این موارد دست پیدا کنید احتمالا آن منطقه مناسب ساخت ویلا نیست.
  • بعد از تعیین زمین و اطمینان از موقعیت و شرایط آن، نوبت انتخاب یک مهندس برای پروژه است.
  • در مرحله بعد از اینکه مهندس خود را انتخاب کردید باید نقشه ساختمان و مجوزهای لازم را برای ساخت تهیه کنید و استارت ساخت ویلای خود را بزنید.
  • در مرحله آخر نیز یک پیمانکار برای پروژه ‌خود انتخاب کنید که کار را شروع کند.

طراحی خاص ویلا با چوب

یکی از مهمترین مراحل از طراحی ویلا مدرن، طراحی پلان است که از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. انجام تحقیقات کاربردی و بهره‌گیری از ایده‌ها می‌تواند به شما در طراحی پلان‌ها کمک بسیاری کند. معمولا در طراحی ویلا، طراح امکان استفاده از ایده‌های منحصر به فرد و خاص را دارد و دستش برای طراحی به سبک‌های مختلف و متنوع باز است.

البته باید در نظر داشت که اولویت در طراحی با نظر کارفرما است. طراحان با در نظر گرفتن سلیقه و نظر کارفرما و ترکیب این موارد با اصول و قواعد مهندسی روز دنیا، طرح نهایی را برای اجرا آماده می‌کنند.

در طراحی ویلا دماوند نیز طراح نیاز به برگزاری جلسات متعدد با کارفرما و اطلاع از نظرات و در نهایت کسب تایید و رضایت او دارد. طراحی نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی منزل از مراحل پایانی طراحی به شمار می‌روند. در این مورد نیز مانند سایر موارد طراحی، سلیقه و نظر کارفرما اولویت دارد.

ویلاهای ساخته شده در منطقه دماوند
اولویت در طراحی با نظر کارفرما است.

اهمیت تیمی حرفه‌ای در طراحی ویلا

اهمیت طراحی ویلا دماوند و ساخت ویلا در دماوند و دیگر مناطق توسط یک تیم حرفه‌ای و با سابقه، بر کسی پوشیده نیست. در صورت انجام این کار توسط یک تیم غیرحرفه‌ای متحمل شدن هزینه‌های هنگفت و عدم رضایت از نتیجه نهایی و کیفیت کار دور از انتظار نیست. علاوه بر این موارد احتمال تاخیر در تکمیل پروژه و از دست رفتن زمان مناسب نیز وجود دارد که همین مورد به تنهایی می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری به کارفرما وارد کند.

به همین دلیل بهترین انتخاب در زمینه طراحی و ساخت ویلا، استفاده از یک تیم مجرب و حرفه‌ای است که رزومه قوی و پرباری در زمینه ویلاسازی در نقاط مختلف کشور داشته باشند. اگر شما نیز قصد طراحی و ساخت ویلا دماوند را دارید پیشنهاد می‌کنم قبل از انجام هر کاری از مهندسان مجرب تیم حرفه‌ای آرکا ورجاوند مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید