در بین تمامی سبک های طراحی نمای ویلا، هیچ سبکی به اندازه سبک پست مدرن نتوانسته همزمان مفهومی، تفکر برانگیز، هنری و بدیع باشد. طراحی نما ویلا پست مدرن به طراح اجازه استفاده از متریال های مختلف را در نماسازی می دهد.

در طراحی نما ویلا پست مدرن امکان استفاده از چه متریال هایی وجود دارد؟

معماران و طراحان همیشه دوست دارند آثار ماندگار و منحصر به فرد از خود به جای بگذارند. خلق آثار نوین توسط یک معمار به شهرت هر چه بیشتر او کمک می کند. به همین دلیل است که طراحان این روزها سراغ نماهای امروزی می روند. طراحی نمای مدرن و پست مدرن حسابی روی بورس است.

برخی معماران به قدری هوشمندانه، متفكرانه و هنرمندانه دست به خلق جلوه های هنری در نمای ساختمان ها می زنند که آدمی انگشت به دهان می ماند. البته خلق آثار ماندگار به لطف استفاده از متریال های نماسازی است. در این مطلب قصد داریم در مورد متریال های نماسازی در طراحی ویلا به سبک پست مدرن صحبت کنیم. بنابراین همراه ما باشید.

نمای ویلا خلاقانه
در نما ویلا پست مدرن از متریال های مختلفی استفاده می شود.

تنوع متریال های نماسازی در طراحی نما ویلا پست مدرن

در طراحی نما ویلا پست مدرن ، دست طراح برای انتخاب متریال های نماسازی ویلا کاملا باز است. محدودیت هایی که در طراحی نمای مدرن و طراحی نمای کلاسیک وجود داشت در این سبک از طراحی نما لغو شده است. چرا که اساسا در طراحی نما ویلا پست مدرن هدف خلق یک اثر بدیع است.

طبعا برای خلق یک اثر بدیع نباید محدودیتی از لحاظ انتخاب متریال پیش پای طراح باشد. ممکن است طراح ایده ای ناب و جدید در ذهن داشته باشد که اجرای آن مستلزم استفاده از سیمان سفید در کنار فلزات براق و درخشان باشد. همین آزادی عمل در طراحی نما است که سبک پست مدرن را جذاب و بی مثال کرده است.

طراحی نما ویلا پست مدرن به کمک چوب

در طراحی نما ویلا پست مدرن از چوب استفاده می شود اما نه هر نوع چوبی. چوبی که در طراحی پست مدرن استفاده می شود باید از نوع ترموود باشد. این چوب دارای زیبایی ظاهری فوق العاده ای می باشد و در عین حال در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم است. فرقی ندارد که قصد طراحی نمای پست مدرن در هوای سرد و کوهستانی را دارید یا در هوای شرجی ساحل. به هر حال می توانید از ترمووود یک متریال جذاب در نمای ویلای پست مدرن استفاده کنید.

ترکیب متریال چوب و شیشه در طراحی نمای ویلا
استفاده از چوب در نمای پست مدرن.

نمای شیشه ای در طراحی نمای پست مدرن ویلا

نمای شیشه ای حس و حالی از لطافت را در نما ویلا پست مدرن زنده می کند. نمای شیشه ای با تلالو درخشانی که از نور خورشید ساطع می کند می تواند ویلا را به یک الماس درخشان تشبیه کند. به همین دلیل در طراحی نما ویلا پست مدرن از نمای شیشه استفاده می شود.

طراحی کرتین وال در نمای ویلای پست مدرن

طراحی نما ویلا پست مدرن به کمک شیشه می تواند تصویری رویایی و پر صلابت از ویلا را در چشمان مخاطب تجلی بخشد. بدین منظور از کرتین وال استفاده می شود. نمای کرتین وال ترکیبی از مصالح شیشه و آلومینیوم است. این سبک از نما موجب بهره وری انرژی خواهد شد بنابراین دیگر شاهد از دست رفتن انرژی در اثر تعبیه نمای شیشه ای در ویلا نخواهیم بود.

نمای شیشه ای فریم لس در نمای پست مدرن

متریال شیشه در طراحی نما ویلا پست مدرن به شکل نمای فریم لس نیز ظاهر می شود. در این شیوه از طراحی نما، سطح بیرونی نمای ویلا به صورت یکپارچه و پیوسته به نظر می رسد. این نما آب بندی بسیار مطلوبی دارد و یک شبکه بسیار قوی به عنوان زیرسازی نما در نظر گرفته می شود که منجر به استحکام هر چه بیشتر نمای سازه خواهد شد.

استفاده از شیشه در طراحی و ساخت نما ویلا
طراحی نمای شیشه ای در ویلای پست مدرن.

استفاده از سنگ و آجر در نمای پست مدرن

تعجب کردید؟ توقع اش را نداشتید که در طراحی نما ویلا پست مدرن از سنگ و آجر استفاده شود درست است؟ اما اشتباه نکنید. در نمای پست مدرن امکان استفاده از هر نوع متریالی وجود دارد. حتی سنگ و آجر. رسالت اصلی طراحی پست مدرن در هم شکستن چارچوب ها و ارائه یک مفهوم ناب و بدیع است.

در مسیر تحقق این رسالت چنانچه نیاز به استفاده از متریال های مختلف باشد باید دست به استفاده از آن ها زد. هر متریال ساختمانی داستان خود را دارد و بیانگر حس و حالی منحصر به فرد است. از جمله سنگ و آجر که از قدیمی ترین متریال های نماسازی هستند و در نمای پست مدرن نیز به چشم می خورند.

ترکیب سنگ و شیشه در طراحی نما ویلا
در نمای پست مدرن از سنگ استفاده می شود.

طراحی سطوح براق و فلزی در نمای پست مدرن

در طراحی نما ویلا پست مدرن به کرات نماهایی براق و درخشان را می بینیم که دارای جنس فلزی هستند. استفاده از فلزات در نمای پست مدرن بسیار متداول است. فلزات طلایی رنگ و نقره ای رنگ در نمای پست مدرن جایگاه ویژه ای دارند و مورد پسند اغلب طراحان نیز قرار دارند. به کمک ورق های فلزی می توان حجم هایی را ساخت که بیانگر یک مفهوم تازه و هنری هستند.

استفاده از سیمان سفید در نمای پست مدرن

اگر در طراحی نما ویلا پست مدرن از سیمان سفید استفاده نمی شد جای تعجب داشت. سیمان سفید پایه اصلی برای طراحی نمای مدرن و طراحی نمای پست مدرن است. یکی از اهداف طراحی پست مدرن قدم برداشتن به سمت و سوی سادگی است. به همین دلیل از سیمان سفید در نمای ویلاهای پست مدرن استفاده می شود تا حس و حال سادگی و بی آلایش بودن به خوبی به بیننده منتقل شود. شاید در نگاه اول نمای سفید ویلا حرفی برای گفتن نداشته باشد. اما کمی که عمیق می شوید متوجه حرف های ناگفته نمای پست مدرن خواهید شد. هنری بودن و رمزآلود بودن این سبک از نما بسیار جذاب است.

کلام پایانی

در طراحی نما ویلا پست مدرن از سنگ، چوب، فلز، سیمان، سرامیک و شیشه و آلومینیوم استفاده می شود. دلیل تنوع در متریال های نماسازی ویلای پست مدرن بی حد و مرز بودن محدودیت ها در این سبک از نما است. انسان عصر جدید به جای تجملات به دنبال معنا می گردد. به همین دلیل است که در نمای پست مدرن شاهد ساده ترین طراحی ها هستیم که در کنار سادگی بسیار مفهومی اند. مجموعه آرکاورجاوند به عنوان یکی از حرفه ای ترین مجموعه های طراحی معماری ویلا در ایران با بهره مندی از هوش، هنر و خلاقیت معماران حرفه ای صفر تا صد طراحی نما ویلا پست مدرن را برای شما به عهده خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید